Dalis Entusiaster - Side 273

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 273 av 743 FørsteFørste ... 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 269 270 271 272 273 274 275 276 277 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 ... SisteSiste
Viser resultater 5,441 til 5,460 av 14850
    Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter en 2timers demo++ på hifikluben på torsdag av Denon 2809, Lektor 6 og Ikon 6 med diverse musikk og litt film så falt valget på ett par svarte Ikon 6.
    Håper jeg får de til helgen!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Etter en 2timers demo++ på hifikluben på torsdag av Denon 2809, Lektor 6 og Ikon 6 med diverse musikk og litt film så falt valget på ett par svarte Ikon 6.

Hei og velkommen til Dali klubben vår.

Gratulerer med et klokt valg og om du lurer på noe om høytalere eller noe annet så må du bare komme med det, da skal vi her inne hjelpe deg så godt vi bare kan. Hva er det som fikk deg til å velge Ikon 6 ?

Det ville vært koselig om du legger ut noen bilder og evt lager deg en profil om ditt anlegg her på forumet, så vi andre kan dele litt ord med deg og se åssen anlegget ditt er på det visuelle via bilder osv.

Velkommen skal du være og som sagt om du har noe du lurer på så kom med det.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis!

Blir vel snart noe høyttaler kjøping på meg snart og. Mulig jeg kjøper noe greit på brukten. Setter ikke så høy standard i år. Har lagt mer penger i bildedelen denne gangen. Mentor 6 er eid og det var topp! Men har et par Dali 5005 nå som RXV3900 spiller dritten ut av, så funker egentlig ganske greit! 8)

Det blir nok spontan kjøp. Får se hva jeg kommer over. Planen var klipcsh, men har finni ut at jeg aldri kan bestemme meg for noe for det blir noe annet nesten hver gang.

Fy fader å mye forskjell det var fra AVR2807 og RXV3900!! :-D

Så til dere som kjøper Dali for tiden, ikke utelukk Yamaha som elektronikk. Det er helt konge.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hei og velkommen til Dali klubben vår.

Gratulerer med et klokt valg og om du lurer på noe om høytalere eller noe annet så må du bare komme med det, da skal vi her inne hjelpe deg så godt vi bare kan. Hva er det som fikk deg til å velge Ikon 6 ?

Det ville vært koselig om du legger ut noen bilder og evt lager deg en profil om ditt anlegg her på forumet, så vi andre kan dele litt ord med deg og se åssen anlegget ditt er på det visuelle via bilder osv.
    Jeg hører mest på metal og rock, så Lektor 6 var heftige saker.
    Men jeg tenkte som så at Ikon taklet metal bra, og andre sjangere bra.
    Så jeg valgte den framfor Lektor for å ha en høytaler som spiser "alt".

Jeg har et 5.1 oppsett nå, så jeg lurer på om jeg kanskje skal kjøre bi amp på Ikon'ene? Bruke A og B utgangene på Denon'en, det skal vel være mulig.(?)

Har vel en profil allerede her, med litt varierende kvalitet på bildene
    AVforum.no - chras's hjemmekino

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har et 5.1 oppsett nå, så jeg lurer på om jeg kanskje skal kjøre bi amp på Ikon'ene? Bruke A og B utgangene på Denon'en, det skal vel være mulig.(?)

Det er fullt mulig, men det er ingenting å hente på det da du ender med nøyaktig samme effekt som du gjør om du bruker bare A eller B utgangen. Eneste bruken man har av disse er om man skal drive 2 forskjellige høyttalere og bytte mellom dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vil man i teorien ikke sende 1 full utgang til mellomtone\bass og en full utgang til diskant?

Newcomer D.A. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vil man i teorien ikke sende 1 full utgang til mellomtone\bass og en full utgang til diskant?
    Hei.

Nei. A og B utgangene blir drevet av samme effektdel i receiveren. Men avr-2809 har amp assign-funksjon som gjør det mulig å bruke surround back kanalene til biamp av frontene.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D.A.
    Hei.

Nei. A og B utgangene blir drevet av samme effektdel i receiveren. Men avr-2809 har amp assign-funksjon som gjør det mulig å bruke surround back kanalene til biamp av frontene.
    dette skal jeg komme til bunns i.
    *lese denon's ubrukelige manual manisk*

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Hvordan opplevde du Ikon 6 i forhold til fyldighet/varm/kald klang?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette skal jeg komme til bunns i.
    *lese denon's ubrukelige manual manisk*
    Du kobler høytalerne dine med to sett kabler, et til FRONT bak på forsterkern og et sett i SURROUND BACK. Da kobler du et sett oppe og nede bak på høytalerne dine. Bare husk og fjern braketten som sitter ved høytalerterminalen dine, de kan du fjerne ved å løsne litt på skruene. Brakkene må fjernes når du skal koble dette i hop, ellers kommer det til å smelle i anlegget ditt. Etter det går du inn i menyen som Devilej sier og velger amp assign og bi-amp modus. Så kan du velge at det er frontene som skal Bi-Ampes. Det skal ikke være værre enn som så, er sånn jeg gjorde det på min Denon 4306 en gang i tiden.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Grattis

Hvordan opplevde du Ikon 6 i forhold til fyldighet/varm/kald klang?
    Nå begir jeg meg ut på veldig ukjent terreng, jeg vet ikke helt hva en varm eller kald klang vil si skal jeg være ærlig.
    Men det jeg falt for var hvor definert alt hørtes ut, man får på en måte med seg mye mer av detaljer samtidig som det er godt med trøkk der.

Du kobler høytalerne dine med to sett kabler, et til FRONT bak på forsterkern og et sett i SURROUND BACK. Da kobler du et sett oppe og nede bak på høytalerne dine. Bare husk og fjern braketten som sitter ved høytalerterminalen dine, de kan du fjerne ved å løsne litt på skruene. Brakkene må fjernes når du skal koble dette i hop, ellers kommer det til å smelle i anlegget ditt. Etter det går du inn i menyen som Devilej sier og velger amp assign og bi-amp modus. Så kan du velge at det er frontene som skal Bi-Ampes. Det skal ikke være værre enn som så, er sånn jeg gjorde det på min Denon 4306 en gang i tiden.
    Ok, gleder meg som en unge til å få testet dette!
    knall at værgudene har gitt oss på østlandet dritt vær den uka her, så kan jeg sitte inne å nerde hemningsløst med film og musikk, uten dårlig samvittighet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begir jeg meg ut på veldig ukjent terreng, jeg vet ikke helt hva en varm eller kald klang vil si skal jeg være ærlig.
    Men det jeg falt for var hvor definert alt hørtes ut, man får på en måte med seg mye mer av detaljer samtidig som det er godt med trøkk der.

Ok, gleder meg som en unge til å få testet dette!
    knall at værgudene har gitt oss på østlandet dritt vær den uka her, så kan jeg sitte inne å nerde hemningsløst med film og musikk, uten dårlig samvittighet.
    Det er moro med nye saker i hus og det er godt du endte opp med Dali da, håper du virkelig vil trives med dem og de gir deg det du ønsker av lyd. Jeg skal legge inn karakter på deg når alt dette er i hus på profilen din, siden det er Dali pleier jeg å være litt ekstra snill med givningen av karakter.

Været lover ikke pent akkurat nå men det er ikke noe å gjøre med egentlig, men det er vel sånn det er og nå har vi hatt det sinnsykt varmt så vi skal ikke klage. Det kommer mer finvær men må bare rense opp litt i systemet her skal du se.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du er fordelen du får ved å gjøre dette med en receiver så lenge du bare har en strømtrafo?? Det spiller ingen rolle om du har 100 eller 1000 teoretiske watt så lenge strømtilførselen er den samme
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva mener du er fordelen du får ved å gjøre dette med en receiver så lenge du bare har en strømtrafo?? Det spiller ingen rolle om du har 100 eller 1000 teoretiske watt så lenge strømtilførselen er den samme
    Vel, jeg skal si meg det enig i det samme men de fleste anbefalte meg å Bi-ampe den gangen, de påstod at bassen skulle bli noe strammere og bedre lyd som ble lovet. Skal jeg være ærlig så merka jeg ikke forskjell fra ende til annen, så jeg synes det låt like platt og kjedelig. Er en grunn til at receiver og surround oppsett forsvant ut herfra rimelig fort. Noen påstår de får mere effekt men jeg gjorde som jeg fikk beskjed av Hifiklubben, men dette med lyd kommer i så små marginer så her er det placeboeffekter og mye hokus pokus som kommer inn.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NB:
    Hvis du skal bi-ampe så er det nok de bakerste surondkanalene du skal bruke til dette. A og B utgangene er for å koble til et par ekstra sterio høytalere og f.eks kjøre dem i et annet rom ved å veksle mellom A og B.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    NB:
    Hvis du skal bi-ampe så er det nok de bakerste surondkanalene du skal bruke til dette. A og B utgangene er for å koble til et par ekstra sterio høytalere og f.eks kjøre dem i et annet rom ved å veksle mellom A og B.
    Ok, takk for tipset.
    Var det jeg fant ut av å lese den elendige manualen i går og

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tipset.
    Var det jeg fant ut av å lese den elendige manualen i går og
    Omen om det hjelper er en annen sak. Som devil skriver er det jo samme strømforsyning til de respektive kanalene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC-2250

Nok et flott tilbud av en av forumets kjente karer "Pafh", sjekket litt med prisen på denne så er det rundt 7k +++ Da snakker vi om nesten halvpris her og dette er meget godt tilbud. Noen som ønsker en oppgradering?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er faktisk min gamle som jeg brukte til å drive JM Lab Utopia center i den gamle kinoen min. Kjøpte den selv av Marantz som brukte den på sine Electra 1027. Veldig mye for pengene dette :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er faktisk min gamle som jeg brukte til å drive JM Lab Utopia center i den gamle kinoen min. Kjøpte den selv av Marantz som brukte den på sine Electra 1027. Veldig mye for pengene dette :-D
    Det er få gullkorn som ligger rundt etter deg, har vel hatt det meste i hus og det er rart du ikke har kjørt noe hardcore fra McIntosh enda.

Side 273 av 743 FørsteFørste ... 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 269 270 271 272 273 274 275 276 277 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •