Dalis Entusiaster - Side 270

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 270 av 743 FørsteFørste ... 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 266 267 268 269 270 271 272 273 274 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 ... SisteSiste
Viser resultater 5,381 til 5,400 av 14851
    Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk for hyggelig velkomst

Takker for en varm velkomst i Dali klubben.

Føler også at jeg har gjort et godt kjøp,og liker lyden veldig godt av ht mine.

Siden jeg har merket at det mangler litt "trykk" i de nederste frekvensene,blir jeg å gå til innkjøp av en XRZ 12" sub i løpet av de kommende månedene.
    Mest til bruk under filmer,men også iblant til musikk som har en del dypbass.
    En sjelden gang spiller jeg musikk som jeg hørte mye på før som fks.rap/hip-hop og da føler jeg at en sub vil fylle inn der Suitene mangler litt.

Redigert:La til et ekstra smilefjes.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt mye pent om Suite, en Nevø av meg har, men jeg har ikke hørt dem enda. de låter sikkert himmelsk. har du prøvd og flytte litt rundt på dem for og høre om bassen tar seg opp ? det skal vere bra med bass trøkk i dem selv uten sub hart jeg hørt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Folk har FOR mye penger! :-D

oj, der forsvant det en effektforsterker til 25 000. Oj, der forsvant det høyttalere til 99 000. Det har ALDRI vært finanskrise i norge når det gjelder elektronikkkjøp! Det kan jeg bekrefte via jobben også. :-D

Stiller meg +1 på Dali Suite 2.8. Meget bra høyttalere i "Old school" klassen. Sitter med et par Dali 5005 "old school" høyttalere jeg og. De gamle er best!

Så får vi se hva som lirker seg inn her snart....
    Folk har for mye penger ? Da har dem ikke snakka med meg og jeg kan underskrive at jeg ikke har noe til luksus gitt. Det er få som har mere enn andre, men trøst deg at det er mye gjeld i denne "branjen" her. Suite er veldig gode høytalere, så ingen grunn til skam der i gården og alle Dali'er har sitt preg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Takker for en varm velkomst i Dali klubben.

Føler også at jeg har gjort et godt kjøp,og liker lyden veldig godt av ht mine.

Siden jeg har merket at det mangler litt "trykk" i de nederste frekvensene,blir jeg å gå til innkjøp av en XRZ 12" sub i løpet av de kommende månedene.
    Mest til bruk under filmer,men også iblant til musikk som har en del dypbass.
    En sjelden gang spiller jeg musikk som jeg hørte mye på før som fks.rap/hip-hop og da føler jeg at en sub vil fylle inn der Suitene mangler litt.

Redigert:La til et ekstra smilefjes.
    Om du da sliter med lite pust i bassen så ville jeg sett etter en effektforsterker, den vil i hvertfall få elementene dine i bevegelse ganske tidlig under hva du foretrekekker av film eller musikk. Det skader ikke med litt drahjelp med andre ord, selv angrer jeg aldri kjøpet av en effekt og den har gjort veldig god jobb hos meg. Får trøkket jeg trenger og kontroll all the way om du skjønner hva jeg mener.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    har hørt mye pent om Suite, en Nevø av meg har, men jeg har ikke hørt dem enda. de låter sikkert himmelsk. har du prøvd og flytte litt rundt på dem for og høre om bassen tar seg opp ? det skal vere bra med bass trøkk i dem selv uten sub hart jeg hørt.
    Kan prøve å flytte dem nermere sideveggene.Bakveggen er desverre for langt unna til at jeg kan flytte dem helt inntil visst sweetspot skal beholdes.

Om du da sliter med lite pust i bassen så ville jeg sett etter en effektforsterker, den vil i hvertfall få elementene dine i bevegelse ganske tidlig under hva du foretrekekker av film eller musikk. Det skader ikke med litt drahjelp med andre ord, selv angrer jeg aldri kjøpet av en effekt og den har gjort veldig god jobb hos meg. Får trøkket jeg trenger og kontroll all the way om du skjønner hva jeg mener.
    Har sett etter en effektforsterker så har hatt det i tankene ja,pengene rekker bare til sub i første omgang desverre.
    Effektforsterker er ønskelig i fremtiden.

Det jeg tenker på mest er frekvensene som begynner å bevege seg mot 37hz og under det (tror det var 37hz Suite spiller ned til),så føler behovet er der for en sub iallefall til film for å få frem fks.eksplosjoner råere/mere trøkk i,og i enkelte låter hvor det er så dyp bass som ht mine ikke kan spille med tilstrekkelig "trøkk".

Ellers er lyden veldig god,meget fornøyd,og hører mye mer på musikk enn før.
    Bassen i musikken som jeg spiller til vanlig er det godt trøkk i,så en eventuell sub er ikke sikkert vil trenges til det meste av musikken jeg spiller av...

Er Suite kravstore når det kommer til Watt/kraft?

Redigert:La til litt på slutten

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan prøve å flytte dem nermere sideveggene.Bakveggen er desverre for langt unna til at jeg kan flytte dem helt inntil visst sweetspot skal beholdes.

Har sett etter en effektforsterker så har hatt det i tankene ja,pengene rekker bare til sub i første omgang desverre.
    Effektforsterker er ønskelig i fremtiden.

Det jeg tenker på mest er frekvensene som begynner å bevege seg mot 37hz og under det (tror det var 37hz Suite spiller ned til),så føler behovet er der for en sub iallefall til film for å få frem fks.eksplosjoner råere/mere trøkk i,og i enkelte låter hvor det er så dyp bass som ht mine ikke kan spille med tilstrekkelig "trøkk".

Ellers er lyden veldig god,meget fornøyd,og hører mye mer på musikk enn før.
    Bassen i musikken som jeg spiller til vanlig er det godt trøkk i,så en eventuell sub er ikke sikkert vil trenges til det meste av musikken jeg spiller av...

Suite er nok så lettdreven selv om den nominelle impedansen er på 4 ohm. Den vandrer ikke mye, og da med høy følsomhet trenger de ikke så alt for stor forsterker til å spille bra.
    Bør velge en forsterker med mørk klangbalanse.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Camstern skal prøvekjøre sommeren denne helgen og blir borte til Tirsdag. Nydelig vær og god lyd ønskes alle.
    hilsen meg.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt dårlig formulering angående savnet i dypbass i ht mine.

Savnet ligger nok heller i at jeg ønsker lyd i dypere frekvenser,dypere frekvenser enn Suite klarer å spille(under ca 37hz).
    Derfor behovet for sub melder seg...
    Bassen er fin,fyldig,stram og med punch i de fleste frekvensene som Suitene spiller.
    Mye bass enda tone control står på midten stort sett hele tiden.

Kan det komme lyd (om så svak) ut av ht visst de får frekvenser som er fks.under de oppgitte spesifikasjonene,eller kommer det ikke lyd da i det hele tatt av slike frekvenser/lyder?

På enkelte rap låter som har svært lave frekvenser i bassregisteret,merker jeg at det kommer lyd av ht,men den er veldig svak/lite punch...

Redigert:div retting og omformulering

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne "ruller av" nedover. Mange er oppgitt med -3db. Eks. 37-20k -3db. De spiller da lavere i frekvens men med mindre output. Denne kurven varierer nok. Hvis du finner data ved både -3db og -6db, vil nok dette si noe om hvor fort de ruller av.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også google sinustoner og finne toner du kan teste med. Mine er specet til 26Hz men der er det lavere enn ved litt høyere frekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke så veldig. Jeg hadde en rotel rb1070 på suitene mine og det ble det mye bedre bass av. dypere renere og strammere. Hele lydbildet ble jo mye bedre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttige verktøy for måling av fr

Her er det en del nyttig for å få kalibrert subben riktig, måleark, sinustoner og det dere trenger av slikt for å gjort jobben skikkelig. Man trenger seff en desibelmåler da som feks Radioshack. Lsound selger slike om det er av int, men subben gjør jobben nedover i registeret. Høytalern ruller av etter et viss punkt, så tar subben resten av jobben til de dype frekvensene.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Høyttalerne "ruller av" nedover. Mange er oppgitt med -3db. Eks. 37-20k -3db. De spiller da lavere i frekvens men med mindre output. Denne kurven varierer nok. Hvis du finner data ved både -3db og -6db, vil nok dette si noe om hvor fort de ruller av.
    Da skjønner jeg litt mer av hvorfor det blir litt mindre trykk av bassen når den går i dype frekvenser,det med avrulling hadde jeg ikke tenkt så mye på i grunn.

Det hjalp ikke noe særlig å flytte ht nermere veggen i grunn,sa da blir det mest sannsynlig kombinasjonen effektforsterker og subwoofer som jeg satser på.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Ikon 2 høyttalere som jeg er veldig fornøyd med.
    De har et helt utrolig stort lydbilde for å være så små som de er. Er også overrasket over hvor fyldig bass det er i dem.

Eneste negative med høyttalerene er en litt skrikete diskant på høye volum.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Eneste negative med høyttalerene er en litt skrikete diskant på høye volum.
    hvilken forsterker har du da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth85
    hvilken forsterker har du da?

Har en Denon AVR-3805
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Har en Denon AVR-3805
    Da ligger nok problemet i din Denon, hadde selv Denon på Dali Ikon 7 og sleit med skarp diskant. Prøv en Yamaha isteden og den vil passe bedre på ditt oppsett, tro meg dette blir som natt og dag og du vil ikke tro det var mulig med en slik forandring.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da ligger nok problemet i din Denon, hadde selv Denon på Dali Ikon 7 og sleit med skarp diskant. Prøv en Yamaha isteden og den vil passe bedre på ditt oppsett, tro meg dette blir som natt og dag og du vil ikke tro det var mulig med en slik forandring.

Skal ta en titt på yamaha hvertfall se om det er noen faller i smak og pris :P hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EN LITEN TEST AV LOGITECH SQUEEZEBOX BOOM - MEDIA STREAMER

Innledning:

Da er vi i gang med ny testrunde, men denne gangen prøver vi et produkt som tar for seg trådløs musikkoverføring eller streaming som det også blir kalt. Dette er et "mini-anlegg" som du kan bruke til å streame av all musikken du har på hardisken, ellers har du en enormt hav av nettradio kanaler du kan surfe igjennom. Man kan få tilgang til en del betalingstjenster om man skulle feks. ønske å bruke "ITunes" så her er det nok å ta av og bare fantasien som setter grenser. Her får du med andre ord tilgang til "ALT" og det er som en nye verden åpner for seg ved bruk av dette produktet. Ny verden sier du ? Dette må vi sjekke ut litt nærmere, er dette tilfelle eller lover dette enda mer?

Når jeg åpnet esken til Squeezebox Boom så sjekka jeg tyngden på selve spilleren og den var ikke direkte lett tross sin lille størrelse. Dette virket veldig lovede så her var det bare å sjekke ut resten av sakene. Selve spillern lå i en fin tøypose for å beskytte den mot riper, det er viktig med tanke på den er glossy pianolakk i farge utførelse. Ellers fikk man med en 3,5 Jack ledning som man kan bruke til å tilkoble mp3spiller om man ønsker det, det fulgte også med en fjernkontroll som du kan styre hele enheten med som er veldig praktisk. Enheten går nok desverre ikke på batterier så her må man bruke en strømadapter, men det gjør ikke noe for denne krever nok mer enn et par batterier for å yte optimalt. Den brukermanualen som fulgte med var meget enkel og forstå så dette gikk jo smertefritt, men nå som jeg kjører litt trådløst her er jeg omringet av radiobølger. Kan vel sies på godt Norsk at nå surfer jeg på bølgen.

I Bruk:

Jeg satt opp dette produktet i nærheten av min laptopp pga ville ha alt tilgjengelig mens jeg gjorde "Boom" klar til bruk. Det var bare å sette inn strømadapteren og slå på selve spillern og velge noen enkle innstillinger til nettverket så man fikk riktige verdier. Dette var "Plug And Play" når det var gjort så måtte man registrere seg som bruker av "SqueezeCenter". En sak som gikk veldig fort og når det var gjort lastet man bare ned programvaren fra Logitech sine sider. Enkel innstallering og etter endt installasjon så lastet jeg ned to Firmware oppdateringer til selve spilleren. Nå begynner det å skje noe skal dere se, da var det for meg å starte opp programmet og gjøre noen enkle innstillnger. Det første jeg gjorde var å legge til musikksamlingen min fra pc'n her, etter det var det bare begynne å utførske min nye musikalske verden. SqueezeCenter er et meget enkelt program som lar seg styre hele musikkensamlingen din fra din egen pc, dvs du kan velge og vrake i musikk, sette opp spillelister etter egne ønsker. Når man setter seg ned med denne så skjønner man virkelig hvor stort nettet er, selve musikken man har på pc'en blir som en lek å få ut til denne spilleren.

Når vi kikker litt på selve spilleren så har den alle nødvenige knapper og den er meget enkel i bruk, dette er noe som nesten blir å leke for de fleste som får frem "Gutten" i oss. Dette er på godt Norsk et leketøy for oss som digger "gadgets", man får stor eierglede med å ha dette produktet i hus siden det er så unikt og har så mange valgmuligheter. Som nevnt tidligere så kan koble til en mp3spiller og spille av musikken din på denne, man får med vekkerklokke her så man kan vokne opp til favorittmusikken sin. Hvor godt er det ikke å våkne opp med feks. Pink Floyd - Wish You Were Here eller en annen slager man liker, her har man så mange muligheter så dette er en magisk boks med andre ord. Om du har tilgang på strøm kan du ta med denne på ferie, ha den på hotellrommet eller andre plasser man ønsker seg litt musikk.
    Mulighetene er mange men det er du bestemmer,

Endelig tid til litt streaming av musikk fra datamaskinen, dette fungerer så flott at til og med bestemor ville klart dette. Kan vel nesten kalle det idiotsikkert system med andre ord, her kan du sette deg rolig ned og starte opp programmet som hører til. Når du logger deg på får man opp en innstilling der du velger katalog hvor du har dine musikkfiler, etter det så synkroniserer maskinen og spilleren dette sammen så alt er tilgjengelig for avspilling. Da står du fritt til å velge musikk etter artist, album, sjanger, årstall osv, formater som støtter er MP3, FLAC, WMA, WMA Lossless, AAC, Apple Lossless, WAV, og AIFF. Denne har støtte for det meste så du slipper å bekymre deg for det, bruk heller tiden til å utforske dette fantastiske produktet for her er det mye moro som venter deg.

Nettradiodelen er en meget spennende sak i seg selv, her går man enten inn på spillern eller bruker programmet som man lastet ned til produktet. Herfra får du oversikt over hva nettet har å by på, du kan velge musikksjangere og slikt noe som gjør det lettere for deg å velge en radiokanal med musikk du selv liker. De fleste har nok vært borti nettradio ved en tidligere anledning, men for de som synes dette virker spennende så er det bare å følge med videre i utviklingen. Dagens radioer er vel for det meste nettbasert og da kommer denne boksen fint inn i bildet. Her kan du ha med deg nettradioen på verandaen, soverommet, kjøkkenet eller andre plasser i huset eller der nettverksignalet rekker. Her får du både trødløst signal eller kan du koble til en ethernet kabel, alt ettersom hva man selv foretrekker og selv valgte jeg den trådløse tilkoblingen. Et lite tips på veien at det er veldig viktig å ha en sterk trådløs ruter som leverer ut sterke signaler, det er begrenset hvor langt disse signalene rekker til tider.

Det finnes betalingstjenester her også men det er ikke noe jeg har benyttet meg av enda, men man har tilgang til en del musikk her også men det finnes noen gratis saker også som Last.fm™, MP3tunes, RadioTime, Radio IO og Live365. Disse har jeg ikke sjekket ut men de fungere på samme måte som selve nettradioen. For min del så er det musikken jeg har fra pc'en og diverse nettradioer jeg har satt mest fokus på, men mulighetene er så mange her her er det bare å velge og vrake i all verdens musikk og tjenester.

Når dere leser denne testen håper jeg har gitt dere en del informasjon og en liten forståelse hvordan dette produktet virker i sin helhet. Jeg har ikke gått så mye på det tekniske, siden det ligger all informasjon om produktet på Logitech sine sider. Ellers ligger masse tester på nett allerede men ville gi dere en test hvordan jeg opplevde produktet, selv håper jeg dere hadde nytte av å lese denne lille testen og flere tester vil komme i nær fremtid.

Konklusjon:

Dette er en "alt in one" boks som man aldri kan få nok av så her får man alt man trenger og vel så det, med tanke på hva du betaler og hva man får så er dette helt klart et unikt produkt som skiller seg godt ut. Elsker du musikk og vil utvikle samlingen din så er det bare å kjøpe.

LØP OG KJØP...........

Postitivt:

• Prisen (1700NOK på Soundgarden)
    • Sprekt design
    • Veldig bra bass samt fin og klar lyd
    • Lett å sette opp mot hjemme-nettverket
    • Genial og oversiktig programvare

Negativt:

• Savnet en skjerm på fjernkontrollen for lettere navigering

Link til produsent:
    http://www.logitech.com/index.cfm/sp.../4707&cl=no,no

Produktest på Engelsk med gode bilder og veldig god informasjon:
    Logitech Squeezebox Boom Review*|*Gear Diary

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Squeezebox Boom også styres via iPeng på iPhone? hadde isåfall løst det negative

Edit: SmallNetBuilder - Small Network Help - Fun With Networked Music: Logitech Squeezebox Boom and iPeng Reviewed
    ser ut til å fungere det gitt

Side 270 av 743 FørsteFørste ... 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 266 267 268 269 270 271 272 273 274 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •