Dalis Entusiaster - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 27 av 742 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 527 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    5min med bilen:-D jeg kommer nok tilbake på ditt tilbud8)
    Jeg hadde en kamerat som bodde i Våle før, så jeg har vært det for 10år siden eller noe. Er en stund med andre ord og det er en stille og rolig plass, har vært en del i Horten da. Det kommer nok til å bli flere turer over dammen når det kommer til ny messe igjen der.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    Testet mitt tidligere oppsett med Lyngdorf SDAI 2175 og SDA2175 på Dali Helicon 800 MK2 og utfra den store forskjellen på priser på ht og forsterkere blei det veldig bra og fin lyd. Kabelsettet var jo elendig så alt i alt var det bra lyd. Er vel å anbefale litt større skyts på de ht.
    He, he..
    Nå er ikke Helicon og IKON helt i den samme gata da

Forøvrig 44 årops:
    Æsj, eldst jo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon og ikon sammenhengen hen? hmmm hehe

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    He, he..
    Nå er ikke Helicon og IKON helt i den samme gata da

Forøvrig 44 årops:
    Æsj, eldst jo

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, så jeg er vel en av de yngste her jeg da :P
    18 år (snart 19 )
    Kjøpte mine første Dali høytalere sist måned.
    Hadde Tandberg før det

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    jaja, så jeg er vel en av de yngste her jeg da :P
    18 år (snart 19 )
    Kjøpte mine første Dali høytalere sist måned.
    Hadde Tandberg før det
    Hehe!! Artig!! Jeg hadde faktisk også tandberg høyttalere som jeg arvet av min far som første par. deretter Dali 107 så mirage, jamo og nå Dali igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er har blitt en ivrig Dali fan, så tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om dagens opplevelser. Har vært en tur innom Hifi-klubben, og fikk tid og service nok til å høre på litt av hvert.
    Noen av dere har jeg snakket litt med før om både det ene og andre, bla ikon 8 og mentor 6, inkludert smådiskusjoner om hva man kan og bør velge av effektforsterker til disse.
    Okai, dagens lytterunde bestod av følgende: Ikon 8 + Nad C272, Mentor 6 + Nad M25, og Mentor 8 + Lyngdorf SDAI 2175.
    Skulle gjerne hørt alle høyttalerne på samme forsterker, men det ble litt mye å spørre om da jeg bare tok en tilfeldig tur innom og fikk høre masse likevel

Jeg er ingen ekspert, så dere får bære over med amatørmessige lydbetraktninger

Ikon 8:
    En kjempehøyttaler både fysisk og lydmessig! Det trøkker bra, men faktisk mindre enn jeg hadde håpet. Kan selvfølgelig ha med forsterkeren å gjøre, men en liten "skuffelse" om man kan kalle det det.
    Diskanten er klar og tydelig og gir meg egentlig det jeg trenger.
    Mellomtonen var litt mer ullen, og falt litt gjennom spesielt på litt høye volum, men fungerte bra stort sett.
    Bassen er stram og fin, men ikke så kraftfull og fremtredende som jeg ville hatt den. Hvis jeg har tolket folket her rett, så vil den antakelig komme bedre frem med annen forsterker og bedre kalibrering!
    Alt i alt en flott høyttaler tatt prisen i betraktning! Med rett forsterker er dette noe jeg kunne kjøpt!

Mentor 6:
    Her hadde jeg store forhåpninger med tanke på omtale både i pressen og her på forumet. Størrelsen er en god del mindre enn ikonet, og designet et lite hakk mer raffinert. En lekker høyttaler!
    Diskanten var herlig åpen og de lyse gitartonene kom vanvittig godt frem. Her kan man mer tydelig skille de ulike instrumentene, og sammen med mellomtonen kommer også stemmer fantastisk frem! Det er kanskje dette de flinkere lydfolka kaller oppløst. (hva vet vel jeg )
    Bassen er derimot mye mer borte enn hos ikonet. Jeg er nok en av dem som liker det mer enn gjennomsnittet fyldig, og her syns jeg det manglet mye trøkk. En sub løser nok rask den saken, men jeg vile helst høre alle høyttalerne for seg selv.
    Totalt sett en utrolig musikalsk høyttaler, men etter min smak mangler den trøkket jeg vil ha. Ingen skuffelse, men jeg ble ikke like ivrig på den som jeg var før jeg hadde lyttet.

Mentor 8:
    Dette er en høyttaler jeg egentlig vet lite om. Har lest test av den, men det er stort sett det. Jeg hadde heller ikke tenkt å høre på den, men da sjansen bø seg, kunne jeg jo ikke takke nei. Den er forøvrig litt nærmere ikonet i størrelse og ser litt tyngre ut i designet enn mentor 6.
    Her hørte jeg samme låt som jeg hadde hørt på de to foregående. Det starter opp ganske likt som på lillebror mentor 6. Lekkert og presist! Diskanten er herlig skarp uten å være påtrengene. Etterhvert som musikken åpner seg og flere instrumenter kommer inn, viser mellomtonen seg frem og avslører at den er enda bedre avstemt til å gjengi stemmer.
    Bassen er et kapittel for seg. Utrolig presis, herlig fyldig og akkurat passe fremtredende. Jeg fikk for første gang virkelig "må ha" følelsen. Dette er uten tvil min nye drømmehøyttaler!
    Prisen er jo betraktelig høyere enn de andre, men jeg venter gjerne et halvår ekstra på disse her. Noe av det aller beste jeg har hørt, og jeg kommer antakelig til å drømme om lydopplevelser i natt :P

Dette er ikke noe annet enn en liten, høyst useriøs, men like fullt entusiastisk lytteopplevelse jeg ville dele mer dere andre Dali entusiaster!
    Husk at jeg skriver dette kun ut fra egen lyttesmak, så dere må på ingen måte bli fornærmet om jeg har skrevet noe som dere syns er tullball.

Noen andre som har hatt noen herlige lytteopplevelser den siste tiden??

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stylus - kloke, fine ord - synd du ikke fikk hørt på Dali Suite 2.8. Det er latterlige billige høyttalere til lyden å være.....

by the way : hva skjer med muligheten for å få seg en Suite center nå når Suite sortimentet er borte fra HFK nettbutikk?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus

Mentor 6:
    Bassen er derimot mye mer borte enn hos ikonet. Jeg er nok en av dem som liker det mer enn gjennomsnittet fyldig, og her syns jeg det manglet mye trøkk.
    Totalt sett en utrolig musikalsk høyttaler, men etter min smak mangler den trøkket jeg vil ha. Ingen skuffelse, men jeg ble ikke like ivrig på den som jeg var før jeg hadde lyttet.
    Ganske uenig. Da har du enten hørt den med helt feil forsterker eller et meget dårlig rom. Jeg hadde litt samme oppfattelse i starten men når jeg fikk den hjem, spilt litt musikk og film så kan jeg dermed nå bekrefte at den spiller fletta av de meste. Også Ikon 8. Ikon 8 går nok litt dypere, men trøkket er mer presist på Mentor 6. Og dynamikk har den så absolutt. Av de du nevner er det kun Mentor 8 som slår denne, og jeg har hørt dem alle...

Bruker Mentor 6 på Abrahamsen, og dette fungerer utmerket. Med trøkk i mengder. Så ikke gi slipp på denne enda. ;-)

No offence waters... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Totalt uenig. Da har du enten hørt den med helt feil forsterker eller et meget dårlig rom. Jeg hadde litt samme oppfattelse i starten men når jeg fikk den hjem, spilt litt musikk og film så kan jeg dermed nå bekrefte at den spiller fletta av de meste. Også Ikon 8. Ikon 8 går nok litt dypere, men trøkket er mer presist på Mentor 6. Og dynamikk har den så absolutt. Av de du nevner er det kun Mentor 8 som slår denne, og jeg har hørt dem alle...

No offence waters... ;-)
    Du har veldig rett i at rom og oppsett har mye å si for lyden. Tviler ikke et sekund på at du har knallbra lyd hos deg
    Nad M25, har ikke den ganske varmt lydbilde?
    Når det gjelder rommet fikk jeg litt inntrykk at jeg satt for nærme høyttaleren. Min erfaring tilsier at det gode trykket ofte komemr litt nærmere bakvegg. Har du erfart noe av det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Stylus - kloke, fine ord - synd du ikke fikk hørt på Dali Suite 2.8. Det er latterlige billige høyttalere til lyden å være.....

by the way : hva skjer med muligheten for å få seg en Suite center nå når Suite sortimentet er borte fra HFK nettbutikk?
    Stilig Kan godt tenke meg at den gir masse lyd for penga. SYns egentlig Dali er flinke på det!
    Hmmm, vil jo tro de har ting på lager en stund til. Hvis du skal skaffe deg en slik center kan det jo være de har en liggende du kan kjøpe. Har du sjekket?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nad M25, har ikke den ganske varmt lydbilde?
    Stemmer det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stemmer det.
    Mm, vil tro den yter mentor 6 rettferdighet egentlig...
    Kan være rommet og plasseringen av sofaen gjorde at jeg syns det ble litt spinkelt. Eller så er det bare meg som er sær

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan vil du beskrive suite 2.8 i forhold til ikon 6?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig. Jeg har hvertfall den oppfattelsen at den leverer nok trøkk. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig. Jeg har hvertfall den oppfattelsen at den leverer nok trøkk. ;-)
    Da er jo ting akkurat som de skal være Har du merket forskjell på dem etter at du har spilt noen timer? Syns å huske de var ganske nyinnkjøpt hos deg?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Mulig det er senter på lager i Danmark. Er iallefall Suite på lager der.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo ting akkurat som de skal være Har du merket forskjell på dem etter at du har spilt noen timer? Syns å huske de var ganske nyinnkjøpt hos deg?
    Jepp. De har forbedret seg betydelig siden første lyttetime. De er vel forbi innspillingstiden nå, men nå låter det helt fantastisk bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. De har forbedret seg betydelig siden første lyttetime. De er vel forbi innspillingstiden nå, men nå låter det helt fantastisk bra.
    Konge!
    Hvor lenge er egentlig innspillingen på dem?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hvordan vil du beskrive suite 2.8 i forhold til ikon 6?
    Bra du spurte. Noen vil huske at jeg egentlig sparte til Ikon 6 og var innstilt på å kjøpe disse. Men det var noe med lyden jeg ikke ble helt klok på - litt lite bass kanskje? Så jeg tok meg tid til å høre på Suite 2.8 siden de var på billigsalg - og det passet mine ører mye mye bedre.

Ikon 6 er en flott høyttaler, men for meg ble Suite 2.8 hakket bedre faktisk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge!
    Hvor lenge er egentlig innspillingen på dem?
    Det er vel rundt 60-100 timer tror jeg...

Side 27 av 742 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 527 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •