Dalis Entusiaster - Side 269

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 269 av 743 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 ... SisteSiste
Viser resultater 5,361 til 5,380 av 14842
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er i hvert fall Ikon W2 bestilt:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Da er i hvert fall Ikon W2 bestilt:-D
    Grattis, kult du tok og fulgte opp rådet mitt med bakhøytalerne. Veldig flotte og praktiske de der altså, håper du vil få masse glede av dem fremover. Det ligger mye go'lyd i Dali så dette blir supers, får du inn M8 og Sentern så sitter du veldig godt i det. Gleder oss til å se fortsettelsen på dette du har startet på, mye å se frem til her i mellomtiden håper det kan komme ut noen bilder.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis, kult du tok og fulgte opp rådet mitt med bakhøytalerne. Veldig flotte og praktiske de der altså, håper du vil få masse glede av dem fremover. Det ligger mye go'lyd i Dali så dette blir supers, får du inn M8 og Sentern så sitter du veldig godt i det. Gleder oss til å se fortsettelsen på dette du har startet på, mye å se frem til her i mellomtiden håper det kan komme ut noen bilder.
    Takk takk:-D

Ja Mentor er i sikte vettu. Blir litt av ett byks fra frontere til 7k til 38k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Blitt av Alef mon tro ?

Lenge siden vi har fått noen innspill fra han på tråden her.
    Han sitter her, ganske så matt, og lytter til de inderlige tonene fra Kossoffs gitar (Free). Samler krefter etter en morderisk arbeidsperiode, og Free er der for å bygge ham opp igjen. Tredve-førti timer overtid i uka er ingen spøk, særlig ikke når det meste av overtiden er nattarbeid. Godt det nå omsider er ferie og masse avspassering, og at han har Free spillende på et par flotte Dali Mentor 6 til å muntre ham opp.

Ellers lite nytt å melde herfra. Har falt til ro med mentorene. Prøvde allikevel for en tid tilbake singlewire, og fant dette å foretrekke framfor biwire. Ganske overraskende, siden biwire var et betydelig løft for Ikon 6. Singlewire på Mentor 6 gjør musikken slankere, særlig i de lavere frekvenser (bassen), hvilket er bare en fordel her i denne lille stua, men også reinere og klarere, særlig i de midlere frekvenser (mellomtonen).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Han sitter her, ganske så matt, og lytter til de inderlige tonene fra Kossoffs gitar (Free). Samler krefter etter en morderisk arbeidsperiode, og Free er der for å bygge ham opp igjen. Tredve-førti timer overtid i uka er ingen spøk, særlig ikke når det meste av overtiden er nattarbeid. Godt det nå omsider er ferie og masse avspassering, og at han har Free spillende på et par flotte Dali Mentor 6 til å muntre ham opp.

Ellers lite nytt å melde herfra. Har falt til ro med mentorene. Prøvde allikevel for en tid tilbake singlewire, og fant dette å foretrekke framfor biwire. Ganske overraskende, siden biwire var et betydelig løft for Ikon 6. Singlewire på Mentor 6 gjør musikken slankere, særlig i de lavere frekvenser (bassen), hvilket er bare en fordel her i denne lille stua, men også reinere og klarere, særlig i de midlere frekvenser (mellomtonen).
    Koselig å se deg her igjen og det er jo ikke menneskelig å jobbe så mye som det der da, men godt at du finner trøst i Mentorene dine og er toppers at dem gir seg så mye spilleglede som dem gjør. De gir veldig mye for pengene og dem har noen kjempeflotte toner, dette er bare et meget klokt valg fra din side. Oppgraderingsfronten her er meget stille også, har malt taket her hjemme for å få litt mer lys inn her. Oppgradering på lokaltplan med andre ord, ellers er vel alt ved det gamle og vi har fått inn en kar som har investert i Ikon 8. Sånt gleder meg litt da.

Bruker selv singel-wire til oppsettet mitt også og ser ikke grunn til å ha mere kabler enn nødvendig. Tviler jeg ville fått noe mere løft i lydbildet om jeg hadde gått for bi-wire. Er vel fornøyd med det jeg har her i heimen, blir det oppgraderinger så kommer tv på plass til neste år og da snakker vi om en herlig Samsung 46-50" LED.

Har du prøvd å spille høyt med Mentorene dine ? Åssen føles basslagene på toppen ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en ny investering på meg denne sommeren:

Jeg har en del musikk på pcn min og vil gjerne ha tilgang til den andre steder enn kun fra pc'n, dette virker som en liten flott gadget som kan være overallt i huset uten kabler og styr. Det er kun en nettledning og det kan jeg overleve, men håper denne leverer litt og tenkte kanskje å ha den på soverommet eller på kjøkkenet. Det blir bra å få denne i hus, om fler er int så koster disse 1700 blanke Norske kroner på Soundgarden denne uken.

http://www.logitech.com/index.cfm/sp.../4707&cl=US,EN

En liten test for de som er nysgjerrige på produktet:

Test: Logitech Squeezebox Boom - Squeezebox med lyd - Lyd og Bilde - klikk.no

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens kupp, for de som ikke har investert i HD spillere så er dette en meget god kandidat. Denne spiller cder og dvder som en lek, prisen er heller ikke ille så i morgen renner det inn mange tusen kroner fra Skattefuten så mulighetene for å handle er der.

Marantz DV7001

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, skattefuten har hvert meget generøs med meg i år. det er sommer, grill vær og alle regningene er betalt. blir det bedre nå ?. Marantz'en ser fin ut. jeg har desverre ikke behov for den, desuten krasher den en del med stilen på det jeg har fra før. men en skikkelig fin sak, definitivt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/49624

Har man penger har man lov, pokker som jeg drømmer om dette settet..... Jaja, Skattefuten gir ikke ved døreene så det ble ikke no luksus denne gangen heller gitt.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kun 41 000,- for settet. ser ut som et gedigent røverkjøp, spør du meg. det er jo bare 7 mnd gammelt. nesten merkelig at noen selger det etter bare 7 mnd.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Dali eier

Hei!

Fikk kjøpe et par Dali Suite 2.8 brukt for 3000,- for et par uker siden.
    Synes prisen var meget hyggelig...

Kan jeg melde meg inn i Dali klubben med mine Suiter?

Fikk et nytt forhold til lyd etter at HT kom inn i stua.
    Hadde før et par DIY ht (jeg og fattern som snekra de i hop,mest fattern som stod for arbeidet men var med jeg og) basert på bilstereoelementer av type Sony/Sony Xplod,var fornøyd egentlig med lyden i de,frem til jeg fikk Daliene.
    Men kraftig/dyp bass det hadde Sony ht (1x12" i hver ht),det skal de ha.

Redigert:Lagt til og fjernet noen småting

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    kun 41 000,- for settet. ser ut som et gedigent røverkjøp, spør du meg. det er jo bare 7 mnd gammelt. nesten merkelig at noen selger det etter bare 7 mnd.
    Har vel andre planer da vet du

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Hei!

Synes prisen var meget hyggelig...

Kan jeg melde meg inn i Dali klubben med mine Suiter?

Fikk et nytt forhold til lyd etter at HT kom inn i stua.
    Hadde før et par DIY ht (jeg og fattern som snekra de i hop,mest fattern som stod for arbeidet men var med jeg og) basert på bilstereoelementer av type Sony/Sony Xplod,var fornøyd egentlig med lyden i de,frem til jeg fikk Daliene.
    Men kraftig/dyp bass det hadde Sony ht (1x12" i hver ht),det skal de ha.

Redigert:Lagt til og fjernet noen småting

Hei Stian

Velkommen til "klubben", regelen her inne er:

Har du Dali høytalere så har du en plass hos oss.

Er du int i Dali så kommer du til oss, så da ønsker jeg deg bare nok engang velkommen til Klubben. Om du lurer på noe spes må du bare komme med det så skal vi hjelpe deg, håper Dali'ene dine gir deg det du ønsker av en høytaler.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Valgfritt

Heisan Dalianere Jeg var innom Dali sidene og tenkte jeg skulle lese igjennom dem for og se om det var noe der jeg har hoppet over ved tidligere annledninger. DALI FACTORY TOUR . Som foreksempel til den linken der. en liten film om produksjonen av diverse Dali høyttalere. jeg poster linken her i fall det er noen andre der ute som også har "oversett" den ved besøk der inne. skulle hvert gøy og kommet dit selv en gang for og se. man kan jo altids håpe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Dalianere Jeg var innom Dali sidene og tenkte jeg skulle lese igjennom dem for og se om det var noe der jeg har hoppet over ved tidligere annledninger. DALI FACTORY TOUR . Som foreksempel til den linken der. en liten film om produksjonen av diverse Dali høyttalere. jeg poster linken her i fall det er noen andre der ute som også har "oversett" den ved besøk der inne. skulle hvert gøy og kommet dit selv en gang for og se. man kan jo altids håpe.
    Jeg har kikka på den før og det er en veldig fin presentasjon, man ser hvordan Ikon 6 blir til omtrent. Mye nyttig om folk er int så kan vi alltids får til en tur nedover til fabrikken ved å avtale litt på forhånd. Da kan vi se dette i levende live, selv er jeg veldig int i en slik tur så det kunne vært veldig morsomt å få med seg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...9630&cat=last7

Toppers forforsterker til noen som har Halo serien til Parasound, 25k og 15 spart fra nypris er vel ikke så ille så hvorfor ikke.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Roger. Ikke bare er du en av Rocke Historiens aller største, du har også nerver av stål. Det er ikke alle forunt og kunne pløye så mange salgs anonser uten og kjøpe seg til kiste bunnen blakke. Du er forøvrig flink til og finne de "gode" bitene. Har fortsatt en teori om dette med prosentene... :-p ..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Roger. Ikke bare er du en av Rocke Historiens aller største, du har også nerver av stål. Det er ikke alle forunt og kunne pløye så mange salgs anonser uten og kjøpe seg til kiste bunnen blakke. Du er forøvrig flink til og finne de "gode" bitene. Har fortsatt en teori om dette med prosentene... :-p ..
    Jeg har ikke igjen en shit for å poste noe her gitt, dette gjør jeg av egen vilje og vil dele sakene med dere. Det er alltid noen som leter etter et eller annet som skal matche opp med Dali, folk slipper da å lete for det jeg finner av int blir postet her. Det tar meg par mins her og der så er gullkorna funnet, så det er ikke store jobben det gitt. Takket å være en post jeg la inn her så endte "Stylus" fra forumet her opp med en flott Parasound NC 2100 forforsterker til serdeles god pris. Du kan spørre hvem du vil om jeg har noe kapital for dette mister, her er det ikke en cent av noe så dette er bare for moro å grave i denne jungelen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Hei!

Dui har jo et MEGET godt og fornuftig valg. Disse suit'ene spiller fantastisk bra til nær sagt all slags musikk.

Velkommen !

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk har FOR mye penger! :-D

oj, der forsvant det en effektforsterker til 25 000. Oj, der forsvant det høyttalere til 99 000. Det har ALDRI vært finanskrise i norge når det gjelder elektronikkkjøp! Det kan jeg bekrefte via jobben også. :-D

Stiller meg +1 på Dali Suite 2.8. Meget bra høyttalere i "Old school" klassen. Sitter med et par Dali 5005 "old school" høyttalere jeg og. De gamle er best!

Så får vi se hva som lirker seg inn her snart....

Side 269 av 743 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •