Dalis Entusiaster - Side 268

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 268 av 743 FørsteFørste ... 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 264 265 266 267 268 269 270 271 272 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 ... SisteSiste
Viser resultater 5,341 til 5,360 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Mulig jeg er fjern, men hvordan gjør man det med en stereoforsterker til centerhøytaleren? Vurderer å bytte ut ikon Vokal 2 til mentorsaken og da trenger den mer effekt enn receiveren min kan gi for å forsyne mentoren med(Nad 763v25)
    Og, ble det noe av saken vi pratet om for lenge siden? Tenker på bytte av mellomtonehøytaler i Ikon 8
    Skål!(For ett liv. Sykemeldt ut sommeren med glasset i håndet)
    Det er vel bare å koble dem på Pre out uttaket på forsterkern og kabelen til center rett i effekten du skal drive dem med, om du har effekt fra før så kan man koble på med en rca splitter eller noe i den duren.

Jeg snakka med folka på klubben om det og skal man bytte element så må delefilteret byttes også, delefilteret er konstruert for hver og en høytaler så da blir det litt mikk makk. Desverre er vel ikke dette trikset veien å gå altså.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har effekt på front(Nad c272)(Drømmer om bedre tider) men i og med at en stereoforsterker har 2 sett med h-utganger, hva bruker jeg? Fra pre går det en rca(center)Blir det en slags brokobling da?
    Regnet med att bytte av mellomtone var som ett skydd i mørket. Hadde morro å prøvd allikevel

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har effekt på front(Nad c272)(Drømmer om bedre tider) men i og med at en stereoforsterker har 2 sett med h-utganger, hva bruker jeg? Fra pre går det en rca(center)Blir det en slags brokobling da?
    Regnet med att bytte av mellomtone var som ett skydd i mørket. Hadde morro å prøvd allikevel
    Prøv å mail da-ty her på tråden, han kan dette noe bedre enn meg for å si det sånn. Han sitter med en slik kobling selv på sin center så det er ikke noe problem, regner du vil få svar på det du lurer på der.

Lykke til i hvertfall, er ikke noe problem å koble opp men bare man trenger litt flere kabler osv. Hehe

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: Full og trøtt under øyelokka

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis senteren har 2 innganger setter du en splitter mellom pre og effekt og kobler venstre høyttalerutgang til det ene terminalparet på høyttaleren og høyre på det andre terminalparet. Husk for guds skyld å fjerne skinna bak på høyttaleren først.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En unik mulighet for de som vet hva dette innebærer. :-)
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå å bytte ut Concept 2 med Ikon W2 bak. Noen som kan si om det er veldig merkbar forskjell på disse høyttalerne når man skal bruke de bak?

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Vurderer nå å bytte ut Concept 2 med Ikon W2 bak. Noen som kan si om det er veldig merkbar forskjell på disse høyttalerne når man skal bruke de bak?
    Heisan! . Jeg har ikke hørt Cosept 2 høyttalerne så jeg vet ikke hvordan de låter. Jeg har Ikon 2 bak og til suround de låter veeldig bra. Ikon W2 høyttalerne sies det da mye bra om, men Ikon 2 er bare marginalt dyrere og de kan jeg anbefale. kunne du tenke deg og lufte her i forumet hvorfor du først og fremst ønsker og bytte ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!
    Tenker dette er rette plassen å legge inn ett spørsmål!

Har ett par Dali 400. Lurte kanskje på å bytte elementene i dem. Da også delefilter. Kabinettet er jo strøken :-D
    Er det noen som har ett tips å komme med ang element sett som fungerer bra i det kabinettet?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    Heisan! . Jeg har ikke hørt Cosept 2 høyttalerne så jeg vet ikke hvordan de låter. Jeg har Ikon 2 bak og til suround de låter veeldig bra. Ikon W2 høyttalerne sies det da mye bra om, men Ikon 2 er bare marginalt dyrere og de kan jeg anbefale. kunne du tenke deg og lufte her i forumet hvorfor du først og fremst ønsker og bytte ?
    Ulempen med Ikon2 er at de tar mye plass på veggen kontra W2. Har hatt Ikon2 og har W2 nå.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

intresant :)

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ulempen med Ikon2 er at de tar mye plass på veggen kontra W2. Har hatt Ikon2 og har W2 nå.
    Heisan :-D . Det er strålende. Jeg hadde lenge planlagt og kjøpe W2'ene når jeg investerte, men falt ned på Ikon 2 når det ble klart at jeg fikk problemer med vegg kapasitet og måtte gå for en stativ / benk plasering på mine sur / bak høyttalere. Jeg er fult på det rene med problemene Ikon 2 byr på med vegg montering, siden de veier ca 10 kilo og er litt lite tillpasset i formen da dybden blir et monterings problem. Skulle likt veldig og høre fra en med egen erfaring hvordan disse 2 høyttalerne fyller hverandre ut. hva med og øse ut litt av din erfaring med W2'en over på oss her i forumet. Det ville ha hvert god lesning. :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W2 er en lukket konstruksjon, dvs trykkammer (??).
    Ikon 2 er en mere tradisjonell høyttaler med bassrefleks. Den skal vel heller ikke stå inntil veggen pga bassport bak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    W2 er en lukket konstruksjon, dvs trykkammer (??).
    Ikon 2 er en mere tradisjonell høyttaler med bassrefleks. Den skal vel heller ikke stå inntil veggen pga bassport bak.
    Stemmer. Bør helst ha 10-15 cm fra bakvegg med Ikon2.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan :-D . Det er strålende. Jeg hadde lenge planlagt og kjøpe W2'ene når jeg investerte, men falt ned på Ikon 2 når det ble klart at jeg fikk problemer med vegg kapasitet og måtte gå for en stativ / benk plasering på mine sur / bak høyttalere. Jeg er fult på det rene med problemene Ikon 2 byr på med vegg montering, siden de veier ca 10 kilo og er litt lite tillpasset i formen da dybden blir et monterings problem. Skulle likt veldig og høre fra en med egen erfaring hvordan disse 2 høyttalerne fyller hverandre ut. hva med og øse ut litt av din erfaring med W2'en over på oss her i forumet. Det ville ha hvert god lesning. :-D
    Det er ikke den store forskjellen mellom disse to. Lydsignaturen er nokså lik. W2 er jo noe mer bassfattig kontra Ikon2, men samme kan jo det være hvis de skal brukes som bak HT i et kino oppsett.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så sant

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt av Alef mon tro ?

Lenge siden vi har fått noen innspill fra han på tråden her.

ER DU DER UUUUUUTE?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Roger . hvordan gikk det med maling's dåden ? kommer du til og poste noen bilder av resultatet ? håper i alle fall at det ble fint.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Roger . hvordan gikk det med maling's dåden ? kommer du til og poste noen bilder av resultatet ? håper i alle fall at det ble fint.
    Hehe, gikk som pokker selv om det tok noen timer, brodern låner kameraet mitt så jeg får ta no bilder når jeg får det igjen.

Resultatet ble noe helt noe annet, men bilder skal komme så fort kameraet mitt er i hus igjen. Satse på det skjer snart så selv ble jeg meget fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av to grunner. Vil ha mer oppløst og bedre lyd pluss at de er veldig fine og praktiske, spesielt da jeg har liten plass

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja Dali venner

I januar står antageligvis drømmeanlegget her hvis alt går som jeg har tenkt.

Mentor 8 og Mentor Vokal:-D Kiler litt i magan ved tanken ja:-D

Side 268 av 743 FørsteFørste ... 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 264 265 266 267 268 269 270 271 272 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •