Dalis Entusiaster - Side 265

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 265 av 743 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 ... SisteSiste
Viser resultater 5,281 til 5,300 av 14851
    Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!
    Har ett par dali concept 10, det jeg lurer på er om min harman kardon avr7500 får dem til å spille optimalt?
    synes de er litt tynne i bassen... skulle gjerne hatt mere fylde der

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg sier som de andre her inne og det er mellom 100-200t innspilling på slike høytalere, den tiden du bruker til innspilling går meget fort. Finn en plate som får beveget litt på elementene så er det meste gjort innen kort tid, som nevnt må du ikke blåse ut safta av høytalerne dine da. Ellers vil jeg gratulere deg så mye med et toppsett av noen høytalere, håper du får masse glede av anlegget ditt fremover. Du har valgt den rette veien å gå.

Da har vi noe som heter "Trentemoller" eller "Trentemøller". Last ned og brenn ut. Jeg brukte "sangene" fra den "gruppen"

"Spectos"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Da har vi noe som heter "Trentemoller" eller "Trentemøller". Last ned og brenn ut. Jeg brukte "sangene" fra den "gruppen"

"Spectos"
    Trentemøller funker bra, god bassdriv i flere av låtene der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Hei!
    Har ett par dali concept 10, det jeg lurer på er om min harman kardon avr7500 får dem til å spille optimalt?
    Optimalt ? Til de 4x10" elementene trenger du skikkelig med krefter, ville nok sett på noen effektforstekerer til det formålet. Gjerne noe som river litt og du kan jo sjekke med klubben hva dem anbefaler, klubben har no CV effekt greier på enorme watt så kanskje det kan være noe?

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker

Noe i denne duren eller en av dem mindre... Lykke til

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Noen som brukte noen Vincent SP-331 2 x150W effekt på dem. Dette skulle være svært så bra. Får fram mer av råskapen til disse Dali høytalerne.
    http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=497

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Noen som brukte noen Vincent SP-331 2 x150W effekt på dem. Dette skulle være svært så bra. Får fram mer av råskapen til disse Dali høytalerne.
    http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=497
    Den så jo spennende ut Syntes og disse Emotiva forsterkene så veldig spennende ut, kan det være en kandidat?? hadde masse krefter og var rimelig i pris ...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo spennende ut Syntes og disse Emotiva forsterkene så veldig spennende ut, kan det være en kandidat?? hadde masse krefter og var rimelig i pris ...
    Etter hva jeg leser, tror jeg feks Emotiva xpa-2 eller xpa-3 hvis du har surround, kan være en skikkelig bra kombo og Ta et søk etter emotivatrådene. Der står det mye bra fra de som har importert dem! Er egentlig litt smågira på en xpa-2 selv hehe Billig, og det sies av høy byggekvalitet, samt at lyden sammenliknes med det Parasuond leverer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hva vil -20 si i forhold til antall db da? Hvor høyt har du egentlig spilt? Man merker det som regel ganske fort hvis forsterkeren begynner å klippe, og en svartsvidd diskant er som regel tegn på for høyt spilling med for lite effekt (altså for liten forsterker), men det er klart det kan være som du sier at du har fått en "mandagsutgave
    -20dB på en RX-V659 er ikke spesielt høyt

Det er ikke allverdens kraftverk i den, men jeg har enda tilgode å spille så høyt at det "klipper".

Men hvis det skjer igjen så bør det nok inn noe effekt ja....

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Etter hva jeg leser, tror jeg feks Emotiva xpa-2 eller xpa-3 hvis du har surround, kan være en skikkelig bra kombo og Ta et søk etter emotivatrådene. Der står det mye bra fra de som har importert dem! Er egentlig litt smågira på en xpa-2 selv hehe Billig, og det sies av høy byggekvalitet, samt at lyden sammenliknes med det Parasuond leverer.
    Har lest gjennom trådene og det gjorde meg litt gira på xpa3 . Mulig en xpa2 senere, en xpa3 på concept 1 er litt overkill da

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom trådene og det gjorde meg litt gira på xpa3 . Mulig en xpa2 senere, en xpa3 på concept 1 er litt overkill da
    Hehehe, ja da vil de hvertfall få mer enn nok krefter! Hva slags center har du nå da?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehehe, ja da vil de hvertfall få mer enn nok krefter! Hva slags center har du nå da?
    Akkurat nå har jeg concept center, men skal byttes, da jeg synes den er for liten iforhold til concept 10.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimalt ? Til de 4x10" elementene trenger du skikkelig med krefter, ville nok sett på noen effektforstekerer til det formålet. Gjerne noe som river litt og du kan jo sjekke med klubben hva dem anbefaler, klubben har no CV effekt greier på enorme watt så kanskje det kan være noe?

Effektmessig holder AVR 7500 til Concept 10. Den leverer masse strøm. Men lydmessig kan det bli noe masete i toppen.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk. Selger en Dali Concept Sub på finn.no hvis noen ønsker en slik.Annonsen blir aktiv i løpet av dagen.
    Dali Concept Sub selges - FINN torgetSOLGT

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godpris på flott sub! Slå til.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med MaW Glemte å skrive i annonsen at suben er sort og ca 2 år gammel

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil du anbefale noe så forferedelig som cerwin-vega? (fortjener ikke stor bokstav )

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Vil du anbefale noe så forferedelig som cerwin-vega? (fortjener ikke stor bokstav )
    Jeg kan si at jeg selv ikke er noe glad i cerwin vega, dessuten ser jeg ikke grunn til å gå mot high-end på Concept serien for å si det sånn. Det er jo bare å prøve Parasound NC2250, Vincent SP-331 (2stk av denne), eller noe annet som passer lommeboka. Håper du finner ut av dette i hvertfall.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si at jeg selv ikke er noe glad i cerwin vega, dessuten ser jeg ikke grunn til å gå mot high-end på Concept serien for å si det sånn. Det er jo bare å prøve Parasound NC2250, Vincent SP-331 (2stk av denne), eller noe annet som passer lommeboka. Håper du finner ut av dette i hvertfall.
    Skjønner at det ikke er noe vits med noe Hi end forterker, men cv forsterker vil jeg ikke ha... Da jeg jobba i klubben i Gøteborg, klarte jeg å rive løs rca kontaktene på to cv forsterkere... Vil gjerne ha noe som er litt kvalitet og ikke koster for mye, derfor synes jeg Emotiva så spennende ut, siden de leverer kraft og de koster ikke skjorta heller.. At de ser bra ut er jo heller ingen ulempe

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Effektmessig holder AVR 7500 til Concept 10. Den leverer masse strøm. Men lydmessig kan det bli noe masete i toppen.
    Skal være enig at de kan bli masete i toppen, bytta delefilter på dem, men det hjalp for det meste i bass og mellomtone, diskanten sliter jeg enda litt med...

Side 265 av 743 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •