Dalis Entusiaster - Side 262

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 262 av 743 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 ... SisteSiste
Viser resultater 5,221 til 5,240 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hei!

Om jeg skulle finne på å legge ut ikon suben min for salg... er det noe interesse for noe slikt her?
    Den er kjøpt ny av meg i august ifjor, er i svart utførelse og er helt strøken.

Tenkte jeg måtte lufte dette med medentusiaster før jeg tar en avgjørelse på om den går eller ikke

Stylus
    Man trenger ikke sub til stereo så det er ikke noe problem den veien, om du ikke får noe respons her så prøv å legg den ut på finn.no. Dette torget her er helt ubrukelig til tider, de tingene jeg har solgt har gått igjennom finn og det har gått greit unna også. Lykke til med salget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joppa:D
    har tatt noen bilder før vise åssen det er plassert..!!! håp det kan hva til mer hjelp..
    Syns plassering ser bra ut. Muligens kan det bli bedre om du setter høyttalerne nærmere sidevegger. Jeg tror ikke teppe i front alene vil gjøre den store forskjellen, men det kan se ut som om rommet ditt trenger vesentlig mer demping (absorpsjon) og diffusjon. Hyller, planter, ting og krimskrams vil kunne hjelpe. Forbannet støvsamlende, dog.

Jeg husker ikke i hvilket fagblad, om det var Stereophile eller TAS, eller et annet, hvor anmelderen av Helicon foretrakk å spille med frontstoffet påmontert, nettopp for å dempe diskanten litt. Selv foretrekker jeg også å ha stoffet påmontert mine Mentor når jeg spiller, men mest av estestiske grunner.

Er bordkledningen lektet ut, og har du eventuelt isolasjon mellom bordkledning og murvegg? Hvis ikke, er jeg redd du må få deg noen dempeplater, hyller og/eller tepper på veggene. Kan være nødvendig uansett, forresten.

Rotel er meget bra saker, sies det, men det ryktes også at Rotel pre alene kan være litt vel spiss og frisk. Sammen med en mere mørktklingende Rotel effekt, er visst Rotel-forsterkeri ganske nøytralt. Dette er bare gjetninger fra min side, da jeg ikke kjenner Rotel annet enn fra omtale; men jeg tror Hedon er inne på noe riktig når han foreslår en annen pre. Jeg er i hvert fall enig med ham i at pre som regel har mye å si. Det samme har også kilden, dersom komponentene etter kilden er transparente. Jeg har liten tro på at effekten din er hovedsynderen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joppa:D
    Skal prøve å legge et teppe i front.. ..!!.bor i en kjeller da.. hehe, har det så stor innvirkning? da må eg nesten flytte igjen..!! men veggene er kledd med bordkledning utpå mur, taket har to lag med gipsplater .. men høytalerne står rett på mur da, rommet er vel langt i fra optimalt..!! får bare prøve å gjøre det beste ut av det.. skal prøve en annen forforsterker, men kan ikke cd spiller hva synderen? :-?
    Er nok litt for "nakent" på veggene dine. Diskanten i Dali er oftest ikke "skarp" men den er uhyre detaljert, og kanskje litt frempå. Veldig uvant. Gi dem rundt 100 timer med innspilling.. gjerne en susende lyd når du ikke er tilstede... det bruker å trimme den endel .

Dali Mentor 6 er en høyttaler som så si ALTID skuffer rett ut av esken... ta tiden til hjelp . Med parasound tror jeg du har truffet en god match..
    Tips:

Kan være en ide å se etter en ny PRE amp. Parasound 2100 eller NAD 165 anbefales STERKT (spessielt sistnevnte, som jeg syns rydder opp bra i toppen).. Men la det spille lenge før du gjør dette .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Man trenger ikke sub til stereo så det er ikke noe problem den veien, om du ikke får noe respons her så prøv å legg den ut på finn.no. Dette torget her er helt ubrukelig til tider, de tingene jeg har solgt har gått igjennom finn og det har gått greit unna også. Lykke til med salget.
    Jo takk skal du ha
    Har ikke lagt den ut for salg enda, men tanken slo meg her om dagen. Får ikke til noe surround der jeg flytter, så kan være den ryker til fordel for en effektforsterker feks.
    Finn.no pleier å funke veldig bra ja

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk skal du ha
    Har ikke lagt den ut for salg enda, men tanken slo meg her om dagen. Får ikke til noe surround der jeg flytter, så kan være den ryker til fordel for en effektforsterker feks.
    Finn.no pleier å funke veldig bra ja
    Det er flott du satser mann og jeg vil nok tro når effekten er i hus vil nok smilebåndet sitte på rett sted, effekt har mye å si og du har faktisk fått deg ganske bra høytalere til en hyggelig pris. Er jo ikke altfor lenge til messen i Horten så får vi skue litt rundt der, kan bli skikkelig moro det og da blir man som unger i godtebutikken..... Moro, oh yeah.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er flott du satser mann og jeg vil nok tro når effekten er i hus vil nok smilebåndet sitte på rett sted, effekt har mye å si og du har faktisk fått deg ganske bra høytalere til en hyggelig pris. Er jo ikke altfor lenge til messen i Horten så får vi skue litt rundt der, kan bli skikkelig moro det og da blir man som unger i godtebutikken..... Moro, oh yeah.
    Det ligger mye potensiale i dem ja, og vet det utgjør en stor forskjell Suben brukes kun til surround nå, så om en liten stund er jeg redd den blir omtrent ubrukt. Litt dumt det og

Ja, Horten blir moro! Kommer det noen representanter fra Dali eller Klubben dit eller? Det hadde vært moro

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger mye potensiale i dem ja, og vet det utgjør en stor forskjell Suben brukes kun til surround nå, så om en liten stund er jeg redd den blir omtrent ubrukt. Litt dumt det og

Ja, Horten blir moro! Kommer det noen representanter fra Dali eller Klubben dit eller? Det hadde vært moro
    Regner med Hifiklubben rigger til hjemmekino og no demo vil det nok bli på de andre rommene, de hadde det i fjor i hvertfall så det er bare å vente å se på hva messen har å tilby.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min opplevelse i dag

Først vil jeg si; om noen såg en gutt i Ålesund smile fra øre til øre, så var det nok meg!

Jeg og en kompis var på hifi-klubben i dag for å få sjekke noen høytalere til han kompisen min.. Men når han kleiet med det, spurte jeg om jeg kunne få høre Dali Ikon subben, og om de hadde den rigget opp.. Joda, smilte han som arbeidet der.. Han guidet meg ned på hjemmekinorommet og ba meg sette meg ned, samme sa han til kompisen min som satt seg på siden av rommet, men fikk raskt beskjed om å sette seg midt i, for å få den beste lyden

Han slo på Die Hard 4 og fant en scene med mye action.. Filmet "startet" og vi satt å skalv av forventninger. Subben slo til, rommet ristet, alt vibrerte og smilet ble bare større og større.. I hele mitt 19 år "lange" liv, hadde jeg aldri hørt noe sånt!

Etter noen minutter med film, slo han av og kompisen min spurte; jeg har en subb til mine BW høytalere, men den lyder IKKE sånn!
    Så jeg spurte; hvor står subben plassert? Mannen gikk smilende (:twisted: ) mot gardinene på høyresiden av lerretet, drog de raskt vekk, og der stod det ikke bare en, men FIRE Dali Ikon subber oppå hverandre :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: .. Annenhver stod de mot oss og mot veggen på andre siden av rommet.. Syyyykt, syyyykt, det er det eneste som kan beskrive det..

Ut fra hifi-klubben går to gutter med STORE smil og en våt drøm om fire runde og firkanta skjønnheter

Takk for i dag..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Min opplevelse i dag

Først vil jeg si; om noen såg en gutt i Ålesund smile fra øre til øre, så var det nok meg!

Jeg og en kompis var på hifi-klubben i dag for å få sjekke noen høytalere til han kompisen min.. Men når han kleiet med det, spurte jeg om jeg kunne få høre Dali Ikon subben, og om de hadde den rigget opp.. Joda, smilte han som arbeidet der.. Han guidet meg ned på hjemmekinorommet og ba meg sette meg ned, samme sa han til kompisen min som satt seg på siden av rommet, men fikk raskt beskjed om å sette seg midt i, for å få den beste lyden

Han slo på Die Hard 4 og fant en scene med mye action.. Filmet "startet" og vi satt å skalv av forventninger. Subben slo til, rommet ristet, alt vibrerte og smilet ble bare større og større.. I hele mitt 19 år "lange" liv, hadde jeg aldri hørt noe sånt!

Etter noen minutter med film, slo han av og kompisen min spurte; jeg har en subb til mine BW høytalere, men den lyder IKKE sånn!
    Så jeg spurte; hvor står subben plassert? Mannen gikk smilende (:twisted: ) mot gardinene på høyresiden av lerretet, drog de raskt vekk, og der stod det ikke bare en, men FIRE Dali Ikon subber oppå hverandre :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: .. Annenhver stod de mot oss og mot veggen på andre siden av rommet.. Syyyykt, syyyykt, det er det eneste som kan beskrive det..

Ut fra hifi-klubben går to gutter med STORE smil og en våt drøm om fire runde og firkanta skjønnheter

Takk for i dag..
    Ikon subben er faktisk veldig bra, men det kan bli litt overkill med 4 subber i en stue. Om du er int i en brukt Ikon subwoofer kan du kontakte Stylus her på tråden, det er en sub som gir veldig mye moro for pengene i hvertfall. Da har du sjans for å få litt leven i stua di, hadde denne subben for en stund tilbake selv og den rocka godt på det meste. Det er i hvertfall ikke mye du trenger å betale for den moroa, anbefales i et slikt oppsett du har fra før.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal han selge altså? Hmmz, vet du noe om prisen?

Skal til å bygge anlegg i bilen, så hjemmekinoen blir igjen nedprioritert :neutral:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt kjøp for Dali eiere, spessielt Concept og Lektor . Men fungerer også fint til IKON (8'ern blir nok litt for krevene.. men).

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/48689

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min opplevelse i dag

Takk for i dag..
    Hehe, artig innelgg;-)

Forsøkte dere dette i stereo?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hehe, artig innelgg;-)

Forsøkte dere dette i stereo?
    Takk ;D

Nei, det var Surround.

Ikon 7 forran, Ikon center 2, ikon bakhøytalere 2, og 4 stk Ikon Subb. Alt styrt av Denon 4308..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk ;D

Nei, det var Surround.

Ikon 7 forran, Ikon center 2, ikon bakhøytalere 2, og 4 stk Ikon Subb. Alt styrt av Denon 4308..
    Tror det er samme oppsettet som her i distriktet, men med Ikon 6.
    Synes bassen var upresis, men trykket nok mer enn det jeg er vant til. Ellers var det bra, kanskje litt innestengt. Men jeg hørte det kun i stereo med suber og rock.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT.

Redigert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT.

Men de som har litt merkelig musikksmak som meg kan sjekke ut dette:

YouTube - Ozric Tentacles - Pixel Dream - Live in London (2002)

YouTube - Ozric Tentacles - Hidden Step

Dette er Spacerock så det holder, veldig morsom musikk om man gir det litt tid og venner seg til dette.

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er nok litt for "nakent" på veggene dine. Diskanten i Dali er oftest ikke "skarp" men den er uhyre detaljert, og kanskje litt frempå. Veldig uvant. Gi dem rundt 100 timer med innspilling.. gjerne en susende lyd når du ikke er tilstede... det bruker å trimme den endel .

Dali Mentor 6 er en høyttaler som så si ALTID skuffer rett ut av esken... ta tiden til hjelp . Med parasound tror jeg du har truffet en god match..
    Tips:

Kan være en ide å se etter en ny PRE amp. Parasound 2100 eller NAD 165 anbefales STERKT (spessielt sistnevnte, som jeg syns rydder opp bra i toppen).. Men la det spille lenge før du gjør dette .
    Trur eg har spillt dem over 100 timer, dem er rimelige nye da.. får vente å se om dem kan forandre seg litt.

Ja parasound er sikkert god match mot dali, prøvde en gamel nad 319(integrert) i dag, der ble lyden mer påtrengene.. ordentlig ræva før sei det mildt!! prøvde først nad fortrinnet mot parasound, så effektrinnet på naden..!! :/, uten noen store forandringer..!!! eg har veldig lyst å prøve de pre ampene du nevner..!! har aldri trudd at fortrinnet sku ha så stor betydning på lyden!!! men takk alle sammen, kjekt å få tips på veien!!!

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring om hva slags signal og høytaler kabler som passer sammen mentor?, er det noen som prøvd viablue??? min supra signal kabler er defekte, mista lyd på den på den ene siden!!! må bestille snart..

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig bare koblet til de høytaler kablene som jeg hadde for tiden. Tara Labs OMNI2. Disse kostet vel 98 per meter hos hifiklubben i sin tid. Fungerer utmerket. Noe stive, men det er greit. Tror ikke det spiller så stor rolle vilke kabler du velger, men det kan sikkert tenkes at andre har det. Mitt råd er kjøp de du føler deg komfertable med og som din lommebok tilrår.

NB: når det gjelder signal kabler har jeg valgt QED Qunex silver spiral mellom receiver(som fungerer som pre) og effekt Thule PA250B. Sølv kabler som sender mest mulig oppløst lyd(innbiller jeg meg).

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UPDATE: Yamaha RXV-3900 og Dali 5005

Jaja folkens, da har jeg flyttet og Mentorene har dratt sin vei. Nå sitter jeg igjen med Dali 5005 og Dali C1000 som en midlertidig høyttalerløsning før jeg finner noe nytt og morsomt, i retning Klipsch.

Men jeg må si, Yamahaen får liv i 5005'ene! Dæven så gøy. :-D Dette er høyttalere som kostet 5000 kr i sin tid, men de spiller fortsatt som pokker spesielt når de får litt watt å rutte med. De spiller utrolig tight med denne komboen. Diskanten og mellomtonen er jo milevis fra Mentor, men det er gøy å høre at de klarer seg så bra uansett.

Side 262 av 743 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •