Dalis Entusiaster - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 26 av 743 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 526 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    du er hjertelig velkommen, for en lytte kveld hjem hos meg8) ca 10 min kjøring fra horten.og tar gjerne med dine komponenter.
    Det skulle jeg gjerne ha gjort men her er det slik at jeg ikke kjører bil selv og da er det litt vanskelig, men det er ikke noe problem for å høre på det hjemme hos meg om noen skulle ønske det da. Det kan alltid la seg ordne på er vis, men det er ikke så lett å drasse med seg komponenter og slik.

Ramnes? Er vel ikke langt fra Våle, er det ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Hmm,
    sist jeg lyttet til IKON med Lyngdorf elektronikk så låt diskanten vel aggresiv etter min smak. Men smak og behag. Roomperfect er kansje noe? Men dette er vel et system som koster en del?
    Hvilken Ikon høytaler lyttet du til da? Ikon 5-6 er meget aggressive på diskanten og det har jeg merket selv, men det er da slik det er med "lys lyd" har jeg funnet ut og må matches med omhu.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvilken Ikon høytaler lyttet du til da? Ikon 5-6 er meget aggressive på diskanten og det har jeg merket selv, men det er da slik det er med "lys lyd" har jeg funnet ut og må matches med omhu.
    Det var nok IKON 6. Ja man bør være litt obs hviken elektronikk man matcher til IKON. Det er mulig IKON 8 er enklere å match riktig. Men IKON er et lite rasedyr. Den vokser med god(dyr?) elektronikk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok IKON 6. Ja man bør være litt obs hviken elektronikk man matcher til IKON. Det er mulig IKON 8 er enklere å match riktig. Men IKON er et lite rasedyr. Den vokser med god(dyr?) elektronikk.
    Ikon 8 har en mer roligere tone i toppen så den ligger mere på den behaglige siden, og da slipper man det maset med skrikete diskant og alt det levenet der. Det trenger vel kanskje ikke være så dyr elektronikk de liker seg best med, men de vil gjerne ha litt power da når den skal nyte sitt klimax. Det eneste jeg savner på Ikon 8 er kanskje en mer åpen mellomtone, den kan virke litt lukket men alt trøkker så det er ikke noe problem der i gården.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er en del som anbefaler Hegel-elektronikk til Helicon - noen som har prøvd Hegel på Mentor evt Ikon? Kan det bli skarpt og spisst?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva tror dere omdenon avc a10se og denon pma 2000 IV R til Dali Ikon eller suite serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet mitt tidligere oppsett med Lyngdorf SDAI 2175 og SDA2175 på Dali Helicon 800 MK2 og utfra den store forskjellen på priser på ht og forsterkere blei det veldig bra og fin lyd. Kabelsettet var jo elendig så alt i alt var det bra lyd. Er vel å anbefale litt større skyts på de ht.

Hmm,
    sist jeg lyttet til IKON med Lyngdorf elektronikk så låt diskanten vel aggresiv etter min smak. Men smak og behag. Roomperfect er kansje noe? Men dette er vel et system som koster en del?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til plassering av stativ ht mine. Prøvde de på ca 50 cm avstand fra vegg og må nesten si jeg syns det var bedre med 1-1.5 meter unna veggen jeg. hmmm, teste mer vel. Ta litt mål og sjekke ommøblering kan skje her og. Hmm og atter hmm.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker jeg syns falt i smak på Dali Mentor var Denon PMA-1500AE, med samme cdspiller til. Lurer på hva Denon 2000 kunne gjort .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Denon stereo saken ble årets beste anlegg med Ikon 6 i 2006, så det lover bra skal du se altså. Det er flott anlegg dette her altså, og ellers skulle kanskje de hatt mer effekt til å dra Dali'ene mener jeg da men. De dør ikke akkurat ved å bygge ut stereo sortimentet sitt hos Denon, er moro folk tester litt her inne og det er en glede for meg at folk tør å teste ut litt.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg følger med ivrig her i dalis entusiaster, men skriver ikke så mye. mest "oppservering" nå for tiden siden jeg ikke føler at jeg har noe å bidra med.
    kom til å tenke på noe, hvor stor er egentlig alders forskjellen på oss der inne i dalis entusiaster? jeg synes det ser ut som det er ganske spredt. jeg selv er 24 å tror jeg er en av de yngre her.

hvor gamle er dere? hadde vært morro å sett. med tanke på at alle har sansen for samme høytalere.

yngst og eldst? gjennomsnitt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg starte med meg selv som er 32år og fikk mine første Dali høytalere som 30åring. Det ligger en histore på profilen min, så det meste av info kan dras ut derfra om meg i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 her. Første sett med Dali nå gitt. Gått i CV tidligere såvært B&W og fikk lyst til å teste ut Dali nå litt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    21 and growing her! Yngste Mentor eier? :-D

Kjøpte mine første Dali 5005 og en Denon AVR-1802 etter konfirmasjonen. Da var interessen igang! Dette låt bra, og mange ble imponert av disse, spesielt de som hadde klint et par CW med 12 eller 15 på en gammel yamaha forsterker. Er fortsatt imponert over hvor bra Dali 5005 faktisk spiller!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg eldst her eller?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på det roger waters, du er jo bare en ungfole enda, bare såvidt bikka 30 jo. jeg kjøpte mitt første par dali høytalere når jeg var 16, dali 909, disse hadde jeg helt til sensommeren i år! har aldri hatt hjerte til å selge dem før. har også hatt dali 400 og dali 5005limeted edition. samt 2stk dali swa12 subber, c1000 senter, ikon 6 og nå bruker jeg ikon 8. har også vært borti jamo s708, cw at100, bygget seas høytalere, sheerwood (med dobble 12", 4" og 5"mellomtone og bånd diskant. disse spillte svært godt fra jeg var 14 til jeg var 18 ) jvc , pioneer og noen elendige proson (hadde dem mindre enn 3uker)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    36 8) :-D

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det skulle jeg gjerne ha gjort men her er det slik at jeg ikke kjører bil selv og da er det litt vanskelig, men det er ikke noe problem for å høre på det hjemme hos meg om noen skulle ønske det da. Det kan alltid la seg ordne på er vis, men det er ikke så lett å drasse med seg komponenter og slik.

Ramnes? Er vel ikke langt fra Våle, er det ?
    5min med bilen:-D jeg kommer nok tilbake på ditt tilbud8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    36år du... Det er ikke dårlig da, folk eldes i rekka her så det er ikke bedre enn det og ingen blir yngre. Det er jo ikke så stor aldersforskjell på folk her inne, fra 21-36 nå da. Dali er ikke det merket som først på markedet det heller, så vi følger de bare fra starten av bare i hvertfall noen av oss.

Jeg har virkelig anskaffa meg gitar i dag, så jeg har noe å bryne meg på og jeg har aldri kunnet spille en dritt så her er det fra barneskolen og oppover. Dette er noe jeg aldri trodde jeg ville gjøre, men kjekt med noe nytt sies det så.

Side 26 av 743 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 526 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •