Dalis Entusiaster - Side 259

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 259 av 743 FørsteFørste ... 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 255 256 257 258 259 260 261 262 263 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 ... SisteSiste
Viser resultater 5,161 til 5,180 av 14851
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    de subbene har flageborg tuna til film så ikke rart det ikke stemte med musikken. kansje du burde prøve med en ren stereoforsterker. skal snart prøve med min pma2000IVr på ikon 6
    Når de argumenterer med at romkorreksjon gir mye større fordel i stereo enn en dedikert stereoforsterker, ble jeg nysgjerrig. Og når de da skal demonstrere dette i det rommet, forventer jeg at det er tilrettelagt.
    Det anbefales altså å bruke surroundutstyr som stereoanlegg, og subene ville de gjerne ha med..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil post

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner deg godt da, men hvorfor selger de da stereoforsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Pundet har fin kurs for tiden. Er det ikke 120V i England? Bare en detalj å ta med.
    Country:
    United Kingdom
    Voltage:
    230V - outlets are quite often controlled by wall switches. They are not always "on".
    240V may also be found although 230V is the official voltage.
    )))))
    120V er USA det.

Edit: for å pirke skikkelig :
    Originally the UK mains supply voltage was specified at 240 Volts AC or, more precisely, 240 Volts RMS +/-6%. The alternating current runs at a frequency of 50Hz.

Some time ago, to allow harmonisation across Europe, the specifications were changed to 230 Volts RMS +10%/-6%, also running at a frequency of 50Hz.

Thus the mains supply voltage will remain within European Union norms (standards) even if it varies between an upper limit of 253 Volts and a lower limit of 216.2 Volts.
    The UK uses a power outlet plug and socket system which is totally different to the rest of Europe:

all power socket outlets are rated at 13 Amps to take a standard 13 Amp plug.

The power sockets have a protective insulated shutter that safely uncovers the hot and neutral holes when the plug of an appliance is inserted. The shutter immediately covers the holes over again when the plug is removed.

Each 13 Amp plug has 3 rectangular (not round) pins: a live, a neutral and an earth pin. There is also a fuse that should be selected to be of the right size to protect the appliance it is attached-to.
    The actual plug type is known internationally as Type 'G'.
    It was designed for use on any normal house mains voltage or frequency and is used in the UK and other countries which have adopted the UK mains power plug and socket system for appliances.

It is a very good plug and socket system but not many other countries have adopted it - probably because they didn't invent it!
    Note Outside the UK and The Republic of Ireland (Eire), European countries use plugs where all the pins are round. Sometimes (not always - it depends on the country) the plug's earth connection is not a pin but is a ground-socket within the plug. It connects to a ground-pin permanently protruding from within the wall receptacle. That arrangement of pins and pin-sockets makes it impossible to insert a non-grounded plug into the receptacle!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Country:
    United Kingdom
    Voltage:
    230V - outlets are quite often controlled by wall switches. They are not always "on".
    240V may also be found although 230V is the official voltage.
    )))))
    120V er USA det.
    Så feil kan man huske :-)
    Da er det jo bare fryd. Støpselet er jo en lek.

Singapore har forresten også samme spenning. Det eneste landet så vidt jeg vet som konstant er billigere enn oss på elektronikk (bortsett fra Junaiten da).
    Det er også et sted som alltid noen kjenner noen som snart skal ned (i tilfelle feil).

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    @Spectos

Koselig å ha deg tilbake på forumet i hvertfall, virker som du får en fin oppdateringstid foran deg. Ikon settet er faktisk ganske koselig, men om du vil ha power ut av centeren så er nok Mentor'en veien å gå. Den til Ikon kan virke liten men det er litt åssen rommet ditt er konstruert også, om det er stort så er en større senter å anbefale.

Takk takk Hyggelig å være tilbake.. Skal til å melde meg på "Hjemmekino slik det SKAL låte" i Ålesund 26. mai.. Håper på å få mange gode tips der.
    Rommet mitt er ganske stort, men hjemmekinoen står fra kortside til kortside, så tror kanskje Vokal2 passer best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Hei folkens. Sitter akkurat nå å hører på Leonard Cohen musikkdvd "Live in London".. Må si at jeg ble litt skuffet av Ikonene.. Lyden er perleklar og bassen er nydelig, men det skjærer litt i ørene på de lyse tonene :S Skulle gjerne hatt litt mer varm og fyldige toner.. Kan dette være pga forsterkeren, eller er Ikon kjent for å hyle litt? Har aldri vært borti dette "problemet" før.

PS: Vil anbefale Leonard Cohen til alle som liker musikk
    Jeg har ikke hørt den DVDen du sikter til, men den dreier seg vel om den konserten som gikk på NRK for nylig? I så fall fikk jeg den med meg, men med de begrensninger som høyttalerne i TVen min gir. Jeg la imidlertid merke til at s-ene var litt skarpe, så jeg vil mistenke at de skjærende lydene du hører langt på vei skyldes opptaket/produksjonen, særlig også siden du ikke har vært borti dette problemet før nå.

Jeg kjenner ikke Ikon 8, men kjenner godt Ikon 6 og 7. Dette er høyttalere som er transparente i toppen. Du får med andre ord det som kilde og anlegg gir. Vil tro Ikon 8 deler transparens med sine mindre søsken, men at Ikon 8s større vekt på de lavere frekvenser vil gi inntrykk av at diskanten hos denne er mindre fremtredende/tydelig. Ikon 6 og 7 i kombi med god elektronikk gir ingen problemer med hylende diskant, men du vil kunne høre tydelig forskjell på dårlige og gode opptak. Enkelte vil mene dette er et problem, men selv setter jeg pris på høyttalere som låter friskt og ærlig, til forskjell fra høyttalere som farger mye og polerer/avrunder/demper/hemmer diskanten.

Slutter meg til anbefalingen når det gjelder Leonard Cohen, ikke bare på grunn av musikken, men også på grunn av lyrikken. Jeg har særlig sans for de tidligste albumene hans.

Konserten jeg så på TV viste en gammal, men verdig artist, som virket ydmyk, forundret og nærmest brydd over den gode, varme responsen som publikum ga ham. Dette var et hyggelig gjenhør med en av min ungdoms store favoritter – fra den gangen jeg digga Led Zeppelin, The Who og Deep Purple om kvelden, og Leonard Cohen og Nico om natten. Takk forresten for påminnelsen – jeg må kjøpe denne live-skiva fra London ... :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Når de argumenterer med at romkorreksjon gir mye større fordel i stereo enn en dedikert stereoforsterker, ble jeg nysgjerrig. Og når de da skal demonstrere dette i det rommet, forventer jeg at det er tilrettelagt.
    Det anbefales altså å bruke surroundutstyr som stereoanlegg, og subene ville de gjerne ha med..
    Jeg deler den nysgjerrigheten din. Med mindre du har et svært sært og vanskelig rom, så vil jeg mene du får mye bedre stereo for pengene med en dedikert stereo-forsterker enn med en surround-forsterker. Jeg har for øvrig aldri blitt anbefalt i butikk å gå for en surround-forsterker når jeg har fortalt at jeg kun er interessert i musikk i stereo, så dette med at surround-forsterker er å anbefale til stereo høres mildt sagt underlig ut.

Hvorfor sub er saliggjørende til stereo har jeg heller aldri forstått. En god sub koster penger som vil være bedre anvendt på andre ledd i anlegget. Kalibrering av sub er dessuten ikke for amatører. Unntaket kan være små rom der gulvstående høyttalere kan være for problematiske å integrere, men selv for slike rom finnes det små, nette, gulvstående høyttalere som kan gjøre en glimrende jobb.

Man vil jo ikke ha en dyp og upassende bass for enhver pris, vil man vel?
    Nei, jeg tror ikke det. Man vil ha et anlegg som gjengir/presenterer musikken på en musikalsk måte. Da nytter det ikke med en tilfeldig bass som ikke henger på greip – en bass fra en sub som en må ha hovedfag i akustikk for å kalibrere godt. Jeg har vært noen hifi-sjapper i årenes løp, men ingen har anbefalt meg å forsøke sub til gulvstående høyttalere i stereo. Hvis sub er så saliggjørende til gulvstående høyttalere i stereo som enkelte vil ha det til, så er det et tankekors at disse butikkene ikke har demonstrert dette for meg.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ikon 6 og 7 i kombi med god elektronikk gir ingen problemer med hylende diskant, men du vil kunne høre tydelig forskjell på dårlige og gode opptak. Enkelte vil mene dette er et problem, men selv setter jeg pris på høyttalere som låter friskt og ærlig, til forskjell fra høyttalere som farger mye og polerer/avrunder/demper/hemmer diskanten.
    +1

Har ikon 7 på parasound effekt (og onkyo 875 tidligere) og har ingen problem med skrikende diskant.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg har ikke hørt den DVDen du sikter til, men den dreier seg vel om den konserten som gikk på NRK for nylig? I så fall fikk jeg den med meg, men med de begrensninger som høyttalerne i TVen min gir. Jeg la imidlertid merke til at s-ene var litt skarpe, så jeg vil mistenke at de skjærende lydene du hører langt på vei skyldes opptaket/produksjonen, særlig også siden du ikke har vært borti dette problemet før nå.

Jeg kjenner ikke Ikon 8, men kjenner godt Ikon 6 og 7. Dette er høyttalere som er transparente i toppen. Du får med andre ord det som kilde og anlegg gir. Vil tro Ikon 8 deler transparens med sine mindre søsken, men at Ikon 8s større vekt på de lavere frekvenser vil gi inntrykk av at diskanten hos denne er mindre fremtredende/tydelig. Ikon 6 og 7 i kombi med god elektronikk gir ingen problemer med hylende diskant, men du vil kunne høre tydelig forskjell på dårlige og gode opptak. Enkelte vil mene dette er et problem, men selv setter jeg pris på høyttalere som låter friskt og ærlig, til forskjell fra høyttalere som farger mye og polerer/avrunder/demper/hemmer diskanten.

Slutter meg til anbefalingen når det gjelder Leonard Cohen, ikke bare på grunn av musikken, men også på grunn av lyrikken. Jeg har særlig sans for de tidligste albumene hans.

Konserten jeg så på TV viste en gammal, men verdig artist, som virket ydmyk, forundret og nærmest brydd over den gode, varme responsen som publikum ga ham. Dette var et hyggelig gjenhør med en av min ungdoms store favoritter – fra den gangen jeg digga Led Zeppelin, The Who og Deep Purple om kvelden, og Leonard Cohen og Nico om natten. Takk forresten for påminnelsen – jeg må kjøpe denne live-skiva fra London ... :grin:

Det er samme konsert bare at dvden er lengre.. Jeg og såg konserten på tv, men da bare med tv-høytalere, så denne skjæringen er forhåpentligvis bare opptaket.

Er helt enig med det du sir om Leonard Cohan og alle de bandene du skriver her er band som spiller fint gjennom Ikonene.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Lektor 8 og LCR | FINN torget

Lektor 8 til en grei pris, man får med no LCR høytalere på dette kjøpet også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Lektor 8 og LCR | FINN torget

Lektor 8 til en grei pris, man får med no LCR høytalere på dette kjøpet også.
    Tja, får og får...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hørt gjenom Rihanna sin BD med Mentor 6 og vokal i front samt 4 W2 IKON bak høytalere. + SVS som subb. Aner ikke hva dere syns om den damen, men dette var en meget godt regisert konsert. Flott lyd i DTS HD Master 5.1 og et sortnivå som er til etterfølgelse. Mye lakk og lær..
    Dalis Entusiaster-rihanna-bd-jpg
    YouTube - Rihanna

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om noen er her så trykk på NRK3 NÅ! Og kos dere med høytalerne deres når dere ser denne serien 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...8060&cat=last7

Der har vi drømmeforsterkersettet mitt for salg au, synd at jeg ikke hadde en lottopremie i vente som kunne dekket opp for dette herlige settet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Da har jeg hørt gjenom Rihanna sin BD med Mentor 6 og vokal i front samt 4 W2 IKON bak høytalere. + SVS som subb. Aner ikke hva dere syns om den damen, men dette var en meget godt regisert konsert. Flott lyd i DTS HD Master 5.1 og et sortnivå som er til etterfølgelse. Mye lakk og lær..
    Dalis Entusiaster-rihanna-bd-jpg
    YouTube - Rihanna
    Denne dama har jo en del kult, og jeg fikk meg en tøff oppdagelse for et par måneder siden da jeg fyra opp Ikon suben til musikk(noe jeg gjør med jevne mellomrom)!
    Låta "shut up and drive" inneholder overraskende dyp og voldsom bass hvis man har noe som klarer å formidle den Det syns jeg ikonsuben klarer rimelig greit egentlig. Kunne godt hatt en til bare for at den skulle fått litt mer pusterom, men Ikonet gir meg stadig veldig mye av det jeg ser etter i en sub! Moro

Hmm, ser forøvrig at jeg virkelig må få skaffet meg en blu-ray spiller snart hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der har vi drømmeforsterkersettet mitt for salg au, synd at jeg ikke hadde en lottopremie i vente som kunne dekket opp for dette herlige settet.
    Satser alt på å få inn 72 mill i kveld vel??
    De der hadde vært noe å fyre opp Mentor 8 med :twisted:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe.. kjekt med drømme .. syns anlegget ditt er flott slik det er.. men du har ikke registert Rouge 90 forsterkerene som ligger ute da ?! :P.

Rogue Audio Stereo 90

Tror denne er VELDIG sjef på Dali sin Hybrid diskant .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Satser alt på å få inn 72 mill i kveld vel??
    De der hadde vært noe å fyre opp Mentor 8 med :twisted:
    Jeg har desverre ikke spillt lotto i dag men det jeg er nok ikke den heldige Anton i spill, så skal jeg ha noe så må jeg nok nesten betale for det også. Det er game of life vet du, tror Mentor 8 hadde sunget for full hals med noen slike pådrivere gitt men pokker så moro det ville vært og prøvd de.

Side 259 av 743 FørsteFørste ... 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 255 256 257 258 259 260 261 262 263 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •