Dalis Entusiaster - Side 258

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 258 av 743 FørsteFørste ... 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 254 255 256 257 258 259 260 261 262 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 ... SisteSiste
Viser resultater 5,141 til 5,160 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Hei folkens. Sitter akkurat nå å hører på Leonard Cohen musikkdvd "Live in London".. Må si at jeg ble litt skuffet av Ikonene.. Lyden er perleklar og bassen er nydelig, men det skjærer litt i ørene på de lyse tonene :S Skulle gjerne hatt litt mer varm og fyldige toner.. Kan dette være pga forsterkeren, eller er Ikon kjent for å hyle litt? Har aldri vært borti dette "problemet" før.

PS: Vil anbefale Leonard Cohen til alle som liker musikk
    Det kan hende at det er forsterkern som er den skyldige her, selv har jeg ikke så god erfaring med denon og dali. De har fått litt skrik og pes, men prøv med en varmere forsterker. Jeg har ikke noe problem med skarpe toner på mitt anlegg, Parasound, Vincent osv er verdt å prøve om du vil bli kvitt levenet.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kan hende at det er forsterkern som er den skyldige her, selv har jeg ikke så god erfaring med denon og dali. De har fått litt skrik og pes, men prøv med en varmere forsterker. Jeg har ikke noe problem med skarpe toner på mitt anlegg, Parasound, Vincent osv er verdt å prøve om du vil bli kvitt levenet.
    Med tid har jeg lyst å teste Parasound pga dine godt beskrevene anbefalinger, men alt blir dyrt for stunderter =/ Men hvordan er f.eks Parasound på surround ?

Det ble litt bedre nå når jeg tonet ned litt og de sang på en litt annen måte

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tid har jeg lyst å teste Parasound pga dine godt beskrevene anbefalinger, men alt blir dyrt for stunderter =/ Men hvordan er f.eks Parasound på surround ?

Det ble litt bedre nå når jeg tonet ned litt og de sang på en litt annen måte
    Det koster vel ikke så mye å prøve i hvertfall, da ser du om det funker eller ikke men jeg er nok brennsikker på det er det du leter etter. Du kan jo kanskje prøve Yamaha receiver også, den er jo av en varmere klang og skaper heller ikke leven i ørene dine. Denon takler jeg ikke på Ikon og det har jeg hatt en erfaring med og aldri mere, maken til leven skal man leite lenge etter.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster vel ikke så mye å prøve i hvertfall, da ser du om det funker eller ikke men jeg er nok brennsikker på det er det du leter etter. Du kan jo kanskje prøve Yamaha receiver også, den er jo av en varmere klang og skaper heller ikke leven i ørene dine. Denon takler jeg ikke på Ikon og det har jeg hatt en erfaring med og aldri mere, maken til leven skal man leite lenge etter.

Hehe, jamnei, Denon er min første forsterker.. Hadde en jalla en før jeg kjøpte Ikonene, men byttet til Denen når jeg kjøpte Ikon.. Men hvilke Parasound er gode til surround og ikke koster det samme som en billig nybil Må selvfølgelig kjøpe effekt forsterker senere..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jamnei, Denon er min første forsterker.. Hadde en jalla en før jeg kjøpte Ikonene, men byttet til Denen når jeg kjøpte Ikon.. Men hvilke Parasound er gode til surround og ikke koster det samme som en billig nybil Må selvfølgelig kjøpe effekt forsterker senere..

Hva med å prøve en Parasound effektforsterker sammen med Denonen din?
    Feks NC2250 som Roger W har....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Stylus

Stemmer for den jeg og som jeg sier så koster all hifi penger, men så lenge det gir så mye glede så er jammen verdt pengene.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Stylus

Stemmer for den jeg og som jeg sier så koster all hifi penger, men så lenge det gir så mye glede så er jammen verdt pengene.
    Smart sagt Stylus Da bruker jeg NC2250 på frontene? Hva bruker de å ligge på brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Stylus

Hehe, jeg har god tro på Denon og Parasound sammen Til sommern blir det testing av denne komboen hjemme hos meg hvertfall... Sånn som lyden er i Denon, med klar og fin mellomtone, men kanskje noe skarp diskant, pluss den gode kraftige bassen i Parasound, så bli dette kanskje en fin kombo? Lyden blir vel litt farget av både pre og effekt.

Koster penger ja, men ser jo at NC2250 dukker opp på brukten innimellom til fine priser hvor man kan spare mange tusen på nypris Er ikke helt dumt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart sagt Stylus Da bruker jeg NC2250 på frontene? Hva bruker de å ligge på brukt?
    Yepp, bruk den på frontene, så får de masse krefter fra Parasounden! Så kan denonen ta seg av de andre kanalene med mer krefter om de skulle drive frontene også

Har sett dem mellom 7 og 10 laken avhengig av alder... Er ikke dumt å spare noen tusen i forhold til nypris på rundt 14k

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Yepp, bruk den på frontene, så får de masse krefter fra Parasounden! Så kan denonen ta seg av de andre kanalene med mer krefter om de skulle drive frontene også

Har sett dem mellom 7 og 10 laken avhengig av alder... Er ikke dumt å spare noen tusen i forhold til nypris på rundt 14k
    Får vel begynne å speide når feriepengene kommer inn.. Men må vel kanskje få inn resten av surrounden før jeg tenker på Parasounden..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel begynne å speide når feriepengene kommer inn.. Men må vel kanskje få inn resten av surrounden før jeg tenker på Parasounden..
    Ja, gjør det De dukker opp innimellom. Da går de ofte fort unna og, så det kan være luirt å være litt på hugget...

Går du for Dali som surround og centerhøyttaler også?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ja, gjør det De dukker opp innimellom. Da går de ofte fort unna og, så det kan være luirt å være litt på hugget...

Går du for Dali som surround og centerhøyttaler også?
    Skal ha W2 og Ikon subben, men sikler noe ekstremt på Mentor vokalen, men den er sykt dyr.. Har ikke hørt så mye om centeren til Dali, så må ut å teste før den kjøpes inn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha W2 og Ikon subben, men sikler noe ekstremt på Mentor vokalen, men den er sykt dyr.. Har ikke hørt så mye om centeren til Dali, så må ut å teste før den kjøpes inn
    Tøft! Er lysten på W2 jeg også... og mulig en Ikonsub til.
    Hehe, Mentor vokal er nok en herlig center! Tror nok den dyreste ikon centeren er bra den også, men den ser på en måte litt liten ut når du får den ved siden av Ikon 8erne dine
    Ikonsuben er det bare å glede seg til!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Spectos

Koselig å ha deg tilbake på forumet i hvertfall, virker som du får en fin oppdateringstid foran deg. Ikon settet er faktisk ganske koselig, men om du vil ha power ut av centeren så er nok Mentor'en veien å gå. Den til Ikon kan virke liten men det er litt åssen rommet ditt er konstruert også, om det er stort så er en større senter å anbefale.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifiklubben i grimstad har et oppsett bestående av ikon6, vokal 2 og w2. dette blir drevet av en denon forsterker. husker ikke hvilken, men der er det ikke mye skrikete diskant i mine ører hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på Ikon 8 med den nye Rotel 1572 2x250w burde vel drive den bra tror jeg.
    ca 7500.- i UK 10295.- hos Nebyhifi så kan jo kjøre fly til London utrøog mange ganger for den summen man sparer på den turen.
    Skam dere Neby :P
    Men mulig jeg plukker opp 5x250 wattern for 16k når jeg har spart opp penga.
    Neby skal jo ha 21K for den...
    Elsket hva Rotel pre ampen gjorde på mine B&W 640i så regner med at mye har skjedd siden den gang og at ting har blitt enda bedre.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Da banner jeg i kirka her...
    Bestemt deg for å gå nye veier skjønner jeg?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hifiklubben i grimstad har et oppsett bestående av ikon6, vokal 2 og w2. dette blir drevet av en denon forsterker. husker ikke hvilken, men der er det ikke mye skrikete diskant i mine ører hvertfall
    Jeg var innom og hørte på dette oppsettet, men kun i stereo med suber. De har 4 Ikon sub. Helt enig i at det ikke skrek, de var flotte oppover, men jeg synes det var noe som ikke stemte med bassen der. Ellers var det helt ok. De vil helst spille noen "referanse"plater, men jeg kjørte rock. De hadde mye detaljer, men låt også litt innestengt på innspillinger som jeg opplever det samme på her. Jeg har trodd at høyttalerne hadde skylden her, greit å få bekreftet noe annet ;-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Jeg lurer litt på Ikon 8 med den nye Rotel 1572 2x250w burde vel drive den bra tror jeg.
    ca 7500.- i UK 10295.- hos Nebyhifi så kan jo kjøre fly til London utrøog mange ganger for den summen man sparer på den turen.
    Skam dere Neby :P
    Men mulig jeg plukker opp 5x250 wattern for 16k når jeg har spart opp penga.
    Neby skal jo ha 21K for den...
    Elsket hva Rotel pre ampen gjorde på mine B&W 640i så regner med at mye har skjedd siden den gang og at ting har blitt enda bedre.
    Pundet har fin kurs for tiden. Er det ikke 120V i England? Bare en detalj å ta med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg var innom og hørte på dette oppsettet, men kun i stereo med suber. De har 4 Ikon sub. Helt enig i at det ikke skrek, de var flotte oppover, men jeg synes det var noe som ikke stemte med bassen der. Ellers var det helt ok. De vil helst spille noen "referanse"plater, men jeg kjørte rock. De hadde mye detaljer, men låt også litt innestengt på innspillinger som jeg opplever det samme på her. Jeg har trodd at høyttalerne hadde skylden her, greit å få bekreftet noe annet ;-)

de subbene mener ja at flageborg har tuna til film så ikke rart det ikke stemte i stereo. kansje du burde prøve med en ren stereoforsterker. skal snart prøve med min pma2000IVr på ikon 6

Side 258 av 743 FørsteFørste ... 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 254 255 256 257 258 259 260 261 262 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •