Dalis Entusiaster - Side 256

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 256 av 742 FørsteFørste ... 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 252 253 254 255 256 257 258 259 260 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 ... SisteSiste
Viser resultater 5,101 til 5,120 av 14836
    Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    David Gilmour: Remember That Night - Special Edition ( 2 Discs) (Blu-ray)
    Har jeg selvfølgelig! Kanonbra!

Ac/Dc blir for harry for meg! hehe
    Neida, Ac/Dc er tøft! kjøper nok den også!
    Hører på svært variert musikk.

Fikk Nine inch nails, Foo Fighters, Trondheimssolistene - divertimenti og Pat Metheney i posten her om dagen fra Amazon.com.
    Har noen operaer på Bd også.
    Har ellers kjøpt mye klassisk på Bd og en del andre "sære" norske utgivelser.
    Kanonbra kvalitet på hybrid Bd disker.

Beyonce Bd`en er kjempebra feks.

Går ellers mye i metal, rock og akustisk instrumentalt ala al di meola, jimmy rosenberg, paco de lucia og selvfølgelig masse jazz og blues....type Scofield, Gov`Mule, Joe Bonamassa og Bjørn Berge!

Liker ellers å gå tur i skog og mark.......ehh

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendez
    Liker ellers å gå tur i skog og mark.......ehh
    MODERATOR!?!?!?!?!? :shock: :| :roll:

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!!!

Har et kraftverk av en Mcintosh rørforsterker som bør gjøre jobben.

Kan vel kalle det en brukbar oppgradering, å gå fra gamle morkne Martin htt`ere fra 1980 via Concept 8, som jeg har hatt ett par mnd, til Helicon 800.

Gleder meg som en unge! :-D
    Kult! Du må skrive om hvordan denne kombinasjonen høres ut når du får høyttalerne!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på den Marry Carry Bd`en forresten?
    Hd Master audio?
    Vært mer underholdende å sett henne i en kulturfilm kanskje....haha
    men samler på Bd konserter.....lite å velge mellom.
    Kvaliteten på lyd og bilde er god som man kan tenke seg BD er. Noe mørk til tider og føler bilde var litt sløret nå og da. Lyden er i deilige PCM 5.1. Utover det er det en skuffelse. Ikke den helt store sangeren. I grunnenkjedelig, så enig der Roger.

Prøv mye heller disse hvis du vil ha syngedamer på BD;
    Destiny's Child -Live In Atlanta-
    Beyonce -The Beyonce Experience LIVE-
    Amy Winehouse -I Told You I Was Troble Live in London-
    Det var vel nok OT

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikke helt enig her. Har hørt begge opp mot hverandre hos Dali. Bassen i Helicon går dypere, samt den er mye strammere. Overgangen fra øvre bass til nedre mellomtone er bedre på Helicon kontra Mentor. Og det får frem dybde i vokaler som Mentor ikke er like bra på.
    Ikke noe å være enig eller uenig om her. Jeg viser bare til noen rykter. Ryktene er å finne f.eks. på hifi4all.

Dali hadde gode grunner for å oppgradere/modifisere Helicon 400 og 800, selv om dette i utgangspunktet var gode høyttalere som fikk relativt gode omtaler. At du ikke hørte svakhetene ved Dali Helicon 800 MkI da du hørte dem hos Dali, betyr ikke at de ikke er der. Mye kan kompenseres for i et skreddersydd miljø, som Dali sikkert har i sitt demorom. Uten å ha hørt hverken MkI eller Mk II, eller for den saks skyld Mentor 8, ville jeg selv i hvert fall ikke ha kjøpt Dali Helicon 800 MkI uhørt opp mot Mentor 8, slik Mendez går i tanker om å gjøre (med forbehold om at han ikke får Helicon 800 MkI til røverpris).

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor avgir tilstrekkelig med detaljer og SVS følger med bass til "David Gilmour" Live at the Royal Albert Hall sin Blu-ray..
    tro dere meg.8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...7657&cat=last7

Flott forforsterker til noen som sitter med Parasound A23/A21, halvpris så dette er en toppers pris også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snart selge en Mentor Vokal. Ta kontakt på PM hvis noen er interessert. Skambud blir ikke lest en gang... startpris: 9000 kr. Ingen diskusjon her, send PM

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! lenge siden sist. Jeg har vært lenge borte fra denne diskusjonssiden, men har akkurat begynt med å være litt mer aktiv. Har sett på noen høytalere i IKON serien. Men er det virkelig SÅ viktig å ha samme farge høytalere?

Har Ikon 8 som er sorte, men vurderer W2 og Vokal2 som er lys valnøtt siden prisen er fin.. Hva ville dere gjort?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Hei! lenge siden sist. Jeg har vært lenge borte fra denne diskusjonssiden, men har akkurat begynt med å være litt mer aktiv. Har sett på noen høytalere i IKON serien. Men er det virkelig SÅ viktig å ha samme farge høytalere?

Har Ikon 8 som er sorte, men vurderer W2 og Vokal2 som er lys valnøtt siden prisen er fin.. Hva ville dere gjort?
    Jeg synes det er greit å ha hele høytalerserien i en farge, det er da min mening siden man får det likt over hele fjøla. Det blir litt rart om man har forskjellige farger på det ene og andre, er du ikke enig?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes det er greit å ha hele høytalerserien i en farge, det er da min mening siden man får det likt over hele fjøla. Det blir litt rart om man har forskjellige farger på det ene og andre, er du ikke enig?
    Jo, jeg er helt enig.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig Waters, men prisen er fin Kan vel evt lakke dem selv?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man også gjøre men det blir vel ikke direkte pent om man ikke bruker en billakkerer, dessuten er det ikke lett å selge høytalerne etterpå for folk liker ikke at ting er "fiklet" med. Ville heller betalt litt ekstra og fått alt i en farge, alt ser bare mye bedre ut også. Det er min mening og håper den gir deg den riktige veien og gå.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at de bør være i samme farge, men selv har jeg ikke samme farge på front/center og bak HT. Men det er av andre årsaker. Det går jo selvsagt ann å lakke de da.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man også gjøre men det blir vel ikke direkte pent om man ikke bruker en billakkerer, dessuten er det ikke lett å selge høytalerne etterpå for folk liker ikke at ting er "fiklet" med. Ville heller betalt litt ekstra og fått alt i en farge, alt ser bare mye bedre ut også. Det er min mening og håper den gir deg den riktige veien og gå.
    Pokker, begynner å bli enig med deg =/ Men har SÅ lyst på surround.. Men får vel vente til feriepengene kommer inn..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker, begynner å bli enig med deg =/ Men har SÅ lyst på surround.. Men får vel vente til feriepengene kommer inn..
    Da ville jeg sjekket ut brukten og andre plasser, hender det dukker opp Dali saker i sort så det er kanskje en mulighet. Ellers så koster ikke det setter du har lyst på en halv mill så det er fullt mulig og finansiere det.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg sjekket ut brukten og andre plasser, hender det dukker opp Dali saker i sort så det er kanskje en mulighet. Ellers så koster ikke det setter du har lyst på en halv mill så det er fullt mulig og finansiere det.
    Ja, men boikotter Hifiklubben ilag med mine venner for tiden.. Sinnsykt kor mange prosent produktene har gått opp i pris..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men boikotter Hifiklubben ilag med mine venner for tiden.. Sinnsykt kor mange prosent produktene har gått opp i pris..
    Jeg skjønner problematikken der men det går ann å se etter brukte ting, det er ikke første gang det er Ikon produkter på brukten så det er bare å følge med rett og slett. Det har blitt dyrt på en del saker men kanskje før eller seinere så går prisene ned igjen. Lov å håpe i hvertfall.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner problematikken der men det går ann å se etter brukte ting, det er ikke første gang det er Ikon produkter på brukten så det er bare å følge med rett og slett. Det har blitt dyrt på en del saker men kanskje før eller seinere så går prisene ned igjen. Lov å håpe i hvertfall.
    Håper og ber hver dag :twisted:
    Om noen andre seg IKON serien i sort så for de hyle ut! Skal begynne å være litt mer med på denne diskusjonstråden !

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper og ber hver dag :twisted:
    Om noen andre seg IKON serien i sort så for de hyle ut! Skal begynne å være litt mer med på denne diskusjonstråden !
    Jeg poster brukte Dali saker og andre forsterkere og slikt som matcher anlegget i tide og utide, finner jeg noe så slenger jeg det ut her så det er greit at entusiastene får vite hva som ligger ute til tider. Mine kilder er avforum, hifisentralen og finn.

Koselig å se deg igjen her på forumet, vi er enda aktive vi så det er bare å slenge seg inn blant mengden og komme med planer og ønsker for fremtiden.

Side 256 av 742 FørsteFørste ... 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 252 253 254 255 256 257 258 259 260 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •