Dalis Entusiaster - Side 255

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 255 av 743 FørsteFørste ... 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 251 252 253 254 255 256 257 258 259 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 ... SisteSiste
Viser resultater 5,081 til 5,100 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kloodrik
    Hehe, regner med det synd jeg ikke får mulighet til å høre Ikon 8 før jeg bestemmer meg, men hvis Ikon har så og si lik lydsignatur i nedre frekvens, så vil jeg nok gå for de.
    Det kan være vel verdt å ta med Mentor 6 i vurderingen, også. Roger testet disse mot Ikon 8 og fant at de kom veldig godt ut. Jeg har ikke testet Ikon 8, men kan gi Mentor 6 de beste anbefalinger. Det kan hende du vil bli like gledelig overrasket som jeg ble, over hvor dypt Mentor 6 spiller, samtidig som bassen er vidunderlig kjapp, kroppslig og stram når det trengs, eller med andre ord; hvor godt bassen er integrert i klangbildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så at de kostet ikke mange kronene ekstra. tror de er på lager her, så jeg skal dra å høre på dem når jeg får tid

Ikon serien er vel også mye bedre til hjemmekino enn lektor?

Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Noen her som kan fortelle meg om det er stor forskjell på de gamle dali helicon 400/800 og de nye mk2 modellene? Eventuellt hva forskjellene er?
    Vurderer nye htt, muligens brukt, hvis det er å anbefale å kjøpe helicon 400 eller 800 feks.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekka innom Hifiklubben's Lagersalg sider, kom over noen saker som kan være av int.

Ålesund, Storgata 4
    Dali Ikon 8 til 13k

Fredrikstad, Dikeveien 27
    DALI MENTOR 8 til 30k

Hamar, Torggata 72
    DALI IKON 7 til 10k

Det var vel det som var av int av Dali produkter, synd jeg ikke hadde peng her så kunne jeg slått til på Dali Mentor 8. Er ikke galt med et avslag på 8k fra dagens priser, men dette er nok en eldre modell som kosta 32k den gangen. De taper ikke noe på dette salget, kan dem ikke bare sette ned prisene på dette High End styret sitt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendez
    Hei!
    Noen her som kan fortelle meg om det er stor forskjell på de gamle dali helicon 400/800 og de nye mk2 modellene? Eventuellt hva forskjellene er?
    Vurderer nye htt, muligens brukt, hvis det er å anbefale å kjøpe helicon 400 eller 800 feks.
    Kjøp deg Mentor 6 eller 8, du får masse moro for penga.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 hadde vært konge ja!

Men har muligheten til å kjøpe strøkne Helicon 800 kjøpt i 2005 til en veldig bra pris, problemet er at fyren bor så langt unna, og får ikke sjansen til å prøvelytte. Hvordan ville disse stå opp imot mentor 6/8 feks? Anyone?
    Fikk jo veldig bra reviews på den tiden.

Alltid mye snadder på lagerlisten til klubben ja, men kunne godt satt ned prisene enda mer!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    H800 grisedenger både ikon, mentor, lektor og de andre. Tetteste du kommer Euphonia.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Its all in the ear of the beholder........men ok!

Leste en review der de mente Mentor8 hadde mer morofaktor/ mer trykk i bassen osv. Men at H800 spilte bedre over hele registeret ellers.

Tror jeg kjøper H800`ene.

Hvis de suger så grisedenger jeg deg! hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Den viktigste lydmessige forskjellen mellom MkI og MkII er vel at toern har bedre kontroll på den kritiske mellombassen.

Det står litt her:

URL: Stereophile: DALI Helicon 400 Mk.2 loudspeaker

Sitater fra siden:
    The new Helicon 400 Mk.2 ($6300/pair) is an extensive reworking of the original Helicon 400.

The new woofers used in the Mk.2 include double inverse magnet systems designed to improve magnetic flux density in the gap to better control cone excursion and thus reduce the original 400's excessive midbass bloom, as well as provide shielding for the speaker's use in video systems.

I tillegg kommer vel ny frontbaffel og nye terminaler.

Jeg er ikke sikker på at alle vil synes at Helicon 800 banker Mentor 8. Jeg har ikke hørt noen av dem, men det ryktes at Mentor 8 formidler bassregisteret bedre kontrollert.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg sjekka innom Hifiklubben's Lagersalg sider, kom over noen saker som kan være av int.

Ålesund, Storgata 4
    Dali Ikon 8 til 13k

Fredrikstad, Dikeveien 27
    DALI MENTOR 8 til 30k

Hamar, Torggata 72
    DALI IKON 7 til 10k

Det var vel det som var av int av Dali produkter, synd jeg ikke hadde peng her så kunne jeg slått til på Dali Mentor 8. Er ikke galt med et avslag på 8k fra dagens priser, men dette er nok en eldre modell som kosta 32k den gangen. De taper ikke noe på dette salget, kan dem ikke bare sette ned prisene på dette High End styret sitt.
    Mentor 8 til 30 K nesten for godt til å være sant, men jeg nøyer meg med mine 6 ere...
    Kooser meg nå med "Room Eleven" sin siste cd.
    Senere skal jeg slenge på den politisk ukorekte "Mariah Carey" Blu-ray... he, he...

Ellers verserer tankene rundt ny eller ekstra subb. Vi FÅR SE TIL SOMMEREN: Skatte etaten kommer sansynligvis til å være ekstra hyggelig med meg i år

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef

Jeg er ikke sikker på at alle vil synes at Helicon 800 banker Mentor 8. Jeg har ikke hørt noen av dem, men det ryktes at Mentor 8 formidler bassregisteret bedre kontrollert.
    Ikke helt enig her. Har hørt begge opp mot hverandre hos Dali. Bassen i Helicon går dypere, samt den er mye strammere. Overgangen fra øvre bass til nedre mellomtone er bedre på Helicon kontra Mentor. Og det får frem dybde i vokaler som Mentor ikke er like bra på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Its all in the ear of the beholder........men ok!

Leste en review der de mente Mentor8 hadde mer morofaktor/ mer trykk i bassen osv. Men at H800 spilte bedre over hele registeret ellers.

Tror jeg kjøper H800`ene.

Hvis de suger så grisedenger jeg deg! hehe
    Ingen fare, du slipper å denge han
    Du blir nok ikke skuffet. Men de trenger noe effekt for å våkne til liv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Mentor 8 til 30 K nesten for godt til å være sant, men jeg nøyer meg med mine 6 ere...
    Kooser meg nå med "Room Eleven" sin siste cd.
    Senere skal jeg slenge på den politisk ukorekte "Mariah Carey" Blu-ray... he, he...

Ellers verserer tankene rundt ny eller ekstra subb. Vi FÅR SE TIL SOMMEREN: Skatte etaten kommer sansynligvis til å være ekstra hyggelig med meg i år
    Det er en veldig god pris på dem så det burde være et klokt hode som smeller til disse på sommern da ferie og skattepenger renner inn, her skjer det ikke så mye på oppgraderingsfronten. Er tv som er i sikte og valget har falt på en Samsung Led 46", men det skjer ikke før til neste år. Da har kanskje prisen "normalisert" seg litt, blir nok veldig moro den dagen når det står en slik i heimen ja. Drømme.......

Mariah Carey.... Ho har jeg problemer med å takle, klarer ikke den dama der gitt. Det er for mye divafaktor og en stemme som heser frem alle ordene hun skal synge, desverre så faller den dama rett igjennom her altså. Hehe..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en veldig god pris på dem så det burde være et klokt hode som smeller til disse på sommern da ferie og skattepenger renner inn, her skjer det ikke så mye på oppgraderingsfronten. Er tv som er i sikte og valget har falt på en Samsung Led 46", men det skjer ikke før til neste år. Da har kanskje prisen "normalisert" seg litt, blir nok veldig moro den dagen når det står en slik i heimen ja. Drømme.......

Mariah Carey.... Ho har jeg problemer med å takle, klarer ikke den dama der gitt. Det er for mye divafaktor og en stemme som heser frem alle ordene hun skal synge, desverre så faller den dama rett igjennom her altså. Hehe..
    Mari Kari bare gnåler hun

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Den viktigste lydmessige forskjellen mellom MkI og MkII er vel at toern har bedre kontroll på den kritiske mellombassen.

Leste noe tilsvarende i en annen test, men det er så mange faktorer som spiller inn at man kanskje bare skal si at det er to forskjellige høyttalere/konstruksjoner.

Ikke minst smak og behag, eller hva man prioriterer.

Takk for svar!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Pokker så enig.... Hun er motbydelig, sorry uttrykket men jeg takler ho ikke.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare, du slipper å denge han
    Du blir nok ikke skuffet. Men de trenger noe effekt for å våkne til liv.
    Høres bra ut!!!

Har et kraftverk av en Mcintosh rørforsterker som bør gjøre jobben.

Kan vel kalle det en brukbar oppgradering, å gå fra gamle morkne Martin htt`ere fra 1980 via Concept 8, som jeg har hatt ett par mnd, til Helicon 800.

Gleder meg som en unge! :-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er at hun "kan hvis hun vil". Men det blir bare over the top hele tiden. Hun er ikke alene om det da.. Fellesbetegnelse for slikt søl: Syngedamer ;-)

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på den Marry Carry Bd`en forresten?
    Hd Master audio?
    Vært mer underholdende å sett henne i en kulturfilm kanskje....haha
    men samler på Bd konserter.....lite å velge mellom.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på den Marry Carry Bd`en forresten?
    Hd Master audio?
    Vært mer underholdende å sett henne i en kulturfilm kanskje....haha
    men samler på Bd konserter.....lite å velge mellom.
    Kjøp deg:

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...n/Product.html

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...searchsource=0

To gode som er et must for enhver mann med god smak for musikk.

Side 255 av 743 FørsteFørste ... 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 251 252 253 254 255 256 257 258 259 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •