Dalis Entusiaster - Side 254

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 254 av 743 FørsteFørste ... 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 250 251 252 253 254 255 256 257 258 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 ... SisteSiste
Viser resultater 5,061 til 5,080 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye og dette er en kjempe spiller etter min mening i hvertfall, angrer ikke på det kjøpet og håper du har dine koselige stunder med den også. Den fikk roset opp i skyene av EISA så den fikk en verdig pris der, synes den er robust og helt konge.
    Jeg også har bare godt å melde om denne. Det er imidlertid ingen rakker, som skorob skal ha det til, men en pentspillende og veloppdragen liten sak, i hvert fall her i huset. Har vært veldig driftssikker, så langt, og er lite kresen på skiver. :-D

Jeg hadde en Marantz budsjettspiller (husker ikke modell) for noen år siden, også, som jeg syntes var mer velklingende enn sine konkurrenter, men som var altfor kresen og skjør. Heldigvis ser det ut til at de nyere modellene til Marantz ikke er altfor skrøpelige, skjønt en kompis av meg har hatt SA15s1 inne til rep. allerede to ganger i løpet av kort tid. Begge ganger innenfor garanti-tid på to år, men slikt gjør meg litt skeptisk til Marantz, ja, men enig i at SA 7001 har vist seg robust.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg også har bare godt å melde om denne. Det er imidlertid ingen rakker, som skorob skal ha det til, men en pentspillende og veloppdragen liten sak, i hvert fall her i huset. Har vært veldig driftssikker, så langt, og er lite kresen på skiver. :-D

Jeg hadde en Marantz budsjettspiller (husker ikke modell) for noen år siden, også, som jeg syntes var mer velklingende enn sine konkurrenter, men som var altfor kresen og skjør. Heldigvis ser det ut til at de nyere modellene til Marantz ikke er altfor skrøpelige, skjønt en kompis av meg har hatt SA15s1 inne til rep. allerede to ganger i løpet av kort tid. Begge ganger innenfor garanti-tid på to år, men slikt gjør meg litt skeptisk til Marantz, ja, men enig i at SA 7001 har vist seg robust.
    Det er godt flere henger seg litt på Marantz også, de har jo vært stabile lenge de. Når det kommer til problemer så er det alltid en mandagsspiller som er ute og lurer, slår aldri feil og det er ikke rart åssen disse pakkene blir behandla av post og budbiler frem til de når dette landet.

Når det kommer til kresenhet så har jeg kun hatt et problem med KUN en cd, så det klarer jeg å unnvære og sette ned foten på. Ellers er jeg veldig fornøyd med denne spillern, ser ikke grunn til å kjøpe noe dyrere av den grunn. Ser hvor vanskelig det er å selge dyrere spillere igjen. Det er ikke en lett jobb i dag der folk tyr til nettløsninger osv.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, selger roter, eller bløffer, eller snakker utydelig om en modell som jeg i hvert fall aldri har hørt om.
    Jeg vet det fantes SE (Special Edition) modeller av Evidence høyttalerne, men jeg kan ikke huske at 870SE kostet så mye som 33K,-? Rett meg gjerne hvis jeg tar feil...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt flere henger seg litt på Marantz også, de har jo vært stabile lenge de. Når det kommer til problemer så er det alltid en mandagsspiller som er ute og lurer, slår aldri feil og det er ikke rart åssen disse pakkene blir behandla av post og budbiler frem til de når dette landet.

Når det kommer til kresenhet så har jeg kun hatt et problem med KUN en cd, så det klarer jeg å unnvære og sette ned foten på. Ellers er jeg veldig fornøyd med denne spillern, ser ikke grunn til å kjøpe noe dyrere av den grunn. Ser hvor vanskelig det er å selge dyrere spillere igjen. Det er ikke en lett jobb i dag der folk tyr til nettløsninger osv.
    Jeg har en mistanke om at Marantz (sa)cd-spillere ikke bør bli for varme. Da jeg hadde for dårlig lufting rundt der spilleren sto i racket da den var ny, fusket den en del etter å ha gått seg varm. Så ga jeg den bedre plass, og nå kan den spille i timesvis uten å fuske. År og dag siden den fusket sist, og det er kun én cd den nekter å ta. Denne vil ikke engang min altspisende Sony ta, så den må det være noe gæernt med, som ikke er synlig (sjelden utgivelse kjøpt av band (Walkabouts) etter konsert.) Underlig nok, så har NAD-spilleren ingen problemer med denne. Så er det en Bowie-skive Lodger som spiller bra til å begynne med, men fusker et stykke uti, men den har jeg på vinyl, så jeg klarer meg.

Spiller i det hele tatt mye oftere vinyl enn cd, så ny vinylsnurrer står mye høyere på ønskelista enn ny cd-spiller gjør. Tror jeg skal klare meg lenge med den SA7001 jeg har, og jeg er enig i at det er få grunner til å kjøpe ny, dyr cd-spiller i dag – i hvert fall om du skal ha mest mulig god musikk, trivsel og fin coverkunst for penga. Da er det kun vinyl som gjelder.:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg vet det fantes SE (Special Edition) modeller av Evidence høyttalerne, men jeg kan ikke huske at 870SE kostet så mye som 33K,-? Rett meg gjerne hvis jeg tar feil...
    Jeg har allerede fortalt deg at SE-utgaven kosta 20K, så hvor denne summen på 33K kommer fra er en gåte.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en mistanke om at Marantz (sa)cd-spillere ikke bør bli for varme. Da jeg hadde for dårlig lufting rundt der spilleren sto i racket da den var ny, fusket den en del etter å ha gått seg varm. Så ga jeg den bedre plass, og nå kan den spille i timesvis uten å fuske. År og dag siden den fusket sist, og det er kun én cd den nekter å ta. Denne vil ikke engang min altspisende Sony ta, så den må det være noe gæernt med, som ikke er synlig (sjelden utgivelse kjøpt av band (Walkabouts) etter konsert.) Underlig nok, så har NAD-spilleren ingen problemer med denne. Så er det en Bowie-skive Lodger som spiller bra til å begynne med, men fusker et stykke uti, men den har jeg på vinyl, så jeg klarer meg.

Spiller i det hele tatt mye oftere vinyl enn cd, så ny vinylsnurrer står mye høyere på ønskelista enn ny cd-spiller gjør. Tror jeg skal klare meg lenge med den SA7001 jeg har, og jeg er enig i at det er få grunner til å kjøpe ny, dyr cd-spiller i dag – i hvert fall om du skal ha mest mulig god musikk, trivsel og fin coverkunst for penga. Da er det kun vinyl som gjelder.:wink:
    Det er like greit å ha ha god lufting på slikt utstyr, dette er ikke noe man presser inn i et hull for å si det slik. Jeg liker best å ha god klaring på sakene mine og det er det ikke noe problem med her i hvertfall, har ikke opplevd noe fusking på min enda utenom på en eneste plate da men det kan jeg leve med. Viktig å la ting få godt med lufting hvis man vil ha utstyret til å virke noen år, man skal ta godt vare på slikt utstyr mener jeg da og selv behandler jeg dette som står her som diamanter.

Mye koselig på de gode gamle LP platene også, har ikke vært helt på tanken og testa ut de enda men kanskje jeg skulle det ved en senere anledning for å spille av god gammel Pink Floyd musikk.

Du er fortsatt like fornøyd med Mentor 6 eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig å la ting få godt med lufting hvis man vil ha utstyret til å virke noen år, man skal ta godt vare på slikt utstyr mener jeg da og selv behandler jeg dette som står her som diamanter.

Mye koselig på de gode gamle LP platene også, har ikke vært helt på tanken og testa ut de enda men kanskje jeg skulle det ved en senere anledning for å spille av god gammel Pink Floyd musikk.

Du er fortsatt like fornøyd med Mentor 6 eller?
    Ja, det har du jaggu rett i; holdbarheten blir bedre med god lufting. Jeg pleier forresten å slå av anlegget helt av når det ikke skal brukes på noen timer. Tror det er bedre for elektronikken på lang sikt, enn at det står i hvilemodus. Cd-spilleren har forresten ikke noe hvilemodus, heller, så den må enten stå på, eller slås av.

Gamle Pink Floyd-skiver huskes ikke minst for sine plateomslag. Mange minner er knytta til disse for oss som er vokst opp med Pink Floyd, men uansett er det litt tullete å ha disse kun på cd, når omslagene er så fine som de er. Favorittomslaget er Meddle som ikke kun er spesiell grafisk, men også er litt spesiell å ta på med sin kornete, matte overflate og myke papp.

I og med at jeg har Pink Floyd på vinyl, så har jeg ikke kjøpt dem på nytt på cd, med et par unntak. Kjøpte DSOTM på sacd, men blei skuffa over lydkvaliteten. Har de gjort noe rart med denne under remastring, eller? For ellers syns jeg sacd som regel låter bra, men denne har jeg ikke giddet å spille. Spiller heller vinylen, på tross av at denne er litt slitt. Låter allikevel både friskere og mer naturlig enn sacd, som låter litt anstrengt og kunstig i forhold.

Og, ja, Mentor 6 er jeg veldig, veldig godt fornøyd med. Spiller så over all forventning, og jeg finner ikke noen svakheter overhodet. Svakheter finnes sikkert, men jeg klarer bare ikke å høre/merke dem.:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede fortalt deg at SE-utgaven kosta 20K, så hvor denne summen på 33K kommer fra er en gåte.
    Hva kostet de "vanlige" Evidence 870?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier forresten å slå av anlegget helt av når det ikke skal brukes på noen timer. Tror det er bedre for elektronikken på lang sikt, enn at det står i hvilemodus.
    Snickers-is snakket i en eller annen tråd om at levetiden på AV komponenter ble drastiskt mye kortere ved å slå utstyret helt av.

Husker ikke helt hva som skjedde når man gjorde det men poenget var at standby skulle brukes så langt som det var mulig utenom ferier når man var borte over lengre tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kostet de "vanlige" Evidence 870?
    16K ifølge Hifiklubbens gamle prisliste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-is snakket i en eller annen tråd om at levetiden på AV komponenter ble drastiskt mye kortere ved å slå utstyret helt av.

Husker ikke helt hva som skjedde når man gjorde det men poenget var at standby skulle brukes så langt som det var mulig utenom ferier når man var borte over lengre tid...
    Ja, jeg også har hørt dette, men jeg har også hørt det motsatte. Til jeg får noe mer overbevisende dokumentasjon, så gjør jeg som jeg tror er best.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har du jaggu rett i; holdbarheten blir bedre med god lufting. Jeg pleier forresten å slå av anlegget helt av når det ikke skal brukes på noen timer. Tror det er bedre for elektronikken på lang sikt, enn at det står i hvilemodus. Cd-spilleren har forresten ikke noe hvilemodus, heller, så den må enten stå på, eller slås av.

Gamle Pink Floyd-skiver huskes ikke minst for sine plateomslag. Mange minner er knytta til disse for oss som er vokst opp med Pink Floyd, men uansett er det litt tullete å ha disse kun på cd, når omslagene er så fine som de er. Favorittomslaget er Meddle som ikke kun er spesiell grafisk, men også er litt spesiell å ta på med sin kornete, matte overflate og myke papp.

I og med at jeg har Pink Floyd på vinyl, så har jeg ikke kjøpt dem på nytt på cd, med et par unntak. Kjøpte DSOTM på sacd, men blei skuffa over lydkvaliteten. Har de gjort noe rart med denne under remastring, eller? For ellers syns jeg sacd som regel låter bra, men denne har jeg ikke giddet å spille. Spiller heller vinylen, på tross av at denne er litt slitt. Låter allikevel både friskere og mer naturlig enn sacd, som låter litt anstrengt og kunstig i forhold.

Og, ja, Mentor 6 er jeg veldig, veldig godt fornøyd med. Spiller så over all forventning, og jeg finner ikke noen svakheter overhodet. Svakheter finnes sikkert, men jeg klarer bare ikke å høre/merke dem.:-D
    De gamle låter seff best på den type media de er originalt produsert på, der vil platen komme i sitt ess så det vil nok låte best for alle og en. CD plater er bra media for min del siden jeg ikke har kommet meg til platespiller og slike ting, er lettest å få tak på det meste på cdplater au og jeg fornøyd med det.

Jeg har ikke sett så mange lp plater av pink floyd enda men det hadde vært moro å hatt komplett samling der også, får trøste med meg at jeg har de fleste på cd. De jeg ikke har kommer jeg nok ikke til å kjøpe heller, når bandet levde på syre rock og diverse kan jeg pent spare meg for egentlig. DSOTM har jeg ikke hørt på plate så jeg kan ikke sammenligne denne med noe for min del er vel SACD utgivelsen helt grei. Gamle platene deres har vel ikke sånn ”super” lyd heller, synd dem ikke kunne gått i studio og spillt inn platene på nytt. Det hadde vært en drøm. 

Mentor er kjempe flott og moro den sitter godt hjemme hos deg også, den spilte veldig godt hos meg også. Du kan nok pent la disse stå en stund nå, er Ikonene dine solg nå eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/47385

Dali Lektor 6, ganske nye og mulighet for å spare en 1000-1500kr av nypris, ganske gode høytalere for en god penge dette her altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg vil også være med i Dali klubben da jeg har Lektor 8

men sitter å vurderer å gå opp til Ikon 8. er de verdt de ekstra pengene eller?

Kan nevne at nå har jeg muligheten til å levere inn lektorere og kun betale mellomlegget. De fysiske forskjellene er jo bånddiskanten, 10 kg tyngre, og andre kabelterminaler.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kloodrik
    Hei!

Kan nevne at nå har jeg muligheten til å levere inn lektorere og kun betale mellomlegget. De fysiske forskjellene er jo bånddiskanten, 10 kg tyngre, og andre kabelterminaler.
    Samt elementene, delefiteret, kabinettet er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jammen daer jo det meste bedre da
    har Ikon samme punch i bassen da? regner egentlig med det siden den har større og kraftigere kabinett.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Heisann

Grattis så mye med et veldig godt kjøp, du trenger ikke bedre høytalere om du ikke skal ha "mer" detaljer og slikt. Du får det mye moro med Ikon 8 men den krever sitt av forsterkeri, men det er en kjempefin høytaler som jeg har hatt siden den kom ut på markedet.

Du skal være hjertelig velkommen til Klubben i hvertfall, er det noe du lurer på så spør her inne så tar det ikke lange tiden før du får et svar.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jammen daer jo det meste bedre da
    har Ikon samme punch i bassen da? regner egentlig med det siden den har større og kraftigere kabinett.
    Har ikke sammenlignet Lektor 8 og Ikon 8 men det er nok bass i Ikon, naboene her har erfart dette par ganger nå så.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sammenlignet Lektor 8 og Ikon 8 men det er nok bass i Ikon, naboene her har erfart dette par ganger nå så.
    Hehe, regner med det synd jeg ikke får mulighet til å høre Ikon 8 før jeg bestemmer meg, men hvis Ikon har så og si lik lydsignatur i nedre frekvens, så vil jeg nok gå for de.

Side 254 av 743 FørsteFørste ... 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 250 251 252 253 254 255 256 257 258 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •