Dalis Entusiaster - Side 253

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 253 av 743 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 ... SisteSiste
Viser resultater 5,041 til 5,060 av 14851
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jasså, liten Dali skap-entusiast stikker hodet frem ja, det er en gammal koselig høytaler og den var rocka godt med riktig forsterkeri. Selv har jeg ikke noen andre erfaringer enn Ikon serien av Dali, har ikke så mye å komme med utenom de men jeg har lyttet litt til andre modeller også.
    Hehe, ja den gangen var jeg nok ganske så bergtatt. De er som du sier ganske rocka, og morsomme med en litt grei forsterker. Har sett de gå for slikk og ingenting på Finn av og til.

Og du vet, ironien i det hele var at jeg kjøpte DC-15 for å få mer bass - UTEN å bytte forsterker (2500kr var jo mye penger for en forsterker)! Joda, mer bass ble det - jeg skjønte bare ikke den gangen at det var ren forvrengning jeg hørte på.

Dette var vel i perioden klubben hadde avis i samme format som VG. Leste om Dali, B&W og CV til øynene var store og våte.

Dali lager mye bra. Har desverre ikke hatt gleden av å høre på mye av det nyere de har. Det er nok bare tilfeldigheter, og det faktum at Dali ikke ser ut til å prioritere messer så mye.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hehe, ja den gangen var jeg nok ganske så bergtatt. De er som du sier ganske rocka, og morsomme med en litt grei forsterker. Har sett de gå for slikk og ingenting på Finn av og til.

Og du vet, ironien i det hele var at jeg kjøpte DC-15 for å få mer bass - UTEN å bytte forsterker (2500kr var jo mye penger for en forsterker)! Joda, mer bass ble det - jeg skjønte bare ikke den gangen at det var ren forvrengning jeg hørte på.

Dette var vel i perioden klubben hadde avis i samme format som VG. Leste om Dali, B&W og CV til øynene var store og våte.

Dali lager mye bra. Har desverre ikke hatt gleden av å høre på mye av det nyere de har. Det er nok bare tilfeldigheter, og det faktum at Dali ikke ser ut til å prioritere messer så mye.
    Du har ikke akkurat anlegg å skamme deg over i dag da, bare den subben din koster godt over 30k. Da har du kommet deg en del siden den gang, Focal utopia er vel heller ikke å skimse av. Det er i hvertfall ganske fett utstyr du har nå, regner med det får himmelen til å åpne seg til tider. Når det kommer til CV så kommer aldri det i hus, aldri likt disse discohøytalerne egentlig. Dem passer mere på et diskotek enn et hjem, men det er da min mening.

Dali har faktisk mye morsomt på markedet til alle priser og man får som regel god kvalitet uansett hva man velger, bare matche dem riktig så har du fort en god venn for å si det sånn. Jeg tror Dali holder seg mest på utenlanske messer, de har i vært på Bristol show og andre plasser som jeg har sett. Du får sjekke ut litt Dali igjen, kanskje du får inn et par til anlegg nummer to i hus. Hvem vet... Man skal ikke si noe om ting man ikke vet noe om.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt snacks fra Parasound

Parasound med sin første sjukanals receiver - Lyd og Bilde

Om noen får mye ferie/skattepenger så kan dere ha disse på vurdering, moro å se PS kommer med noe nytt i en helt annen klasse også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om eldre Dali, så var midt første møte med ekstrem hjemmekino et oppsett på et lydtreff på gamle Hifi-klubben i Drammen. Dette var faktisk et av de første 7.1 oppsettene og besto av Dali Evidence høyttalere (husker ikke hvilke men de lå på rundt 20k), Denon toppmodell med THX og 7.1 (lå på rundt 30k) og en syk gigantisk Cerwin Vega sub som var ment for bil mener jeg å huske. Star Wars Episode 1 ble vist på THX sertifisert Laserdisc med Dolby Digital. Dette husker jeg var stort og utrolig morro. Senere ble The world is not enough også vist på dvd, og det var midt første møte med dvd og det var fantastisk. Lyden var rett og slett helt ekstrem for meg som aldri hadde hørt skikkelig hjemmekino før, og etter det var jeg frelst. Spesielt etter å ha sikla i HFK blader lenge. Da var Denon kongen og Dali og B&W var like bak. Lurer på om dette var i slutten av 1999.

Hvis noen husker dette og var på samme treff så skrik ut. :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL the NAME kabel

Jeg har denne fra Denon 2930'n min til recieveren og synes den fungerer utmerket. En god kabel i god kvalitet som gir en varm og nøytral lyd. En god oppgradering fra skolisser.
    Da ble det en tur innom klubben i dag. Prata med en i betjeningen som er utdannet lydteknikker av alle ting. De hadde ikke Van den hul kabelen inne, så jeg kjøpte meg en QED Performance Audio 2.
    Ble anbefalt denne, siden jeg har Mentor og Lyngdorf, og jeg er godt fornøyd så langt. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Da ble det en tur innom klubben i dag. Prata med en i betjeningen som er utdannet lydteknikker av alle ting. De hadde ikke Van den hul kabelen inne, så jeg kjøpte meg en QED Performance Audio 2.
    Ble anbefalt denne, siden jeg har Mentor og Lyngdorf, og jeg er godt fornøyd så langt. :-D
    Kabler er uforutsigelige greier. Selv har jeg ikke vært heldig med QED på signalkabelfronten (Marantz sacd og forsterker), mens QED høyttalerkabler ga god valuta for pengene (til Ikon 6). QED signalkablene ga en merkelig, flisete diskant, en fin, fyldig mellomtone, og en grunn bass. Mellomtonen var altså fin, i og for seg, men for dominerende i forhold til diskant og bass.
    Mot alle odds og flere advarsler var Kimber den jeg likte best blant signalkablene jeg testa, men så setter jeg da også stor pris på diskant som låter friskt og åpent. Både Nordost og Monster var stort sett bra, men for polerte, avrundet, hemmet i toppen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg hadde noen Dali 850 for maaaaange år siden.
    Spilte helt grusomt på Yamaha 2 kanals forsterker i den tiden.
    Ble litt lurt når jeg kjøpte dem siden lytterommet på klubben var beriket med utstyr til et par hundre tusen. Jeg hadde jo bare en lusen Yamaha ettellerannet på 2x100w som jeg kjøpte brukt for 2000,- hjemme selv. ops:
    Da var jeg IKKE entusiast, men tidene har heldigvis forandret seg.

Tipper mine nåværende Mentor 6 blir stående lenge i hjemmekinen min.:-D
    Har hatt 850 selv, men jeg dro de med en NAD 218THX. Det var rimelig greit det ja. Var nære på at jeg kjøpte et par brukte 850'er for en uke siden, men selgeren hadde ikke anledning når jeg kunne komme så det ble foreløpig skrinlagt, men ikke glemt.

Hva er det i dagens Dali-sortiment som tilsvarer 850?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hva er det i dagens Dali-sortiment som tilsvarer 850?
    Idag tror jeg ikke det er noe direkte etterkommere/arvtagere til Dali 850, de hadde jo Evidence 870 som var en forbedret 850 hvis jeg ikke tar feil? Men Evidence serien er jo også utgått...

Man far har et par Dali 450, og det er en herlig lyd av den serien! Har lekt med tanken på å kjøpe brukte Evidence 470 eller 870 til et rent hifioppsett selv. :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Idag tror jeg ikke det er noe direkte etterkommere/arvtagere til Dali 850, de hadde jo Evidence 870 som var en forbedret 850 hvis jeg ikke tar feil? Men Evidence serien er jo også utgått...

Man far har et par Dali 450, og det er en herlig lyd av den serien! Har lekt med tanken på å kjøpe brukte Evidence 470 eller 870 til et rent hifioppsett selv. :-D
    Dali Evidence 470 selges/byttes

Hva med disse mann?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Oi oi oi! Hadde det ikke vært for at jeg allerede har tømt cresco kontoen pga arbeidsledighet så hadde jeg ringt på de!

Får håpe det dukker opp noen til sommeren/høsten kanskje

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi oi! Hadde det ikke vært for at jeg allerede har tømt cresco kontoen pga arbeidsledighet så hadde jeg ringt på de!

Får håpe det dukker opp noen til sommeren/høsten kanskje
    Jeg har sett de dukke opp flere ganger på brukten så det er nok ikke så hard å få tak på slike, men det er bare å kline til når det er noen ekstra kroner på kontoen det serru.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters: Ser du har MArantz SA7001. Akkurat fått kloa i en slik rakker selv på brukten . Gleder meg .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker lyden i 850'ene veldig godt og de spiller høyt med rette forsterker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det står et par Evidence 870 på finn til 20.000kr!!! 850 kosta jo bare 8000/paret.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det står et par Evidence 870 på finn til 20.000kr!!! 850 kosta jo bare 8000/paret.
    20K,-??? Det høres jo ut som ran! :???:

Vet ikke nøyaktig hva Evidence 870 kostet da HFK solgte de nye men over 20K,- tviler jeg sterkt på at de kostet... Mener å huske at Evidence 470 kostet rundt 13-14K,-

Edit: ser at selger mener SE utgaven kostet 33K,- ny, stemmer det?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Roger Waters: Ser du har MArantz SA7001. Akkurat fått kloa i en slik rakker selv på brukten . Gleder meg .
    Gratulerer så mye og dette er en kjempe spiller etter min mening i hvertfall, angrer ikke på det kjøpet og håper du har dine koselige stunder med den også. Den fikk roset opp i skyene av EISA så den fikk en verdig pris der, synes den er robust og helt konge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20K,-??? Det høres jo ut som ran! :???:

Vet ikke nøyaktig hva Evidence 870 kostet da HFK solgte de nye men over 20K,- tviler jeg sterkt på at de kostet... Mener å huske at Evidence 470 kostet rundt 13-14K,-

Edit: ser at selger mener SE utgaven kostet 33K,- ny, stemmer det?
    Jeg vet ikke om jeg skjønner hva du rører om her, men 20K for Evidence 870SE, som i sin tid kosta nettopp 20K, høres ikke riktig navla ut.

Selger bløffer eller roter.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg vet ikke om jeg skjønner hva du rører om her, men 20K for Evidence 870SE, som i sin tid kosta nettopp 20K, høres ikke riktig navla ut.

Selger bløffer eller roter.
    Det jeg mener er at 20K,- er alt for mye for de høyttalerne. Jeg tror ikke de kostet så mye da de var ny engang!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at 20K,- er alt for mye for de høyttalerne. Jeg tror ikke de kostet så mye da de var ny engang!
    Så forstår vi hverandre. De kosta 20K da de var nye, så 20K nå er som du sier altfor mye.

Som sagt, selger roter, eller bløffer, eller snakker utydelig om en modell som jeg i hvert fall aldri har hørt om. Jeg veit ikke hvilken Dali høyttaler som skulle ha kosta 33K da de var nye? Det nærmeste til den prisen er vel Helicon 400W MkI? Sikker på at det ikke er Helicon 400W MkI det er snakk om, da?

Side 253 av 743 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •