Dalis Entusiaster - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 25 av 743 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 525 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 14850
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Følger den videre diskusjonen fra sidelinjen...

Parasound blir mer og mer spennende...:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en deilig klump og pen er den å se på også, så det er ikke bedre enn det. Hvor lenge spiller du inn forsterkern før den yter sitt beste, jeg spiller par timer om gangen så min blir vel aldri helt innspillt med det første. Er moro å se åssen lyden utvikler seg over tid da, godt du kom på bedre tanker med å investere i denne A21 saken din. Den tok seg veldig godt ut i racket ditt, og ikke snakke om det trøkket den gir da. Åssen er er det å drive Eufonia med A21 da, føler du at du trenger mere power til den eller er det bra nok det er?
    Har ikke peiling på hvor lang innspillingstid det er på den forsterkeren. Annlegget står på som regel hele tiden, slik at det har normal arbeidstemp. Euphonia er ikke så alt for vansklige å drive. Selv om nominell impedanse er på 4 ohm så går ikke kurven spes langt ned. Tror minimum er 3,6 ohm. Men jo mer effekt jo bedre. A21 kan trekke 1400watt fra nettet. Er ikke værst det. Har vel også en kondensatorbank på 100,000 uF. Så den leverer strøm ja.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Passer sikkert utmerket til Mentor også

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Det er faktisk veldig spennende og det trøkker godt, hadde jeg hatt mer kron og større leilighet ville det blitt JC1 blokker og JBL Array 1400 høytalere, da er det rock the block. Jeg fikk høre Array 1400 på Soundgarden og det trøkka faktisk ganske godt, det er ikke noe å si på det og om du har mulighet så prøv en effekt fra Parasound så gjør det. Du vil kanskje ikke ha noe annet i huset, se på vår venn Daniel her. Han solgte og kjøpte seg inn i Parasound sin verden, og det oser det respekt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sp jeg ikke tror det kom svar på tidligere her. Ang mine Dali Mentor 2.

Plassering? Ca 20 kvadrat stue. Grunnet ovn sitter jeg i sweetspot litt dumt til om vinteren men flytter meg til bedre plassering om sommer(da ovn ikke er i bruk da). Men burde de være plassert nærme veggen som mulig eller er det som jeg har nå som er ca halvannen meter unna vegg ok?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ommøblere litt hjemme da, om det er en mulighet til det er det bare å fikse en liten omstilling i heimen. 1,5meter ut fra veggen altså, synes det virker langt ut for å plassere noen stativ høytalere. Det er greit å få de vekk fra peiser og slikt, er ikke no serlig å la de bli utsatt for ekstrem varme da. Men jeg håper du finner ut av det, har du en skisse av rommet?

Når det kommer til plassering folkens, hvor langt ut fra bakvegg står deres høytalere? For min del står de 40cm fra bakvegg og høyre høytaler står 30cm sideveggen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Passer sikkert utmerket til Mentor også
    Det får blir senere uansett. Er rimelig fornøyd med Abrahamsen på Mentor nå. Den har jo kraft reserver til tusen... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt om nytt med strøm da 10A heller blei noe kleint Og det er lagt opp med mest stikkontakter er stereo er nå og ikke veldig interressert i å ha strømledninger strekt opp foran verandadøra. Sitteplassen min er ved en vedovn så grunnet ovnen må jeg sitte litt dumt til for lyden om vinteren, funker men kunne vært bedre. Siste veggen er liten da det også er åpning mot gang, kjøkken og dør til soverom der. Bor da i en liten 50 kvadrats leilighet og den lille veggen vegg i vegg med soverom er av tre og veit ikke åssen det vil bli med naboen egentlig med tanke på sub osv. Kanskje ikke det vil bli noe forskjell?

Skisse har jeg ikke. Kunne vel sikkert lagd no jalla opplegg på paint da :P hehe

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med å ommøblere litt hjemme da, om det er en mulighet til det er det bare å fikse en liten omstilling i heimen. 1,5meter ut fra veggen altså, synes det virker langt ut for å plassere noen stativ høytalere. Det er greit å få de vekk fra peiser og slikt, er ikke no serlig å la de bli utsatt for ekstrem varme da. Men jeg håper du finner ut av det, har du en skisse av rommet?

Når det kommer til plassering folkens, hvor langt ut fra bakvegg står deres høytalere? For min del står de 40cm fra bakvegg og høyre høytaler står 30cm sideveggen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjedelig med mindre optimale rom altså, selv kunne jeg ønske jeg hadde vegg på venstresiden til høytalern her. Er bare en åpen plass for jeg har databord 30 cm fra denne høytalern, men denne leiligheten er ikke på mer enn 45kvadrat og da er det lite man kan få gjort her inne. Jeg håper med det at jeg virkelig får meg noe større med tiden som er litt mere plasseringsvennlig, du får bare strekke litt kabler rundt så blir det vel greit til ditt formål. Jeg kan ikk bruke peisen er i huset, da smelter alt som er her inne. Dette er en innelokka brakke om sommern, er ikke til å holde ut her inne da og det positive at vintern er ikke så ille her da.

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @roger:-D
    kjøp deg lyngdorf tdai 2200 med RoomPerfect:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf og Dali vurderer jeg litt.. Dali mentor har en litt "spiss" lyd, hvordan fungerer det med Lyngdorf syns du ?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    matcher utmerket på bra inspillinger,men på dårlige inspillinger kann der blir lit skarp.men du har jo den digitale DSP :-D so er der bare og dempe lit :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    @roger:-D
    kjøp deg lyngdorf tdai 2200 med RoomPerfect:-D
    Du sier noe men det holder med Parasound for min del altså, kan leve med det jeg har nå så jeg klager ikke. Dette jaget at alt skal bli så mye bedre blakker bare en enda mer enn nødvendig, går ei stund så er ikke det bra nok heller. Derfor holder jeg meg til den delen at jeg er fornøyd med det som er...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der må ikke blir bedre:-D men der blir enklere8) istede for ommøbliering og flyting

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har heller ikke roomperfect,men kann gjerne tenke meg den:-D siste torsdag hade lyngdorf en demokveld i hifiklubben i tønsberg :-D die satt ob anlegg mit i butikken 8) men jeg trodde ikke mine øhre hva for en lyd:-D
    beste jeg har hørt noengang8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er masse go' lyd der ute som man får ved å matche det riktige, og ingenting er bedre enn det. De skal spille på Mentor 8 høytalerne eller? Lyngdorf kan låte veldig pent, men de må matches med omhu. Håper på en demo med noe moro der oppe engang, har ikke hørt på roomperfect enda men den lover veldig bra av de testene jeg har lest. Det er så mye i lydens verden så det finnes ikke grenser, så dette er bare toppen av kaka og synd ikke flere produsenter kunne hatt slikt på stereo forsterkere.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er hjertelig velkommen, for en lytte kveld hjem hos meg8) ca 10 min kjøring fra horten.og tar gjerne med dine komponenter.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk aldri noe chance og høre dali med parasound so dette hade hvart super8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    du er hjertelig velkommen, for en lytte kveld hjem hos meg8) ca 10 min kjøring fra horten.og tar gjerne med dine komponenter.
    Er det mulighet for flere og henge seg på der?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,
    sist jeg lyttet til IKON med Lyngdorf elektronikk så låt diskanten vel aggresiv etter min smak. Men smak og behag. Roomperfect er kansje noe? Men dette er vel et system som koster en del?

Side 25 av 743 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 525 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •