Dalis Entusiaster - Side 249

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 249 av 743 FørsteFørste ... 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 245 246 247 248 249 250 251 252 253 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 ... SisteSiste
Viser resultater 4,961 til 4,980 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83

Jeg glemte i samme stund å spørre om Mentor. Det var derfor jeg kom hit og stilte spm.
    Og, jeg svarte blant annet:

Hvis jeg skal gjette, uten å ha hørt Dali 850, så gjetter jeg på at Mentor 6 vil være lettere å drive enn 850, med forbehold om at du ikke har behov for å spille avsindig høyt. Hvordan Mentor 6 og Thule IA100 vil oppføre seg når de presses mot grensen for hva de kan yte har jeg ingen formening om.

Har du prøvd Thule IA100 med Mentor 6 i butikk, slik jeg foreslo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Og, jeg svarte blant annet:

Hvis jeg skal gjette, uten å ha hørt Dali 850, så gjetter jeg på at Mentor 6 vil være lettere å drive enn 850, med forbehold om at du ikke har behov for å spille avsindig høyt. Hvordan Mentor 6 og Thule IA100 vil oppføre seg når de presses mot grensen for hva de kan yte har jeg ingen formening om.

Har du prøvd Thule IA100 med Mentor 6 i butikk, slik jeg foreslo?
    Var ikke ment som å antyde at jeg ikke har fått svar! Det har jeg fått. Jeg mente det heller som en kommentar siden Gurba har skaffet seg et par.

Jeg tenker å prøve Mentorene når jeg har flyttet til ny leilighet i juni så jeg får sammenlignet direkte mot mine gamle travere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 850 for noen år tilbake. Synes at NAD 218THX'en jeg brukte på de gjorde en fin jobb. Men den takler laster ned til 1 ohm...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg hadde 850 for noen år tilbake. Synes at NAD 218THX'en jeg brukte på de gjorde en fin jobb. Men den takler laster ned til 1 ohm...
    Den takler nok ikke laster ned mot 1 ohm nei

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du, eller da-ty, som later til å ha god teknisk innsikt, kan kaste litt lys over dette for oss mindre kyndige? For etter mitt ringe skjønn, så kan både mye effekt og høy dempingsfaktor utvide en forsterkers bruksområde, men vil ha liten betydning for Mentor 6 under vanlig bruk i en stue. Det vil si at forsterkere med mye effekt og høy dempingsfaktor blant annet kan drive vanskeligere høyttalere enn Mentor 6, og takle mye lengre strekk av kabler til høyttalerne, bedre enn forsterkere med mindre effekt og lavere dempingsfaktor.

Her er jeg på ganske gyngende grunn, men så vidt jeg vet, så kan en for sterk forsterker med for høy dempingsfaktor forringe lyden hos små og enkle høyttalere som Mentor 6. Her lar jeg meg mer enn gjerne opplyse, men det tryggeste og viktigste her vil uansett være å finne en forsterker som matcher.

Når det gjelder de to omtalte forsterkerne, A21 og 2250, så vil begge kunne være en god match til Mentor 6. Det kan være at A21 vil låte bedre enn 2250 – jeg har ikke hørt noen av dem – men eventuell forbedring vil ikke skyldes høyere dempingsfaktor.
    Jeg har ikke hørt A21 personlig, men bare spurt de med erfaring fra begge forsterkerne her på forumet. Det rapporteres om at A21 har litt mer "loudness" i bassen slik at bassen høres like godt ved lavt volum også. A21 skal vel også ha litt mer frempå og fyldigere mellomtone enn 2250.

Har rensket avforum, tester google for informasjon om hvilke forskjeller det er på A21 og 2250, og det jeg har skrevet ovenfor er hva jeg har funnet ut foreløpig. Personlig skal jeg bestille meg en demo på A21 når økonomien min er klar for å handle forsterker. 2250 var grei den, men ikke "varm" nok for mine Klipsch høyttalere

Men så kan jo ikke Dali og Klipsch sammenlignes da, mulig at 2250 funker bedre på Dali?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har ikke hørt A21 personlig, men bare spurt de med erfaring fra begge forsterkerne her på forumet. Det rapporteres om at A21 har litt mer "loudness" i bassen slik at bassen høres like godt ved lavt volum også. A21 skal vel også ha litt mer frempå og fyldigere mellomtone enn 2250.

Har rensket avforum, tester google for informasjon om hvilke forskjeller det er på A21 og 2250, og det jeg har skrevet ovenfor er hva jeg har funnet ut foreløpig. Personlig skal jeg bestille meg en demo på A21 når økonomien min er klar for å handle forsterker. 2250 var grei den, men ikke "varm" nok for mine Klipsch høyttalere

Men så kan jo ikke Dali og Klipsch sammenlignes da, mulig at 2250 funker bedre på Dali?
    Ja, A21 høres ut til å være en bedre forsterker. Skulle vel bare mangle, prisforskjellen tatt i betraktning. Har inntrykk av at du får mye for pengene med 2250, men kommer du ikke i mål med denne, så hjelper jo ikke det. God mellomtone er viktig. Ellers, så går det rykter om at Klipsch er som skapt for rør, men du har sikkert tenkt tanken?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Den takler nok ikke laster ned mot 1 ohm nei
    Den diskusjonen får du ta med NAD etter å ha lest gjennom denne:
    http://www.nadelectronics.com/img/da...NAD_218THX.pdf

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, A21 høres ut til å være en bedre forsterker. Skulle vel bare mangle, prisforskjellen tatt i betraktning. Har inntrykk av at du får mye for pengene med 2250, men kommer du ikke i mål med denne, så hjelper jo ikke det. God mellomtone er viktig. Ellers, så går det rykter om at Klipsch er som skapt for rør, men du har sikkert tenkt tanken?
    Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at A21 og 2250 låter likt? Klarer liksom ikke å se for meg at Parasound lager en "facelift" modell av 2250 og selger den til nesten doble prisen!? :lol: :roll:

Har tenkt tanken på rørpre, men liker å ha alt i samme serie/fra samme produsent. Og så er det ekstremt viktig for meg at forforsterker har hometheater passthrough.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Den diskusjonen får du ta med NAD etter å ha lest gjennom denne:
    http://www.nadelectronics.com/img/da...NAD_218THX.pdf

Tipper den klarer 1 ohm i et milli sek. Prøv 3-4 sek du, så får du se hvem som går i protection mode
    Har testet 218 på Infinity Kappa, som vandrer relativt lang ned mot 2 ohm. Vips så gikk Nad`n i protection. Så det er bare å prøve det ut om sjangsen byr seg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at A21 og 2250 låter likt? Klarer liksom ikke å se for meg at Parasound lager en "facelift" modell av 2250 og selger den til nesten doble prisen!? :lol: :roll:

Har tenkt tanken på rørpre, men liker å ha alt i samme serie/fra samme produsent. Og så er det ekstremt viktig for meg at forforsterker har hometheater passthrough.
    Låt meget likt hos meg med begge modellene. Har testet de både på mine MS4 samt mine gamle B&W 804 med like liten forskjell. Var heller ikke alene om å mene dette under testet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvor Sørreisa er, men mistenker det er et stykke unna Oslo ,) Men så kan jeg hoste opp en NC2250 som kan testes opp mot min A21 om det er ønskelig.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvar P- 2250 for den spiller meget morsomt og det må oppleves, tviler det vil være skepsis etter man har prøvd dette å¨eget anlegg..

Har ikke hørt A21 men det er vel ikke så mye skilllnader i disse forsterkerne, men blir det bedre så koster det også og da må man teste disse opp mot hverandre. Det er det beste er å komme med en kommentar etter man har har testa ut, tror man kommer til å bli meget fornøyd uansett hva man faller på av disse to.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Forsvar P- 2250 for den spiller meget morsomt og det må oppleves, tviler det vil være skepsis etter man har prøvd dette å¨eget anlegg..

Har ikke hørt A21 men det er vel ikke så mye skilllnader i disse forsterkerne, men blir det bedre så koster det også og da må man teste disse opp mot hverandre. Det er det beste er å komme med en kommentar etter man har har testa ut, tror man kommer til å bli meget fornøyd uansett hva man faller på av disse to.
    Hadde det ikke vært for de utagerende fyllekulene dine så hadde du jo fått høre A21 på søndag

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvor Sørreisa er, men mistenker det er et stykke unna Oslo ,) Men så kan jeg hoste opp en NC2250 som kan testes opp mot min A21 om det er ønskelig.
    Sørreisa ligger i Troms fylke, akkurat 150 mils kjøring til oslo...

Jeg betviler ikke at de muligens kan høres veldig like ut, har ikke testet de opp mot hverandre selv men jeg refererer bare til hva andre som har testet begge har sagt. Og det håpet jeg kom tydelig frem

Har som sagt tenkt å få en demo av A21 og 2250 samtidig hjemme hos meg før jeg eventuelt kjøper uansett, men som jeg sa så håper jeg at A21 er noe varmere i lyden enn 2250. I mitt (vanskelige) rom med rx-v1800 som pre ble det mer slitsomt å høre musikk på høyt volum med kraft fra 2250 enn med effekten fra rx-v1800 alene! :shock:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for de utagerende fyllekulene dine så hadde du jo fått høre A21 på søndag
    Det blir ikke for mye av dem men nå hadde jeg avtalt dette lenge så da er det greit å henge med på det, men vi finner på noe etter ferien din er over. Jeg har lovet å komme en tur så det er på tide å gjøre dette til realitet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det blir ikke for mye av dem men nå hadde jeg avtalt dette lenge så da er det greit å henge med på det, men vi finner på noe etter ferien din er over. Jeg har lovet å komme en tur så det er på tide å gjøre dette til realitet.
    Det gjør vi Raymond.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør vi Raymond.
    Det er flott og jeg kommer til å joine når du vet noe mer når du har en lørdag til overs, ser virkelig frem til å se ann dette anlegget i levende live. Flott å se du kjører stil vet du, ikke no spes investeringer her nå men jeg kjøpte meg nytt tastatur til datan da. Angrer ikke kjøper på dette altå, sinnsykt bra og det er deilig å skrive på og dessuten er det så stillegående så man skulle nesten ikke tro jeg trøkka på det.

http://www.logitech.com/index.cfm/ke.../4740&cl=US,EN

KONGE SIER JEG BARE...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør vi Raymond.
    driver dere å avtaler date via av forum gutta? Fyskamme seg ...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    driver dere å avtaler date via av forum gutta? Fyskamme seg ...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyllekuler er fint! :-D

Avforum har blitt date sted også. Heftig

Merker det er en stund siden jeg har postet her, men har lite nytt og melde. Første pri er tv, nemlig Samsung UE55B7070 (LED tv) som burde være hos meg rundt 20 mai. Så etter det får vi se om det blir noe mer, Mentorene forsvinner dessverre. Han jeg bor med overtar de, og jeg går tilbake til Dali 5005 inntil jeg finner noe nytt og spennende. Mentor er prøvd og jeg ønsker å oppdage noe annet. Dette heller veldig mot Klipsch, men jeg vil fortsette å følge med i tråden her og slenge inn noen kommentarer av og til. Parasound kommer nok inn i kinoen etterhvert, etter masse godord.

Roger, du vurderer Pioneer. Sjekk samsungs led tver. Så er det bye bye pioneer for deg og... Det er HELT sinnsykt hvor bra de er! Pioneer Kuro? Tjeh... Samsungs LED-tver? Fy F!!!!

Side 249 av 743 FørsteFørste ... 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 245 246 247 248 249 250 251 252 253 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •