Dalis Entusiaster - Side 241

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 241 av 743 FørsteFørste ... 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 237 238 239 240 241 242 243 244 245 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 741 ... SisteSiste
Viser resultater 4,801 til 4,820 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Her oppgraderer folk i full fart kan man se. Vil oppgradere noe selv jeg også
    Ikke se på meg denne gangen, det er bare pc her men jeg har god grunn.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...kan gå bananas med oppgraderinger i sommer om jeg skulle ha lyst etter den meget koselige skatte-beskjeden, men tror jeg nøyer meg med SVS sub og prioriterer litt andre ting enn anlegg.

Ikke verdt å kjøpe noe rådyre høyttalere her heller så.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz en god match?

Det har tidligere i denne tråden vært reist ubegrunnet tvil om Marantz er en god match med Mentor 6. Jeg er selv kun interessert i om Marantz PM 11S1 er en god match, eller ei, siden det er denne som er aktuell for meg. Om Marantz generelt er en god match får den som er interessert selv finne ut. Selv har jeg altså kun søkt opplysninger om Marantz PM 11S1.

På papiret er PM 11S1 en ypperlig match. Mentor 6 er ingen spesielt komplisert last, så selv om PM 11S1 ikke har all verdens av krefter, så burde den ikke ha problemer med å holde kontroll på Mentor 6. I 4 ohm er forsterkeren oppgitt til å gi 2x200 W. Målinger viser at dette er en altfor beskjeden angivelse.

PM 11S1 har fått mye skryt for dens evner til å presentere detaljer og nyanser i musikken uten å virke analytisk eller klinisk. Spillestilen er karakterisert som analogisk og behagelig, hurtig og flytende, ren og klar, uanstrengt og musikalsk. Den høres ikke ut som en rørforsterker, men skal visstnok ha noen av rørforsterkeres egenskaper mht. varme og fylde i mellomregisteret. PM 11S1 er visstnok varmtklingende uten å være ullen/uklar/forvrengt. I tillegg er den beskrevet som presenterende et stort og homogent lydbilde, med svært høy grad av presisjon og autoritet i mellomtone- og diskantområdet. Ankepunktet har vært at den ikke er på høyde med sine konkurrenter når det gjelder presisjon og autoritet i bassområdet. På den annen side er Mentor 6 en kjapp og lettdrevet høyttaler, og PM 11S1 er beskrevet som en kjapp forsterker som fint er i stand til å drive høyttalere som ikke representerer vanskelige laster under 4 ohm. I tillegg er Mentor 6 beskrevet som dyktig til å gjengi detaljer, særlig i diskantområdet, men har vært kritisert for å være vel avslørende, særlig overfor dårlige innspillinger. PM 11S1 er på sin side også beskrevet som særlig dyktig til å gjengi detaljer i diskantområdet, men delikat og behagelig presentert. På papiret skulle PM 11S1 kunne være den forsterkeren som kan ta vare på Mentor 6 sin transparens, samtidig som den selv ikke tilfører noen som helst skarphet eller spisshet i diskantområdet, snarere tilfører en liten touch av barmhjertighet overfor slurvete produksjoner.

Både Mentor 6 og PM 11S1 sies å kunne presentere et usedvanlig stort lydbilde med forbløffende god 3D. Begge beskrives som svært gode til å gjengi overtoner. Både SACD og vinyl kan profitere på dette.

Så gjenstår det å se hvordan denne teoretisk sett glimrende match fungerer i praksis.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen av entusiastene her inne som vet om det kunn er brukt markede man får tak i swa-15(cherry farget)
    eller er det noen som kanske har en og selge eller vet om en?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chargespeedwrx
    er det noen av entusiastene her inne som vet om det kunn er brukt markede man får tak i swa-15(cherry farget)
    Du må nesten sjekke torget her inne, finn.no, rubrikk.no eller hifisentralen.no etter noe slikt, Dali produkter kommer nå og da så det gjelder å ha is i maget og slå til når man ser noe.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Her oppgraderer folk i full fart kan man se. Vil oppgradere noe selv jeg også
    Hiver meg på bølgen, parasound JC1 kommer om knappe 2 uker

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Grattis med feite Monoblokker, missunner deg ganske bra nå altså.

Du får legge igjen en liten anmelde til oss åssen det hele låter, moro å høre om disse testene folk prøver på i heimen med forskjellig utstyr.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Kan ikke si det blir trist nei. Grattis Har tenkt tanken selv ang JC1.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/46640

Denne er jo snacks da, sparer jo 3500 på denne fra butikkpris.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/46640

Denne er jo snacks da, sparer jo 3500 på denne fra butikkpris.
    Mentor senter er meeget bra, det kan jeg skrive under på.8)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chargespeedwrx
    Jeg solgte min for bare noen måneder siden. Tror det ble solgt mange av den i sin tid, så den dukker nok opp etterhvert!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvorfor T775? RXV3900 fungerer jo supert på Mentor! T775 har jo ikke HD-lyd og har en del mangler i forhold til RXV3900...
    Dette utsagnet stammer fra mye tidligere i tråden, men jeg må si at jeg er svært imponert over T775s lydegenskaper. Den spiller veldig dynamisk og med masse kraft, og låter ekstremt bra i stereo. Dessuten kan du lagre eget oppsett for surround og stereo, og switche mellom dem med et enkelt tastetrykk..

Og så kan man nå oppgradere lydmodulen og videomodulen, om man ønsker, for både å få støtte for alle HD-lyd-formater og knallbra konvertering og oppskalering.

I tillegg er jeg stor fan av komboen NAD og Dali.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Påske ønskes til alle Dali entusiaster. Nå spiller jeg litt Amy Winehouse sin Blu-ray konsert og senere sikker Withn Temptation. Har spilt Linkin Park DVD Audio på min Mentor serie. Ikon som bakhøytalere. Låter altomsluttende bra for meg. 8-)

Vi får se hva våren/sommeren bringer oss..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, har alle dratt til fjels, ja, ja god tur og fortsatt god påske...8-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jøss, har alle dratt til fjels, ja, ja god tur og fortsatt god påske...8-)
    Jeg er hjemme i påsken og ser ingen grunn til å bevege meg til fjellet, synes det er greit å være hjemme og nå som snøen er borte er det ingenting som er bedre enn det. Det er ikke vits å dra å oppsøke snøen igjen, kanskje greit det også mener jeg da.

Det er godt å fylle anlegget med noe godmusikk og la den gå, selv fikk jeg en meget god Marillion DVD her om dagen. Tjuvtitta litt på den her om dagen og den gav mersmak.

marillion.com | MUSIC - Discography - Somewhere in London | The Official Marillion Website

Anbefales til alle som liker god musikk, for min del så er denne gullverdt så den skal spilles på neste budskapsmøte.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hjemme i påsken og ser ingen grunn til å bevege meg til fjellet, synes det er greit å være hjemme og nå som snøen er borte er det ingenting som er bedre enn det. Det er ikke vits å dra å oppsøke snøen igjen, kanskje greit det også mener jeg da.

Det er godt å fylle anlegget med noe godmusikk og la den gå, selv fikk jeg en meget god Marillion DVD her om dagen. Tjuvtitta litt på den her om dagen og den gav mersmak.

marillion.com | MUSIC - Discography - Somewhere in London | The Official Marillion Website

Anbefales til alle som liker god musikk, for min del så er denne gullverdt så den skal spilles på neste budskapsmøte.
    Jeg koser meg akkurat nå med John Mayer i BD. Du er ikke alene. De neste dager blir det musikk/film og litt sånn..
    Dalis Entusiaster-paske-2-jpg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koser meg akkurat nå med John Mayer i BD. Du er ikke alene. De neste dager blir det musikk/film og litt sånn..
    Det blir å se igjennom 3 musikkdvdr som ligger her og skriker navnet mitt, har ikke gleden av surround her men det funker fint i 2 kanalers også. Har faktisk den John Mayer dvdn du snakker om.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir å se igjennom 3 musikkdvdr som ligger her og skriker navnet mitt, har ikke gleden av surround her men det funker fint i 2 kanalers også. Har faktisk den John Mayer dvdn du snakker om.
    Jeg har den altså i Blu-ray med Dolby TrueHD 5.1
    Lydkvaliteten er fantastisk. Skaff deg en BD spiller.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å nevne den vanvittige bildekvalitenen her...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den altså i Blu-ray med Dolby TrueHD 5.1
    Lydkvaliteten er fantastisk. Skaff deg en BD spiller.
    I know og spiller kommer når jeg får spart opp penger til en ny tv, på min gamle kasse er det ikke mye å hente. Det er kun HDMI på disse spillerne, og det er det ikke på den gamle haugen jeg har.

Side 241 av 743 FørsteFørste ... 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 237 238 239 240 241 242 243 244 245 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 741 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •