Dalis Entusiaster - Side 240

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 240 av 743 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 740 ... SisteSiste
Viser resultater 4,781 til 4,800 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har akkurat fått satt opp HT o.l. slik jeg ønsker det (i første omgang). Slik det er nå står både fronter og sub direkte på gulvet. Hva kan jeg vente meg av forbedringer og endringer ved å sette de på spikes, evt puter, og hva er forskjellen på de to?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jasså, åssen gikk det seg til med noen slike da? Er dem skrikerunger eller hva hørte du disse på. Hvis du tar en test på Klipsch så vil jeg gjerne høre fra deg her, bare hørt mye rart om disse høytalerne. Jeg får nesten stikke innom stereofil neste gang jeg er i Oslo, vært moro å hørt på andre ting også men skal ikke noen utskifninger her enda så det blir med lytten da i såfall.
    Jeg fikk ikke helt med meg hva dem spilte på, da det var "Kinodemo" men jeg har også hørt dem før og de er visst veldig kresne på forsterker men de er litt som Dali og krever en varm forsterker. Rotel er vel noe som anbefales.

Jeg drar nok ned dit og får en skikkelig demo. Greia er jo at dem gir deg juling på film, og DET liker jeg. De er vel kanskje ikke høytalerne for den mest følsomme musikken, men rock og slikt er det jo gode på.

men kommer med et mer grundig inntrykk når jeg får hørt dem bedre.... dessuten er vel kanskje dette feil tråd, men kan sammenligne dem med Mentor 6 da disse ligger i samme prisklasse. Noe sier meg at Mentor 6 er overlegne i toppen.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Jeg har akkurat fått satt opp HT o.l. slik jeg ønsker det (i første omgang). Slik det er nå står både fronter og sub direkte på gulvet. Hva kan jeg vente meg av forbedringer og endringer ved å sette de på spikes, evt puter, og hva er forskjellen på de to?
    Personlig hører jeg ikke forskjell i det hele tatt med spikes/puter og uten.

Jeg har ikke proffe hi-fi-ører men tror dette nettopp er for de med proffe ører.

Jeg tror uansett forskjellen ikke er så stor.

Personlig kunne jeg like gjerne spylt de 600 kr for de dempeføttene i dass.

Kan sikkert være en liten forskjell for mange, men jeg tror litt på det at mange innbiller seg mye å.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Personlig hører jeg ikke forskjell i det hele tatt med spikes/puter og uten.

Jeg har ikke proffe hi-fi-ører men tror dette nettopp er for de med proffe ører.

Jeg tror uansett forskjellen ikke er så stor.

Personlig kunne jeg like gjerne spylt de 600 kr for de dempeføttene i dass.

Kan sikkert være en liten forskjell for mange, men jeg tror litt på det at mange innbiller seg mye å.
    Personlig hører jeg veldig stor forskjell. Står høyttalerne på et tykt teppe, så vil jeg hevde at spikes er et must – kanskje med unntak for svært tunge høyttalere med store fotavtrykk.

Jeg hører liten eller ingen forskjell mellom kabler. Forskjeller mellom ulike cd-spillere og forsterkere er også mye mindre dramatiske og tydelige enn forskjellene mellom ulike koblinger mellom rom og høyttaler.

Det er imidlertid vanskelig å gi noen bestemte råd om hva som vil funke. Det kan til og med hende at det går bra med høyttalerne stående rett på gulv, uten noen som helst form for føtter eller overgang.

Det finnes to prinsipper for kobling: fast (hard) kobling og løs (myk) kobling. Generelt gjelder regelen om mer eller mindre løs kobling, men spikes må brukes til mykt underlag (tykt teppe) for å få høyttaleren til å stå tilstrekkelig stødig, dersom høyttaleren da ikke er svært tung. Mange har gode erfaringer med ganske myk kobling til flytende tregulv.

Ellers tror jeg det er mye hokus pokus og healer-triks ute og går i den delen av hifi-bransjen som skor seg på å selge ulike spikes og dempeputer. Tviler ikke et øyeblikk på at putene du kjøpte like gjerne kunne sendes rett i dass.

Personlig har jeg gode erfaringer med halvmyk kobling. Det vil si litt hard gummi i stedet for skumgummi eller myk gummi.

Det trenger ikke å koste stort i penger, men krever litt innsats i form av prøving og feiling med hensyn til ulike materialer. Noen små dørstoppere av gummi koster ikke stort, og vil i mange tilfeller fungere utmerket.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Greia er jo at dem gir deg juling på film, og DET liker jeg. De er vel kanskje ikke høytalerne for den mest følsomme musikken, men rock og slikt er det jo gode på.

men kommer med et mer grundig inntrykk når jeg får hørt dem bedre.... dessuten er vel kanskje dette feil tråd, men kan sammenligne dem med Mentor 6 da disse ligger i samme prisklasse. Noe sier meg at Mentor 6 er overlegne i toppen.
    Hvilke Klipsch høyttalere er du sikter etter?

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Mentor 6 men så dukket Klipsch RF-63 opp i en nærbutikk og jeg var solgt! Litt mykere overgang ifra Cerwin Vega til Klipsch enn fra CV til Dali tror jeg :roll:

Men det hadde jo vært morsomt om du hadde skrevet et slags sammenlignings-review mellom Dali og Klipsch, kunne jo postet den på "klipsch klubben" tråden også

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se ann litt hva jeg gidder. Men det er Klipsch RF-83 det går mot, men får se åssen økonomien er framover. Skal ha litt andre ting også. Klipsch RF-82 er jo også et morsomt alternativ. Vi får se, men skal definitivt sammenligne disse to.

Klipsch RF-83 eier jo brutalt på dynamikken, men er laaangt fra like silkemyk og varm i toppen som Mentor 6... Men jeg er mer fan av ekstrem dynamikk. 8)

Vi får se hva som skjer...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært greit visst noen kunne sammenlignet mento 6/8 mot klipsch rf 63/83 på samme utstyr i samme rom ja.
    eg lurt på klipsch når jeg skulle ha nye høytalere, men kjøpte mentor6. va ikkje heilt fornøyd til begynne med etter å ha byttet ut mine infinity kappa 100 og hk avr8500 med pioneer sc-lx81 og et par 2 år gamle mentor 6.syntest de låt skarpt og slankt.har vel litt med vane å gjøre, men høytalerene må ha vært lit brukt, for spiller mye bedre nå. har bestillt mentor senter nå, og fikk meg en ztx 10" sub forige uke.såg siste james bond på blue ray i går kveld, og må si meg meget forøyd selv uten senterhøytaler.
    sitter nå å tar noen øl (kjærringen og småen er bortreist)og hører på musikk. det er nok litt overkomprimert bass på internett radio, men sitter i andre enden av stuen på 35m2 og kjenner bassen forplanter seg godt i spisebordet. måtte faktisk bort å se om suben var på i sted, men den spiller ikke på musikk. så må si meg meget fornøyd med bassen fra 2 6,5" elementer.
    men dukker det opp noen brukte mentor 8 så er nok har lyst på manien til stede.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se ann litt hva jeg gidder. Men det er Klipsch RF-83 det går mot, men får se åssen økonomien er framover. Skal ha litt andre ting også. Klipsch RF-82 er jo også et morsomt alternativ. Vi får se, men skal definitivt sammenligne disse to.

Klipsch RF-83 eier jo brutalt på dynamikken, men er laaangt fra like silkemyk og varm i toppen som Mentor 6... Men jeg er mer fan av ekstrem dynamikk. 8)

Vi får se hva som skjer...
    Jasså, svikte Dali? Det er ikke noe Klipsch tråd!!!!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry fodger....Skal slutte. Back to Dali

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry fodger....Skal slutte. Back to Dali
    Dali passer ikke til rotel, blir litt før lyst--

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ,,,,,

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mere voksne og utdypende innlegg takk...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Til Alle Dali's Entusiaster

Er det ferie for noen her inne nå eller ? Det er ikke så mye som skjer her for tiden heller, fikk meg en ny pc med pixelfeil i skjermen som jeg måtte sende tilbake. Det er jo en kjedelig sak men jeg håper jeg får tilbake en som er 100% stand neste gang. Er det noen nye planer på oppgraderingsfronten på dere? Det er jo snart feriepenger og skattepenger til de som får en del der, da skulle det vel komme noen nye småtweaks tenker jeg for noen. Jeg holder på med et lite spareprosjekt til tv, men der er jeg faktisk veldig usikker igjen hva jeg skal velge. Det blir ikke noe tv apparat enda men det kommer i løpet av året eller no, den som lever får se og er det ikke sånn det pleier å være da?

Håper på litt mer aktivitet her igjen og litt tester som folk kan bidra med, det er alltid moro å lese egenerfaringene til folk under lytterunder da.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Til Alle Dali's Entusiaster

Er det ferie for noen her inne nå eller ? Det er ikke så mye som skjer her for tiden heller, fikk meg en ny pc med pixelfeil i skjermen som jeg måtte sende tilbake. Det er jo en kjedelig sak men jeg håper jeg får tilbake en som er 100% stand neste gang. Er det noen nye planer på oppgraderingsfronten på dere? Det er jo snart feriepenger og skattepenger til de som får en del der, da skulle det vel komme noen nye småtweaks tenker jeg for noen. Jeg holder på med et lite spareprosjekt til tv, men der er jeg faktisk veldig usikker igjen hva jeg skal velge. Det blir ikke noe tv apparat enda men det kommer i løpet av året eller no, den som lever får se og er det ikke sånn det pleier å være da?

Håper på litt mer aktivitet her igjen og litt tester som folk kan bidra med, det er alltid moro å lese egenerfaringene til folk under lytterunder da.
    Heisann! Påskeferien har kommet ja Og med tilhørende tur til Østlandet håper jeg på en rolig, avslappet og minst mulig snøfyllt påske. I tillegg blir det noen lydopplevelser med mine egne ht i spissen. Kan bli moro det, så får jeg testet litt effekt og!
    Samtidig har bilen min slått seg litt vrang, og insisterer på ny bremsecaliper på høyre siden bak, så turen blir noe utsatt er jeg redd. Håper å finne en hjelpsom mekaniker som er klar for å jobbe en halvtime overtid før påske!

Håper du får en pc med skjerm som er helt i toppstand Så jo ut som en grei maskin det der. Så får du litt jobb med å legge inn bibliotekene dine på den nye og greier. Litt skal man jo ha å gjøre i ferien og.

Apropo tv, så blir det ny tv på meg og til høsten. Er litt usikker på størrelse enda, men har lyst på 46-50tommer ja. Samtidig kan det være jeg ikke får plass til det i den nye leiligheten... menmen, tiden vil vise ja! Skal bli gøy å handle likevel 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt påskeferie hos meg og ja. Har perioder der det skrives liiiite og leses mye på avforum.

men en liten update. Projektoren min lever sine sister dager og søker erstatter. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe ny projektor eller om jeg skal kjøpe meg 50-52" tv, sistnevnte er mer "praktisk" med tanke på senere bosteder

Samsung BD-P1500 er på plass og gjør en fabelaktig jobb. For dere som lurer, BD-P1500 HAR bedre bilde på blu-ray enn PS3.

På lydsiden skjer det lite for tiden. Sitter å vurderer en Squeezebox Duet for skikkelig godlyd fra musikksamlinga på mac'n.

Men første pri. blir nok bilde! 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt påskeferie hos meg og ja. Har perioder der det skrives liiiite og leses mye på avforum.

men en liten update. Projektoren min lever sine sister dager og søker erstatter. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe ny projektor eller om jeg skal kjøpe meg 50-52" tv, sistnevnte er mer "praktisk" med tanke på senere bosteder

Samsung BD-P1500 er på plass og gjør en fabelaktig jobb. For dere som lurer, BD-P1500 HAR bedre bilde på blu-ray enn PS3.

På lydsiden skjer det lite for tiden. Sitter å vurderer en Squeezebox Duet for skikkelig godlyd fra musikksamlinga på mac'n.

Men første pri. blir nok bilde! 8)
    Da synes jeg du burde gått for en tv rett og slett, synes det er en meget god ide for deg og fremtiden. Merker å sjekke ut er kanskje LG, Samsung og slike ting, du som driver med dette til daglig er det kanskje pekt ut en kandidat allerede. Driver å sparer til tv selv om det tar hundre år, bestilte meg denne laptop saken men den var det feil på så den har jeg nok ikke før etter påske engang. Her sitter jeg på en 8år gammel pc, helt utrolig at den virker enda og her om dagen gjorde jeg ren maskin inni. Fy **** så mye støv....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Heisann! Påskeferien har kommet ja Og med tilhørende tur til Østlandet håper jeg på en rolig, avslappet og minst mulig snøfyllt påske. I tillegg blir det noen lydopplevelser med mine egne ht i spissen. Kan bli moro det, så får jeg testet litt effekt og!
    Samtidig har bilen min slått seg litt vrang, og insisterer på ny bremsecaliper på høyre siden bak, så turen blir noe utsatt er jeg redd. Håper å finne en hjelpsom mekaniker som er klar for å jobbe en halvtime overtid før påske!

Håper du får en pc med skjerm som er helt i toppstand Så jo ut som en grei maskin det der. Så får du litt jobb med å legge inn bibliotekene dine på den nye og greier. Litt skal man jo ha å gjøre i ferien og.

Apropo tv, så blir det ny tv på meg og til høsten. Er litt usikker på størrelse enda, men har lyst på 46-50tommer ja. Samtidig kan det være jeg ikke får plass til det i den nye leiligheten... menmen, tiden vil vise ja! Skal bli gøy å handle likevel 8)
    Påska er på vei og for min del blir det nok en rolig påskehelg, legger ikke noen planer for slikt egentlig. Folk får gjerne dra til fjells og oppleve snøen på nytt, for min del er vinteren over og håper det blir varende. Det er kjedelig med all denne snøen men nå er 95% smeltet og godt er det. Biler betyr trøbbel og det koster som regel mer enn det smaker, med selvvalgte ord kaller jeg en bil for en avgiftskasse. Uten kjøretøy så kommer man ingen vei, så da er det kanskje greit å ha denne bilen vedlike. Håper den går i orden. 

Pc’n får jeg bare vente på og jobben med filer og slikt er forberedt så nødvendig utstyr er kjøpt inn for å få en smertefri overføring av slikt. Oppsettet av maskinen er enkelt men jeg hater denne forbanna Vista’en som følger med, synd de ikke kunne hatt XP til sånt no. Dagens maskiner koster skjorta om man skal ha noe som virkelig rocker, men jeg valgte en enkel men god bærbar med tanke på å få den stuevennlig. Vekk med denne kassa.

Tv kommer med tid og stunder så jeg får bare ta tiden til hjelp, vil helst spare mest mulig å kjøpe deretter så får bare holde ut rett og slett. Jeg var innom Tv Boden hos søta bror, dro med meg en blekke med Canton Høytalere. Det var en del moro i den katalogen og ikke snakke om stilrene linjer over det hele, den du har burde vel slå god med tanke på 10” element

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påska er på vei og for min del blir det nok en rolig påskehelg, legger ikke noen planer for slikt egentlig. Folk får gjerne dra til fjells og oppleve snøen på nytt, for min del er vinteren over og håper det blir varende. Det er kjedelig med all denne snøen men nå er 95% smeltet og godt er det. Biler betyr trøbbel og det koster som regel mer enn det smaker, med selvvalgte ord kaller jeg en bil for en avgiftskasse. Uten kjøretøy så kommer man ingen vei, så da er det kanskje greit å ha denne bilen vedlike. Håper den går i orden. 

Pc’n får jeg bare vente på og jobben med filer og slikt er forberedt så nødvendig utstyr er kjøpt inn for å få en smertefri overføring av slikt. Oppsettet av maskinen er enkelt men jeg hater denne forbanna Vista’en som følger med, synd de ikke kunne hatt XP til sånt no. Dagens maskiner koster skjorta om man skal ha noe som virkelig rocker, men jeg valgte en enkel men god bærbar med tanke på å få den stuevennlig. Vekk med denne kassa.

Tv kommer med tid og stunder så jeg får bare ta tiden til hjelp, vil helst spare mest mulig å kjøpe deretter så får bare holde ut rett og slett. Jeg var innom Tv Boden hos søta bror, dro med meg en blekke med Canton Høytalere. Det var en del moro i den katalogen og ikke snakke om stilrene linjer over det hele, den du har burde vel slå god med tanke på 10” element
    Er ferdig med vinteren jeg og ja. Gidder ikke oppsøke mer snø enn nødvendig nå hehe! Er ganske avhengig av bil, så det gjelder å holde den i stand uten å svi av alle pengene. Blir andre boller når studenttilværelsen er forbi
    Helt klart et lite sluk av penger ja.

Vista er det mange som klager på ja. Har rimelig ny maskin jeg og, men syns egentlig Vista fungerer helt ypperlig. Det er antakelig fordi jeg ikke bruker noen verdens ting av avanserte funksjoner, så da klarer jeg meg godt

Ahh, stilig De har mye veldig flotte og linjelekre høyttalere ja! Mine er kanskje ikke de aller flotteste sånn sett, men jeg syns de gav meg mye for penga likevel.
    Det er bra med trøkk i dem ja! Og de kommer virkelig til sin rett med en skikkelig strømsterk forsterker. Det er merkbar forskjell fra min Denon reciever, og opp til litt saftig effektforsterker.
    Fra høsten av blir det litt testing og undersøkelser for å finne ut hvilken effekt jeg skal ha meg Parasound er en åpenbar kandidat, sammen med bla AVM og Vincent.
    Jeg tror egentlig at de kler samme type elektronikk som Dali gjør seg godt på.

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med litt oppdatering fra min side.

Er ikke mye nytt som er kommet inn hos meg siden jeg gikk endel over budjettet.
    Men Mentorene mine har begynte å få spilt seg inn litt. Å det låter bare bedre å bedre. Til film savner jeg litt en sub og center. men det kommer.

Uten om det så greier faktisk nad sin t-775 å spille forbausende bra i stereo
    Er som om Mentoren og Naden leker sammen. Harmoni eller som roger sier Nirvana. Hvertfall for meg så er jeg kjempe fornøyd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her oppgraderer folk i full fart kan man se. Vil oppgradere noe selv jeg også

Side 240 av 743 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •