Dalis Entusiaster - Side 238

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 238 av 743 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 738 ... SisteSiste
Viser resultater 4,741 til 4,760 av 14842
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Som jeg har gitt uttrykk for tidligere, så mener jeg at rå høyttalere, med åttetommere, hører hjemme i rå rom, det vil si rom av en viss størrelse – store rom med god avstand fra høyttaler til vegger. Skal du på død og liv ha råskap i et lite, puslete rom, så ville jeg tenkt i andre baner enn på fintspillende Dali. Har du forresten hørt Klipsch?
    Har du trua på at mindre høyttalere med f eks 6,5" jobber berde og gir meg mer i dette vanskelige rommet?

Klipsch har jeg ikke hørt, men har en dårlig magefølelse om den horndiskanten i samspill med akustikken her.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Hvilken SVS er du ute etter da?
    Satser på denne

L-Sound - SVS PC12-Plus

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ja det blir nok ny sub i Juni
    Word, brother!! ;-)

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronna.... Hva om du kjøper deg ett godt sett med hodetlf og en bra rørforsterker til hodetlf.......... Makan til rot, frem og tilbake om forsterker, høytalere, surround,stereo, receiver, plassering, 1 eller 3 sub, hva er best av ditten og datten og naboer som hater annlegget ditt, har jeg aldri sett.

Sorry Tronna, måtte bare si det. Ellers god påske!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du trua på at mindre høyttalere med f eks 6,5" jobber berde og gir meg mer i dette vanskelige rommet?

Klipsch har jeg ikke hørt, men har en dårlig magefølelse om den horndiskanten i samspill med akustikken her.
    Jeg vet jo ikke hva problemene med rommet ditt bunner i, men generelt så gjelder regelen små høyttalere til små rom og store høyttalere til store rom.

Skyldes problemene at rommet ditt er overdempet, eller at du har for mange og store, harde flater?

En måte å begrense rommets innvirkning på er å sørge for god demping, og å satse på nærfeltslytting. Til nærfeltslytting trenger du små høyttalere, gjerne stativhøyttalere. Vil du ha ekstra trøkk og dypbass må du i tillegg ha sub.

Om Klipsch vil passe i rommet ditt er det umulig å vite før du finner ut av hva som feiler rommet, men da-ty fant vel ut ett og annet? Har du fulgt rådene hans mht demping? Hvis ikke, så syns jeg du ikke skal spekulere for mye i hva som kan duge. Det kan nemlig se ut til at ingenting vil duge før du får gjort noe med rommet.

Det er mye som kan gjøres med akustikken uten at det bør koste skjorta. Planter, hyller, forheng, gardiner, gulvtepper, møbler, duker, puter, veggtepper, dempeplater, kobling mellom høyttaler og gulv, bilder, speil m.m. kan påvirke akustikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor 6 - synsinntrykk

Ja, så står de her da, Mentor 6, i stua. Ting skjer gjerne ikke som en har tenkt. Jeg hadde gode forsetter. Skulle teste ut en rekke høyttalere før jeg eventuelt ville bestemme meg for å invitere Mentor 6 hjem på besøk. Så dukket det på brukten opp et par helt strøkne eksemplarer av arten, og jeg måtte å smi mens jernet var varmt.

De er nesten så gode som nye. De er ikke innspilte på tross av en alder på seksten måneder. Ikke så mye som et fingeravtrykk å spore i lakken, ikke så mye som et lite støvkorn på frontstoffet, eller for dens saks skyld noe som helst sted. Selv eskene var helt strøkne. Fantastisk, hvor pent det går an å behandle slikt utstyr. Nesten så jeg tviler på om de har vært ute av esken overhodet.

Det er for tidlig å si noe særlig om lyden, men kan si så pass at Mentor 6 er noe helt annet enn Ikon 6. Finish (kirsebær) og design er mye finere. Ikon 6 er en høyttaler, mens Mentor 6 er halvt høyttaler og halvt et stilig møbel. Mentor 6 har litt større fysiske dimensjoner enn Ikon 6, men med smalere og kortere frontbaffel rammet inn av treverk, samt buet front- og bakside, virker den faktisk å være nettere enn Ikon 6. Jeg liker dessuten slanke høyttalere. Mentor 8 i min stue ville bare virke plump og vulgært brautende i sammenligning.

I mine øyne oser Mentor 6 av kvalitet og klasse. Lekker og gjennomtenkt dansk design, blottet for jåleri og tåpelige påfunn. Underlig at Ikon er så simpel i forhold, men smak og behag er jo så forskjellig, så kanskje det til og med finnes dem som syns at Ikon er pen. Vienna Acoustics får ha meg unnskyldt, men hvis Dali ikke hadde hatt enda lekrere godsaker i Helicon og Euphonia, så ville jeg ha ment at Mentor 6 er toppen av elegant design. Helt etter min smak.

Konstruksjonen virker stødig og kabinettet vibrasjonsfattig på tross av den relativt lave vekten. Fotavtrykket er større enn hos Ikon 6, men den lave sokkelen gjør at høyttaleren løftes litt opp fra gulvet. Sokkelen har en stamme som er smalere enn selve høyttalerkabinettet. Denne stammen er ikke synlig fra lytteposisjon. Sammen med kontrasten mellom svart fot og kirsebærfarget tre gir dette inntrykk av at høyttaleren har litt luft under seg – som om den svever noen centimetre over gulvet. En luftig konstruksjon som visuelt understreker og harmonerer med et luftig lydbilde. Smart.

Han som solgte dem likte ikke å spille høyt. Da jeg dro Tool på med noe som for meg er moderat volum, syntes han det var skrekkelig høyt og helt utålelig å høre på. Høyttalerne er derfor uinnspilte så det kan høres. Bassen er ikke helt god. Jeg skal derfor komme tilbake med lytteinntrykk når elementene har myknet og jeg har funnet riktig avkobling mot gulv. Skal jobbe litt med plassering, også, når høyttalerne er innspilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaw, ikke si sånt da, nå står jo fort mentor på ønskelista mi også! :P
    Gleder meg til brukererfaringer, ikke minst etter hva Roger Waters sa her for en liten stund siden.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Alef

Dette lover veldig bra og jeg gleder meg til fortsettelsen, men dette sier det samme som du har kjøpt deg Mentor 6? Vi snakker om et virkelig kjøp her som du nettopp har gjennomført, dette er skikkelig morsom lesning og håper du kommer med et lite lytteinntrykk til oss også. Når det gjelder kvaliteter så har denne høytalern masse glede i vente, tror du har skutt gullfuglen her og kan tro du får en skikkelig høytaler til en serdeles god penge.

Om det jeg leste stemmer så har du kjøpt deg høytalere som rocker sykt, vil bare ta av meg hatten og strekke ut en hånd og si med det. Gratulerer så mye i hvertfall, hadde vært koselig med et lite bilde av disse herlighetene da? Det er vel noe som kan fikser for entusiastene. Det er i hvertfall tydelig at du gav etter når testen min ble publisert, er moro å påvirke andre også og det skaper bare skikkelig glede blant oss. Jeg selv kjøpte meg nylig en bærbar pc men den hadde jo seff pixelfeil, endte opp med å returnering og håper jeg får en som er feilfri tilbake.

Vi ser frem til mere Mentor 6 stoff her fra deg og kjør på så det holder nå, dette er høytalere som elsker å bringe deg det beste fra to verdener.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    @Alef

Dette lover veldig bra og jeg gleder meg til fortsettelsen, men dette sier det samme som du har kjøpt deg Mentor 6? Vi snakker om et virkelig kjøp her som du nettopp har gjennomført, dette er skikkelig morsom lesning og håper du kommer med et lite lytteinntrykk til oss også. Når det gjelder kvaliteter så har denne høytalern masse glede i vente, tror du har skutt gullfuglen her og kan tro du får en skikkelig høytaler til en serdeles god penge.

Om det jeg leste stemmer så har du kjøpt deg høytalere som rocker sykt, vil bare ta av meg hatten og strekke ut en hånd og si med det. Gratulerer så mye i hvertfall, hadde vært koselig med et lite bilde av disse herlighetene da? Det er vel noe som kan fikser for entusiastene. Det er i hvertfall tydelig at du gav etter når testen min ble publisert, er moro å påvirke andre også og det skaper bare skikkelig glede blant oss.
    Ja, visst er det snakk om et virkelig kjøp. Det var til og med penger involvert i handelen. :-D

Prisen var høy, men som sagt, så var de helt strøkne, og jeg ble umiddelbart imponert over den stand de var i. Voksen, hyggelig og hjelpsom selger gjorde handelen glatt og ukomplisert. Garantitiden er ikke utløpt, og skulle det gå galt mht. til match med stua mi, så er disse høyttalerne så fint og forsiktig behandlet, at det skulle ikke være noe problem å få solgt dem – i verste fall med minimalt tap, men helst uten tap overhodet.

I stedet for hjemlån fra klubben, hvor tiden for utprøving er begrenset, kan jeg nå ta den tiden jeg trenger. Du har selv erfart hvor stresset og lyttetrett du kan bli av testing, så god tid til utprøving er det faktisk verdt risikoen å måtte betale litt for. Hvis det skulle vise seg å bli en god match, så har jeg fått en så godt som ny høyttaler for en del kilo kroner mindre enn jeg måtte ha betalt hos klubben – kroner jeg eventuelt kan bruke på ny platespiller. :-D

Foreløpig vil jeg si så mye om lyden som at jeg er overrasket. Mentor 6 er ikke som jeg hadde håpet og trodd på bakgrunn av de erfaringene jeg hadde gjort hos klubben. De forestillingene om denne høyttaleren, som jeg hadde gjort meg på grunnlag av hva jeg har lest, stemmer dessuten bare delvis.

Og, ja, den appetittvekkende testen din var en medvirkende faktor, om enn ikke avgjørende. Jeg har lenge grublet over en oppgradering og har hatt Mentor 6 som en kandidat. Når så en gunstig anledning bød seg, så slo jeg til.

Det skal bli spennende å høre hva utfallet blir. Førsteinntrykk av design og finish er i hvert fall mer enn godkjent av både meg og min overordnede. Til og med min underordnede, poden på femten, utbrøt spontant: Sinnssykt fine!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Tronna.... Hva om du kjøper deg ett godt sett med hodetlf og en bra rørforsterker til hodetlf.......... Makan til rot, frem og tilbake om forsterker, høytalere, surround,stereo, receiver, plassering, 1 eller 3 sub, hva er best av ditten og datten og naboer som hater annlegget ditt, har jeg aldri sett.

Sorry Tronna, måtte bare si det. Ellers god påske!!
    Hehe, holdt på denna lenge eller?

Regner med du refererer til innlegg langt bakover i tråden her som ble lagt ut under "forvirrings-perioden min"?

Den er over for lengst gitt. Hvis du hadde fulgt godt med i det siste så er det ikke forvirring eller frem og tilbake med bytting lenger, men det har kanskje ikke du fått med deg?:lol:

God påske ja

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Alef

Rommet er i hvert fall ikke overdempet, tvert imot. I rommet henger det vanlige gardiner foran vinduene, samt noe diverse på veggene, og inntil den ene veggen står en bokhylle.

Problemet bunner nok i det at vegg og gulv-materiale er elendig til lyd pluss trappa og åpningen opp så klart og plasserings-problemer av høyttalerne. Og kanskje for store høyttalere i forhold til plassen de har å boltre seg på gjør at de låter utrolig kjedelig og bassfattig. Faktisk skummelt dårlig.

Ved hjelp av subben får jeg jo opp ett greit nok trøkk, men det trøkket skulle jeg normalt fått med frontene alene da jeg vet hva disse egentlig leverer.

Tanken på at det er noe galt med høyttalerne har jo også vært der, men dette er vel kanskje tvilsomt.

Ang demping fikk jeg råd om ett teppe til foran høyttalerne, så dette skal kjøpes inn. Fikk også råd om å kjøpe dempeplater i taket, men det vil bli svindyrt.

Også er det den muligheten om å flytte alt over på den andre veggen. Dette har en gang blitt gjort før med stereo-oppsett, og resultatet var like dårlig, om ikke dårligere.

P.S: Jeg må si meg overrasket over at du har gått til innkjøp av Mentor 6 uten å vite om du liker de eller ikke ennå Jeg fikk inntrykk av at disse skulle testes grundig før evt kjøp så dette kom overraskende. Håper de faller i smak. Gratulerer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fantastisk gjort, Alef... det er slike impulskjøp som gjør dette så moro!!! :-D

og enig med deg nåru sier at det er som å få inn et møbel nåru snakker Ikon vs Mentor... :-)

dog blir det jo feil å kalle Mentor en halv-høytaler, når den er så mye bedre... ;-) tror vi heller sier den er 1,5 høytaler, og 0,5 møbel.. agree ? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.S: Jeg må si meg overrasket over at du har gått til innkjøp av Mentor 6 uten å vite om du liker de eller ikke ennå Jeg fikk inntrykk av at disse skulle testes grundig før evt kjøp så dette kom overraskende. Håper de faller i smak. Gratulerer
    Ja, det var meningen å teste både Mentor 6 og noen andre høyttalere som har gode ord på seg, før eventuelt kjøp. Jeg var ikke en gang helt sikker på om jeg ville oppgradere, i hvert fall ikke i overskuelig framtid. Det var dessuten meningen å kjøpe nye.

Jeg anser dette bruktkjøpet mitt for å være en form for grundig test. Jeg er fremdeles skeptisk, men jeg kan eventuelt selge videre uten særlig økonomisk tap.

Skepsisen skyldes at jeg under prøvelytting hos Hifiklubben ikke fikk Mentor 6 til å synge, samt at jeg opplevde den som for hard og pågående i øvre mellomtone og nedre diskant. Ved første prøvelytting hos klubben syntes jeg også at bassen var for dominerende og krevende, men dette endret seg ved andre besøk, da jeg ble overbevist om at bassen ville kunne la seg kontrollere og integrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    og enig med deg nåru sier at det er som å få inn et møbel nåru snakker Ikon vs Mentor... :-)

dog blir det jo feil å kalle Mentor en halv-høytaler, når den er så mye bedre... ;-) tror vi heller sier den er 1,5 høytaler, og 0,5 møbel.. agree ? ;-)
    :-D Hvor god den er som høyttaler er det for tidlig å si, så foreløpig gleder jeg meg stort over at den er så pass pen og forseggjort som den er. En stilig og gjennomtenkt design, med myke kurver og rette linjer i skjønn forening. Kombinasjonen av maskuline og feminine trekk signaliserer at dette er en allrounder. Treverk kombinert med aluminium signaliserer både natur og kultur, både modernitet og solide håndverkstradisjoner. Her finner jeg igjen både aluminiumet i moderne synther og treverket i mer tradisjonelle musikkinstrumenter. Veldig, veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er i hvert fall ikke overdempet, tvert imot. I rommet henger det vanlige gardiner foran vinduene, samt noe diverse på veggene, og inntil den ene veggen står en bokhylle.

Problemet bunner nok i det at vegg og gulv-materiale er elendig til lyd pluss trappa og åpningen opp så klart og plasserings-problemer av høyttalerne. Og kanskje for store høyttalere i forhold til plassen de har å boltre seg på gjør at de låter utrolig kjedelig og bassfattig. Faktisk skummelt dårlig.
    Hva slags materiale er gulv, vegger og tak gjort av?

Det går an å få mer bass ved å sette høyttalere nærmere frontvegg og i hjørner. Har du forsøkt dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    :-D Hvor god den er som høyttaler er det for tidlig å si, så foreløpig gleder jeg meg stort over at den er så pass pen og forseggjort som den er. En stilig og gjennomtenkt design, med myke kurver og rette linjer i skjønn forening. Kombinasjonen av maskuline og feminine trekk signaliserer at dette er en allrounder. Treverk kombinert med aluminium signaliserer både natur og kultur, både modernitet og solide håndverkstradisjoner. Her finner jeg igjen både aluminiumet i moderne synther og treverket i mer tradisjonelle musikkinstrumenter. Veldig, veldig bra.
    jeg ser du prater, men alt jeg hører er bla bla bla... :-P
    nå må du huske på hva slags publikum du har her da ! ;-)

uansett så syns jeg du har gjort et kjempekjøp i den prisklassen (dog jeg har ikke hørt så mye i den prisklassen)... men designet er hvertfall veldig bra, mener jeg..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    jeg ser du prater, men alt jeg hører er bla bla bla... :-P
    nå må du huske på hva slags publikum du har her da ! ;-)

uansett så syns jeg du har gjort et kjempekjøp i den prisklassen (dog jeg har ikke hørt så mye i den prisklassen)... men designet er hvertfall veldig bra, mener jeg..
    Publikum er hvem som helst, det. Så at det finnes slike som deg her, bekymrer meg heller lite.

Her har det vært lovlig å snakke om nærmest hva som helst, til og med fotball og ubrukelige datamaskiner, så om jeg tar litt av en gang iblant, så må det da gå an å se litt stort på dette?:???:

Hvis det du ønsker å høre er at Mentor 6 er en tøff høyttaler som kan rocke, så vil jeg på min side hevde at dette allerede er sagt nok ganger her. Det er dessuten bare en del av sannheten. Mentor 6 kan nok være tøff i enkeltes øyne, særlig den svarte utgaven, men den er ikke macho. :-|

Om du mener jeg har gjort et kjempekjøp, eller ei, driter jeg en lang marsj i. Det hjelper meg jo ikke det spøtt hva du mener, dersom det viser seg at jeg faktisk har gjort et bomkjøp – om det ikke skulle komme så langt som til at jeg vil selge den videre, da. I så fall kan jo din intetsigende lovprisning av denne høyttaleren ha bidratt til å øke markedsverdien. :twisted:

Siden du er så redd for bla, bla, bla: Hvilke konkrete og opplysende grunner kan du gi meg for at Mentor 6 vil funke som et kjempekjøp for meg her i stua mi – med mitt utstyr og mine preferanser?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alef

Heisann Alef!

Spennende å se at du har hoppet i det, og kjøpt Mentor 6! Jeg ser du skriver at du er litt overrasket over lyden foreløpig. I hvilken retning mener du?
    Tidligere har jeg fått inntrykk av at du ved demo hos klubben, ikke utelukkende har vært begeistret

Blir spennende å høre hvordan du syns de vokser på deg. Og ikke minst hvordan du liker dem på elektronikken din! I utgangspunktet vil jeg jo tro forsterkern din er en finfin match.

Grattus med lekre høyttalere!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Heisann Alef!

Spennende å se at du har hoppet i det, og kjøpt Mentor 6! Jeg ser du skriver at du er litt overrasket over lyden foreløpig. I hvilken retning mener du?
    Tidligere har jeg fått inntrykk av at du ved demo hos klubben, ikke utelukkende har vært begeistret

Blir spennende å høre hvordan du syns de vokser på deg. Og ikke minst hvordan du liker dem på elektronikken din! I utgangspunktet vil jeg jo tro forsterkern din er en finfin match.

Grattus med lekre høyttalere!!
    Takk for det, Stylus. Hyggelig at du syns det høres spennende ut, for spent er jaggu meg jeg også. Jeg vier ganske store deler av fritida mi til å lytte til musikk, så det er ganske viktig at det funker, for å si det forsiktig. Jeg er riktignok langt fra noen hifi-nerd, som har all verdens kunnskap om og interesse for utstyr, men jeg ønsket så gjerne at dette skulle bli bra, nå når jeg tok skrittet.

De negative overraskelsene først: Jeg trodde og håpet at bassen ikke skulle by på alvorlige problemer, men det har den gjort så langt. Jeg vet ikke hvor mye som skyldes manglende innspilling og manglende utprøving av plasseringer, men Mentor 6 kan neppe stå der Ikon 6 sto så fint. Mentor 6 går dypt, for den som måtte tvile på dette, og den later dessverre til å trenge mer luft rundt seg enn jeg trodde den ville gjøre. Mentor 6 er en svææær høyttaler lydmessig, på tross av den beskjedne fysiske størrelsen.

For det andre, så har Mentor 6 ikke de samme loudness-egenskaper som Ikon 6. Dette betyr at det låter litt kjedeligere og tammmere enn tidligere når det spilles på lavt volum, om natten, når de andre sover.

Så den ene positive overraskelsen: Diskanten og øvre del av mellomtonen byr ikke på større problemer enn Ikon 6 gjorde, heller litt mindre. Jeg har de samme problemene med førsterefleksjoner som før, men dette er til å leve med, eller lar seg løse.

Den andre positive overraskelsen skal jeg vente litt med, før jeg sier noe bestemt. Denne fortjener litt utbrodering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Du har helt rett. Her hjemme er det som om de er snudd på hodet: Hos Hifiklubben hadde jeg ikke problemer med å like bassen, men diskanten var ikke helt god. Her hjemme liker jeg diskanten, men ikke bassen.

Ingen av stedene har jeg fått dem til å synge slik jeg vil ha det.

Side 238 av 743 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •