Dalis Entusiaster - Side 237

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 237 av 743 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 737 ... SisteSiste
Viser resultater 4,721 til 4,740 av 14850
    Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    kan jo bare koble til et usb netverkskort da
    Ja, men då begynner det å balle på seg med ting ein må koble til. Både harddisk og nettverkskort? Ikkje noko eg ville ha vurdert i alle fall. Ein stereobenk blir alltid full nok som det er.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Ja, men då begynner det å balle på seg med ting ein må koble til. Både harddisk og nettverkskort? Ikkje noko eg ville ha vurdert i alle fall. Ein stereobenk blir alltid full nok som det er.
    sant nok det, men for min del står det alerede en ekstern hd i stereobenken da, og et usb netverkskort er jo mindre en ei fyrstikeske. Har lenge vurdert å kjøpe popcorn houer, men nå rykka denne WD saken opp på lista pga design og evnen til å spise formater + hdmi

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    For min del tror jeg ikke du har valgt feil utstyr, men at rommet ditt er mystisk, kanskje sammen med plassering. Har du gjort noen plasseringsendringer eller andre lydtiltak i det siste?
    Nei jeg tør ikke å flytte på noe, for jeg kan ikke det derre med å kalibrere på nytt

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    kan jo bare koble til et usb netverkskort da
    Da er du avhengig av at disken har muligheten til å lese og lagre driverne som skal til for å få nettverkskortet "up and running", og denne boksen har ikke os som kan lese driverinfo, ei heller innebygget lagringsmulighet. Boksen vil fremstå som en "øde øy" i forhold til nettverket!...Nei, å kjøpe slike bokser uten nett-tilkobling virker lite fornuftig, synes jeg da :-)....IP Ruler..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Naboen kom for en liten demonstrasjon her. Joda......

I mens vi tester ei scene på høyt nivå begynner klaginga før vi knapt har fått hørt noe.

"Jeg trenger ikke høre mer"
    "centeren er ikke i nærheten av min"
    "hva f**n har han som hengte de bakhøyttalerne så høyt tenkt på?"
    "Hva er det alle dissa andre tullinga har sagt til deg om innstillinger"

Og ikke nok med det: Begynte å "henge meg ut" pga jeg hadde kjøpt de og de tinga jeg hadde i rommet mitt (andre ting enn anlegg)

"Nei nei, har du kjøpt detta" på en kvalm måte.

Hva skal man si om sånt?

F**N er du SKADA?????? Hva er galt med hodet ditt? Skjerp deg, du er over 50 år. TOSK!!!!

Sorry folkens, det MÅTTE ut. Kunne selvfølgelig starta en krangel med han, men eneste jeg trykte ut av meg var at: "Jeg hører mer på de 100 andre enn på deg".

Jeg respekterer hans meninger, men ikke oppførselen og frekkheten og det der. Utrolig.

GROW UP!
    Hva var det han var rusa på???
    Si til han at jeg hang bak HT så høyt kun for at han skulle irritere seg
    Tosk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    hi roger,har du noengange prøvd mentor8 med lyngdorf tdai2200??????
    "KJEDELIG"?????????
    klinisk!!! ja pga null forvrenging,null stoy i hoytalern, null trafobrum
    Den med forvregning skjøte jeg ikke helt. Forklar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nettopp kjøpt meg en cambridge audio azur 804a. har dali suite 2.8. skulle ikke denne være sterk nokk for disse høytalerne? forsterkeren varsler ved klipping og skur ned volumet. jeg kunne spille høyere med min rb1070 og den var jo på 130w ved 8ohm.

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Den med forvregning skjøte jeg ikke helt. Forklar.
    hi8) jeg mente et jeg kann skru op til over 90% uten et lyden forvrenge seg8) den spille klinisk rent8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver igjen, siden jeg ikke fikk noen svar sist.

Har en NAD 40" A2 med 160gb hardisk.
    Er kjempefårnøyd med den, digger den 1cm tykke glassplaten utenpå skjærmen. det gjør bilde kjempeklart å lett å vaske. Jeg bruker den innebygde dekoderen når jeg ser vanlig tv, å hvis jeg skal ta opp noe.. åsså har jeg en HD-dekoder jeg bruker når jeg ser hd-sendinger. Når jeg kjøpte tv'en så hang det dyre samsung tv'er på siden av den å jeg synes at min hadde minst like bra bilde, mye pga. glassplaten... Elsker tv'en min.

MEN... mange sier at jeg betalte mye penger får en middels tv med et NAD klistremerke på, at jeg betalte masse penge bare får merke.
    Betalte 12000kr for den + 1000 for fot.
    Noen som har en mening om NAD tv'er å om jeg kunne kjøpt meg noe bedre får mindre penger?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba Satellite P300-1EF C2D T5800 - Toshiba - 17" Bærbar - Toshiba Satellite P300-1EF C2D T5800 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg tok meg råd til å kjøpe meg ny pc, denne gangen ble det en bærbar maskin og nå skal min gamle stasjonære selges for en billig slant. Maskinen min er 8år og det skal bli godt å få den vekk. Stuen min er ikke så veldig stor, da velger jeg vekk denne svære kassa med fordel til noe som er mindre og mere stuevennlig.

Nå har jeg ikke så veldig peiling på bærbare maskiner, men til mitt bruk så er vel denne maskinen mere enn god nok. Den har fint design og alt sånn, ser frem til å få denne i hus og få vekk denne kassa som blåser støv her. Jeg håper jeg har gjort et godt kjøp i hvertfall, fikk en anbefaling fra en fra Hardware.no så blir spennende å få denne i hus.

Noen her inne med erfaringer med disse maskinene?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det han var rusa på???
    Si til han at jeg hang bak HT så høyt kun for at han skulle irritere seg
    Tosk.
    Nei, gud vet

Fæl til å rakke ned på andre han derre der.

Jeg tror han har for mye info bak så derfor synes han vel det var helt ræva her. "Dette går ikke ann, jeg hører ingen ting fra dem", sa han:lol:

"Og centeren din låter bare plastikk" fikk jeg servert også

Huffameg, stakkars mann....

Krøp litt til korset når det gjaldt subben da. Før han kom så sa han: "Jeg skal vedde for at den derre subben der ikke gruver for fem flate øre"

Før han gikk sa han: "Den spiller renere enn min og er bra den der, jeg skal innrømme det".

LOL

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Ikon 7

Ja, nå har jeg igjen vært og hørt på Ikon 7 med Densen forsterkeri og NAD sacd-spiller. Jeg har hørt dette anlegget en del ganger tidligere, men dette var første gang i ny stue, og første gang jeg hørte med tanke på om jeg skal oppgradere fra mine Ikon 6 til Ikon 7.

Ny stue:
    Det er vanskelig å huske lyd, men med forbehold om feilerindringer, så låter dette stereoanlegget bedre nå enn tidligere. Eieren er meget fornøyd, og mener at forbedringen er betydelig. Jeg kjenner selvsagt ikke anlegget så godt som eieren, men tar ham gjerne på ordet. Dette bekrefter at plassering av høyttalere og rommets egenskaper har en god del å si for resultatet.

Ikon 7:
    Istedenfor å gå noe nærmere inn på forskjellene mellom før og nå skal jeg si litt om hvordan det låter nå. Først og fremst så låter det svært, svært bra. Stramt og fint, med en kontroll og ro jeg ikke har lagt merke til tidligere. Diskanten er veloppløst, klar og behagelig. Den har ikke den minste antydning til skriking, eller til å være overtydelig, spiss og skarp. Mellomtonen heller imidlertid en tanke mot det lyse og lette. Den er veloppløst og detaljert slik som diskanten, men er kanskje en liten tanke for beskjeden i forhold til det laveste og høyeste registeret. Mellombassen og den nedre del av mellomtonen er dette anleggets svakeste punkter, i den grad en kan snakke om svake punkter ved et anlegg som låter så homogent og musikalsk som dette. Her savnes det litt kropp og punch. Bassens nedre del er derimot helt etter min smak, passe fyldig og suverent behersket.
    Dette anleggets sterkeste kort er utvilsomt diskantgjengivelsen, den store størrelsen på lydbildet, flyten og åpenheten. Anlegget har gode allroundegenskaper, men vil neppe tilfredsstille dem som søker en dominerende, morderisk, rå og brutal bass – delikat og behagelig som denne bassen er. Det hele låter behersket, og anlegget er vanskelig å stresse med høyt volum. Kan spilles med høyt volum uten å miste kontrollen, men låter også særdeles bra på lavt volum, for den som setter pris på slikt. Timingen er også meget bra – bassen er kjapp og helt med på notene til mellomtonen og diskanten. Selv om både Densen og Ikon har ord på seg for å helle mot det lyse, så låter denne kombinasjonen ikke for lyst, men friskt, oppløst og direkte.

Ikon 6 vs Ikon 7:
    Jeg har som tidligere sagt holdt muligheten åpen for å bytte ut Ikon 6 med Ikon 7, men Ikon 7 vil trolig ikke gi noen vesentlig forbedring. Ikon 7 går nok litt dypere, men mellombassen og mellomtonen er dessverre ikke nevneverdig fyldigere, eller med mer kropp og trykk. Ellers er det minimale forskjeller, og det som savnes hos Ikon 6 savnes også hos Ikon 7.
    Jeg skrinlegger derfor tanken på Ikon 7.

I morgen står Mentor 6 for tur. Det skal bli spennende og det blir forhåpentlig andre boller.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var plutselig Mentor tilgjengelig for lommeboka gitt

Hmm.....tenke, tenke.

Eller kanskje heller si teste, teste

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test Alef

Drar nytte av slike tester som dere har begynt å legge ut her.

Ikon 7 virker etter det du beskriver meget musiklask og flott, men kanskje ikke rå nok for meg.

Takk for en flott test

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Alef

Kjempe bra og meget flott detaljert test du har lagt igjen til oss, vi setter pris på alle kombinasjoner det er å oppdrive med Dali sine produkter. Jeg gleder meg til testen av Mentor 6 kommer ut til publikum, du skriver veldig godt og detaljert her i testen din. Jeg tror du vil bli glad over å få tatt en grundig test av Mentor 6, den overrasket meg på det meste så hadde den hatt 8" basser så hadde den nok stått i stua om penga var der. Vi ser frem til en test fra deg nå, håper du får et veldig positivt utfall av denne testen i hvertfall.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var plutselig Mentor tilgjengelig for lommeboka gitt

Hmm.....tenke, tenke.

Eller kanskje heller si teste, teste
    Hva med å jobbe med rommet i stedenfor? Problemene blir ikke bort ved HT bytte. En sub til kanskje? Bedre headroom samt av lokalisering av bassen blir borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test Alef

Drar nytte av slike tester som dere har begynt å legge ut her.

Ikon 7 virker etter det du beskriver meget musiklask og flott, men kanskje ikke rå nok for meg.

Takk for en flott test
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger, Tronna og Roger.

Det var vel ikke så mye til test, men en brukererfaring. Ulike brukererfaringer kan ha sin verdi som tillegg til egne erfaringer og proffenes tester. Egne erfaringer er alltid ganske begrensete, og proffene har ofte oppsett og preferanser som er langt unna den praktiske hverdagen de fleste av oss sliter med.

Jeg mener de viktigste slutningene jeg kunne trekke av min opplevelse av Ikon 7 i ny stue er for det første at betydningen av rom og plassering ikke må undervurderes. Dette er i og for seg noe jeg lenge har vært klar over, men som er lett og glemme. Man tar for ofte for gitt det man har av rom, og overlater til nye komponenter å spille rollen som frelsere. Nå var det ikke all verden av akustiske tiltak som eieren av Ikon 7 hadde gjort, men han mente nytt, tykt golvteppe, samt nye, tykke gardiner hadde gitt bedre kontroll og ro. Større avstand fra høyttalere til lytteposisjon, samt at det profilerte panelet i den nye stua i stedet for platene i den gamle, hadde trolig også gjort sitt til forbedringene.

For det andre, så gir Ikon 7 ikke så mye mer enn Ikon 6. Ikke så overraskende, kanskje, gitt så pass like specs og konstruksjoner, men jeg hadde litt forventninger til at et ekstra element ville gi større fylde til mellomtonen og bedre balanse mellom nivåene (sammenlignet med Ikon 6) enn det som faktisk var tilfelle.

For det tredje, men dette visste jeg fra tidligere, så skal man ikke være så redd for å teste elektronikk som har ord på seg for å være litt lyst og kjølig, selv om det er snakk om Ikon, som på sin side har ord på seg for å funke best med utstyr som har en mørk og varm signatur. Densen med Ikon 7 er deilig musikalsk og fintspillende.

Når det gjelder råskap, som du er inne på Tronna, så er dette noe som Ikon 6 og Ikon 7 ikke kan gi. Som jeg har gitt uttrykk for tidligere, så mener jeg at rå høyttalere, med åttetommere, hører hjemme i rå rom, det vil si rom av en viss størrelse – store rom med god avstand fra høyttaler til vegger. Skal du på død og liv ha råskap i et lite, puslete rom, så ville jeg tenkt i andre baner enn på fintspillende Dali. Har du forresten hørt Klipsch?

I ettermiddag skal Mentor 6 få kjørt seg. Skal gi beskjed om utfallet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flere ganger hørt at Dali uten dedikert mellomtone gjennomgående høres bedre ut enn de uten, men jeg aner ikke om det er noe i det.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å jobbe med rommet i stedenfor? Problemene blir ikke bort ved HT bytte. En sub til kanskje? Bedre headroom samt av lokalisering av bassen blir borte.
    Ja det blir nok ny sub i Juni

Ellers er jeg helt enig i at jeg tror ikke jeg vil få såååååå mye glede av nye dyre høyttalere her at det er verdt kjøpet foreløpig. Men man blir jo fristet innimellom

SVS`en kommer nok, og jeg håper den har de samme gode egenskapene som Ikonen har (Kontant, ren, snert osv) i tillegg til å gå megadypt.

Har den ikke de egenskapene ikonen har ryker den ut igjen på angrerett

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir nok ny sub i Juni

Ellers er jeg helt enig i at jeg tror ikke jeg vil få såååååå mye glede av nye dyre høyttalere her at det er verdt kjøpet foreløpig. Men man blir jo fristet innimellom

SVS`en kommer nok, og jeg håper den har de samme gode egenskapene som Ikonen har (Kontant, ren, snert osv) i tillegg til å gå megadypt.

Har den ikke de egenskapene ikonen har ryker den ut igjen på angrerett
    Hvilken SVS er du ute etter da?

Side 237 av 743 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •