Dalis Entusiaster - Side 236

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 236 av 743 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 736 ... SisteSiste
Viser resultater 4,701 til 4,720 av 14850
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Naboen kom for en liten demonstrasjon her. Joda......

I mens vi tester ei scene på høyt nivå begynner klaginga før vi knapt har fått hørt noe.

"Jeg trenger ikke høre mer"
    "centeren er ikke i nærheten av min"
    "hva f**n har han som hengte de bakhøyttalerne så høyt tenkt på?"
    "Hva er det alle dissa andre tullinga har sagt til deg om innstillinger"

Og ikke nok med det: Begynte å "henge meg ut" pga jeg hadde kjøpt de og de tinga jeg hadde i rommet mitt (andre ting enn anlegg)

"Nei nei, har du kjøpt detta" på en kvalm måte.

Hva skal man si om sånt?

F**N er du SKADA?????? Hva er galt med hodet ditt? Skjerp deg, du er over 50 år. TOSK!!!!

Sorry folkens, det MÅTTE ut. Kunne selvfølgelig starta en krangel med han, men eneste jeg trykte ut av meg var at: "Jeg hører mer på de 100 andre enn på deg".

Jeg respekterer hans meninger, men ikke oppførselen og frekkheten og det der. Utrolig.

GROW UP!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Naboen kom for en liten demonstrasjon her. Joda......

I mens vi tester ei scene på høyt nivå begynner klaginga før vi knapt har fått hørt noe.

"Jeg trenger ikke høre mer"
    "centeren er ikke i nærheten av min"
    "hva f**n har han som hengte de bakhøyttalerne så høyt tenkt på?"
    "Hva er det alle dissa andre tullinga har sagt til deg om innstillinger"

Og ikke nok med det: Begynte å "henge meg ut" pga jeg hadde kjøpt de og de tinga jeg hadde i rommet mitt (andre ting enn anlegg)

"Nei nei, har du kjøpt detta" på en kvalm måte.

Hva skal man si om sånt?

F**N er du SKADA?????? Hva er galt med hodet ditt? Skjerp deg, du er over 50 år. TOSK!!!!

Sorry folkens, det MÅTTE ut. Kunne selvfølgelig starta en krangel med han, men eneste jeg trykte ut av meg var at: "Jeg hører mer på de 100 andre enn på deg".

Jeg respekterer hans meninger, men ikke oppførselen og frekkheten og det der. Utrolig.

GROW UP!
    Lite hyggelig å ha sånne på besøk. Det finnes dessverre en del som ikke kan godta andres valg, og velger å rakke ned på det istedenfor å komme med velmente råd og vink om de mener noe kunne vært endret eller forbedre med enkle midler
    Gav han deg noen tips om endrete innstillinger, siden han påpekte akkurat dette?

For min del tror jeg ikke du har valgt feil utstyr, men at rommet ditt er mystisk, kanskje sammen med plassering. Har du gjort noen plasseringsendringer eller andre lydtiltak i det siste?

God helg!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, slike besøk er ikke hyggelige....slik jeg leser hans uttalelser ut i fra det du skriver, og ut i fra liknende erfaringer, velger jeg å kategorisere naboen din inn under, "Vet så lite at en ikke skjønner hvor mye en ikke vet"..og dette kombinert med total mangel på vanlig høflighet og respekt for andre og deres valg, gjør at dette er en type du IKKE skal bry deg stort om, vedkommende har nok mer enn nok med seg selv, med sin innsikt (eller mangelen på sådann) og sin verden.

Finn heller et par andre ører som kan høre sammen med deg slik at dere sammen kan dele subjektive meninger og "lete" etter forbedringer i oppsettet. DET er givende, lærerikt og motiverende.

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er nok det beste å få dem hjem i normale omgivelser og det er ikke lett å få ting til å spille kult uten å ha et dedikert rom. Lyngdorf tror jeg det kan blir litt "kjedelig" siden dem er ganske kliniske som det heter i skriften, tror at en Parasound A21 og en P3 forforsterker ville gjort susen her altså.
    hi roger,har du noengange prøvd mentor8 med lyngdorf tdai2200??????
    "KJEDELIG"?????????
    klinisk!!! ja pga null forvrenging,null stoy i hoytalern, null trafobrum

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad Tv

Har selv en NAD 40" A2 med 160gb hardisk.
    Er kjempefårnøyd med den, digger den 1cm tykke glassplaten utenpå skjærmen. det gjør bilde kjempeklart å lett å vaske. Jeg bruker den innebygde dekoderen når jeg ser vanlig tv, å hvis jeg skal ta opp noe.. åsså har jeg en HD-dekoder jeg bruker når jeg ser hd-sendinger. Når jeg kjøpte tv'en så hang det dyre samsung tv'er på siden av den å jeg synes at min hadde minst like bra bilde, mye pga. glassplaten... Elsker tv'en min.

MEN... mange sier at jeg betalte mye penger får en middels tv med et NAD klistremerke på.. noen som har noen meninger om NAD tv'er?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    hi roger,har du noengange prøvd mentor8 med lyngdorf tdai2200??????
    "KJEDELIG"?????????
    Jeg har kun hørt de på NAD M series, men jeg er sånn Parasound mann og har stor tro på det rocker veldig bra også.

Har ikke hørt type forsterker du har på disse herlighetene enda gitt, men du sitter med et par koselige høytalere jeg kunne nesten ha "drept" for. Ikke så ille da men dem står meget høyt opp på ønskelisten her da.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testa dem med nad m3 ogsa naden har ikke en chance og drive dise hoytaler:wink: der låt spiss og bassfatig ingen dynamik heller:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testa dem med nad m3 ogsa naden har ikke en chance og drive dise hoytaler:wink: der låt spiss og bassfatig ingen dynamik heller:grin:
    Tror du NAD M3 kan være en temmelig dårlig match med Mentor 6, også? Jeg har nemlig hørt Mentor 6 med M3, og opplevde disse akkurat slik du beskriver M3 låt med Mentor 8. Jeg tror Mentor 6 kan være en god hyttaler, men ikke med NAD M3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag håller inte alls med. Dali Mentor serien är väldigt lättdrivna högtalare. Både NAD M3 och M25 klarar av att driva Mentor 8 riktigt bra.

Själv har jag som jag tidigare skrivit i tråden, NAD M15/M25 och Mentor 8.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke nad er en bra match til dali.diskanten blir veldig spiss.ser om du for en demo med lyngdorf.men prøv tdai2200 ikke sdai .og har du tdai trenger du ikke og tenke over cdn din 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke nad er en bra match til dali.diskanten blir veldig spiss.ser om du for en demo med lyngdorf.men prøv tdai2200 ikke sdai .og har du tdai trenger du ikke og tenke over cdn din 8)
    Vad betyder spiss? vass?

Har provat lite kort med en Lyngdorf i butik, det lät väldigt rent och klart. Men musiken hade inte samma värme som med NAD. Jag upplevde även basen som slankare, men det tror jag beror på att högtalarna inte var ordentligt inspelade i butiken.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad m3 har nok krefter til og drive mentor6 .men jeg likte ikke lyden.mentor8 derimot krever en del mer . på vanlig volum går der sikkert greit,men den begynte ganske furt og forvrenge lyden når du skru opp8). selgern i klubben war rimlig stolt nå han fortalte meg et han sprengte hans egene mentor6 med nad m3 so mye krefter har den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad m3 har nok krefter til og drive mentor6 .men jeg likte ikke lyden.mentor8 derimot krever en del mer . på vanlig volum går der sikkert greit,men den begynte ganske furt og forvrenge lyden når du skru opp8). selgern i klubben war rimlig stolt nå han fortalte meg et han sprengte hans egene mentor6 med nad m3 so mye krefter har den
    Du har alltså kopplat in NAD M3 till ett par Mentor 8 och skruvat upp volymen så du upplevt att förstärkaren börjat förvränga ljudet?

Antingen var rummet galet stort, du lyssnar SJUKT högt. Eller så tror jag dig inte

Mentor 8 har känslighet på 90dB/W

Om jag inte minns fel, behövs en effektdubbling per 3dB. Alltså:

90dB 1W
    93 2
    96 4
    99 8
    102 16
    105 32
    108 64
    111dB 128W

NAD M3 klarar utan problem att lämna 128W till en så lättdriven högtalare som Mentor 8. Max sound pressure level för Mentor 8 är 113 dB

Dali Mentor 6 har känslighet 89.5 dB och Max Spl på 111 dB. Om man skruvar på förstärkaren så den lämnar >130 W finns det alltså risk att Mentor 6 går sönder.

Mentor 8 håller hela vägen upp till ~210 W

Att du inte gillar kombinationen NAD och Dali är en annan sak..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SWE_RobRoy
    Du har alltså kopplat in NAD M3 till ett par Mentor 8 och skruvat upp volymen så du upplevt att förstärkaren börjat förvränga ljudet?

Antingen var rummet galet stort, du lyssnar SJUKT högt. Eller så tror jag dig inte

Mentor 8 har känslighet på 90dB/W

Om jag inte minns fel, behövs en effektdubbling per 3dB. Alltså:

90dB 1W
    93 2
    96 4
    99 8
    102 16
    105 32
    108 64
    111dB 128W

NAD M3 klarar utan problem att lämna 128W till en så lättdriven högtalare som Mentor 8. Max sound pressure level för Mentor 8 är 113 dB

Dali Mentor 6 har känslighet 89.5 dB och Max Spl på 111 dB. Om man skruvar på förstärkaren så den lämnar >130 W finns det alltså risk att Mentor 6 går sönder.

Mentor 8 håller hela vägen upp till ~210 W

Att du inte gillar kombinationen NAD och Dali är en annan sak..
    dette har skjed under en demo i hifiklubben etter min mening war lyden forvrengt.btw lyden war ganske hoyt:-D

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Nei, slike besøk er ikke hyggelige....slik jeg leser hans uttalelser ut i fra det du skriver, og ut i fra liknende erfaringer, velger jeg å kategorisere naboen din inn under, "Vet så lite at en ikke skjønner hvor mye en ikke vet"..og dette kombinert med total mangel på vanlig høflighet og respekt for andre og deres valg, gjør at dette er en type du IKKE skal bry deg stort om, vedkommende har nok mer enn nok med seg selv, med sin innsikt (eller mangelen på sådann) og sin verden.

Finn heller et par andre ører som kan høre sammen med deg slik at dere sammen kan dele subjektive meninger og "lete" etter forbedringer i oppsettet. DET er givende, lærerikt og motiverende.
    Meget bra sagt av deg.

Noen ganger blir jeg sjokkert over at det kan gå ann å oppføre seg slik. Som du sier, totalt mangel på respekt for andres smak osv, samt frekk så det holder. Også å si det og vise det så åpenlyst.

Han er den VELDIG typiske "Mitt er best, og jeg vet alt, hør på meg"-typen.

Skryter hemningsløst av alt han har.

"Har du sett en så bra TV før"
    "Har du hørt ett så bra anlegg"
    "Enhver person med en seriøs film-samling må jo ha denne filmen jeg har i samlingen sin"
    "Se så mye jeg har, jeg har alt"

Men.....jeg har observert han litt og spurt han ut litt om anlegg. Har ikke fått noe klare svar på mine spørsmål. Jeg tror ikke han har begrep på hvordan man stiller inn ett anlegg korrekt for eksempel. (ikke at jeg er god selv)

Høres ikke ut som han virkelig vet hva delefrekvens f eks er heller.

Og jeg har vanskelig fo å tro at han er noe proff når han har bak høyttalerne sine nesten under ørehøyde og ved musikkavspilling i 7 ch drukner frontene hans og det pøses på med ubehagelig høyt volum i bak-kanalene som står 50 cm unna øra i ørehøyde!!!!!

TULLEBUKK:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som vurderer Bluray og slikt her inne, her har Western Digital kommet med en liten boks som virker ganske morsom.

Test: WD TV - DinSide Data

Noen som har prøvd noe lign?

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De som vurderer Bluray og slikt her inne, her har Western Digital kommet med en liten boks som virker ganske morsom.

Test: WD TV - DinSide Data

Noen som har prøvd noe lign?
    har ikke prøvd, men etter å ha lest testen så skal det herved bestiles!!!
    Virker jo for godt til å være sant til den prisen da!!!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en flott sak dette, men den mangler det viktigste for at en slik skal kunne kalles et mediacenter......ethernet. Kan nærmest ikke fatte at noen gidder å lage noe som ikke har nett-tilgang . Denne vesentlige mangelen gjør boksen helt uinteressant, på tross av prisen...for min del iallefall!...

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Sikkert en flott sak dette, men den mangler det viktigste for at en slik skal kunne kalles et mediacenter......ethernet. Kan nærmest ikke fatte at noen gidder å lage noe som ikke har nett-tilgang . Denne vesentlige mangelen gjør boksen helt uinteressant, på tross av prisen...for min del iallefall!...
    kan jo bare koble til et usb netverkskort da

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    har ikke prøvd, men etter å ha lest testen så skal det herved bestiles!!!
    Virker jo for godt til å være sant til den prisen da!!!
    Trenger vel en disk til denne saken ellers er den helt knall da, synes den er enkel og fin. Ganske enig i det med usb nettverkskort ja.

Side 236 av 743 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •