Dalis Entusiaster - Side 234

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 234 av 743 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 734 ... SisteSiste
Viser resultater 4,661 til 4,680 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg merker ikke store forskjellene, jeg heller, og ofte ikke forskjell i det hele tatt. Men kabler er relativt enkelt å få testa grundig i eget anlegg. Du får som regel låne med hjem. Litt morsomt å teste ut litt forskjellig, men etter en stund går en lei. Forskjellene er for små, og dyrt er slett ikke som regel bedre enn billig. Flaks med match er det kabler dreier seg om for min del. For mange vil kabelbytte være bortkasta tid og penger, men for enkelte vil det være prikken over i'en. Så her er det ikke bedre råd å gi enn at dersom du er nysgjerrig, så er det bare å prøve litt forskjellig. Det kan godt hende du vil være like heldig som jeg var, men like gjerne uheldig.

Ja, Mentor 6 vil forhåpentlig passe musikkstilen min, som egentlig ikke er en musikkstil i noen som helst bestemt form. Jeg hører på så mye forskjellig. Er med andre ord ute etter en real allrounder, og dette er jeg ganske sikker på at mentoren er. Jeg tror dessuten at mentoren er god med vinyl, men det er jaggu meg Ikon 6, også. Spilte Wish You Were Here tidligere i kveld. Helt sinnssykt, utrolig bra! Det er etter sånne seanser jeg kommer i tvil om det er noen vits i å oppgradere høyttalere i det hele tatt.
    Det er vel små markante forskjeller men det er ikke verdt pengene hva det koster med bedre kabler, selv er jeg kabelskeptiker og tror sjelden på hokus pokus. Jeg vet med meg selv at jeg har de beste kablene til QED så da føler jeg meg safe, bare dem har god kvalitet og er godt skjermet fra elektrisk støy så er det viktigste for meg. Lurer om det er noe særlig lydsignatur forskjeller mellom QED og Van Den Hul for eksempel.. Når det kommer til testing så man rimelig lei, siste jeg gjorde her var å prøve Mentor og Ikon mot hverandre. Det gikk fint i førsten og etter hvert ble jeg nesten lydblind, alt gikk i ett samme hva jeg prøvde på så her er det første inntrykket som gjelder.

Mentor er den perfekte allrounder som er noe av det beste i dens prisklasse, Daniel her på forumet fikk høre denne i Danmark og dette var noe syke greier altså, dette var snakk om topp dempet rom med rett elektronikk. Denne høytaleren gjør seg like god på cd som vinyl og det er jeg brennsikkker på. Det hadde vært koselig å hørt Pink Floyd på vinyl, der tror jeg virkelig den gode LP platen hadde gjort seg bedre. Gamle opptakene til Pink Floyd er jo gamle analoge mastertapes, så det tror jeg det analoge ville kommet lengre enn det digitale media..

Nå er Ikon plassert tilbake igjen med målerbånd som hjelpemiddel, med det er litt nedtur og gå tilbake nå etter Mentoren gjorde så godt inntrykk. Det er litt med økonomi og råskapen som fikk meg til å trekke meg fra Mentor 6, er jo Mentor 8 som er drømmen og den skal inn i huset her før eller seinere. Du må komme tilbake til forumet med lytteerfaringene du gjør mens Mentor 6 er i testmodus. Mentor er en del bedre enn Ikon på det meste, er en veldig god oppgradering i mellom de to.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Daniel her på forumet fikk høre denne i Danmark og dette var noe syke greier altså, dette var snakk om topp dempet rom med rett elektronikk. Denne høytaleren gjør seg like god på cd som vinyl og det er jeg brennsikkker på.

Nå er Ikon plassert tilbake igjen med målerbånd som hjelpemiddel, med det er litt nedtur og gå tilbake nå etter Mentoren gjorde så godt inntrykk. Det er litt med økonomi og råskapen som fikk meg til å trekke meg fra Mentor 6, er jo Mentor 8 som er drømmen og den skal inn i huset her før eller seinere.
    Du gjør egentlig så rett så rett Roger Waters, hvorfor kaste bort en haug med penger på den nest største modellen når det er mentor 8 du egentlig vil ha? Da er det jo bare fint å nyte de gode kvalitetene til Ikon 8 mens du sparer :-D

Jeg ble litt nysgjerrig på den elektronikken du nevnte Daniel hadde hørt mentor 8 på i Danmark, hvilket merke var det fra?

Jeg går også med et brennende ønske om et anlegg dedikert til musikk en dag, dagens oppsett kommer til å fungere som spill/film oppsett i fremtiden men jeg vil også ha muligheten for å kunne ha et oppsett hvor alt i signalveien er analogt og kilden gjerne er vinyl. Og siden jeg har vokst opp med Dali høyttalere kommer mentor 8 inn som beste kandidat, har bare hørt mentor 6 men det hørtes veldig lovende ut! Men jeg klarte ikke å unngå å tenke at med den høyttaleren må jeg nok ha sub i tillegg for å få kraftig nok bass etter min smak... dette er vistnok ikke et tema med mentor 8 engang!

Bare se på den! Den er et beist men samtidig så vakker! :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Du gjør egentlig så rett så rett Roger Waters, hvorfor kaste bort en haug med penger på den nest største modellen når det er mentor 8 du egentlig vil ha? Da er det jo bare fint å nyte de gode kvalitetene til Ikon 8 mens du sparer :-D

Jeg ble litt nysgjerrig på den elektronikken du nevnte Daniel hadde hørt mentor 8 på i Danmark, hvilket merke var det fra?

Jeg går også med et brennende ønske om et anlegg dedikert til musikk en dag, dagens oppsett kommer til å fungere som spill/film oppsett i fremtiden men jeg vil også ha muligheten for å kunne ha et oppsett hvor alt i signalveien er analogt og kilden gjerne er vinyl. Og siden jeg har vokst opp med Dali høyttalere kommer mentor 8 inn som beste kandidat, har bare hørt mentor 6 men det hørtes veldig lovende ut! Men jeg klarte ikke å unngå å tenke at med den høyttaleren må jeg nok ha sub i tillegg for å få kraftig nok bass etter min smak... dette er vistnok ikke et tema med mentor 8 engang!

Bare se på den! Den er et beist men samtidig så vakker! :-D
    Det er bare å kjøre på og en dag står den her og spiller for folk og fe, Ikon 8 har gitt meg mange mange gode timer med masse musikk så det er ikke noe å si på det. Jeg skal ha den Mentoren i hus neste år, da skal den inn uansett hva og da skal kvalitetene nytes og til de grader også.

Elektronikken er vel Dali effektblokker og noe anna snacks, Daniel kan sikkert fortelle litt om hva de brukte der i så fall. Det var visst helt syk lyd de fikk ut av disse høytalerne der nede, men det er ikke mye slik elektronikk på markedet.

Mentor 6 er en knallbra høyttaler men jeg savnet råskapen i den, og det vil jeg få med Mentor 8 og den tror jeg vil leverer i bøtter og spann. Hørte på den på en lyttekveld hos Hifiklubben, det var faktisk veldig moro og den har mye råskap i seg. Denne på rett elektronikk så har du en venn for livet, om ikke livet så har du det for flere år og dette er saker. Om du skal gå for det dedikert stereoanlegg så er jo Mentor 8 høytalern et knall valg, ellers er det bare å gi den varmklangs elektronikk som Vincent, Parasound, Electrocompaniet osv. Det finnes masse snacks der ute så det er bare å se hva lommeboka og Visakortet klarer.

Mentor er en BABE av en høytaler....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor er en BABE av en høytaler....
    Støttes 100%! Hehe

Har ikke hørt om Dali forsterkere før, men noe referanse-utstyr må de vel ha for å teste nye prototyper i forhold gamle modeller.

Jeg er helt enig med deg i det med at mentor 6'ern mangler litt råskap, den spillte fint som sagt, men den fikk liksom ikke rockefoten til å trampe takten! Og det mest pga litt slank bass imo. Nå er jo lyngdorf det eneste hifiklubben bruker når man får demo av høyttalere, og alt høres forholdsvis slankt ut på lyngdorf så det bor sikkert mer potensiale i 6'ern. Men med mentor 8 bør man nok klare seg uten sub vil jeg tro! 8)

Men det er nok enda et par år frem i tid før jeg kommer meg så langt og får eget musikk oppsett, men da har det kanskje kommet mer vettuge priser på mentor 8 :roll:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Støttes 100%! Hehe

Har ikke hørt om Dali forsterkere før, men noe referanse-utstyr må de vel ha for å teste nye prototyper i forhold gamle modeller.

Jeg er helt enig med deg i det med at mentor 6'ern mangler litt råskap, den spillte fint som sagt, men den fikk liksom ikke rockefoten til å trampe takten! Og det mest pga litt slank bass imo. Nå er jo lyngdorf det eneste hifiklubben bruker når man får demo av høyttalere, og alt høres forholdsvis slankt ut på lyngdorf så det bor sikkert mer potensiale i 6'ern. Men med mentor 8 bør man nok klare seg uten sub vil jeg tro! 8)

Men det er nok enda et par år frem i tid før jeg kommer meg så langt og får eget musikk oppsett, men da har det kanskje kommet mer vettuge priser på mentor 8 :roll:
    Jeg er nesten sikkert på at det saker som KUN Dali har selv for å teste ut varene sine, vært moro å hørt disse i optimale rom gitt. Det ville vel spillt ut av en helt annen verden.

Om man vil teste med noe annet enn hva klubben tilbyr så tar man med bare høytalerne hjem, da får man i hvertfall hørt dem i hjemmelige omgivelser som er det beste stedet man kan teste noe. Hvis du havner på Mentor 8 så er meget god elektronikk et must, greit å ha noe som får elementene til å bevege seg litt. I dag har jeg spilt igjennom Ozzy og Blackfield plater, Ikonene holder jo sikkert et år til så det er ikke noe problem.

Kan jo hente prisene kommer litt mer på et akseptabelt nivå da, kan jo være vel så heldig om man har troen eller noe brukt. Det er jo alltid penger å spare for folk som har is i magen, det tjener man fett på i lengden.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har dere noen forslag til senter til et par Dali 850? Vurderte C1000, men har lest at den er litt liten. Trenger ikke koste over 2000kr. Finner ikke noe i dagens Dali-sortiment så jeg vurderer Proson Stratego (v.2) Center 6. Beklager at jeg nevner Proson i Dali-tråden, men må jo ha noe som kan holde følge med 850 til en grei pris.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Gleder meg helt vilt til den subben, dette blir siste finish på hjemmekinon
    skal kjøpe den 12.april, får da er det lønn8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    Gleder meg helt vilt til den subben, dette blir siste finish på hjemmekinon
    skal kjøpe den 12.april, får da er det lønn8)
    Kanskje høre den før man kjøper?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje høre den før man kjøper?
    har hele lektor serien, mangler bare subben.
    regner med at det blir sub fra samme serie.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hele lektor serien, mangler bare subben.
    regner med at det blir sub fra samme serie.
    Men forsatt greit å teste den ut i forhold til andre. Jeg hadde gjort det i allefall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Dali-Lektor

Har du mottatt trøya?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har dere noen forslag til senter til et par Dali 850? Vurderte C1000, men har lest at den er litt liten. Trenger ikke koste over 2000kr. Finner ikke noe i dagens Dali-sortiment så jeg vurderer Proson Stratego (v.2) Center 6. Beklager at jeg nevner Proson i Dali-tråden, men må jo ha noe som kan holde følge med 850 til en grei pris.
    Kan du ikke prøve en center fra Dali Concept

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept CT Senterhøyttaler

Eller Lektor

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler

Den koster litt mere men den er sikkert verdt pengene, får jo en rimelig og god senter til denne prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Dali-Lektor

Har du mottatt trøya?
    Trøya kom i posten idag, kjempestilig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men forsatt greit å teste den ut i forhold til andre. Jeg hadde gjort det i allefall.
    okei, skal teste den opp mot noen flere modeller i samme pris klasse

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, skal teste den opp mot noen flere modeller i samme pris klasse
    Bra Man vet jo aldri hva man liker før man hører og ser det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøya kom i posten idag, kjempestilig!
    Kjempeflott.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag snakket jeg med en kompis. En kompis av han igjen hadde kjøpt seg Concept 8, og kameraten min var med å satte de opp.

Han sa de spilte med skikkelig trykk, og det var rått. Han sa mine var INGENTING i forhold.

Og dette var med en Onkyo reciever!!!!! og rett fra esken!!!!!

Han måtte smøre det inn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter alle dine problemer, Tronna, så føler jeg du her har en vanvittig mulighet til å slå to fluer i en smekk...

1.flua: Flytte så du får et bedre rom!

2.flua: Muligheten til å flytte ut av Gran kommune. Lunner f.eks. :-P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    etter alle dine problemer, Tronna, så føler jeg du her har en vanvittig mulighet til å slå to fluer i en smekk...

1.flua: Flytte så du får et bedre rom!

2.flua: Muligheten til å flytte ut av Gran kommune. Lunner f.eks. :-P
    Den er jeg helt enig i, om det er lite plasser å flytte til så er det en hel masse her nede på østlandet. Har ca 80 ledige plasser på finn.no bare i Moss, det er mange steder så en plass finner mann uansett.

Side 234 av 743 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •