Dalis Entusiaster - Side 232

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 232 av 742 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 732 ... SisteSiste
Viser resultater 4,621 til 4,640 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Er jo reneste demolokalet dette her

Hvilke ting var det som vippet valget over på å bytte ut??
    Det er vel lyden som gjorde hele utslaget samt dem er litt mer leilighetsvennlige, er så møkkalei naboer som dunker i gulvet så fort jeg skrur på litt. Mentor 8 blir for dyr for meg så jeg skal klare å leve med modellen under.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er vel lyden som gjorde hele utslaget samt dem er litt mer leilighetsvennlige, er så møkkalei naboer som dunker i gulvet så fort jeg skrur på litt. Mentor 8 blir for dyr for meg så jeg skal klare å leve med modellen under.
    Med den elektronikken du har, så lever du lenge med Mentor 6. Spiller nydelig ilag med Parasound. Og med Marantz som kilde, så blir dette ren nytelse. Garantert:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    bortsett fra fargen funker det helt fint synes jeg, kan ikke si jeg merker no forskjell på lyd signatur eller noe lignende. å når jeg ser film kommer jo som regel all dialog på senteren så hører ikke noe forskjell på dette. der hørte jeg forskjell før når jeg brukte dali c1000 isammen med dali 909 der hadde jeg stor forskjell på lyd. men tror jeg vil investere i en egen effekt del til senteren, føler den fortjener det å tror ikke pioneer forsterkeren liker å dele ut lyd til så mangen store høytalere. tror det er nok med ikonene. men da er jeg igjen redd det vil komme lydforskjell hvis jeg bruker f.eks en rotel effekt del til kun senteren. hva tror du? har du opplevd plagsom signatur lyd ved tilkobling av effektforsterkere der noen av høytalerne får annerledes lyd?

før har jeg hatt nad reciever men nad effekt men da la jeg ikke merke til noe forskjell.
    Vil tro Mentoren og Ikonene likner nok lydmessig til at det funker veldig bra ja! Ikon centeren er jo litt liten i forhold til resten av det du har

Jeg har ikke allverdens erfaring med effektforsterkere, men med de jeg har testet litt så har det vært en liten farging av lydbildet ja. Sånn som jeg opplever det med mine ht, så gir en saftig effektforsterker mer fylde på lavere volumer, og mye mer kontroll når man guffer på litt. I tillegg så fikk jeg en litt "varmende" effekt, som i mine ører låt veldig pent. Det er nok gunstig å ha effekt på både fronter og center om du virkelig skal tråkke til

hva slags effektforsterker har du lyst på?

I mitt oppsett har jeg gode fronter, en latterlig center og to latterlige bakhøyttalere (sett i forhold til frontene) På filmer er det til tider plagsomt stor forskjell i lyden mellom center og fronter, men det er mest pga selve høyttalern
    Hvis du begynner med kjøpe effekt så kan du kanskje bi-ampe recieveren din til frontene? Jeg har hatt en grei effekt av det, mens jeg sparer til effektforsterker til frontene

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle hatt en ny center selv jeg folkens, men hva i all verden skal jeg gå for?

Ser ikke mange center-muligheter sammen med Concept 8.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ingen lettkledde bilder Roger waters?
    STERKE SAKER, NAKNE DAMER.......

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Med den elektronikken du har, så lever du lenge med Mentor 6. Spiller nydelig ilag med Parasound. Og med Marantz som kilde, så blir dette ren nytelse. Garantert:-D
    Det spiller faktisk veldig godt sammen og høytalerne her er ikke innspillt heller så, de vil nok åpne seg etter en god del timers spilling så dette er ikke et dumt kjøp i såfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Skulle hatt en ny center selv jeg folkens, men hva i all verden skal jeg gå for?

Ser ikke mange center-muligheter sammen med Concept 8.
    Kjøp høytalerne mine så bruker du Mentor center.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp høytalerne mine så bruker du Mentor center.
    Enig. Samt at han snur rommet sitt

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tryll frem 10k til Ht og 11500k til centeren dere så er det greit det.....

Nei men seriøst, hva er de realistiske alternativene sammens med Concept 8?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tryll frem 10k til Ht og 11500k til centeren dere så er det greit det.....

Nei men seriøst, hva er de realistiske alternativene sammens med Concept 8?
    Hvis det er senterkanalen du tenker på, så er det Mentor vokal.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvis det er senterkanalen du tenker på, så er det Mentor vokal.
    Ja tenker på center ja.

Ikke noe billigere enn Mentor som kan passe med C8 på markedet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenker på center ja.

Ikke noe billigere enn Mentor som kan passe med C8 på markedet?
    Finnes jo andre senterkanaler også. Disse funker meget bra. Mange på forumet som har flere av disse.

Soundwave as

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt på Elkjøp.

Har vært noe muffens med den hele tiden. Skal ha en ny en, og det tror jeg at jeg får.
    Du kan jo bytte den på 30 dagers, hvis det er innenfor det. Men hvis ikke går det nok til service.... Du får nok ikke en ny helt uten videre...sorry. Og som jeg har sagt tidligere, det hjelper lite å kjefte ihjel selgeren/servicemannen. Du kommer lengre med å ta det med en god tone. et tips.

JBT: STEIKE FOR EN GROM KINO!! Utrolig fett! Har du hjemmekino profil. Hvis ikke, skaff deg det ASAP.

Roger waters: For deg som lytter mye til musikk så må joMentor 6 passe utmerket for deg. Jeg mener Ikon 8 er mer en kino høyttaler og det er egentlig samme med Mentor 8, bare for High-end kinoen..

men hey, Mentor 6 sparker rumpe på kino den og! Ingen tvil om det. Men skal love deg du kommer til å elske Mentor 6 bare mer og mer... det gjør jeg. Jeg bare savner en effektforsterker.

Mentor 8 krever mer av budsjettet også, for denne trenger KRAFT i bøtter og spann

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STERKE SAKER, NAKNE DAMER.......

Der ja! Slik vil vi gutta ha det! Både damer og høyttalere ser i grunnen best ut avkledd!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Roger waters: For deg som lytter mye til musikk så må joMentor 6 passe utmerket for deg. Jeg mener Ikon 8 er mer en kino høyttaler og det er egentlig samme med Mentor 8, bare for High-end kinoen..

men hey, Mentor 6 sparker rumpe på kino den og! Ingen tvil om det. Men skal love deg du kommer til å elske Mentor 6 bare mer og mer... det gjør jeg. Jeg bare savner en effektforsterker.

Mentor 8 krever mer av budsjettet også, for denne trenger KRAFT i bøtter og spann
    Det blir nok bra med Mentor 6 også, dem som har den her inne skryter veldig av den og ellers har jeg fått sjekka ut hva den er god for og det gav meg mersmak. Da ligger Ikon 8 på torget her, finn og hifisentralen. Håpe på at dem blir solgt så jeg kan realisere litt go' lyd fra en annen verden. Mentor 8 er bare et skikkelig råskinn av en høytaler, men den er ikke å oppnå med dagens lommebok for meg. Denne 6'ern er mere i min klasse nå og synes jeg har tatt et tungt valg, men prøver man noe som er bedre er det ingen vei tilbake.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du kan jo bytte den på 30 dagers, hvis det er innenfor det. Men hvis ikke går det nok til service.... Du får nok ikke en ny helt uten videre...sorry. Og som jeg har sagt tidligere, det hjelper lite å kjefte ihjel selgeren/servicemannen. Du kommer lengre med å ta det med en god tone. et tips.
    Jeg er ikke typen som står og kjefter til en selger Jeg tar det ganske så rolig og ordentlig

Men nå funker den jo igjen da.

Fikk en meld fra en som hadde hatt det samme problemet med sin 3900. Han hadde blitt kvitt problemet med en firmware oppdatering.

Mye rare bugs på disse. Hmm.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFiKlubben hadde "nettmøte" med Lars Worre som man kan lese her:
    Nettmøte med Lars Worre fra DALI

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok bra med Mentor 6 også, dem som har den her inne skryter veldig av den og ellers har jeg fått sjekka ut hva den er god for og det gav meg mersmak. Da ligger Ikon 8 på torget her, finn og hifisentralen. Håpe på at dem blir solgt så jeg kan realisere litt go' lyd fra en annen verden. Mentor 8 er bare et skikkelig råskinn av en høytaler, men den er ikke å oppnå med dagens lommebok for meg. Denne 6'ern er mere i min klasse nå og synes jeg har tatt et tungt valg, men prøver man noe som er bedre er det ingen vei tilbake.
    Gratulere med ditt valg. Å selge IKON blir sikkert ikke vanskelig. Du har vel på en måte godt Dali Hifi gradene, Consept til IKON til Mentor. Først vil man bare ha høy parti føring men så kommer ønske om noe som også kan spille musikk. 8)
    Gratulere igjen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere med ditt valg. Å selge IKON blir sikkert ikke vanskelig. Du har vel på en måte godt Dali Hifi gradene, Consept til IKON til Mentor. Først vil man bare ha høy parti føring men så kommer ønske om noe som også kan spille musikk. 8)
    Gratulere igjen.
    Jeg gikk fra Ikon 7, Ikon 8 og Mentor så jeg har vel egentlig startet høyt oppe på en måte alikevel, hadde noe hjemmemekk før det men når jeg ble seriøs så har jeg holdt meg i Dali's gode selskap. Ellers takk for det gitt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke typen som står og kjefter til en selger Jeg tar det ganske så rolig og ordentlig

Men nå funker den jo igjen da.

Fikk en meld fra en som hadde hatt det samme problemet med sin 3900. Han hadde blitt kvitt problemet med en firmware oppdatering.

Mye rare bugs på disse. Hmm.
    Ingen bugs på min...

Side 232 av 742 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 732 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •