Dalis Entusiaster - Side 231

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 231 av 743 FørsteFørste ... 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 227 228 229 230 231 232 233 234 235 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 731 ... SisteSiste
Viser resultater 4,601 til 4,620 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Er i knipa nå Roger? Hehe.

Blir spennende å se hva du havner på
    Har tatt en liten lyttetest sammens med dama her i huset også, fått en del råd og tips underveis da. Det er ikke lett når man blir som et barn i en enorm lekebutikk, men skal ta siste test i dag og gjøre meg opp en liten mening med dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten sjekke markedet for min egen høytaler også, se om det er noen som er int i slike ellers sitter jeg med evt 2 par.

La meg ta en markedsundersøkelse her:

Er Dali Ikon 8 til int. for noen av dere? Prisen vil nok bli på rund 10k et sted

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der funka receiveren igjen....

Ehh.....ja vel

Mysterious.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Og der funka receiveren igjen....

Ehh.....ja vel

Mysterious.....
    Såpass ja, men den skal ikke være sånn heller da. Virker når den får lyst blir jo galt mener jeg da, da blir det rett og slett litt galt et sted men se hva dem sier på Elkjøp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kval...... Vanskelig men det er vel bra alikevel.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=45903

Mine Dali Ikon 8 er lagt ut salg for å sjekke int for disse høytalerne, får jeg ikke solgt kan jeg heller ikke kjøpe noe rett og slett. Vi får se i hvertfall og etter mye testing og masse om og men så går jeg for Mentor 6, håpe på det salg så ting kan skje i hvertfall.

Valgte denne Dali Mentor 6 høytaleren for disse egenskapene:

Spiller supert samt meget flott lydbilde
    Plasseringsvennlig
    Design og kvalitet

+++ At det er en Dali....

Sliten i hue av all denne testingen....... Valget ble Mentor 6 men må ha litt kapital for å finansiere mine drømmer her. Mentor 8 er for dyr men denne kan jeg klare, så jeg håper virkelig mine kan bli solgt meget fort.

Testing testing.... Ferdig, nå kunne jeg ha dem noen dager ekstra så nyter jeg det.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger Waters, har du hørt Mentor 8 btw?

Hadde vært spennende å hørt om det er himmelstore eller relativt småe/ubetydelige forskjeller mtp pris.

Jeg har ihvertfall hørt Mentor 6 hos klubben i tromsø og det var en fortryllende bra høyttaler! Så ingen tvil om at du velger rett med å gå for mentor ihvertfall! :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei Roger Waters, har du hørt Mentor 8 btw?

Hadde vært spennende å hørt om det er himmelstore eller relativt småe/ubetydelige forskjeller mtp pris.

Jeg har ihvertfall hørt Mentor 6 hos klubben i tromsø og det var en fortryllende bra høyttaler! Så ingen tvil om at du velger rett med å gå for mentor ihvertfall! :grin:
    Jeg har hørt 8'ern og har den som min drømmehøytaler, den er desverre litt for dyr for meg men jeg skal klare å slå meg til ro med Mentor 6. Den spiller så bra at det er ikke er mere å tenke på, masse moro og lekre musikalske kvaliteter her. 8'ern er desverre litt dyr for meg pr dags dato og fant ut at Mentor 6 gir meg masse glede.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Valgets kval...... Vanskelig men det er vel bra alikevel.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=45903

Mine Dali Ikon 8 er lagt ut salg for å sjekke int for disse høytalerne, får jeg ikke solgt kan jeg heller ikke kjøpe noe rett og slett. Vi får se i hvertfall og etter mye testing og masse om og men så går jeg for Mentor 6, håpe på det salg så ting kan skje i hvertfall.

Plasseringsvennlig
    Design og kvalitet

Sliten i hue av all denne testingen....... Valget ble Mentor 6 men må ha litt kapital for å finansiere mine drømmer her. Mentor 8 er for dyr men denne kan jeg klare, så jeg håper virkelig mine kan bli solgt meget fort.

Testing testing.... Ferdig, nå kunne jeg ha dem noen dager ekstra så nyter jeg det.
    Du verden!! Da er det bare å la dem bli stående om du får solgt Ikonene da
    Har du et bilde å dele med oss eller?? Pent på hvordan de ser ut ved siden av Ikon8

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Du verden!! Da er det bare å la dem bli stående om du får solgt Ikonene da
    Har du et bilde å dele med oss eller?? Pent på hvordan de ser ut ved siden av Ikon8
    Hehe, jeg har lovet Tronna et bilde her altså, sender ut et lite bilde her etterpå så kan dere alle se full front med ikon 8 og mentor 6.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasseringsvennlig
    Design og kvalitet

Spennende dette, Roger. Burde ikke være noe problem å få det du forlanger for Ikon 8. Ikke så mange av disse på bruktmarkedet og liten grunn til å tvile på at Ikon 8 er en meget, meget bra høyttaler.

Men, hvor bestemt er du på å gå for Mentor 6? Hvis du får 10K for Ikon 8, så skal jo Mentor 6 være dritmye bedre for å forsvare utlegget? Selvsagt får du en penere høyttaler med Mentor 6, men er design og plasseringsvennlighet nok til å forsvare prisforskjellen? Du mister jo dypbassen, og er ikke dette for kjipt mht det meste av den musikken du digger? Eller, inngår innkjøp av sub i planene?

Tilgi meg at jeg opptrer som djevelens advokat her, men er nå dette helt veloverveid? Må jo være en sabla god høyttaler, denne Mentor 6, som får en fornøyd Ikon 8 eier til å kaste alt som heter fornuft på båten?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Spennende dette, Roger. Burde ikke være noe problem å få det du forlanger for Ikon 8. Ikke så mange av disse på bruktmarkedet og liten grunn til å tvile på at Ikon 8 er en meget, meget bra høyttaler.

Men, hvor bestemt er du på å gå for Mentor 6? Hvis du får 10K for Ikon 8, så skal jo Mentor 6 være dritmye bedre for å forsvare utlegget? Selvsagt får du en penere høyttaler med Mentor 6, men er design og plasseringsvennlighet nok til å forsvare prisforskjellen? Du mister jo dypbassen, og er ikke dette for kjipt mht det meste av den musikken du digger? Eller, inngår innkjøp av sub i planene?

Tilgi meg at jeg opptrer som djevelens advokat her, men er nå dette helt veloverveid? Må jo være en sabla god høyttaler, denne Mentor 6, som får en fornøyd Ikon 8 eier til å kaste alt som heter fornuft på båten?

Det er en spennende tid dette her Alef, Mentor 6 blir stående om jeg får solgt mine først. Jeg skal dekke opp et mellomlegg og siden dette er en demomodell så er det ikke 100% av pris. Da blir det ikke så skrekkelig mye alikevel, har snakked med Daniel på telefon her i dag som for øvrig var meget hyggelig og fått gode råd derfra. Jeg har kjørt masse tester, loddtrekning og alt det der, surrete i hue av all testingen. Slitsomt.....

Lyden forsvarer det meste her Mister Alef, dette er meget flott lydbalanse som de fleste setter pris på. Hvem kjøper mine nuh...... Det er det store spørsmålet...

Jeg kaster vel bort noe dypbass men det går nok bra for disse har faktisk meget god bass og mer presis, det er litt med størrelsen og kan bruke potensialet fullt ut uten at naboen klager. Velger denne høytalern med tanke på dens kvaliteter og flotte klangbalanse. Mentor 6 er faktisk en meget spennende høytaler, denne har en pris som er akseptabel om mine høytalere blir solgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har lovet Tronna et bilde her altså, sender ut et lite bilde her etterpå så kan dere alle se full front med ikon 8 og mentor 6.
    Skal følge med

Da får man et godt inntrykk av hvor store Ikon8 er også. Rimelig voksne høyttalere!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FULL FRONT

SAMMENLIGNING 1 AV 2

SAMMENLIGNING 2 AV 2

Her er det noen bilder dere kan se på, sånn det ser ut i fronten hjemme hos meg nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FULL FRONT

SAMMENLIGNING 1 AV 2

SAMMENLIGNING 2 AV 2

Her er det noen bilder dere kan se på, sånn det ser ut i fronten hjemme hos meg nå.
    Er jo reneste demolokalet dette her

Hvilke ting var det som vippet valget over på å bytte ut??

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ikke skifte ut mine iallefall, makan til lyd! 10.000 kr er ikke mye roger waters, det er sjeldent noen på brukten så om noen er intresserte ser jeg for meg det blir bud runde!

btw hjemmekinoen min begynner å ta form!

spiller nå bare med sc-lx81 som forsterker å synes faktiskt det spiller utrolig bra! ikke fått sittet så mangen timer enda men har ikke savnet noe effektforsterker.(kommer nok til sommerstider men ikke noe jeg savner fåreløpigt) selv etter jeg voldtok ørene etter litt massive attack. merker at ikke hifiklubben i bodø har spillt dem inn, de begynner å åpne seg en del nå å om jeg hører på samme cd med 1 ukes mellomrom føler jeg det blir bedre får hver gang. hører dette spessielt på snerten i bassen på rocka musikk og veldig mye på vokaler

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    jeg skal ikke skifte ut mine iallefall, makan til lyd! 10.000 kr er ikke mye roger waters, få på brukten så om noen er intresserte ser jeg for mer bud runde.

btw hjemmekinoen min begynner å ta form!

spiller nå bare med sc-lx81 som forsterker å synes faktiskt det spiller utrolig bra! ikke fått sittet så mangen timer enda men har ikke savnet noe effektforsterker.(kommer nok til sommerstider men ikke noe jeg savner fåreløpigt) selv etter jeg voldtok ørene etter litt massive attack. merker at ikke hifiklubben i bodø har spillt dem inn, de begynner å åpne seg en del nå å om jeg hører på samme cd med 1 ukes mellomrom føler jeg det blir bedre får hver gang. hører dette spessielt på snerten i bassen på rocka musikk og veldig mye på vokaler
    Dette så ut som en virkelig koselig kino!
    Hvordan fungerer Mentor centeren sammen med Ikonene på siden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en spennende tid dette her Alef, Mentor 6 blir stående om jeg får solgt mine først. Jeg skal dekke opp et mellomlegg og siden dette er en demomodell så er det ikke 100% av pris. Da blir det ikke så skrekkelig mye alikevel, har snakked med Daniel på telefon her i dag som for øvrig var meget hyggelig og fått gode råd derfra. Jeg har kjørt masse tester, loddtrekning og alt det der, surrete i hue av all testingen. Slitsomt.....

Lyden forsvarer det meste her Mister Alef, dette er meget flott lydbalanse som de fleste setter pris på. Hvem kjøper mine nuh...... Det er det store spørsmålet...

Jeg kaster vel bort noe dypbass men det går nok bra for disse har faktisk meget god bass og mer presis, det er litt med størrelsen og kan bruke potensialet fullt ut uten at naboen klager. Velger denne høytalern med tanke på dens kvaliteter og flotte klangbalanse. Mentor 6 er faktisk en meget spennende høytaler, denne har en pris som er akseptabel om mine høytalere blir solgt.
    Høres smart og gjennomtenkt ut. Var en stund bekymra for at all den derre testinga hadde gjort deg litt surrete og forvirra. Valg av høyttaler basert på loddtrekning syntes jeg hørtes tvilsomt ut. På den annen side, så har du jo fått testa disse grundig nå, så solid bakgrunn for egne menininger burde det ikke skorte på.

Kan du leve uten den dypeste bassen, så er det lite som er bedre enn det. Jeg også er der at jeg vil ha en presis og stram bass, framfor en imponerende dyp og svulmende en. Timing er et nøkkelbegrep. Bassen må kunne holde følge med resten av lydbildet. Nå tror jeg ikke bassen i Ikon 8 er noen sinke akkurat, da, men tvert om både kjapp og presis, i hvert fall hvis den ligner på Ikon 7 sin, som har en dritbra bass i mine ører.

Du er en heldiggris som får demopris, men noen fordeler av å ha kompiser som jobber hos klubben skal en jo ha. Håper virkelig du får solgt Ikon snart.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen lettkledde bilder Roger waters?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt ser jeg Roger. Grattis:-D

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Dette så ut som en virkelig koselig kino!
    Hvordan fungerer Mentor centeren sammen med Ikonene på siden?

bortsett fra fargen funker det helt fint synes jeg, kan ikke si jeg merker no forskjell på lyd signatur eller noe lignende. å når jeg ser film kommer jo som regel all dialog på senteren så hører ikke noe forskjell på dette. der hørte jeg forskjell før når jeg brukte dali c1000 isammen med dali 909 der hadde jeg stor forskjell på lyd. men tror jeg vil investere i en egen effekt del til senteren, føler den fortjener det å tror ikke pioneer forsterkeren liker å dele ut lyd til så mangen store høytalere. tror det er nok med ikonene. men da er jeg igjen redd det vil komme lydforskjell hvis jeg bruker f.eks en rotel effekt del til kun senteren. hva tror du? har du opplevd plagsom signatur lyd ved tilkobling av effektforsterkere der noen av høytalerne får annerledes lyd?

før har jeg hatt nad reciever men nad effekt men da la jeg ikke merke til noe forskjell.

Side 231 av 743 FørsteFørste ... 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 227 228 229 230 231 232 233 234 235 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 731 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •