Dalis Entusiaster - Side 228

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 228 av 742 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 728 ... SisteSiste
Viser resultater 4,541 til 4,560 av 14836
    Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er ikke ofte i butikken, så det tar tid å sjekke ut ting til tider. Men mail er iallefall sendt
    Hva driver du med i hfk ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Hva driver du med i hfk ?
    Jobber som AV-montør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Når Dire Straits blir matet inn i spilleren så kommer det toner som man KUN kunne høre i sine drømmer, alt er så klokkerent og man får følelsen at man står foran og mottar musikken fra bandet. Man får nesten følelsen om lyden stemmer 100%, det er den helt uten tvil så her er bandet i stua di og drar en strofe. Alle kjenner til Dire Straits og vet de leverer skikkelig bra rock, her får du den råeste dynamikken, feite trommer og syke gitarer som freser over hele lydbildet. Mark Knopflers vokal glir bare pent igjennom og alt blir en vakker flyt hvor det hele bare pøses på med rå dynamikk ut av det fjerne.

jeg har hørt en del på Mentor 6, og det har hele tiden vært en aktuell oppgradering for min del.. og etter du gleder mitt hjerte ved både å ha med Dire Straits og Metallica, samt det du skriver om disse.. så bidrar du til å sette Mentor 6 i et vanvittig godt lys.. lyskastere om du vil... :-)

dog Alef, syns jeg vi to skal vente på CM9... ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    jeg har hørt en del på Mentor 6, og det har hele tiden vært en aktuell oppgradering for min del.. og etter du gleder mitt hjerte ved både å ha med Dire Straits og Metallica, samt det du skriver om disse.. så bidrar du til å sette Mentor 6 i et vanvittig godt lys.. lyskastere om du vil... :-)

Jeg kjørte igjennom begge platene og de låt utrolig godt altså, dette spilte over all forventning. Det er en soleklar oppgradering som ligger i tankene nå altså, med min test har jeg fokusert så mye på lyden så jeg nesten er sliten. Det er ikke bare bare å skrive en slik test, skal være litt morsomt å lese disse også da.

Mentor 6 anbefales på det sterkeste.... Nothing else matters..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå sitter jeg jo på A23.. men M15 som pre.. men vil tro jeg ikke er langt unna signaturen du fikk med ditt oppsett.. så veldig reell for min del denne testen din :-)

på den annen side, er jeg veeeldig nysgjerrig på Vienna Acoustic Beethoven Baby(??) Grand og Sonus Faber i den prisklassen...

fått litt sånn kjærlighet ved første blikk til Vienna Acoustic ass..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå sitter jeg jo på A23.. men M15 som pre.. men vil tro jeg ikke er langt unna signaturen du fikk med ditt oppsett.. så veldig reell for min del denne testen din :-)

på den annen side, er jeg veeeldig nysgjerrig på Vienna Acoustic Beethoven Baby(??) Grand og Sonus Faber i den prisklassen...

fått litt sånn kjærlighet ved første blikk til Vienna Acoustic ass..
    Det er mye bra der ute men elektronikken min funker bra til disse høytalerne, så da slepper det å koste meg hus og hjem for å kjøpe noe. Derfor jeg er litt besatt av Dali høytalerne, er mye annet også men jeg er en Dali mann.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test Roger Høres utvilsomt ut som en helt rå høyttaler.

Denne skal definitivt sjekkes grundig.

Jeg ser du skriver at den kan mangle noe råskap da den ikke har 8" basser. Dette kan felle den når jeg skal gå til innkjøp av nye HT, men kanskje ikke.

Vi har alle ulik smak. Noen skal ha det 100 % korrekt og klinisk etter boka. Jeg vil ha moro og kan nøye meg med at en høyttaler låter 90 % korrekt bare den har råskap og snert.

Ja jeg er litt kresen og jeg vet det, men det er egentlig bare bra det. Vi driver en dyr hobby og skal få det vi vil ha når vi legger så mye penger på bordet i dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt forslag det der. Som B&W-mann i mange år, og med B&W fremdeles tålelig greitt spillende i anlegg nr. 2, så er det klart denne kan være interessant, særlig fordi den gamle CM7 har vært den eneste av modellene til B&W (innenfor mitt busjett), som jeg har likt. Hadde ikke CM7 manglet bassfundament, så hadde den utfordret Ikon 6, da jeg sist skulle kjøpe høyttalere. Regner med at CM9 vil ha noe av det som CM7 mangler, men vil den ikke bli veldig dyr, særlig når du tenker på hvor stygge priser Hifiklubben har lagt seg på i det siste? Vet du forresten om det finnes andre forhandlere av B&W enn klubben?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ikke dumt forslag det der. Som B&W-mann i mange år, og med B&W fremdeles tålelig greitt spillende i anlegg nr. 2, så er det klart denne kan være interessant, særlig fordi den gamle CM7 har vært den eneste av modellene til B&W (innenfor mitt busjett), som jeg har likt. Hadde ikke CM7 manglet bassfundament, så hadde den utfordret Ikon 6, da jeg sist skulle kjøpe høyttalere. Regner med at CM9 vil ha noe av det som CM7 mangler, men vil den ikke bli veldig dyr, særlig når du tenker på hvor stygge priser Hifiklubben har lagt seg på i det siste? Vet du forresten om det finnes andre forhandlere av B&W enn klubben?
    finnes ingen andre forhandlere i Norden nei... men skal være forsiktig med å dra denne lenger i Dali-tråden... Dali rox!!

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott test roger,,:-D du skriver godt så hvorfor ikke legge vannpumpe tanga vekk og bytte yrke der du får brukt dine skrive ferdigheter.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    flott test roger,,:-D du skriver godt så hvorfor ikke legge vannpumpe tanga vekk og bytte yrke der du får brukt dine skrive ferdigheter.
    Det er nok veldig få som ville brukt meg og dessuten er vel ikke testing av slike ting noe spes levebrød bil jeg tro, lyst å knekke til med tanga igjen gitt. Jeg fikk 3 i norsk på skolen så jeg er nok ikke den beste skribenten.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super test raymond! Du må få lagt denne på forsiden da! Så alle får lest...

Godt at den imponerte deg såpass. Jeg veit den kan! Ga meg enda mere mersmak for Parasound også!

Den blir værende eller?? 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Super test raymond! Du må få lagt denne på forsiden da! Så alle får lest...

Godt at den imponerte deg såpass. Jeg veit den kan! Ga meg enda mere mersmak for Parasound også!

Den blir værende eller?? 8)
    Tusen takk Magnus....

Den rocker helt villt og ble veldig imponert over den egenskaper, ble rett og slett tatt av vinden med denne høytalern. Om den blir værende er en annen sak, skal teste mer i morgen og ha tanken frem til uken og se hva som skjer.

På forsiden ? Forsidestoff altså

Parasound og Dali = Velskapte barn

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velskapte barn som ikke skriker8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Magnus....

Den rocker helt villt og ble veldig imponert over den egenskaper, ble rett og slett tatt av vinden med denne høytalern. Om den blir værende er en annen sak, skal teste mer i morgen og ha tanken frem til uken og se hva som skjer.

På forsiden ? Forsidestoff altså

hvis du selger dine Ikon 8, kan det da ikke være mye du må legge imellom for å få et par (brukt/demo) Mentor 6...?

eller skal det være nytt ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du selger dine Ikon 8, kan det da ikke være mye du må legge imellom for å få et par (brukt/demo) Mentor 6...?

eller skal det være nytt ?
    Jeg skal bestemme meg til uka hva jeg enn gjør med disse gamle, om jeg beholder dem eller gjør noe annet. Er ikke helt sikkert men den som lever får se, kan være brukt eller nytt bare dem er pene og strøkne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåru sitter på en NA2250.. Så syns jeg du bare skal kline til ;-)
    Uansett er det ikke mange tusen du må legge imellom - og på meg virket det som Mentor 6 var en åpenbaring! (Pluss at de er 1milliongang finere enn Ikon...)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåru sitter på en NA2250.. Så syns jeg du bare skal kline til ;-)
    Uansett er det ikke mange tusen du må legge imellom - og på meg virket det som Mentor 6 var en åpenbaring! (Pluss at de er 1milliongang finere enn Ikon...)
    Matchen er fin så det ikke noe å si på det, krefter har vi nok av så det er ikke noe problem. Moro å lage testen på disse høytalerne også, fikk litt glede med å skrive om dem. Husk at denne karen er ikke en typisk testemann, altfor lite erfaring men testen har fått skeptikere til å vokne.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens en som er interessert i de Ikon høyttalerne til Roger hvis de selges

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bestemme meg til uka hva jeg enn gjør med disse gamle, om jeg beholder dem eller gjør noe annet. Er ikke helt sikkert men den som lever får se, kan være brukt eller nytt bare dem er pene og strøkne.

Sett disse Roger?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=45501&cat=fav

Side 228 av 742 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 728 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •