Dalis Entusiaster - Side 222

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 222 av 743 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 722 ... SisteSiste
Viser resultater 4,421 til 4,440 av 14842
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Favoritten Dali Mentor 8

"De som ønsker et bra lydbilde med et godt snev magi, og med en slagkraft fra *******, kommer langt med Mentor 8"

Jeg får vann i munnen av denne lesinga her fra Lyd og bilde

P.S: Titta litt på LOTR - Atter En Konge igjen i stad. Jeg synes det er meget bra surround-prossesering i den filmen.

Veldig mye bruk av bak kanalene og det liker jeg.

Men det jeg finner snodig er at jeg synes Dolby Digital sporet kanskje er ett bitte lite hakk bedre enn DTS sporet i den filmen. Ikke noe dårligere hvert fall synes jeg.
    Siden Mentor er målet og du bekymrer deg for Mentor 6 kontra 8. Jeg kan fortelle at nå har jeg kjørt mine Mentor 6 uten subb en liten stund, og jeg savner faktisk ikke subben. Faktisk så la jeg meg ned på knærne og plasserte øret inntil membranen til min SVS for å forsikre meg om at den ikke drev å spilte med alikavel. Så overbevisende kraftfull virket bassen. Dette på CD musikk.

Spilt Renee Olstead skylark en repriserecords.com innspilling med Humberto gatica som mikser og opptaker. Utrolig god innspilling og anbefales til dem som liker litt hurtig, poppulær jazz. Veldig god og ikke minst detaljert, hurtig bass. Ikke for det, alt annet over hele frekvenslinjen høres meget helhetlig ut.

Spilte Mari Boine Idjagiedas, spesielt spor tre. Denne har noen hjerte slag/trommer som spiller meget dybt. Dette kom fram meget godt på mentor. Myye bedre enn det Consept 8(som jeg hadde tidligere) klarte å frambringe. Da uten subb.

Når jeg skrur opp lyden så tro meg når jeg sier at jeg da kjenner det i ryggtavla som en deilig sitring. Godt med vibrasjoner langs gulvet treffer bena også. Dette er veldig bra. Trommene dunker skikkelig mot ørene også. Ikke ubehagelig på noe vis, man får egentlig mest lyst til å skru opp mer. He, he ikke bra for naboforholdet tenker jeg.

Men husk at Mentor trenger grusomt lang innspillingstid før denne bassen kommer. Kan ikke huske at bassen var så til grader kraftful og så dyp i begynnelsen. Nå har jeg hatt dem i ca 9 mnd. Stort sett spilt med SVS på sterio også, men nå er dette altså for min del unødvendig.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 6 kommer inn for testing i dag så dette kan bli en spennende oppgave, det vil komme en test i morgen hvordan det hele gikk seg til og hvordan lydbildet ble med min type musikk. Den som lever får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg på denne tråden da jeg synes Dali låter fantastisk. Jeg har riktignok ikke hatt de verste høyttalerene selv, men hadde tidligere et komplett surroundoppsett av Consept-høyttalere. Consept 8 fronter, Consept 2 bak og Consept senter. Var en hyggelig opplevelse selv om det ikke er hi-end akkurat. Surround-anlegget ble solgt og for tiden har jeg Ikon 5 i stereo da stuen er litt for utfordrende til surround, det får bli i neste leilighet/hus.
    Går med tanker om hva jeg kunne tenke meg, og det ville i så fall blitt W2 (2 eller 4 stk) og Ikon vokal 2 i tillegg til Ikon 5 som fronter, og en eller annen sub. Og på sikt så ville det nok blitt Ikon 7 eller 8 som fronter. Men, det blir senere som sagt, og kanskje har det kommet noe annet når den tid kommer.

Akkurat nå er det en bedre forsterker for stereo-oppsett som er målet slik at jeg får utnyttet Ikon 5 bedre. Nå blir det litt tam lyd fra en halvgammel og litt svak surround-forsterker fra Denon.

Men jeg ser fremover mot lysere tider!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg finner snodig er at jeg synes Dolby Digital sporet kanskje er ett bitte lite hakk bedre enn DTS sporet i den filmen. Ikke noe dårligere hvert fall synes jeg.
    Heyhey, DTS sporet er vesentlig bedre. Hør på dialog, detaljer og dynamikk i forhold til DD sporet. Forskjeller her mener jeg...

For meg løsnet Mentorene skikkelig nå for ca. 1 mnd siden, ca. 3-4 mnd etter jeg kjøpte dem. Klart de trenger innspillingstid på ca. 100 timer og er fantastiske etter det, men jeg synes det var først nå i det siste dem virkelig briljerer. Mulig dette er placebo, men jeg elsker det.

Men tronna, du må få deg et skikkelig rom før du skaffer deg Mentor. Sats på det først!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Dali T-skjorte. Stoffet kjennes ut som god kvalitet. Den er sort. Et rødt Dali emblem på ene t-skjorte ermet. Ikke rund krave men brettet skjorte krave med tre knapper forran.
    Dalis Entusiaster-dali-skjorte-jpg

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet slik ca. hva jeg kan forvente å få i avslag på Dali Ikon 8?

HiFi-klubben har jo monopol på Dali, så det blir kanskje litt vanskelig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot

Det er vanskelig å få noe spes rabatt på Dali egentlig, men det er bare å se på lagersalgene deres eller spørre i en av dem største butikkene. Kanskje det dukker opp noe på brukten med tiden osv, men det er bare å følge med vet du.

Ikon 8 er en meget morsom høytaler som jeg har selv, med rett elektronikk så speller den fletta ta en mann uten tvil.

Koser meg med Dali Mentor 6 her nå og dem speller klokkerent og ganske kult, de er ikke 100% innspillte men dem gir et veldig lovende lydbilde her. Test kommer med tid og stunder, driver å samler litt tanker her...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot

Hvorfor skal man ha avslag? Det koster det det koster. Det er samme firma som eier Dali og HFK. Derfor monopol i skandinavia.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Fikk min Dali T-skjorte. Stoffet kjennes ut som god kvalitet. Den er sort. Et rødt Dali emblem på ene t-skjorte ermet. Ikke rund krave men brettet skjorte krave med tre knapper forran.
    Dalis Entusiaster-dali-skjorte-jpg
    Lekker skjorte gitt, trøst deg med det at det er få med en slik.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er vanskelig å få noe spes rabatt på Dali egentlig, men det er bare å se på lagersalgene deres eller spørre i en av dem største butikkene. Kanskje det dukker opp noe på brukten med tiden osv, men det er bare å følge med vet du.

Ikon 8 er en meget morsom høytaler som jeg har selv, med rett elektronikk så speller den fletta ta en mann uten tvil.

Koser meg med Dali Mentor 6 her nå og dem speller klokkerent og ganske kult, de er ikke 100% innspillte men dem gir et veldig lovende lydbilde her. Test kommer med tid og stunder, driver å samler litt tanker her...
    Bare vær klinkende klar på at bass trøkk får du ikke før etter temmelig lang innspillingstid..
    OK?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg litt gæærn her, men har tatt meg mål av at jeg til slutt en vakker dag skal være i mål med det som ser ut som drømmeanlegget:

Mentor 8
    Mentor Vokal
    Ikon On Wall X 4
    SVS PC-Plus X 2
    100 " Lerret

DA snakker vi

Sett i gang å spar pluss Lotto Tronna:-D :-D :-D 100k eller noe detta gitt
    Ser ut som et skikkelig bra mål! Da er du hvertfall garantert det trøkket og de detaljene du er ute etter
    Det likner veldig på mitt drømmeanlegg og det der

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vær klinkende klar på at bass trøkk får du ikke før etter temmelig lang innspillingstid..
    OK?
    Jeg synes dem speller faktisk ganske fett jeg altså, dem er skikkelig flotte i finishen og spiller utmerket godt detaljert. Parasound er en knallmatch med dem, finnes ikke spisst eller skrikete i det hele tatt.

Clean sound and pure happiness...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes dem speller faktisk ganske fett jeg altså, dem er skikkelig flotte i finishen og spiller utmerket godt detaljert. Parasound er en knallmatch med dem, finnes ikke spisst eller skrikete i det hele tatt.

Clean sound and pure happiness...
    Parasond høres ut som min neste oppgradering på forsterker fronten. Kunne tenke meg Halo serien med A23 på senteren og A21 på frontene. :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasond høres ut som min neste oppgradering på forsterker fronten. Kunne tenke meg Halo serien med A23 på senteren og A21 på frontene. :twisted:
    Det funker bra det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener å erindre det er noen i denne tråden som har nettopp det...? ;-)

er vel også en inne på forumet her (husker ikke navnet i farten) som har 3xJC1 på front og A21 bak.. Det er jo greit... :-D

men Tronna.. drømmeanlegget ditt ser jo vanvittig ut på papiret - men er det ikke litt farlig å "låse" seg inn på noe slikt når du der har bevegd deg inn i en prisklasse det er veldig mye snask å velge mellom... kan jo hende det er noe som passer det bedre enn Dali ?? :-) du er jo her på f.eks Sonus Faber og Vienna Acoustic nivå fcol... *drømme*

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det funker bra det
    Akk, ja...
    jeg har sett ditt oppsett..8)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Mentor er målet og du bekymrer deg for Mentor 6 kontra 8. Jeg kan fortelle at nå har jeg kjørt mine Mentor 6 uten subb en liten stund, og jeg savner faktisk ikke subben. Faktisk så la jeg meg ned på knærne og plasserte øret inntil membranen til min SVS for å forsikre meg om at den ikke drev å spilte med alikavel. Så overbevisende kraftfull virket bassen. Dette på CD musikk.

Spilt Renee Olstead skylark en repriserecords.com innspilling med Humberto gatica som mikser og opptaker. Utrolig god innspilling og anbefales til dem som liker litt hurtig, poppulær jazz. Veldig god og ikke minst detaljert, hurtig bass. Ikke for det, alt annet over hele frekvenslinjen høres meget helhetlig ut.

Spilte Mari Boine Idjagiedas, spesielt spor tre. Denne har noen hjerte slag/trommer som spiller meget dybt. Dette kom fram meget godt på mentor. Myye bedre enn det Consept 8(som jeg hadde tidligere) klarte å frambringe. Da uten subb.

Når jeg skrur opp lyden så tro meg når jeg sier at jeg da kjenner det i ryggtavla som en deilig sitring. Godt med vibrasjoner langs gulvet treffer bena også. Dette er veldig bra. Trommene dunker skikkelig mot ørene også. Ikke ubehagelig på noe vis, man får egentlig mest lyst til å skru opp mer. He, he ikke bra for naboforholdet tenker jeg.

Men husk at Mentor trenger grusomt lang innspillingstid før denne bassen kommer. Kan ikke huske at bassen var så til grader kraftful og så dyp i begynnelsen. Nå har jeg hatt dem i ca 9 mnd. Stort sett spilt med SVS på sterio også, men nå er dette altså for min del unødvendig.
    Kan meget vel hende det holder med Mentor 6. Jeg vet AKKURAT hva jeg vil ha så vi får se Magefølelsen sier at 8ern vipper meg av pinnen og gir meg det jeg lengter etter, men vi får se.

Veldig spent på hvordan Mentor 6 takler en del av musikken jeg hører på. Om den har kropp og dynamikk nok til den type musikk. jeg trenger etter mitt behov en høyttaler som virkelig kan kicke, samtidig som den er veldig raffinert.

Jeg ser Mentor 6 skal ha 2 X 6,5 " mellomtone/bass.

Er det sånn med denne HT at det nederste elementet er rein bass og det over mellomtone/bass?

Eller er begge helt like?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Men tronna, du må få deg et skikkelig rom før du skaffer deg Mentor. Sats på det først!
    Jepp, dette er en langtidsplan og stresser ikke i det hele tatt. Koser meg med det jeg har nå, og Mentor-oppsettet vil ta tid å få råd til.

Men det som kommer inn her er SVS PC12-Plus Den gleder jeg meg til, har store forventninger. Håper å ha den i Juni.

Kommer det ikke skattepenger da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ser ut som et skikkelig bra mål! Da er du hvertfall garantert det trøkket og de detaljene du er ute etter
    Det likner veldig på mitt drømmeanlegg og det der
    Ja du å jeg har jo funnet ut at vi har ganske lik smak

Kanskje vi ender opp med det samme oppsettet til slutt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan meget vel hende det holder med Mentor 6. Jeg vet AKKURAT hva jeg vil ha så vi får se Magefølelsen sier at 8ern vipper meg av pinnen og gir meg det jeg lengter etter, men vi får se.

Veldig spent på hvordan Mentor 6 takler en del av musikken jeg hører på. Om den har kropp og dynamikk nok til den type musikk. jeg trenger etter mitt behov en høyttaler som virkelig kan kicke, samtidig som den er veldig raffinert.

Jeg ser Mentor 6 skal ha 2 X 6,5 " mellomtone/bass.

Er det sånn med denne HT at det nederste elementet er rein bass og det over mellomtone/bass?

Eller er begge helt like?
    Det nederste er et rent basselement.

Side 222 av 743 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 722 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •