Dalis Entusiaster - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 22 av 743 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 522 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da får vi vel se om det ikke blir først en og kanskje enda en med åra. Har dette HFK kortet ja. Få betalt ned det som er på det nå, spare litt og så handle vel

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kan også anbefale ikon subben og den er egentlig litt "rimelig" forhold til ytelse, så jeg selv har hatt denne subben og var storfornøyd. Det som var planen min var å bytte en stuekino, men slo fra meg hele prosjektet og solgte også min sub. Kan si med det at jeg savner den som den subben den var, og jeg synes du skal vurdere å ta deg råd til en slik sub. Hifiklubben har gode finansmuligheter, så da betaler du ikke rare renten på dette kjøpet heller. Jeg vet hva jeg snakker om og er svært overbevisst at du vil bli glad for et slikt kjøp også. Ikon subben var testet i fjor fra svenske bladet Hifi & musik, og den vant faktisk. Jeg kan faktisk legge ut selve testen her for dere om dere er int å lese den? Noen for det forslaget?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også anbefale ikon subben og den er egentlig litt "rimelig" forhold til ytelse, så jeg selv har hatt denne subben og var storfornøyd. Det som var planen min var å bytte en stuekino, men slo fra meg hele prosjektet og solgte også min sub. Kan si med det at jeg savner den som den subben den var, og jeg synes du skal vurdere å ta deg råd til en slik sub. Hifiklubben har gode finansmuligheter, så da betaler du ikke rare renten på dette kjøpet heller. Jeg vet hva jeg snakker om og er svært overbevisst at du vil bli glad for et slikt kjøp også. Ikon subben var testet i fjor fra svenske bladet Hifi & musik, og den vant faktisk. Jeg kan faktisk legge ut selve testen her for dere om dere er int å lese den? Noen for det forslaget?
    Ja takk Vil gjerne lese testen! Har du en link å legge ut blir jeg glad

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Et hett tips, bli kjent med en som jobber i HFK.... :-D
    Fy fy. Det er ikke lov

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei jeg veit....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av diverse subwoofere fra HemmaBio 6.juni 2007

Håper disse bildene er godt leslige for dere, brukte litt tid for å resize og stå i her i stad.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DALI IKON 6 | FINN torget

Dali Ikon 6 til salgs for noen som ønsker det, om jeg ser noe relatert til Dali av nyere modeller vil jeg paste det inn her. Det kan jo være noen som er int å kjøpe litt eldre Dali modeller også, så her er det en mulighet for kjøp og salg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har fått mulighet til å høre litt på ikon 8'ene mine nå og jeg har kommet over et spm:
    Jeg syns lyden er veldig bra, og er fornøyd der. Men jeg syns jeg mangler muligheten til å spille høyt. Syns jeg kunne spille mye høyere med concept 8'ene mine.
    Det jeg lurer på da er: kommer dette av at jeg Denon AVR-2808'en min ikke har nok kraft?
    Jeg var innom hifiklubben er en stund siden og hørte på ikon 8 på forsterkeren min, og senere da på en NAD C372. Det ble merkbart mye bedre med effekten til 372'en.

Et annet problem jeg har kommet over er at romkorreksjonen på receiveren min tuller med meg.
    Etter romkorreksjon står alle høytalerene justert med +10 til +12 i channel oppsettet. Sånn var det heller ikke med conceptene mine. Er det noe jeg gjør galt her?

Beklager litt dumme spørsmål. Jeg kan ikke så veldig mye om dette enda, men prøver å lære mens tiden går.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2808 blir litt snau ja... NAD 272 er nok det du trenger ...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8ene spiller bare enda bedre hvis du gir dem meeeeeeengder med kraft. Skaff deg en god effektforsterker som har mye strøm og ta av.

Når det gjelder channel volumet så virker det veldig rart. Hos meg ligger det ofte mellom -1 til +2. Sjekk igjennom kabling, plugger osv og prøv korreksjonen igjen.

Minner også om at jeg selger et par fantastiske Dali 6006! Ta kontakt! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ikon 8ene spiller bare enda bedre hvis du gir dem meeeeeeengder med kraft. Skaff deg en god effektforsterker som har mye strøm og ta av.

Når det gjelder channel volumet så virker det veldig rart. Hos meg ligger det ofte mellom -1 til +2. Sjekk igjennom kabling, plugger osv og prøv korreksjonen igjen.

Minner også om at jeg selger et par fantastiske Dali 6006! Ta kontakt! ;-)
    I see.
    Har litt stramt budsjett akkurat nå, så vet ikke helt hvor lenge det blir til jeg får fikset meg en effektforsterker. Mulig jeg prøver meg på biamping for å se om det hjelper mens jeg sparer litt.
    Men hva syns folk om Nad C272? Vil det funke til Ikon 8?
    Eventuelt brukt Rotel 1080 eller lignende?
    Forslag mottas med takk.

Ang channel volumet så vet jeg ikke helt hva som er feil. Jeg får gå gjennom kabling som du sier, og se om det er noe feil der. Har ikke hatt dette problemet tidligere, så noe må det jo komme av.

En ting er hvertfall sikkert etter at jeg fikk Ikon 8:
    Jeg har overhodet ikke lyst til å sitte på jobb på kontoret mer. Det frister mye mer og sitte hjemme i stua og høre på musikk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å evt få lånt en radioshack desibelmåler, så smell inn en kalibrerings cd og finn 6 punkter der der målern gir best trøkk. Hvis du snakker med Flageborg her så kan han sikkert hjelpe deg, han er en super ekspert på det området. Jeg har hatt han på besøk engang med kalibrerings av en sub her, resultatet ble meget bra.

STEP BY STEP

Først må sub plasseres og kalibreres optimalt manuelt - gain på sub settes der hvor 50Hz gir 87 dB ved MasterVolum på -20 dB på Receiver.

Autosetup kjøres, mic plasseres slik jeg har skissert tidligere i romkorreksjonstråden. (PS. man må finne disse punktene først da)

Etter setup øker jeg sub med 6dB og Senter med 3 dB.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glory
    I see.
    Har litt stramt budsjett akkurat nå, så vet ikke helt hvor lenge det blir til jeg får fikset meg en effektforsterker. Mulig jeg prøver meg på biamping for å se om det hjelper mens jeg sparer litt.
    Men hva syns folk om Nad C272? Vil det funke til Ikon 8?
    Eventuelt brukt Rotel 1080 eller lignende?
    Forslag mottas med takk.

Ang channel volumet så vet jeg ikke helt hva som er feil. Jeg får gå gjennom kabling som du sier, og se om det er noe feil der. Har ikke hatt dette problemet tidligere, så noe må det jo komme av.

En ting er hvertfall sikkert etter at jeg fikk Ikon 8:
    Jeg har overhodet ikke lyst til å sitte på jobb på kontoret mer. Det frister mye mer og sitte hjemme i stua og høre på musikk
    Se om det finnes en brukt Parasound NC 2250 så slå til når du ser en, skal si denne røsker ganske bra i mellomgulvet altså. Det er godt å lese at du er veldig fornøyd med valg av høytalere, og ser frem til at du får mer trøkk i heimen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Prøv å evt få lånt en radioshack desibelmåler, så smell inn en kalibrerings cd og finn 6 punkter der der målern gir best trøkk. Hvis du snakker med Flageborg her så kan han sikkert hjelpe deg, han er en super ekspert på det området. Jeg har hatt han på besøk engang med kalibrerings av en sub her, resultatet ble meget bra.

STEP BY STEP

Først må sub plasseres og kalibreres optimalt manuelt - gain på sub settes der hvor 50Hz gir 87 dB ved MasterVolum på -20 dB på Receiver.

Autosetup kjøres, mic plasseres slik jeg har skissert tidligere i romkorreksjonstråden. (PS. man må finne disse punktene først da)

Etter setup øker jeg sub med 6dB og Senter med 3 dB.
    85db ved minus 20 på MV er riktig. Er ikke alle som trenger å øke channel level med 6 db på sub og 3 på senter. Dette kommer jo også ann på rommet og avstand til de respektive høyttalerne. Selv økte jeg bare med 2 db på sub og ingen økning på senter HT.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det som også kan gjøres er å sette en db måler i sweetspot og sette nivået på hver kanal så det blir likt. Som foreks 85db på hver HT fra sweetspot med MV på -20.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha RogerWaters!! Gøy å lese test av de subene. Er som sagt veldig fornøyd med Ikon suben min, og er kult å lese at den fikk så bra kritikk der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Takk skal du ha RogerWaters!! Gøy å lese test av de subene. Er som sagt veldig fornøyd med Ikon suben min, og er kult å lese at den fikk så bra kritikk der.
    Det er det jeg alltid har sagt, den er undervurdert og er helt konge.

SVS og XTZ er ikke de eneste subbene i verden, kjøper jeg meg sub igjen så går det rett til ikon igjen. UTEN TVIL.......

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty@online.no: jeg prøver å nå deg på både mail og pm men får ikke tak på deg. jeg vil kjøpe m25'en din. (har vært spent på svar i 2dager å ikke tenkt på noe annet så nå er jeg så desperat at jeg prøver her på tråden)

det som er tingen er at jeg har kjøper på mine 2 subber pluss 1stk 272 så om jeg får kjøpt m25'en av deg kan jeg selge unna dette med en gang. kontanter er ingen problem. håper å nå deg nå. mvh Jone Tungland

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    ....Også lurer jeg på Senter og Sub til disse. Til senter har jeg sett på:

DALI MENTOR LCR
    Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR LCR Høyttalere

Eller

DALI MENTOR VOKAL
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler

Hvilken anbefales? Er jo 6000 for den første da siden de egentlig selges som par. Men er det verdt de 3000 ekstra? Eller andre ideer?
    Har ikke hørt Dali Mentor LCR, men har en Dali Mentor Vokal senter og den er helt rå. Anbefaler ihvertfall denne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JBT
    da-ty@online.no: jeg prøver å nå deg på både mail og pm men får ikke tak på deg. jeg vil kjøpe m25'en din. (har vært spent på svar i 2dager å ikke tenkt på noe annet så nå er jeg så desperat at jeg prøver her på tråden)

det som er tingen er at jeg har kjøper på mine 2 subber pluss 1stk 272 så om jeg får kjøpt m25'en av deg kan jeg selge unna dette med en gang. kontanter er ingen problem. håper å nå deg nå. mvh Jone Tungland
    Hei du. Har fått både PM og mail av deg. Beklager at jeg ikke har svart. Det har rett å slett gått i glemmeboka. Noe opptatt om dagen "dårlig bortforklaring" Men jeg har en kjøper som befinner seg på østlandet. Om det skulle gå i vasken så kontakter jeg deg.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja si i fra. jeg har ingen problem med å hente! så får jeg krysse fingrene for at han andre trekker seg eller lignende!:-D skulle hatt denne... helst i går hehe

Side 22 av 743 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 522 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •