Dalis Entusiaster - Side 219

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 219 av 743 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 719 ... SisteSiste
Viser resultater 4,361 til 4,380 av 14851
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Jeg har sammenliknet Mentor 8 og Mentor 6 i de samme omgivelsene, og den største forskjellen for mine amatørører, er bassen.
    Kanskje Daniel kan si litt om hva som er forskjell på disse to bortsett fra mer bass?

Den burde jo være bedre på alle måter. Sånn utseendemessig ser det hvert fall ut som den har mye mer moro å gi hvert fall.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    tenkte jeg skulle varskue dere disipler, skjønt dere vet det kanskje alerede?

Møt Lars Worre fra DALI

DALIs direktør Lars Worre er ingeniør og inkarnert musikkelsker. Å lytte til god musikk på et virkelig godt anlegg er en livsnødvendighet han svært nødig vil unnvære. Og etter hans mening blir det blir stadig færre unnskyldninger for dårlig lyd.

Benytt denne sjeldne anledningen til å stille ham spørsmål direkte! Han svarer på alt fra sin favorittmusikk til det perfekte anlegg, og selvsagt DALIs mange høyttalere, f.eks den helt nye KOMPAS innbygningshøyttaleren som snart lanseres.
    Lars sitter og besvarer alle spørsmål onsdag 18. mars kl 10-14.

Nettmøte med Lars Worre fra DALI

jeg ble litt snytt da dette er et substitut for en demokveld på klubben som ble avlyst men men....
    Har sett den innbygningshøyttaleren. Genial konstruksjon. Kan til og med montere bakboks direkte på høyttaleren.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/45501

må da være en rimelig grei pris... :-D
    Jeg kjøpte mine for 13.000 for ett år siden. Da var de 3 mnd gamle.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice price...

Det er vel også en grunn til at jeg ikke gidder å selge mine.... Folk er bare sinnsykt gjerrige når det gjelder brukt produkter. Fikk en del skambud på Abrahamsen som jeg solgte, svarte bare: Haha... tilbake. Selvfølgelig vil folk ha det billigst mulig, men det er måte på.

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er hvorfor vil folk selge mentor ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Finnes jo mye annet på markedet også. Kan jo også være pga plassmangel eller andre personlige årsaker.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke det. Vurderte det, men så ble jeg forelsket igjen... :-P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk er for kravstore og det er ingen andre gode svar enn det.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg skal ikke det. Vurderte det, men så ble jeg forelsket igjen... :-P
    Elkset mine fra dag 1. er fortsatt langt unna innspilt

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Finnes jo mye annet på markedet også. Kan jo også være pga plassmangel eller andre personlige årsaker.
    Plass mangel stiller jeg et ? til. De er jo ikke veldig store. 103cm høy.
    Men dype er dem

Fins mye ute der.

Håper bare det kommer noe brukt mentor sub jeg
    evig pene de

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som jeg kjøpte mine av hadde fått et knalltilbud på noen andre høyttalere en annen plass. Derfor solgte han dem for en grei pris.
    Måtte ha penger ganske raskt.

Det er vel ofte sånn..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkset mine fra dag 1. er fortsatt langt unna innspilt
    Jeg gjorde det samme, men så trodde jeg de ikke var riktig for meg men så ble det veldig riktig for meg alikevel.... Nyforelsket kan man si. Hehe

huff....ikke bra å prate slik om en høyttaler. :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er takkebrev til Lars Worre sendt så da har jeg sendt noen forspørsler på fremtidige produkter osv, men det er godt å få gjort det også. Synes disse trøyene var så bra gjennomført så det kreves litt ekstra takk, så jeg valge å legge til noen gode ord.

Jeg regner med å ha noen str. xxl igjen her etter jeg har sendt ut de jeg skal, noen andre her inne som er int i en slik trøye eller? Da kan dere sende meg en PM, ellers har jeg ringt Hifiklubben i dag og ned Mentor 6 på Onsdagen. Det vil komme en test fra meg på den saken, elektronikken som skal brukes er min egen så det vil det ikke bli skrevet no spes om. Her skal jeg gå på høytalerns egenskaper med min elektronikk, har ikke hørt om noen tester med dette oppsettet før så dette kan bli spennende.

Ellers er alt som før og Logitech Harmony One anbefales sterkt folkens, den er plug'n'play og er lekende lett.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nå er takkebrev til Lars Worre sendt så da har jeg sendt noen forspørsler på fremtidige produkter osv, men det er godt å få gjort det også. Synes disse trøyene var så bra gjennomført så det kreves litt ekstra takk, så jeg valge å legge til noen gode ord.

Jeg regner med å ha noen str. xxl igjen her etter jeg har sendt ut de jeg skal, noen andre her inne som er int i en slik trøye eller? Da kan dere sende meg en PM, ellers har jeg ringt Hifiklubben i dag og ned Mentor 6 på Onsdagen. Det vil komme en test fra meg på den saken, elektronikken som skal brukes er min egen så det vil det ikke bli skrevet no spes om. Her skal jeg gå på høytalerns egenskaper med min elektronikk, har ikke hørt om noen tester med dette oppsettet før så dette kan bli spennende.

Ellers er alt som før og Logitech Harmony One anbefales sterkt folkens, den er plug'n'play og er lekende lett.
    Jeg tar gjerne en Rogers. Selv om XXL på meg blir gangsta style yo mo-fo.

Og gi fyldig tilbakemelding på Mentor på Parasound, da jeg vurderer denne komboen selv. 8)

Btw, hvem stiller med best pris på Parasound? Hvor kan jeg evt. snakke med en snill selger?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg tar gjerne en Rogers. Selv om XXL på meg blir gangsta style yo mo-fo.

Og gi fyldig tilbakemelding på Mentor på Parasound, da jeg vurderer denne komboen selv. 8)

Btw, hvem stiller med best pris på Parasound? Hvor kan jeg evt. snakke med en snill selger?
    Best pris er vel å vente til det kommer noen på brukten, eller sjekk med denne:

JFS SOUND SYSTEMS

Vet ikke åssen han på litt rabatter og sånn men selger i hvertfall Parasound, ligger i drammen så det er ikke noe problem.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PARASOUND HALO A-23 ser jo fin fin ut. :-D

Noen ord om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Kanskje Daniel kan si litt om hva som er forskjell på disse to bortsett fra mer bass?

Den burde jo være bedre på alle måter. Sånn utseendemessig ser det hvert fall ut som den har mye mer moro å gi hvert fall.
    Jeg har også hørt disse to side om side (drevet av NAD M3 med Cambridge 740C), og kort fortalt var min opplevelse av det at lydbildet fra 8'ern var større og mer komplett. Varmere og fyldigere lyd. Ikke akkurat natt og dag, men absolutt hørbart. Og, i riktig rom og med rett forsterkeri, har 8'eren potensiale til å levere et enormt basstrykk, som virkelig griper tak i mellomgulvet så det kjennes.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Jeg har også hørt disse to side om side (drevet av NAD M3 med Cambridge 740C), og kort fortalt var min opplevelse av det at lydbildet fra 8'ern var større og mer komplett. Varmere og fyldigere lyd. Ikke akkurat natt og dag, men absolutt hørbart. Og, i riktig rom og med rett forsterkeri, har 8'eren potensiale til å levere et enormt basstrykk, som virkelig griper tak i mellomgulvet så det kjennes.
    NICE:-D Denne med Yamaha fungerer kanskje utmerket?`

Er det en HT som både leverer på rolig akustisk musikk samt den rocker skjorta av en hvis man vil høre litt elektronisk, pop, rock osv?

Ikke noe spesiell musikk den takler best?

Jeg liker morofaktor:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den presterte bra uansett hva jeg satte på. Vokaler lått også flott. Akustisk sett gjør Mentor det veldig bra på gitar og trommer spesielt.

Satte på noen låter i metall-sjangeren som låter skarpt på Helicon, men på Mentor var det i grunn bare å dra på.

For å si litt om hva som venter den som ser et hakk videre oppover fra Mentor; Jeg har også hørt Mentor 8 og Helicon 800MK2 side om side, og Helicon gjorde det vesentlig bedre på musikk utenfor rock- og metallsjangeren (som hadde en tendens til å låte skarpt og bassfattig på høyt volum). Det meste låter mer naturlig, klart og rent (må ikke forveksles med nøytralt og kjedelig) med Helicon, og dybde/"3D-perspektiv" og romfølelse rager etter min oppfatning mange hakk over Mentor. Bassen går også merkbart dypere med Helicon, og fremstår som mer nyansert, men kanskje ikke helt med den samme pondusen.

En artig detalj: Der Mentor bretter lydbildet horisontalt langt utover i rommet, strekker Helicon lydbildet langt opp i taket, og man kan "se" innover i lydbildet når Helicon spiller. Til sammenligning låter diskanten på Mentor mer to-dimensjonal og "tørr", mer som å se på en stor vegg med mange detaljer overalt. Når Helicon settes på brytes veggen ned og man kan "se" langt ut i rommet. Dette kommer spesielt godt fram på musikk med høy akustisk faktor, kor og orkester. Men til rocke/metall-entusiaster er jeg trygg på at Mentor 8 går rett hjem. Ingen tvil om at moro-faktoren er til stede her, men det setter sine krav til forsterkeriet. Det nytter ikke å tro at man slipper unna med en C372, f.eks. De bør få forsterkeri som har godt med krefter under panseret. Husk også at på godt og vondt vil disse høyttalerne gi veldig klart uttrykk for hva slags klangbalanse utstyret ditt har. Helicon er brutal på dette. Putter du på en forsterker med klinisk klang, så låter det iskaldt. Samme med noe som låter varmt, det formerlig stråler varme ut fra kassene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Jeg synes den presterte bra uansett hva jeg satte på. Vokaler lått også flott. Akustisk sett gjør Mentor det veldig bra på gitar og trommer spesielt.

Satte på noen låter i metall-sjangeren som låter skarpt på Helicon, men på Mentor var det i grunn bare å dra på.

For å si litt om hva som venter den som ser et hakk videre oppover fra Mentor; Jeg har også hørt Mentor 8 og Helicon 800MK2 side om side, og Helicon gjorde det vesentlig bedre på musikk utenfor rock- og metallsjangeren (som hadde en tendens til å låte skarpt og bassfattig på høyt volum). Det meste låter mer naturlig, klart og rent (må ikke forveksles med nøytralt og kjedelig) med Helicon, og dybde/"3D-perspektiv" og romfølelse rager etter min oppfatning mange hakk over Mentor. Bassen går også merkbart dypere med Helicon, og fremstår som mer nyansert, men kanskje ikke helt med den samme pondusen.

En artig detalj: Der Mentor bretter lydbildet horisontalt langt utover i rommet, strekker Helicon lydbildet langt opp i taket, og man kan "se" innover i lydbildet når Helicon spiller. Til sammenligning låter diskanten på Mentor mer to-dimensjonal og "tørr", mer som å se på en stor vegg med mange detaljer overalt. Når Helicon settes på brytes veggen ned og man kan "se" langt ut i rommet. Dette kommer spesielt godt fram på musikk med høy akustisk faktor, kor og orkester. Men til rocke/metall-entusiaster er jeg trygg på at Mentor 8 går rett hjem. Ingen tvil om at moro-faktoren er til stede her, men det setter sine krav til forsterkeriet. Det nytter ikke å tro at man slipper unna med en C372, f.eks. De bør få forsterkeri som har godt med krefter under panseret, gjerne med en varm klangbalanse.
    Hva med Yamaha 3900 og en Parasound 2250 til disse da, hadde det gjordt susen?

Side 219 av 743 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 719 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •