Dalis Entusiaster - Side 217

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 217 av 743 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 717 ... SisteSiste
Viser resultater 4,321 til 4,340 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har faktisk Dali bærepose, det er flott skal du se.

Dali trøyene var faktisk veldig fine så jeg får sende takkebrev til Herr Lars Worre, synes det er generøst å sende slikt til ære for vår tråd folkens. Det er sjelden man får en ekte Dali Trøye for en tråd på forum, moro å få litt for all den gode Dali reklamen vi fikser her.
    Du får hilse fra "medlemmene" her og takke ja Moro at tråden får litt oppmerksomhet fra sjefene nede i danmark!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5.1 6.1 7.1

Har noen spørsmål til ekspertene

Jeg er ganske ny innen den litt finere hifi stilen.. først får noen måneder siden at jeg begynte å invistere skikkelig.
    før har jeg bare hadd masse fårskjellig med mye bass. gøy, men får ikke ståpels av det, slik som jeg får av mitt nye anlegg.

Men.. hva er fårskjell på å bruke 7.1 lyd, som jeg har i min nye NAD 765, og bare bruke optisk kabel mellom blueray spilleren og reciveren. jeg har lyd i alle høytalerne, mn får jeg alle effektene som 7.1 lyd har?

Ikke helt inn i alt det dær ennå, men er skikkelig gira på å lære.
    Håper noen kan skrive et godt å langt innlegg som en nybegynner som jeg fårstår

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei sv3inung

har selv hatt 2x nad 272 på et par dali 909 dette fungerte meget bra. 909 har ikke bi-wire mulighet så dem bi-ampet jeg. men hørte ikke forskjell om på å ha en 272 til hver av høytalerne eller å bruke en 272 til bassene å en til mellomtone å diskantene. i stua har jeg nad c542 veldig god cd spiller bruker den sammen med nad 720bee sammen med dali 5005 utrolig gode høytalere. ganske lik signatur som i 8008 dine.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    joa men blir jo uten ES funksjon her. jeg har 5.1=)

Men den gjør om signalet til 5.1 gjør den ikke det?

Husker jeg feil nå eller er 5.1 ES og 6.1 det samme?
    Du kan jo fint kjøre med DTS-ES. Det blir bare "skalert" ned til 5.1. Du har 5.1 ES Matrix som har en slags "matrixed" bak senter, og så har du DTS-ES 6.1 Discrete som har en ekte bak senter....

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    har selv hatt 2x nad 272 på et par dali 909 dette fungerte meget bra. 909 har ikke bi-wire mulighet så dem bi-ampet jeg. men hørte ikke forskjell om på å ha en 272 til hver av høytalerne eller å bruke en 272 til bassene å en til mellomtone å diskantene. i stua har jeg nad c542 veldig god cd spiller bruker den sammen med nad 720bee sammen med dali 5005 utrolig gode høytalere. ganske lik signatur som i 8008 dine.
    Hvordan kan du bi-ampe uten bi-wire?

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@ Dali Lektor

Hvordan er t765 på lektor ?
    Kommer til å få t775 på mine mentor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T765 på lektor går som en drøm, det var den jeg fikk anbefalt på hifiklubben.
    Mye trøkk i bassene, masse power å gå på!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Hvordan er t765 på lektor ?
    Kommer til å få t775 på mine mentor
    Hvorfor T775? RXV3900 fungerer jo supert på Mentor! T775 har jo ikke HD-lyd og har en del mangler i forhold til RXV3900...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Euphonia MS4

Noen som trenger et par med flotte høytalere?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvorfor T775? RXV3900 fungerer jo supert på Mentor! T775 har jo ikke HD-lyd og har en del mangler i forhold til RXV3900...
    Samt at Room EQ er mye bedre. Også oppsett for 2ch stereo.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali Euphonia MS4

Noen som trenger et par med flotte høytalere?
    Prisen er heller ikke ille.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han skal bruke ps3 såvidt jeg vet... så spiller da ingen rolle.. :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    Har noen spørsmål til ekspertene

Jeg er ganske ny innen den litt finere hifi stilen.. først får noen måneder siden at jeg begynte å invistere skikkelig.
    før har jeg bare hadd masse fårskjellig med mye bass. gøy, men får ikke ståpels av det, slik som jeg får av mitt nye anlegg.

Men.. hva er fårskjell på å bruke 7.1 lyd, som jeg har i min nye NAD 765, og bare bruke optisk kabel mellom blueray spilleren og reciveren. jeg har lyd i alle høytalerne, mn får jeg alle effektene som 7.1 lyd har?

Ikke helt inn i alt det dær ennå, men er skikkelig gira på å lære.
    Håper noen kan skrive et godt å langt innlegg som en nybegynner som jeg fårstår
    Ta en titt på denne linken
    Hjemmekino.no - Guide -

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    han skal bruke ps3 såvidt jeg vet... så spiller da ingen rolle.. :-)
    Fortsatt bedre EQ samt oppsett for musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. får lure meg inn i denne tråden jeg også siden jeg har kjøpt meg dali høytalere nå.har hatt harman&k avr 8500 og infinity kappa 100(2x12") i en del år og har vert fornøyd med det. men fikk plutselig en impuls om å kjøpe blueray spiller for litt siden.men en burde da vel ha forsterker til å spille hd-lyd med også da. bestilte pioneer bdp 51 og pioneer sc-lx81 reciver. joda bedre lydbilde, men litt slankere i bassen. så kansje jeg skulle hatt noen nye høytalere som er lettere å drive, og litt mindre enn kappa(150cm). lurte på lektor8, men syntest de ser litt for billig ut(skal jo være et møbel i stuen), så jeg kjøpte et par mentor6 brukt.skuffet og litt uvant til å begynne med.:cry: lyden kommer mye lavere fra.(høytalerene er jo små syntest jeg).og spillte veldig spinkelt. men det har gått seg mere til nå. lydbildet er åpnere og bassen dypere og mere kontant.men jeg syntest det mangler noe. den rundere vibrerende bassen i kappaene er i hverfall ikke til stede.jeg bi-amper fronthøytalerene, men effekt forsterker hadde vel fått litt mere ut av de.
    men hvordan er mentor 8 i forhold til mentor 6.er det mye mer trøkk, og dypere bass? jeg har en stue på ca 35m3. vurderer sub, men jeg spiller mer musikk enn jeg ser på film så da er det vel bedre med høytalere med mer giv i enn sub.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    hei. får lure meg inn i denne tråden jeg også siden jeg har kjøpt meg dali høytalere nå.har hatt harman&k avr 8500 og infinity kappa 100(2x12") i en del år og har vert fornøyd med det. men fikk plutselig en impuls om å kjøpe blueray spiller for litt siden.men en burde da vel ha forsterker til å spille hd-lyd med også da. bestilte pioneer bdp 51 og pioneer sc-lx81 reciver. joda bedre lydbilde, men litt slankere i bassen. så kansje jeg skulle hatt noen nye høytalere som er lettere å drive, og litt mindre enn kappa(150cm). lurte på lektor8, men syntest de ser litt for billig ut(skal jo være et møbel i stuen), så jeg kjøpte et par mentor6 brukt.skuffet og litt uvant til å begynne med.:cry: lyden kommer mye lavere fra.(høytalerene er jo små syntest jeg).og spillte veldig spinkelt. men det har gått seg mere til nå. lydbildet er åpnere og bassen dypere og mere kontant.men jeg syntest det mangler noe. den rundere vibrerende bassen i kappaene er i hverfall ikke til stede.jeg bi-amper fronthøytalerene, men effekt forsterker hadde vel fått litt mere ut av de.
    men hvordan er mentor 8 i forhold til mentor 6.er det mye mer trøkk, og dypere bass? jeg har en stue på ca 35m3. vurderer sub, men jeg spiller mer musikk enn jeg ser på film så da er det vel bedre med høytalere med mer giv i enn sub.
    Å gå fra 2x12 til 6,5" vil nok virke litt spinklere, det sier seg selv egentlig. Men det er forskjell på masse bass og god bass.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Mania

Hvorfor har du helsnudd så fra Yamahaen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja selfølgelig ventet jeg ikke den samme bassen fra mentor som kappa. er faktisk fornøyd med at en høytaler med så små elementer kan gi så pass bass. nå har jeg ikke hatt høytalerene mer enn et par dager heller, så det er nok også noe med vane å gjøre etter å hatt kappa'ene i 6 år.vannt til en dyp rund lyd. men lydbildet, og spessielt stemmene åpner seg mer med mentor. stemmen til madrugada hørest bedre ut, men stemmen til johnny cash mangler litt undertone syntest jeg.jeg skal for all del ikke kritisere mentor.det er vell feil plass . men det jeg lurte på er om mentor 8 vil gi meg mye mer av det jeg var vannt til?(mere trykk,og litt dypere bass)går ut i fra den spiller høyt med mere kontroll på basse,siden det er flere og ttørre elementer til å gi bass. er den mye tyngre å drive? er det et snev av kabinett-resonans i mentor6? hvordan er dette i m8 i forhold?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hva skal jeg med hd lyd med det første når jeg skal kjøre med ps3 som blueray spiller.
    Pluss at jeg føler jeg har fått hørt på naden. men ikke på rx-v3900. Spurte jo om jeg kunne høre hos deg men fikk jo ikke noe svar. Da gikk jeg for noe jeg har hørt på og fungerer fint i stereo

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hvorfor har du helsnudd så fra Yamahaen?
    Måtte for det første betale fullpris eller beste jeg fikk var for 14k
    Dermed syns jeg naden som er veldig fin i stereo var et riktig valg
    Uansett så kommer nad med oppdatering i mai, juni og kan da instalere dette på reciveren.

Side 217 av 743 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 717 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •