Dalis Entusiaster - Side 214

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 214 av 742 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 714 ... SisteSiste
Viser resultater 4,261 til 4,280 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må vel kanskje indrømme noe jeg fant ut her for en liten tid tilbake, er på grensa til flaut.
    Jeg kjørte audyssey på audyssey og synes ikke lyden fra ps3 ble noe bedre. Lyden fra radio var fin som helst, samme med TV, men har jo ikke samme kvaliteten på lyden her som den som skulle komme fra blu-rayer og CDer. Jeg var ikke fornøyd, lyden var lys og spiss osv og jeg var virkelig enig i Denon/Ikon6-historien. Nå viste det seg at jeg hele veien har kjørt 'Multi Channel Direct' på recieveren, og tenkt at det sikkert er det den skal stå på, i etterpåklokskapens ånd ser jeg at jeg burde ha luktet lunta...
    Nå kjører jeg 'Multi Channel In' og alt er så meget bedre, jeg er på grensa til fornøyd. Bi-ampen av frontene blir nok byttet ut med effekt etterhvert, men såpass fornøyd som jeg er nå blir dette på lang sikt. Elektronikken blir jo "fort" foreldet, så mulig det blir skifte av reciever istedet.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Nå viste det seg at jeg hele veien har kjørt 'Multi Channel Direct' på recieveren, og tenkt at det sikkert er det den skal stå på, i etterpåklokskapens ånd ser jeg at jeg burde ha luktet lunta...
    Nå kjører jeg 'Multi Channel In' og alt er så meget bedre, jeg er på grensa til fornøyd.
    Kan du si litt mer om multi channel direct og multi channel in? Hvor velger du mellom dette? Hva er forskjellen på disse?

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stemmer. 775 mangler noen viktige ting.
    Dette kan du instalere etterpå. og vil nok konkurer med den.
    vil tro at når jeg kjører stereo så får jeg bedre lyd med naden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    NAD vs Denon er det hvertfall ingen tvil i mine ører... :-)

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    NAD vs Denon er det hvertfall ingen tvil i mine ører... :-)
    Lyder bra. nå sitter jeg på låne t-765 så får meg t775 på onsdag

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Det vet jeg, men da NAD kommer med dette så har alle de andre kommet med noe nytt. De henger litt etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept

Hei! Har startet med litt bygging av hjemmekino, og startet med en 1708 receiver. Jeg fulgte opp med concept 6 gulvhøyttalere og er kjempefornøyd med de. Men jeg lurer på en ting.. Kjøpte meg en dali concept CT senterhøyttaler litt senere. Har ingen bakhøyttalere enda. Når jeg spiller musikk eller tv i stereo så gir det sterk og god lyd fra gulvhøyttalerne. Men når jeg ser film i dolby digital og dts, virker det som om lyden blir lavere og litt platt, rett og slett at master volumet blir mye lavere. Har jeg for liten senterhøyttaler? Eller er det receiveren som ikke er sterk nok. Tror ikke det siste skal være noe problem, men jeg sier ja takk til gode forslag! Vet det er mange flinke folk her :-D

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver å summe meg etter en HEFTIG filmopplevelse med Ringenes Herre - Atter En Konge:-D

Satan altså. Pelennor-Fields og Oliphanter....say no more:twisted:

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Pondus
    Hei! Har startet med litt bygging av hjemmekino, og startet med en 1708 receiver. Jeg fulgte opp med concept 6 gulvhøyttalere og er kjempefornøyd med de. Men jeg lurer på en ting.. Kjøpte meg en dali concept CT senterhøyttaler litt senere. Har ingen bakhøyttalere enda. Når jeg spiller musikk eller tv i stereo så gir det sterk og god lyd fra gulvhøyttalerne. Men når jeg ser film i dolby digital og dts, virker det som om lyden blir lavere og litt platt, rett og slett at master volumet blir mye lavere. Har jeg for liten senterhøyttaler? Eller er det receiveren som ikke er sterk nok. Tror ikke det siste skal være noe problem, men jeg sier ja takk til gode forslag! Vet det er mange flinke folk her :-D
    Hei. Desverre er Concept centeren for svak. Dette er synd. Dali skulle lagt mer i centeren til denne serien.

Selv har jeg Ikon centeren, men denne er også i minste laget.

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle sammen .tok med meg nad 218 ned til kompisen som har lektor8 og brukte HK 980 hans som pre.dette ble et veldig stort løft i lyd bilde ,mye mer trøkk seff og mye klarere mellomtone og oppover,det var skikkeli med bass og stor morofaktor,lektoren krabber ikke så dypt som ikon8 og seff ikke så klar men skal si de våknet når de fikk mer watt/strøm. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Kan du si litt mer om multi channel direct og multi channel in? Hvor velger du mellom dette? Hva er forskjellen på disse?
    Dette velger du med "knappene" på touchpaden på fjernkontrollen.
    Ved et flerkanals innsignal (f.eks dts 5.1) gjelder dette: 'STD' -> 'Multi Channel In', 'D/ST' -> 'Multi Channel Direct'.

I Direct-modus kjøres lyden rett gjennom recieveren uten å bli påvirket av eq-instillinger (Audyssey o.l.).
    Eq-instillinger kan også forandres ved å trykke på 'Eq' på touchpaden på fjernkontrollen. Følg med oppe i høyre hjørne på reciever-displayet. Der står det når den er aktiv.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    hei alle sammen .tok med meg nad 218 ned til kompisen som har lektor8 og brukte HK 980 hans som pre.dette ble et veldig stort løft i lyd bilde ,mye mer trøkk seff og mye klarere mellomtone og oppover,det var skikkeli med bass og stor morofaktor,lektoren krabber ikke så dypt som ikon8 og seff ikke så klar men skal si de våknet når de fikk mer watt/strøm. :-D
    Alle Dali elsker watt og dem blir lettere å be ut på dans når dem får litt å leke med, Lektoren er en morsom høytaler som er plasseringsvennlig og spiller kult. Jeg spilte av en demolåt her i går jeg ikke kunne navnet på, men jeg måtte bare skippe den her pga den gikk så forbanna dypt. Det er helt sjukt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Alle Dali elsker watt og dem blir lettere å be ut på dans når dem får litt å leke med, Lektoren er en morsom høytaler som er plasseringsvennlig og spiller kult. Jeg spilte av en demolåt her i går jeg ikke kunne navnet på, men jeg måtte bare skippe den her pga den gikk så forbanna dypt. Det er helt sjukt.
    hehe ja de liker watt merket det godt at ikon gikk dypere testet det blant annet på ayreon sin comatose ..det er noen låter som er alt for overdrevet med bass når barskapet lager og blander drinkene selv .det er skambankt konsert i drammen i dag men det er seff noe annet som kommer i veien,noen som skal

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali AXS 5000

Noen som har noe erfaring med Dali AXS 5000?
    Jeg så et par på Finn.no jeg er smått lei av cerwin vega
    med skrikende diskant og dårlig bass, også så jeg et par
    billige Dali AXS 5000 på Finn.no

Noen som har noen erfaring med disse, også lurer
    jeg på videre om de hadde vært noe bra på H/K 3380
    (2x 80w 8ohm)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da ble det utklassing fra LFC igjen,,,,

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja de liker watt merket det godt at ikon gikk dypere testet det blant annet på ayreon sin comatose ..det er noen låter som er alt for overdrevet med bass når barskapet lager og blander drinkene selv .det er skambankt konsert i drammen i dag men det er seff noe annet som kommer i veien,noen som skal
    Hehe, det er moro å mate dem med riktig kost så får man mere glede av dem au, men ene låta her i går var så hard for meg at jeg måtte bare dempe det hele. Jeg spilte ikke høyt engang og den der var helt sjuk, men det er skummelt når man får sånt sjokk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da ble det utklassing fra LFC igjen,,,,
    Uff, ikke mere fotballprat er dere snille... Roger Waters er ikke glad i fotball se

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Uff, ikke mere fotballprat er dere snille... Roger Waters er ikke glad i fotball se
    hehe ja det blir bare tull..hvilken låt var det du spilte .når man kommer borti sånt da blir jeg litt engsteli for de 8" i ht ,

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er United-gutta? Har de lagt seg? Jeg svever på rosa skyer her... FY F....KNUST

Roger, ha meg tilgitt denne ene meldinga er du snill, jeg skal holde smella nå. Jeg klarte ikke la være

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger, gikk Lektoren skikkelig dypt altså?

Nice

Side 214 av 742 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 714 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •