Dalis Entusiaster - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 213 av 742 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 713 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er også jeg blitt medlem i Dali klubben!

Jeg har handlet følgende høyttalere her på AVtorget:

2 x Ikon 6 fronter
    Ikon Vokal 2 center
    2 x Ikon 1 bak
    samt
    Ikon sub

Inklusive stativer til bakhøyttalerne, soundcare spikes og alt av kabler kom settet på 16.500 totalt. Har regnet at nypris er på over 30.000. Alt er under ett år gammelt. Dette må jo være et godt kjøp.

Har handlet her

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44492&cat=all
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=45162&cat=all

Gleder meg som en unge til å få hentet alt sammen neste helg

Nå gjenstår å kjøpe receiver, og da en som balanserer Ikon sin direkte/lyse/sterke/spisse/skrikende diskant (avhengig av ørene som lytter).
    Skal ha en med HD lydformater, foreløpig er Onkyo eller Yamaha på ønskelisten. Skal ha minimum 4 HDMI inn. Tar gjerne i mot tips om noen har erfaring.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahaugland
    Da er også jeg blitt medlem i Dali klubben!

Jeg har handlet følgende høyttalere her på AVtorget:

2 x Ikon 6 fronter
    Ikon Vokal 2 center
    2 x Ikon 1 bak
    samt
    Ikon sub

Inklusive stativer til bakhøyttalerne, soundcare spikes og alt av kabler kom settet på 16.500 totalt. Har regnet at nypris er på over 30.000. Alt er under ett år gammelt. Dette må jo være et godt kjøp.

Har handlet her

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44492&cat=all
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=45162&cat=all

Gleder meg som en unge til å få hentet alt sammen neste helg

Nå gjenstår å kjøpe receiver, og da en som balanserer Ikon sin direkte/lyse/sterke/spisse/skrikende diskant (avhengig av ørene som lytter).
    Skal ha en med HD lydformater, foreløpig er Onkyo eller Yamaha på ønskelisten. Skal ha minimum 4 HDMI inn. Tar gjerne i mot tips om noen har erfaring.

Gratulerer så mye

Bare ikke gå for Denon her

Yamaha matcher Ikon sier de. Fungerer bra hos meg også med Concept/Ikon.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med sinnsykt bra anlegg til en sinnsykt bra pris! Og velkommen!

Jeg ville anbefalt deg som vanlig, Yamaha. Enten RX-V1900 eller hvis du skal gå litt opp, 3900. Yamaha fungerer knallbra med Dali, og har det du ønsker av innganger og HD-Lydformater. I tillegg til sinnsykt bra filmprosessering og godt med kraft. De vinner også alt av tester...

Onkyo har jeg ikke hørt på Dali, så der kan jeg ikke uttale meg. Men med Yamaha fungerer det utmerket. Men for all del, hold deg unna Denon. med mindre du satser på effektforsterker. Jeg brukte Denon på Blue serien som er en eldre serie, og det funket knallbra men har hørt Denon og nyere Ikon serien ikke er å anbefale.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Blir nok nad t775 på meg nå
    Hvorfor velge 775 kontra Yamaha 3900?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål.

Den har jo ikke HD-lyd dekoding en gang??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Godt spørsmål.

Stemmer. 775 mangler noen viktige ting.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stemmer. 775 mangler noen viktige ting.
    Men kraft har den! 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kraft har den! 8)
    Det har den. Men hadde nok valgt Yamaha, Denon eller Onkyo kontra 775.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny senter

hei

jeg skal handle ny senter nå. har concept 8 som fronter og concept 2 bak.
    lurer litt på ikon vokal 2 eller mentor vokal. har mest lyst på mentor`en, men lurer på om den blir for "stor" i forhold til concept 8? hvordan er klangen sammenlignet med concept serien?

håper noen kan svare:P har concept senteren nå og syns den er alt for pinglete

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahaugland
    Gratulerer og velkommen!
    Jeg har Ikon 6, men i stereo-oppsett. Diskanten er hverken direkte, lys, sterk, spiss eller skrikende med Marantz forsterkere her i min stue, men oppløst, klar, funklende, åpen og upolert.

Jeg har tilnærmet null peiling på å la lyd surre rundt omkring i rommet, siden jeg blir helt ør, sliten og forvirret av slikt, så jeg kan nok ikke anbefale deg en receiver. Generelt; så kan Ikon 6 belønne kvalitetselektronikk. Kjøp av en dyr kvalitetsreceiver kan lønne seg. Og, Denon ville jeg ha tenkt meg om mange ganger før jeg eventuelt hadde gått for en. Har liten tro på at Denon vil kunne bli en god match til Ikon.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vbrunited
    hei

jeg skal handle ny senter nå. har concept 8 som fronter og concept 2 bak.
    lurer litt på ikon vokal 2 eller mentor vokal. har mest lyst på mentor`en, men lurer på om den blir for "stor" i forhold til concept 8? hvordan er klangen sammenlignet med concept serien?

håper noen kan svare:P har concept senteren nå og syns den er alt for pinglete
    Hei. jeg har samme frontere og bak som deg, og bruker Ikon vokal 2 som center.

Jeg er fornøyd med noe, og mindre fornøyd med andre ting med denne centeren. Den er litt liten, og det er nok derfor jeg ikke er helt tilfreds med den. Men klar og oppløst er den uten tvil.

Ser dog ikke så mange andre muligheter når det gjelder centere i dette oppsettet vi har. Mentor center tror jeg blir litt feil, men kanskje ikke?

Det er synd Concept ikke la mere i centeren sin

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten test av Logitech Harmony One Universal Kontroll

-

Det ligger nok en del tester på nettet om denne fantastisk gode universalkontrolleren fra før, men jeg velger å skrive noen enkle velvalgte ord om denne her til deres nysgjerrighet. Jeg regner med flere av dere har kikket rundt på nettet og latt dere fasinere av de flotte bildene av denne kontrollen. Denne saken har jeg siklet på lenge og nå orket jeg rett og slett ikke å vente mere så nå måtte jeg bare kjøpe den. Vel jeg gikk jo til Hifiklubben i Moss og gjorde en liten test på et anlegg som jeg har skrevet om før i dag, etter testen synes jeg måtte kjøpe noe også og da stod denne kontrollern i sin lekre forpakning og skrek navnet mitt. Dere vet sikkert åssen det er selv?

Uansett så gikk jeg til innkjøp av denne saken og fikk den med meg hjem og fikk pakket ut alt og sjekket alt var inntakt, men det var jo bare julaften på nytt ved å åpne denne pakken. Her var alt sammen godt pakket inn, fikk pella ut kontrollen i all forsiktighet. Det gikk jo som en lek så da var det bare å pakke ut dockingstasjonen, software og laderen samt pussekluten, vel hva skal man gjøre? Joda, svaret er enkelt og det var bare å få ladet opp denne kontrollen. Tiden gikk og ladingen ble så si ferdig, før det hadde jeg allerede fått innstallert programvaren så det var jo bare å koble den til via USB. Jeg gikk inn i programvaren og snuste litt hvordan alt dette skulle gjøres, men saken var jo rimelig enkel her som genialt. Dette var jo plug'n'play så det griner etter, men først lasta jeg ned alle oppdateringer til programmet samt ny firmware til Harmony. Det gikk på rundt par mins så var både program og FW up-to-date, da var det for meg å komme inn i selve menyen og dette var lettere enn jeg trodde.

Alle innstillinger til komponentene legges inn via programvare man får med i pakken og nettet bruker man som en stor hjelper, her blir nettet brukt som en evig stor database for alle komponenter du kan tenke deg. Denne listen er bare helt utrolig lang, men det er lett å finne frem det man har så det var bare å klikke på hva du ville legge inn, feks cdspiller så valgte du merke og skrev inn modell. Ellers var det bare følge noen instruksjoner som kom opp etter endt innstilling, man brukte den gamle kontrollern og sendte signaler til Harmony så den ble identisk med den man hadde fra før. Ganske enkelt eller hva? Det var ikke noe problem å legge inn cdspillererens informasjon til kontrollern, da var det bare å konsentrerere seg om dvdspiller og forforsterkeren, men det var like lett som den første komponenten. Her er det bare å følge instruksjonene til punkt og prikke, her er det nesten helt umulig å gjøre noe feil. Jeg fikk omsider programmert denne ferdig så da var den klar til bruk, denne funker utmerket til det jeg hadde i heimen av komponenter i hvertfall.

Det som er det fine med denne her er du slipper å gjøre ting manuelt, her logger den seg inn på en database nevnt tidligere. Du velger bare merke, modell og enhet så går resten av seg selv. Dette er så lekende lett at mor kan klare det, her bør man ikke være noen dataingeniør for å klare å sette opp denne. Man går inn i programmet så kan man legge inn eget lysbildeshow, dvs at du henter inn bilder som er skalert fra nettet og bruker dem som et slideshow men den laderopp. Du kan legge opp max. 8 bilder i en bestemt oppløsning, dette fikser du med et enkelt bilderedigeringsprogam. Da er det bare å legge inn bilder av familien, utstyret sitt eller noe man er glad i men for min del ble det 8 bilder av Pink Floyd. Dette skal tross styre musikkanlegget her så da synes jeg dem fortjente en hedersplass, men nå sitter jeg med 3 kontrollere som ikke er i bruk lengre takket å være denne flotte saken. Er en del å sette seg inni når det kommer til konfigurasjon på denne kontrollern, men som sagt tidligere er det ingen grunn til bekymring for det er bare å gjøre det man får beskjed om. Er en del du kan justere på kontrollen også som feks, slå av/på tastelyder, stille dato/klokkeslett og andre tweaks som man synes er greit når man vil ha det state of the art. Det var vel det jeg ønsker å skrive om denne flotte kontrollen for denne gang, for de som er ekstra nysgjerrig på en skikkelig detaljert test kan sjekke ut den som ligger på DinSide. Dette er skrevet for å gi dere et helhetsinntrykk, dette her er min ærlige og enkle mening om Logitech Harmony One.

Pluss med Harmony One
    • Nydelig design og god ergomisk følelse.
    • Topp kvalitet.
    • Touchscreen og knapper.
    • Brukervennlig og enkel i bruk.
    • Enkelt innstillingsoppsett som gjøres via nettet.
    • Alle kan bruke den.

Minus med Harmony One
    • Det blir lett fingermerker på kontroll og skjerm.
    • Programvaren er litt knot på finjusteringer.
    • Prisen på veil. 1500,- NOK kan være litt stivt.

Konklusjon: Løp og kjøp, bedre universalkontroll finnes ikke på markedet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke døm meg for en kjedelig test folkens men jeg er heller ikke noen "skribent" og gjør kun dette på hobbybasis. Jeg vil bare dele min informasjon og opplevelser om produktene med dere. Skulle ønske jeg var litt flinkere til å sette ord på ting men jeg får vel mer dreisen på det etter non testinger.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tiltak du har begynt med her Roger og legge ut tester basert på dine egne erfaringer

Tror det er litt viktig at folk leser hva "mannen i gata" mener også, ikke bare lese proffenes tester

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Flott tiltak du har begynt med her Roger og legge ut tester basert på dine egne erfaringer

Tror det er litt viktig at folk leser hva "mannen i gata" mener også, ikke bare lese proffenes tester
    Det er ikke ofte jeg tester ting men når jeg virkelig får muligheten så kliner jeg til med noe, prøver så godt jeg kan å få gjort meg mest mulig klar i teksten så folk skjønner hva jeg mener med inneholdet mitt. Når det kommer til den fjernkontrollen har jeg gått i grunnleggende, det som er viktigst for brukern selv og det er litt greit for "mannen i gata" å få med seg. Jeg kan lese en test å lese masse "rare" ord på settingen, men jeg velger en litt enklere løsning og det er sånn jeg oppfatter ting. Det er ikke gjort noen tweaks eller noe, sånn er det og sånn spiller den og sånn virker den.. Easy.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er ikke ofte jeg tester ting men når jeg virkelig får muligheten så kliner jeg til med noe, prøver så godt jeg kan å få gjort meg mest mulig klar i teksten så folk skjønner hva jeg mener med inneholdet mitt. Når det kommer til den fjernkontrollen har jeg gått i grunnleggende, det som er viktigst for brukern selv og det er litt greit for "mannen i gata" å få med seg. Jeg kan lese en test å lese masse "rare" ord på settingen, men jeg velger en litt enklere løsning og det er sånn jeg oppfatter ting. Det er ikke gjort noen tweaks eller noe, sånn er det og sånn spiller den og sånn virker den.. Easy.
    Hehe, like greit å ikke bruke for mye fremmed-ord ja.

Fremmed-ord er det LITT av i AV-verden.

Vær glad du bare har stereo du å sette deg inn i:wink: Hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hehe, like greit å ikke bruke for mye fremmed-ord ja.

Fremmed-ord er det LITT av i AV-verden.

Vær glad du bare har stereo du å sette deg inn i:wink: Hehe
    Jeg har jo hørt om mye rart i denne verden men så godt orker jeg ikke å engasjere meg, er den vanlige mannen i gata som er glad i musikk og er fornøyd med det jeg har. Har jo vært litt borti surround og det er en del å sette seg inni der også, men for oss vanlige mennesker er ikke det så veldig viktig. Jeg er ikke den som vrir kåken på hue for å finne en bedre lydkurve altså, her blir anlegget satt og målt opp så det står riktig plassert. Noen tweaks utenom det tviler jeg ville hørt mye forskjell på egentlig, men det er noen som liker det ene og andre så da får dem tweake så mye dem orker for min del.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo hørt om mye rart i denne verden men så godt orker jeg ikke å engasjere meg, er den vanlige mannen i gata som er glad i musikk og er fornøyd med det jeg har. Har jo vært litt borti surround og det er en del å sette seg inni der også, men for oss vanlige mennesker er ikke det så veldig viktig. Jeg er ikke den som vrir kåken på hue for å finne en bedre lydkurve altså, her blir anlegget satt og målt opp så det står riktig plassert. Noen tweaks utenom det tviler jeg ville hørt mye forskjell på egentlig, men det er noen som liker det ene og andre så da får dem tweake så mye dem orker for min del.
    Ett slit å sette seg inn i alt med surrounden. Det enkle er ofte det beste sies det

Men akkurat filmlyd er best i flere kanaler

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål.

sålenge han skal bruke ps3, så spiller jo ikke det noen rolle... :-)

dessuten kan man også oppgradere disse NAD'ene nå... :-P

moro med NAD.. heia NAD!! :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten test av Logitech Harmony One Universal Kontroll

-

Det ligger nok en del tester på nettet om denne fantastisk gode universalkontrolleren fra før, men jeg velger å skrive noen enkle velvalgte ord om denne her til deres nysgjerrighet. Jeg regner med flere av dere har kikket rundt på nettet og latt dere fasinere av de flotte bildene av denne kontrollen. Denne saken har jeg siklet på lenge og nå orket jeg rett og slett ikke å vente mere så nå måtte jeg bare kjøpe den. Vel jeg gikk jo til Hifiklubben i Moss og gjorde en liten test på et anlegg som jeg har skrevet om før i dag, etter testen synes jeg måtte kjøpe noe også og da stod denne kontrollern i sin lekre forpakning og skrek navnet mitt. Dere vet sikkert åssen det er selv?

Uansett så gikk jeg til innkjøp av denne saken og fikk den med meg hjem og fikk pakket ut alt og sjekket alt var inntakt, men det var jo bare julaften på nytt ved å åpne denne pakken. Her var alt sammen godt pakket inn, fikk pella ut kontrollen i all forsiktighet. Det gikk jo som en lek så da var det bare å pakke ut dockingstasjonen, software og laderen samt pussekluten, vel hva skal man gjøre? Joda, svaret er enkelt og det var bare å få ladet opp denne kontrollen. Tiden gikk og ladingen ble så si ferdig, før det hadde jeg allerede fått innstallert programvaren så det var jo bare å koble den til via USB. Jeg gikk inn i programvaren og snuste litt hvordan alt dette skulle gjøres, men saken var jo rimelig enkel her som genialt. Dette var jo plug'n'play så det griner etter, men først lasta jeg ned alle oppdateringer til programmet samt ny firmware til Harmony. Det gikk på rundt par mins så var både program og FW up-to-date, da var det for meg å komme inn i selve menyen og dette var lettere enn jeg trodde.

Alle innstillinger til komponentene legges inn via programvare man får med i pakken og nettet bruker man som en stor hjelper, her blir nettet brukt som en evig stor database for alle komponenter du kan tenke deg. Denne listen er bare helt utrolig lang, men det er lett å finne frem det man har så det var bare å klikke på hva du ville legge inn, feks cdspiller så valgte du merke og skrev inn modell. Ellers var det bare følge noen instruksjoner som kom opp etter endt innstilling, man brukte den gamle kontrollern og sendte signaler til Harmony så den ble identisk med den man hadde fra før. Ganske enkelt eller hva? Det var ikke noe problem å legge inn cdspillererens informasjon til kontrollern, da var det bare å konsentrerere seg om dvdspiller og forforsterkeren, men det var like lett som den første komponenten. Her er det bare å følge instruksjonene til punkt og prikke, her er det nesten helt umulig å gjøre noe feil. Jeg fikk omsider programmert denne ferdig så da var den klar til bruk, denne funker utmerket til det jeg hadde i heimen av komponenter i hvertfall.

Det som er det fine med denne her er du slipper å gjøre ting manuelt, her logger den seg inn på en database nevnt tidligere. Du velger bare merke, modell og enhet så går resten av seg selv. Dette er så lekende lett at mor kan klare det, her bør man ikke være noen dataingeniør for å klare å sette opp denne. Man går inn i programmet så kan man legge inn eget lysbildeshow, dvs at du henter inn bilder som er skalert fra nettet og bruker dem som et slideshow men den laderopp. Du kan legge opp max. 8 bilder i en bestemt oppløsning, dette fikser du med et enkelt bilderedigeringsprogam. Da er det bare å legge inn bilder av familien, utstyret sitt eller noe man er glad i men for min del ble det 8 bilder av Pink Floyd. Dette skal tross styre musikkanlegget her så da synes jeg dem fortjente en hedersplass, men nå sitter jeg med 3 kontrollere som ikke er i bruk lengre takket å være denne flotte saken. Er en del å sette seg inni når det kommer til konfigurasjon på denne kontrollern, men som sagt tidligere er det ingen grunn til bekymring for det er bare å gjøre det man får beskjed om. Er en del du kan justere på kontrollen også som feks, slå av/på tastelyder, stille dato/klokkeslett og andre tweaks som man synes er greit når man vil ha det state of the art. Det var vel det jeg ønsker å skrive om denne flotte kontrollen for denne gang, for de som er ekstra nysgjerrig på en skikkelig detaljert test kan sjekke ut den som ligger på DinSide. Dette er skrevet for å gi dere et helhetsinntrykk, dette her er min ærlige og enkle mening om Logitech Harmony One.

Pluss med Harmony One
    • Nydelig design og god ergomisk følelse.
    • Topp kvalitet.
    • Touchscreen og knapper.
    • Brukervennlig og enkel i bruk.
    • Enkelt innstillingsoppsett som gjøres via nettet.
    • Alle kan bruke den.

Minus med Harmony One
    • Det blir lett fingermerker på kontroll og skjerm.
    • Programvaren er litt knot på finjusteringer.
    • Prisen på veil. 1500,- NOK kan være litt stivt.

Konklusjon: Løp og kjøp, bedre universalkontroll finnes ikke på markedet.
    Har denne selv i stua. Genial kontroll. Til og med kona er fornøyd

Side 213 av 742 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 713 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •