Dalis Entusiaster - Side 212

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 212 av 742 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 712 ... SisteSiste
Viser resultater 4,221 til 4,240 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers gikk jeg til innkjøp av Logitech Harmony One fjernkontroll i dag, har sikla på denne lenge og nå tok jeg meg råd til å kjøpe den. Endelig sier jeg bare og dette skal bli moro å få testa ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Liten test på Dali Lektor 6 høytalere med nyeste NAD elektronikken.
    Karakter 4/5 Stjerner

Hvorfor 4 stjerner: Det er ikke High-End i denne prisklassen, men dette holder til oss normale folk som ikke bruker årslønn på elektronikken
    Fin anmeldelse, Roger! Ønsker meg mer slikt, og mindre fotball, for å si det sånn.

Amatørenes erfaringer kan være like interessante som proffenes, da det er amatører vi er, og altså ikke proffer. Så stå på, dette var artig lesning. Men når kommer den testen din av Mentor 6 som ble annonsert?

Hilsen fra en som venter spent.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Fin anmeldelse, Roger! Ønsker meg mer slikt, og mindre fotball, for å si det sånn.

Amatørenes erfaringer kan være like interessante som proffenes, da det er amatører vi er, og altså ikke proffer. Så stå på, dette var artig lesning. Men når kommer den testen din av Mentor 6 som ble annonsert?

Hilsen fra en som venter spent.
    Jeg regner med å ha Dali høytalerne her til helgen, skal snakke med klubben i morra så jeg får dem på hjemlån til helga. Da får jeg sjekka dem grundig og se åssen dem holder ut med parasound elektronikk og marantz som kilde. Vil komme med test av min logitech harmony one fjernkontroll også, gikk til innkjøp av den i dag og må lade opp saken så teste ut i morra tenker jeg.

Test av Mentor kommer og skal snakke med sjefen der i morgen, avtale på nytt om et evt hjemlån av disse herlighetene.

Enig: Fotball suger... Den lærballen har aldri facinert meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig: Fotball suger... Den lærballen har aldri facinert meg.
    Det var ikke det jeg mente. Jeg liker fotball veldig godt, jeg, men alt til sin tid. Jeg går ikke til Dalis entusiaster etter ting som har svært lite med hifi å gjøre, for å si det enkelt. Men det er nå meg, folk får herje som dem vil.

Hva syns du om de QED høyttalerkablene du har, forresten? Jeg prøvde QED Silver Anniversary til Ikonen min, og dette var en god match. QED XT350 var en enda bedre match, men noe dyrere, da. Syns vel ikke det var verdt prisforskjellen. QED Silver Anniversary er knall til prisen. Aller best funka Tara Labs Helix 6, som jeg endte opp med. Tror kobber passer bedre enn sølv til Ikon, og kanskje også til de andre av Dalis høyttalere med bånddiskant. Prøvde også en Dali høyttalerkabel som jeg ikke husker modellbetegnelsen på. Den dårligste kabelen jeg har prøvd. Skitdårlig match. Billig kabel fra Biltema var vesentlig bedre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Glory

Kan du sende meg en PM, har ikke sett deg her for en stund så jeg håper du leser denne meldingen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke det jeg mente. Jeg liker fotball veldig godt, jeg, men alt til sin tid. Jeg går ikke til Dalis entusiaster etter ting som har svært lite med hifi å gjøre, for å si det enkelt. Men det er nå meg, folk får herje som dem vil.

Hva syns du om de QED høyttalerkablene du har, forresten? Jeg prøvde QED Silver Anniversary til Ikonen min, og dette var en god match. QED XT350 var en enda bedre match, men noe dyrere, da. Syns vel ikke det var verdt prisforskjellen. QED Silver Anniversary er knall til prisen. Aller best funka Tara Labs Helix 6, som jeg endte opp med. Tror kobber passer bedre enn sølv til Ikon, og kanskje også til de andre av Dalis høyttalere med bånddiskant. Prøvde også en Dali høyttalerkabel som jeg ikke husker modellbetegnelsen på. Den dårligste kabelen jeg har prøvd. Skitdårlig match. Billig kabel fra Biltema var vesentlig bedre.
    Fotball er moro for dem som liker det, men det får da være så i hvertfall. Det har blitt noe off-topic her om den saken men overlever det.

Jeg er selv litt kabelskeptiker så jeg hører ikke så mye forskjell på hver og en kabel egentlig, har vel noe med hørselen å gjøre også det da. Anlegget mitt har jeg brukt QED Silver Anniversary XT, QED X-TUBE XT-400 og Tara Labs Prism Omni 2. Jeg likte best den jeg har nå som er XT-400 men de andre var ikke no dårligere, men bare la litt ekstra i kablene her så jeg fikk det til å matche med resten av utstyret. Det er ikke alltid det dyreste er det beste bestandig, noen hører mye forskjell og andre hører lite og selv er jeg ikke den som hører mye forskjell. Om noe blir bedre er det Kanskje diskant og mellomtone men det er ikke så mye at anlegget blir som nytt, ikke kjøp det billigste og ikke det dyreste mener jeg da. Den mellomtingen pleier som regel å være best bestandig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lektor

Glitrende test av Lektor, Roger!
    Jeg vil tro de er av de beste i klassen, og gir mye for pengene. Gøy å høre at du syns det var bra med trøkk i dem med 6,5tommere.

Det begynner nesten å klø litt etter å høre på høyttalere igjen hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotball er moro for dem som liker det, men det får da være så i hvertfall. Det har blitt noe off-topic her om den saken men overlever det.

Jeg er selv litt kabelskeptiker så jeg hører ikke så mye forskjell på hver og en kabel egentlig, har vel noe med hørselen å gjøre også det da. Anlegget mitt har jeg brukt QED Silver Anniversary XT, QED X-TUBE XT-400 og Tara Labs Prism Omni 2. Jeg likte best den jeg har nå som er XT-400 men de andre var ikke no dårligere, men bare la litt ekstra i kablene her så jeg fikk det til å matche med resten av utstyret. Det er ikke alltid det dyreste er det beste bestandig, noen hører mye forskjell og andre hører lite og selv er jeg ikke den som hører mye forskjell. Om noe blir bedre er det Kanskje diskant og mellomtone men det er ikke så mye at anlegget blir som nytt, ikke kjøp det billigste og ikke det dyreste mener jeg da. Den mellomtingen pleier som regel å være best bestandig.
    Enig i at det kan være snakk om små forskjeller. Du kan komme så godt som i mål med billige kabler fra Biltema eller lignende. I hvert fall gjorde jeg det. Jeg var godt fornøyd med disse billige kablene. Så var jeg så dum/smart å prøve noen andre. Det blei dyrt.

Jeg var kabelskeptiker til jeg fikk Ikon. Merker fremdeles ikke stort ved bytte av kabel når jeg bruker de gamle B&W høyttalerne mine. Med Ikon endra dette seg ganske mye. Vet ikke hvorfor, men kobber ga en fyldigere, men mindre stram bass, samt åpnere og litt mer upresis diskant. Sølv var mer stramt og beherska over hele linja. Likte sølv veldig godt umiddelbart, og holdt på å kjøpe den dyre QED kabelen, men etter noen dagers spilling gikk jeg lei av den, og gikk tilbake til Biltema-kablene. Så prøvde jeg Tara Labs og disse har jeg vært veldig godt fornøyd med sånn lydmessig, men liker ikke at de er så stive, stygge og tjukke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Jeg vil tro de er av de beste i klassen, og gir mye for pengene. Gøy å høre at du syns det var bra med trøkk i dem med 6,5tommere.

Det begynner nesten å klø litt etter å høre på høyttalere igjen hehe
    Du tuller.:grin: Legg på bare et par kilo kroner og du har en klassevinner, nemlig Ikon 6. Lektor 6 er en helt overflødig høyttaler, dersom du er interessert i god lyd. Hvis du legger veldig stor vekt på utseendet, så kan Lektor 6 ha sin misjon. Lektor 6 er penere enn Ikon 6. Den er dessuten mindre kresen med hensyn til eletronikk og plassering, tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tuller.:grin: Legg på bare et par kilo kroner og du har en klassevinner, nemlig Ikon 6. Lektor 6 er en helt overflødig høyttaler, dersom du er interessert i god lyd. Hvis du legger veldig stor vekt på utseendet, så kan Lektor 6 ha sin misjon. Lektor 6 er penere enn Ikon 6. Den er dessuten mindre kresen med hensyn til eletronikk og plassering, tror jeg.
    Hehe nei jeg tuller ikke :wink:
    Forklaringen kommer du jo egentlig med selv

Men hvis Lektor ikke hadde kommet, og Dali skulle funnet et rom å fylle måtte det blitt som du har nevnt tidligere, noe mellom 25k og 35k.
    Hvordan går det med dine tanker rundt nye høyttalere? SKjønte du ble litt nyskjerrig på Mentor 6 igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe nei jeg tuller ikke :wink:
    Forklaringen kommer du jo egentlig med selv

Men hvis Lektor ikke hadde kommet, og Dali skulle funnet et rom å fylle måtte det blitt som du har nevnt tidligere, noe mellom 25k og 35k.
    Hvordan går det med dine tanker rundt nye høyttalere? SKjønte du ble litt nyskjerrig på Mentor 6 igjen?
    Jo, du tuller. Du er interessert i god lyd, ikke i pene møbler.

Neida, det er jeg som tuller. Ringte faktisk Hifiklubben i dag angående Mentor 6. Vi kom i litt prat om Lektor 6, og vi var skjønt enige om at Ikon 6 er en mye bedre høyttaler. Muligens klødde han meg bare på ryggen, fordi jeg skrøt sånn av Ikon 6, som jeg kjøpte av ham for en tid tilbake, men jeg tror nok det var et snev av ærlig mening i det han sa, også.

Jo, jeg har ikke helt avskrevet Mentor 6, men der er stadig alternativer. Hva tror du om Canton Vento for eksempel? Virker som en spennende høyttaler som får godt skussmål.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det kan være snakk om små forskjeller. Du kan komme så godt som i mål med billige kabler fra Biltema eller lignende. I hvert fall gjorde jeg det. Jeg var godt fornøyd med disse billige kablene. Så var jeg så dum/smart å prøve noen andre. Det blei dyrt.

Jeg var kabelskeptiker til jeg fikk Ikon. Merker fremdeles ikke stort ved bytte av kabel når jeg bruker de gamle B&W høyttalerne mine. Med Ikon endra dette seg ganske mye. Vet ikke hvorfor, men kobber ga en fyldigere, men mindre stram bass, samt åpnere og litt mer upresis diskant. Sølv var mer stramt og beherska over hele linja. Likte sølv veldig godt umiddelbart, og holdt på å kjøpe den dyre QED kabelen, men etter noen dagers spilling gikk jeg lei av den, og gikk tilbake til Biltema-kablene. Så prøvde jeg Tara Labs og disse har jeg vært veldig godt fornøyd med sånn lydmessig, men liker ikke at de er så stive, stygge og tjukke.

Det er vel øret som høres og litt sånne placebo effekter antar jeg, i det hele tror jeg ikke disse kablene forandrer anlegget i det hele og store. Jeg er fornøyd med det jeg har av kabler her, har toppmodellene til QED i RCA og høytalerkabler så jeg tviler om jeg får noe spes "råere" lyd enn dette. For min del har jeg mest kjennskap til QED og synes det er topp produkter som leverer godt lydbilde, de blir kritikerost oppi skyene hos Whathifi rett som det er. RCA kablene mine kom først på jorden i 1998 så dem er gamle selv om dem blir solgt hos Hifiklubben enda, 5 stjerners saker så man skal være fornøyd når Whathifi er det.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott omtale du kom med av Nad/Lektor Roger.

jeg er litt nysgjerrig, hvordan spilte Within Temptation på dette oppsettet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Flott omtale du kom med av Nad/Lektor Roger.

jeg er litt nysgjerrig, hvordan spilte Within Temptation på dette oppsettet?
    Den funka fint synes jeg, brukte Frozen som demolåt til formålet. Det var trøkk i de småtassene og 8'ern er nok enda råere så Lektor'n synes jeg er en meget morsom høytaler. Den er lett å integrere og spiller med trøkk og høy morofaktor.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funka fint synes jeg, brukte Frozen som demolåt til formålet. Det var trøkk i de småtassene og 8'ern er nok enda råere så Lektor'n synes jeg er en meget morsom høytaler. Den er lett å integrere og spiller med trøkk og høy morofaktor.
    Det høres bra ut

Nad og Lektor, hva slags klang hadde det? Ikke antydning til spisst eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut

Nad og Lektor, hva slags klang hadde det? Ikke antydning til spisst eller?
    Det låter varmt og fyldig vil jeg si, NAD farger lyden litt så du slipper skrikete diskant og andre plagsomheter. Anbefales...

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok nad t775 på meg nå

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter varmt og fyldig vil jeg si, NAD farger lyden litt så du slipper skrikete diskant og andre plagsomheter. Anbefales...
    Kan det bli bedre enn det? Akkurat det jeg liker.

Skal dog ikke farge så mye at mye av detaljene forsvinner da.

Lektor høres ut som en artig høyttaler og som på papiret er midt i blinken for meg som vil ha litt morofaktor.

Det MÅ ikke nødvendigvis låte helt korrekt etter min smak. Jeg liker moro

Men kresne Tronna vil ha både detaljer i fleng og moro så dette kan bli dyrt til slutt

Vi får fortsette med lottoen Roger. Hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det bli bedre enn det? Akkurat det jeg liker.

Skal dog ikke farge så mye at mye av detaljene forsvinner da.

Lektor høres ut som en artig høyttaler og som på papiret er midt i blinken for meg som vil ha litt morofaktor.

Det MÅ ikke nødvendigvis låte helt korrekt etter min smak. Jeg liker moro

Men kresne Tronna vil ha både detaljer i fleng og moro så dette kan bli dyrt til slutt

Vi får fortsette med lottoen Roger. Hehe
    Vi fikk bra bass i et lokale og ikke et demo-rom som de har her på klubben i moss. De er ikke vanskelig å plassere og hvis det er skikkelig detaljer du er ute etter så ligger mentoren å snuser på lommeboka di. Da får du nok detaljer så det holder, men det koster dog noen kroner mere enn man har råd til men det er en morsom sak uten tvil. Lotto er jeg med på men vinner ikke noe der heller gitt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk bra bass i et lokale og ikke et demo-rom som de har her på klubben i moss. De er ikke vanskelig å plassere og hvis det er skikkelig detaljer du er ute etter så ligger mentoren å snuser på lommeboka di. Da får du nok detaljer så det holder, men det koster dog noen kroner mere enn man har råd til men det er en morsom sak uten tvil. Lotto er jeg med på men vinner ikke noe der heller gitt.
    Høres utvilsomt ut som morsomme høyttalere disse Lektor modellene.

Lyd og bilde skrev faktisk at det som kunne høres spisst ut på Ikon kunne låte tøft på Lektor. at Lektor var mer pop-orientert og ikke så nådeløs i toppen som ikon f eks.

Hvordan opplever du dette på denne Lektoren opp mot din Ikon?

Side 212 av 742 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 712 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •