Dalis Entusiaster - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 211 av 743 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 711 ... SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 14851
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kult at du beholdt dem! Du blir ikke skuffet for å si det slik... De blir bare bedre med tiden. Tro meg! Men du burde sette de litt fra hverandre. Og litt mer ut fra vegg. De yter ikke maks slik de står nå. De trenger rom rundt seg.

Og tronna_83, et tips: Stikk på svartemarkedet og kjøp deg en granat. Sleng den inn på rommet der du har kinoen, selvfølgelig lurt å bære ut alt det dyre først. Spreng driten i lufta. Og start på nytt igjen! 8)

Eller, snu om ting. Kortside, langside osv. Eller bare finn et annet rom. Sjekk om det er et soverom eller noe du kan bytte med. Forandring fryder. 8)

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kult at du beholdt dem! Du blir ikke skuffet for å si det slik... De blir bare bedre med tiden. Tro meg! Men du burde sette de litt fra hverandre. Og litt mer ut fra vegg. De yter ikke maks slik de står nå. De trenger rom rundt seg.

Og tronna_83, et tips: Stikk på svartemarkedet og kjøp deg en granat. Sleng den inn på rommet der du har kinoen, selvfølgelig lurt å bære ut alt det dyre først. Spreng driten i lufta. Og start på nytt igjen! 8)

Eller, snu om ting. Kortside, langside osv. Eller bare finn et annet rom. Sjekk om det er et soverom eller noe du kan bytte med. Forandring fryder. 8)
    er litt knappt med plass så de står sånn når jeg ikke bruker dem og drar dem litt ut når jeg spiller

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    er litt knappt med plass så de står sånn når jeg ikke bruker dem og drar dem litt ut når jeg spiller
    Hos meg så ble det best når jeg vinklet dem bittelitt inn mot lytteposisjon selv om Dali sier neeeeei.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tigerberget: Hvordan er spiller Mentorene med SVSene dine på film når du nærmer deg....tja...bristepunktet?

For jeg har en følelese at jeg kommer til å ende opp med nesten samme høyttalerrekke som deg i løpet av året. Mentor 6, Mentor Vokal og Ikon W2 bak med PB13 Ultra.

Fortell gjerne litt hvordan det er. :-D

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LOOOL8)

Begrenset med omplasserings-muligheter her. ser meg dog om etter ett lite hus om dagen.

Skal se hva jeg får gjort med bak HT her en av de nærmeste dagene. Infoen fra de er for dårlig så det sku jeg gjort noe med hvert fall.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg funker conceptene gull som bakhøyttalre, så jeg veit ikke hva du driver med der heller. :-P

Men ønsker noe som sprer litt bedre og som jeg kan henge høyere opp på vegg. Derfor er Ikon W2 gull! 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg funker conceptene gull som bakhøyttalre, så jeg veit ikke hva du driver med der heller. :-P

Men ønsker noe som sprer litt bedre og som jeg kan henge høyere opp på vegg. Derfor er Ikon W2 gull! 8)

Hva JEG driver med? Ingen ting jeg driver med.

Hva driver auto oppsettet med må du spørre om da? Flytter meg 1 meter ut fra sweetspot og da er de mye bedre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tigerberget: Hvordan er spiller Mentorene med SVSene dine på film når du nærmer deg....tja...bristepunktet?

For jeg har en følelese at jeg kommer til å ende opp med nesten samme høyttalerrekke som deg i løpet av året. Mentor 6, Mentor Vokal og Ikon W2 bak med PB13 Ultra.

Fortell gjerne litt hvordan det er. :-D
    Bristepunktet tester jeg skjeldent da det er til å bli stokk døv av, men kjørte noen Trandsformers scener på + 5db på receiveren til min nabos store forskrekkelse. (jeg bor i enebolig og har frontene på +7 etter auto-opsett)...
    Han trodde han hadde jordskjelv under huset sitt.

Synes Mentor er knall på hjemmekino, men har lite erfaring med andre merker. Har hørt Swans 2.2 hos Ivaols, og Array 1400 hos tor, men det er vanskelig å sammenligne siden rommene våre er så forskjellig.

Du har jo et meget bra anlegg selv, Maw, og du vet hvordan Mentorene låter. Synes de klarer seg bra sammen med SVS. Spesielt på film! :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Bristepunktet tester jeg skjeldent da det er til å bli stokk døv av, men kjørte noen Trandsformers scener på + 5db på receiveren til min nabos store forskrekkelse.

På +5?!!!!!!!!

Satan, er ikke det 110 db eller noe?

Rart du hører ennå mann:-D

er man ikke over bristepunktet for lengst på +5?:-?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fytte bikja. +5?? Det er jo villmann. Og det er ikke et snev av ulyder fra SVSen heller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry gutter!!! Mente selvfølgelig -5db...ops:..er litt trøtt nå.

Kunne nok pressa dem enda mer, men det var så høyt at svetten begynte å renne nedover ryggen..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vel det avgjort. Jeg skal ha en slik.... :-D eller 2

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes -15 er mer enn nok jeg her i dette rommet hvert fall. -20 er etter det jeg har forstått 85 db er det ikke?

Du har grensa di henn a Maw?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer du ikke til å angre på, Maw....8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal klare meg fint med en PC12-Plus jeg:-D

Får håpe den gravlegger Ikonen....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg synes -15 er mer enn nok jeg her i dette rommet hvert fall. -20 er etter det jeg har forstått 85 db er det ikke?

Du har grensa di henn a Maw?
    Nå spiller jeg jo uten sub, så grensa mi kan gå noe høyere. Så vanlig lytte volum med HD lyd er 10-15, mens på DD/DTS som ligger noe høyere så er det mellom 15-20 rundt der. Kommer helt ann på hvilken film jeg ser, og når jeg ser den. (bor i leilighet) men flytter hjem til sommeren og da blir det villmann! :-D :-D

(hjem betyr ikke til foreldre. foreldre mine har 2 hus, det ene er "sommerhus" som står tomt av og til. dit skal jeg...etter planen)

tror jeg ikke kommer til å angre på SVS nei... men finner jeg en PB12 plus/2 på brukten så skal man ikke se bortifra at jeg slår til på en slik og.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=MaW]Så vanlig lytte volum med HD lyd er 10-15, mens på DD/DTS som ligger noe høyere så er det mellom 15-20 rundt derQUOTE]

Omvendt mener du vel?

Med HD-lyd på BD så er vel lyden høyere som regel på f eks -20 enn det er på -20 med DD/DTS.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....mulig jeg blingser ja...sjekker det neste gang

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vel det avgjort. Jeg skal ha en slik.... :-D eller 2

:-D Ja jeg kan anbefale deg det å bruke to subwoofere og da er det bare å feste sikkerhetsbelte og skru opp volumet:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten test på Dali Lektor 6 høytalere med nyeste NAD elektronikken.

Jeg laget en enkel demo cd som jeg tok med meg opp til Hifiklubben i dag og fikk testa ut dette oppsettet for moroskyld. Musikken som ble testa er Mark Knopfler, Nine Inch Nails, Within Temptation, Bliss, Susperia, Seal, Infected Mushroom osv. Det er musikk som har en del tunge partier så anlegget må puste litt hardere enn normalt.

Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: NAD C545BEE CD-spiller

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE Integrert forsterker

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 6 Høyttalere

Dette var en kraftpakke uten like som jeg selv likte veldig godt, skulle nok kanskje hatt cdspiller som var modellen over for å få frem flere detaljer. Men dette var en skikkelig god pakke til 22k som leverte masse trøkk og dynamikk. NAD har kommet med toppvarer her, synes det var masse go' lyd i de 6,5" tommerne til Lektoren. Det er anbefalt en Lektor 8 til denne forsterkern, men den skal jeg sjekke ut neste gang jeg er der oppe. Blir mulig en tur opp i morra igjen, så da er det greit å sjekka ut de en gang for alle.

Om man skal ha seg et stereoanlegg til denne prisklassen fra Hifiklubben så fungerer dette meget bra sammen. NAD'n er sterkere enn den forrige modellen, her spilte jeg litt over kvart omdreining på volumet og dette ga trøkk. Som de fleste kjenner til så er NAD litt mørke i klangen men de gir bare mer bass og moro, prøvde mye forskjellig musikk og detaljene kom frem men ikke sånn som med dyre anlegg men mere enn bra nok for folk flest. Det kunne vært moro å sjekka ut "toppmodellen" til denne NAD serien på dette anlegget også, om man legger til 1500kr til så får man "toppmodellen" av cdspillern. Dette blir et knall anlegg som spiller detaljert og godt som man blir lett glad i.

Karakter 4/5 Stjerner

Hvorfor 4 stjerner: Det er ikke High-End i denne prisklassen, men dette holder til oss normale folk som ikke bruker årslønn på elektronikken

Side 211 av 743 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 711 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •