Dalis Entusiaster - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 21 av 743 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 521 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har heller ikke noe tro på dette kabelstyret sånn i lengden egentlig, er sikkert en ørliten forskjell på noen. Dette er ikke noe highend utstyr så da trenger man lissom ikke å pøse på med kabler til flere tusen mener jeg. Det er bare å finne noen kvalitetskabler da, legge litt i det er greit med det trenger ikke å gå helt bananas av den grunn mener jeg.

Kabeldiskusjon har vi ikke her inne men hva folk bruker til sitt oppsett og anbefalninger kan vi ha da.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Kabeldiskusjon har vi ikke her inne men hva folk bruker til sitt oppsett og anbefalninger kan vi ha da.
    Exactly what I had in mind... Kom gjerne med erfaringer ved bytte. Etter det jeg har lest meg fram til trenger ikke alltids den dyreste være den beste. Hva vil fungere best på Dali?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at man skal kjøpe kabler etter prisen på anlegget jeg da, 5-10% av summen synes jeg er passe. Det er så mye på markedet men når det kommer til Dali synes jeg de har en del brukbart på Hifiklubben, alltid synes QED har vært bra saker jeg da. De blir jo kritikerost oppi skyene i What Hifi så det holder, er jo litt moro å se at engelskmennene røsker frem noe skikkelig på kabelfronten også. Som sagt er det mye å velge i, men det kommer ann på personen hva man ønsker å bruke på slike TWEAKS....

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er tykkelsen på de kablene du har, har du spader eller bananplugger til herlighetene?

Det har skjedd litt i tråden her og det er folk innpå her hver dags så det er bare moro det, alltid show å ta en refresh utover kvelden så faller det inn noen svar på tråden og noen spørsmål til folket. Vi håper det kan fortsette sånn en stund til, folk må gjerne gå til innkjøp av noe de kan skrive litt om her. Er jo fint å se hva som spiller bra hjemme hos andre også, om det er noen andre spennende planer som folket vil foreta seg.

Størrelse/tykkelse: 16,5 x 6,0 mm , det er de samme kablene som ble linket til litt tidligere i tråden.
    Jeg har bananplugger :P

ja, det er veldig mye godt lesestoff her! Og det er vel bare å fortsette med erfaringer og anbefalinger :twisted:

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal snakke med Hifiklubben her hjemme så skal pipa få en annen tone, kjenner litt til gutta der oppe så jeg kan vel prøve å ha det litt gøy der oppe med dette prøveprosjektet. Om de er villig til å prøve litt demontering.
    Hei waters. har du vært nede på klubben og spurt om bytte av element enda?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Hei waters. har du vært nede på klubben og spurt om bytte av element enda?
    Jeg har ikke rota meg til det enda, men jeg skal ringe opp der i morra å sjekke litt åssen det lar seg gjøre. Om det er villige til å prøve det lille eksperimentet, gir beskjed hva som skjer vedrørende den saken i hvertfall. Det hadde i hvertfall vært veldig moro å fått testa ut, kan hende det ville vært en oppgradering som låt bedre enn forventet. Det er jo 2 forskjellige typer høytalere dette her, så jeg lurer virkelig på hvordan det ville ha blitt. Håper det ikke klusser med delefilteret, ringer opp i morra og sjekker ut.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du virkelig sjansen på det altså? Aldri i verden om jeg ville gjort det hvertfall. :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe planer for å bytte element, men bare at de kan bytte der oppe for å å prøve å se åssen mellomtonen arter seg da. Det kan hende den blir bedre eller snur om til det værre. Vi får bare sjekker hva dem sier der oppe, ellers speller Mentor like hyggelig som før?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor spiller hyggeligere enn før de vettu. Venter fortsatt på senteren som skal komme i morgen. Det blir gull! 8)

Jeg ble jo fryktelig fascinert av Mentor subben her om dagen. Så liten men spiller som et uvær! Spesielt på musikk! Så denne frister veldig nå...

Men må gjøre unna av cd-delen først, dvs. bytte ut Denon 1930n med Pioneer DV-LX50. Så da blir det enda bedre dvd-spiller, som fungerer dritbra som cd-spiller. Ble tipset om dette, og fikk det bekreftet i Hjemmekino testen.... Så da slipper jeg å kaste ut noe av racket, kun bytte ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten innrømme at jeg missunder deg de Mentor høytalerne, håper det kan bli no greier her med tiden også. Har ikke dårlig tid enda for å si det slik, har enda fått liv i Ikon her så det holder. Jeg sikler litt på Halo serien til Parasound, men jeg vet ikke om det er verdt pengene, tenkte da på en P3 og A21. Det ville nok smelt litt i mellomgulvet, hadde vært moro å hørt de på Mentor sin serie.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er absolutt noe å misunne! Er veldig fornøyd. Men akkurat nå har jeg noe begrenset stue, så lydbilde blir ikke alt for bredt men bassen er helt herlig bra her. Og så bor jeg i leilighet, så kan ikke spille evig høyt, men heldigvis har jeg naboer som også spiller høyt så vi har alle våre tider der vi spiller høyt. Spesielt i helgene. Ganske ålreit.

Men tror det blir noe villere neste høst. Kanskje Mentor 8? :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jeg videre i Dali's serie så ender jeg nok opp med Mentor 8 selv, venter å ser om det kommer noen på brukten. Jeg synes det er litt for mye å betale 32lapper for disse herlighetene, er desverre ikke rik så da er det ikke bare å dra så mye penger ut av lommen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et hett tips, bli kjent med en som jobber i HFK.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Mentor 2

Hei der. Bestilt Mentor 2 stativht som kommer nå i slutten av uka. Måtte teste noe annet enn B&W som jeg er VELDIG fornøyd med, men viktig bytte iblant.

Lurer litt på noen erfaringer ang plassering. Best inntil vegg eller lengst mulig unna og fortsatt god nok avstand til meg. Har et lånepar nå og jeg liker lyden ganske bra med noe avstand fra vegg. 2-2,5 meter ca nå.

Også lurer jeg på Senter og Sub til disse. Til senter har jeg sett på:

DALI MENTOR LCR
    Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR LCR Høyttalere

Eller

DALI MENTOR VOKAL
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler

Hvilken anbefales? Er jo 6000 for den første da siden de egentlig selges som par. Men er det verdt de 3000 ekstra? Eller andre ideer?

Sub, hva anbefales der. Kjekt om de tilfører fin bass til musikk og trykk til film. Noen ideer? Dali sub, Prøve holde samme merke.

Vurderte å oppgradere til Mentor 8 i en drømme verden i fremtiden og bruke Mentor 2 til bakhøyttalere.

Glad for gode tips og råd.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Mentor!

Når det gjelder senter så tror jeg du burde gå for Mentor Vokal da dette er en rein senter. Får denne i morra, så kan legge inn noen inntrykk da. Den er en god del større enn LCR så du oppnår jo litt mer trøkk med Vokal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er jo bra stiv for den da. hehe. Får spare litt selv og så jukse litt med detta plastkortet vel :P

Sub da? Noen meninger der? 14000 for Mentor sub er BRUTALT da.

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Grattis med Mentor!

Når det gjelder senter så tror jeg du burde gå for Mentor Vokal da dette er en rein senter. Får denne i morra, så kan legge inn noen inntrykk da. Den er en god del større enn LCR så du oppnår jo litt mer trøkk med Vokal.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    Prisen er jo bra stiv for den da. hehe. Får spare litt selv og så jukse litt med detta plastkortet vel :P

Sub da? Noen meninger der? 14000 for Mentor sub er BRUTALT da.
    Hvis du skal velge sub, burde du også høre på Ikon sub syns jeg. Jeg ahr den selv, og er superfornøyd!! Har hørt på Mentor sub også, men syns ikke den er verdt det store prishoppet. Den spiller litt strammere, men synes egentlig ikke det er noe dårligere trøkk i Ikonen...
    Har du testet noen suber sammen med Mentorene dine?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hvis du skal velge sub, burde du også høre på Ikon sub syns jeg. Jeg ahr den selv, og er superfornøyd!! Har hørt på Mentor sub også, men syns ikke den er verdt det store prishoppet. Den spiller litt strammere, men synes egentlig ikke det er noe dårligere trøkk i Ikonen...
    Har du testet noen suber sammen med Mentorene dine?

Kjørte en SVS PB-10 ISD på de men måtte selges for å kunne handle Mentor 2. hehe. Den var KONGE under film, men lysten på noe fra samme merke. Kan hende jeg kikker etter to brukte av den SVS seinere men må spare litt igjen nå

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en SVS PB-10 ISD på de men måtte selges for å kunne handle Mentor 2. hehe. Den var KONGE under film, men lysten på noe fra samme merke. Kan hende jeg kikker etter to brukte av den SVS seinere men må spare litt igjen nå
    Hehe, greit å ha penga på plass først ja
    Har aldri hørt noe SVS, men hører jo gode ting. Samtidig har jeg hørt lite om Dali sine suber, men jeg er overbevist om at de lager supre ting med tanke på min egen erfaring med Ikonen hvertfall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også anbefale ikon subben og den er egentlig litt "rimelig" forhold til ytelse, så jeg selv har hatt denne subben og var storfornøyd. Det som var planen min var å bytte en stuekino, men slo fra meg hele prosjektet og solgte også min sub. Kan si med det at jeg savner den som den subben den var, og jeg synes du skal vurdere å ta deg råd til en slik sub. Hifiklubben har gode finansmuligheter, så da betaler du ikke rare renten på dette kjøpet heller. Jeg vet hva jeg snakker om og er svært overbevisst at du vil bli glad for et slikt kjøp også. Ikon subben var testet i fjor fra svenske HemmaBio, og den vant faktisk. Jeg kan faktisk legge ut selve testen her for dere om dere er int å lese den? Noen for det forslaget?

Side 21 av 743 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 521 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •