Dalis Entusiaster - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 20 av 742 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 520 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 14836
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er enig i at kabler til høytalere er vanskelig å skille... er litt nyskjerrig i hva du har tenkt å bytte ut m25'en i? kommer den for salg?

ja når det er hjemmekino blir det mye kabler. jeg kjøpte da supra classic 6,0 og 4,0 til bakre og side høytalere som jeg lodder til bananplugger selv, sparer da ca 2-300kr ledningen, signalkabler fra supra og lodder jeg til rca kontakter selv og lager til med egne krympestrømper å trekk. sparer da 4-500kr pr kabel minst pluss jeg lager supra nettkabler 2,5mm2 selv. når jeg skal ha 4-5stk av disse sparer jeg jo fort 4-500kr pr stk her også. så med mitt stramme budsjett nå i første omgang blir jo dette 4000kr billigere enn å kjøpe ferdige! om det blir like bra som supras ferdigkabler kan jo diskuteres men siden jeg bruker skikkelig kvalitets gull/sølv loddetinn tror jeg selv jeg ikke ville ha merket forskjell! 10m subkabel fra supra fikk jeg så god pris på at jeg kjøpte ferdig.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JBT
    er enig i at kabler til høytalere er vanskelig å skille... er litt nyskjerrig i hva du har tenkt å bytte ut m25'en i? kommer den for salg?

ja når det er hjemmekino blir det mye kabler. jeg kjøpte da supra classic 6 og 3 til bakre og side høytalere som jeg lodder til bananplugger selv, sparer da ca 2-300kr ledningen, signalkabler fra supra og lodder jeg til rca kontakter selv og lager til med egne krympestrømper å trekk. sparer da 4-500kr pr kabel minst pluss jeg lager supra nettkabler 2,5mm2 selv. når jeg skal ha 4-5stk av disse sparer jeg jo fort 4-500kr pr stk her også. så med mitt stramme budsjett nå i første omgang blir jo dette 4000kr billigere enn å kjøpe ferdige! om det blir like bra som supras ferdigkabler kan jo diskuteres men siden jeg bruker skikkelig kvalitets gull/sølv loddetinn tror jeg selv jeg ikke ville ha merket forskjell! 10m subkabel fra supra fikk jeg så god pris på at jeg kjøpte ferdig.
    Nyskjerrig ja http://avforum.no/avtorget/showprodu...=38357&cat=500

Har loddet mange Supra DAC med PPSL plugger. Blir vel så bra som ferdig kabel. Har man tilgang til en bra bolt så er saken enkel.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    A21 ser ut som et vanvittig flott produkt! Men vil forskjellen fra 2250 være så stor som prisforskjellen?
    De sier at denne skal være mer finspillende enn 2250, så jeg vet ikke helt annet som kan skille denne prisforskjellen. Dette kan være at denne har en renere lyd og bedre klangbalanse, men dette må nesten proffene prøve seg på altså. Jeg har desverre ikke fått prøvd noe Halo saker enda, men jeg håper at jeg kan få til det i løpet av kort tid også. Får se om det kommer noe på brukten til en god pris med tiden, er ikke så mye annet å gjøre enn å vente på det gode.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke råd til m25 nå, men kommer nok til å vurdere mot sommeren. får kikke på bruktmarkedet da.

men hvilke effektforsterker er det du har fått tilbud om da siden du ikke kan si nei?

ja er enig, dessuten koster ikke en go loddebolt alverdens. sparer den inn på 2 kabler jo:-D jeg har ikke handlet supra rca plugger. men kommer nok til å gjøre det på neste bestilling hos supra.

vil prøve ut supra signalkablene på annlegget først, har jo ikke fått brukt det på 2,5 mnd snart! ikon 8'ene mine er jo ikke ferdig inspillt! frister fælt å bære dem opp i stua.synes synd på dem når dem står i kjelleren på et mørkt rom. ikke det dem er til for!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

har ikke råd til m25 nå, men kommer nok til å vurdere mot sommeren. får kikke på bruktmarkedet da.

men hvilke effektforsterker er det du har fått tilbud om da siden du ikke kan si nei?

ja er enig, dessuten koster ikke en go loddebolt alverdens. sparer den inn på 2 kabler jo:-D jeg har ikke handlet supra rca plugger. men kommer nok til å gjøre det på neste bestilling hos supra.

vil prøve ut supra signalkablene på annlegget først, har jo ikke fått brukt det på 2,5 mnd snart! ikon 8'ene mine er jo ikke ferdig inspillt! frister fælt å bære dem opp i stua.synes synd på dem når dem står i kjelleren på et mørkt rom. ikke det dem er til for!
    Det blir vel Halo A21 til front og A23 til senter.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det blir vel Halo A21 til front og A23 til senter.
    SWEET!

litt ot at vi snakkes om effektforsterkere på en høytaler tråd...men men det er iallefall relatert til dali høytalere så det må vel gå....

har du bestillt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fytti, fint oppsett! skikkelig fint rom med rette farger synes jeg, skal selv male i kjellerstua jeg holder på med pdd å kommer nok til å velge en ganske lik farge. brukte du matt maling? 0,5 eller noe slikt? uansett... utrolig fint rom

Vil også si at å utvide ikon8 klubben til dalis entusiaster var riktig! blir kjekt å lese i trådene her inne etterhvert spesiellt med tanke på den nye lector serien, har ikke hørt dem enda men hadde vært morro med tanke på at den er 3 år nyere enn ikon serien. mulig denne spiller like godt også siden den kansje har oppgraderte delefilter iforhold til årstallet(teknologien) har tro på at lector kan slå bra an.

har lest igjennom 4-5 sider nå ikveld på dalis entusiast tråd å det er den mest intressange tråden på forumet helt klart. synes vi skal nominere denne tråden på avforums årskavalkade..? eller hva??? roger waters skal ha æren får denne kjekke tråden!

skal selge unna et par dali 5005 limited edition høytalere. ta kontakt om noen er intressert i meget gode budsjett høytalere eller kansje bakre høytalere i hjemmekino oppsett. har stått i stereoanlegg sammen med NAD C720BEE og NAD C542 låter meget bra. selges grunnet kona vil ha små høytalere i stua som kan henges på vegg siden jeg nå snart er ferdig med kjellerstua.
    Tusen takk JBT

Det er kjempe fint for å meg å dele denne tråden med dere, og synes det var på tide å ta inn andre folk med Dali produkter og denne tråden vokser dag for dag. Det er en sann glede for meg at folk har tatt i mot mine og andres råd her inne, og det som er det beste at nå er ikke folk skeptiske til Ikon 8 lengre. Det som har skjedd at folk virkelig at denne skiller seg så mye fra de andre modellene i serien, så ingenting kan sammenlignes med de for å si det sånn.

Vil takke dere alle for at dere er aktive her inne og om dere kanskje lurer på noe så kan jeg være behjelpelig. Er bare moro å kunne hjelpe andre i riktig retning og det å bytte navn på tråden er det beste som kunne ha skjedd. Etter navnbytte er aktiviteten steget en god del siden Ikon 8 klubben "herjet" her inne, denne tråden er åpen for alle med Dali høytalere så vil bare at dere holder ut her inne. Det er jo koselig å ha en aktiv tråd i fremtiden, er jo en del Dali høytalere på markedet som folket kan komme inn med sine erfaringer og dele med oss. Jeg spillte litt hardt på anlegget i går og skal si både forsterkere og høytalere spilte Dire Straits Heavy Fuel på nesten bånn gass uten forvrengninger. Dette kan nesten slå folk ut av stolen, så jeg kan ikke gjøre annet enn å si som HELLSTRØM..... Dette liker jeg, og dette har jeg tro på. Hifiklubben burde ha noe som kan drive alle disse høytalerne deres, synes de fortjener litt bein å gå på. Det de har i sortementet synes jeg ikke passer helt inn, så de har godt å utvide litt der altså.

Når det kommer til Lector serien så har jeg stor tro på den, synes den spiller hakket over Concept serien og har en bedre klang og fyldighet. Så dette ligger mellom Ikon kvalitetene, Lector 1 fikk gode omtale i What Hifi

Dali Lektor 1 review – whathifi.com

For de med flatskjerm på vegg synes jeg Dali Motif er no flotte stilrene høytalere, kan jo bruke dem som left, right og center.

Dali Motif review - whathifi.com

Den virker bra i følge testene men de sliter vel med de høye skarpe frekvensene som sitter i diskanten, er et typisk Dali problem og da er det bare å matche med omhu så er mye gjort i hvertfall. Jeg snakka med han som holdt disse foredragene på Hifiklubben, og spurte nøyaktig om det problemet så han sa det med matching var viktig. Er det for lyst så må man bare bruke noen komponenter med mørkere klangbalanse.

Er ikke lett å matche alt men Parasound funker faktisk bra på Ikon 8, så den er nok ikke noe dårligere på andre modeller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SWEET!

litt ot at vi snakkes om effektforsterkere på en høytaler tråd...men men det er iallefall relatert til dali høytalere så det må vel gå....

har du bestillt?
    Det er en høytalertråd men så lenge alt dreier seg om effekter og forsterkere til Dali er alle blide vet dere. Åssen pris fikk du på herlighetene da? Jeg sikler litt på A21 og slikt selv. Hadde penga vært der hadde jeg kanskje havnet på JC1 blokker. Er så mye i dette markedet så det er helt sykt altså. Hvorfor vinner jeg aldri i Lotto da? Er kanskje like greit ellers hadde det gått over styr.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

SWEET!

har du bestillt?
    Trenger ikke å bestille. De er på lager. Men bør nok selge Nad`n først ellers blir sparekontoen fort tom.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som et lite tillegg til Parasound så burde du sjekke ut Abrahamsen også. Disse er veldig varme i klangen, men har også nok kraft til å gi nok trøkk på veldig høyt volum. Har kun hørt Abrahamsen på Mentor (da jeg har det selv...) men tror det vil fungere bra på Ikon også, da disse er noe spisse i toppen de og.

Lyngdorff sin effekt synes jeg blir noe nøytral for Dali Ikon og Mentor, men mulig jeg opplevde denne i et dårlig rom. Ble ikke imponert.

Jeg har hvertfall Abrahamsen V 4.0 effekt på Mentor 6 og synes det fungerer KNALLBRA! :-D

Men som du leser så har jo mister pink floyd veldig god erfaring med Parasound og har testet flere produkter på samme høytaler enn meg så du burde definitivt sjekke ut hans forslag. ;-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg altid syntes Thule har vært en utrolig god match til spesielt IKON serien til Dali. Thule sin noe varme spillestil har passet IKON diskant elementet godt. Synd de måtte legge opp.
    Men det fins fremdeles Thule effekt forsterkere å få tak i.

Har også prøvd Thule på Dali Consept. Det var svært vellykket. Men jeg har mest lyttet til deres PA250 og PA350.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Personlig har jeg altid syntes Thule har vært en utrolig god match til spesielt IKON serien til Dali. Thule sin noe varme spillestil har passet IKON diskant elementet godt. Synd de måtte legge opp.
    Men det fins fremdeles Thule effekt forsterkere å få tak i.

Har også prøvd Thule på Dali Consept. Det var svært vellykket. Men jeg har mest lyttet til deres PA250 og PA350.
    Jeg har snakka med klubben om Thule og de var faktisk det eneste som ble anbefalt til Ikon i deres sortiment. Det er slik i dag når dem klarer å lage så mye produkter med feil så alt blir reelt tap, da er det ikke så mye annet å vente seg for å si det slik. Det kan jo hende de kan komme tilbake engang, var jo stille på norske Patos etter konkursen. Nå er dem tilbake med produksjon og nye avtaler feks med Electrocompaniet. Aldri si aldri, men noenganger må man ut fra Klubben's lokaler for å finne en god match. Dette er jo flott at Parasound funker veldig bra samt med Abrahamsen også, er jo ikke så mange jeg har hørt om som har matchet disse komponentene med Ikon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehehe, det er godt å vite det er fler som må jobbe litt for å komme seg til lyddrømmene
    Hvor mye hadde du tenkt å bruke på effektforsterker?

Åhh, jammen det går bra! Gleder meg til å høre dine inntrykk. Såvidt jeg har skjønt er ikonene sånn at de yter mye bedre straks de får litt skikkelig med effekt, så er spent på å høre hvordan de låter på Denonen
    Hvilke kabler bruker du forresten?
    Litt sent ute med svar her, men håper det går greit. Jeg ble rett og slett for opptatt med å sitte og høre på musikk i stua.
    Når det gjelder budsjett for effektforsterker så er jeg egentlig ikke sikker på det enda.
    Som sagt ble budsjettet sprengt for å få Ikonene i hus, så det blir nok uansett en stund til.
    Inntil da kunne jeg tenkt meg å prøve bi-amping av frontene. Det burde vel gi litt effekt?

Jeg bruker veldig billige kabler som jeg ikke vet merket på en gang. Jeg har riktignok ikke testet dette, men jeg har ikke så veldig tro på at man må ha veldig dyre kabler over korte avstander. Mulig jeg tar veldig feil her?
    Dette er også noe jeg har tenkt til å teste etterhvert som budsjettet tillater det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av Høytalerkablelanfaling fra Hifiklubben så er disse et godt valg:

Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel

Blir en ganske rimelig kabel det der, så en grei oppgradering for en billig penge.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glory
    Litt sent ute med svar her, men håper det går greit. Jeg ble rett og slett for opptatt med å sitte og høre på musikk i stua.
    Når det gjelder budsjett for effektforsterker så er jeg egentlig ikke sikker på det enda.
    Som sagt ble budsjettet sprengt for å få Ikonene i hus, så det blir nok uansett en stund til.
    Inntil da kunne jeg tenkt meg å prøve bi-amping av frontene. Det burde vel gi litt effekt?

Jeg bruker veldig billige kabler som jeg ikke vet merket på en gang. Jeg har riktignok ikke testet dette, men jeg har ikke så veldig tro på at man må ha veldig dyre kabler over korte avstander. Mulig jeg tar veldig feil her?
    Dette er også noe jeg har tenkt til å teste etterhvert som budsjettet tillater det
    Hehe, ingen fare! Syns du gjorde en bra prioritering der. Er du stadig fornøyd med valget?
    Mm, du har hvertfall ingeting å tape på å bi-ampe. Vil gjerne høre om du merker forskjell etter du har gjort det

Okei, vet du tverrsnittet på de kablene da?
    Har tenkt på den kabelen som Roger Waters linker til litt over her og. Før har jeg alltid vært veldig skeptisk til om jeg hører forskjell på kabler, men har prøvd meg litt ut nå... jeg har ikke gjort annet enn at jeg byttet fra type lampeledning på surroundhøyttalerne til clas ohlson 2,5mm, og du verden! Selv på høyttalere uten hovedtyngden av lyd, så åpnet liksom lydbildet seg litt opp i surround på filmer Jeg ser for meg at det vil være en fin oppgradering å bruke en tusenlapp på kabler til frontene etterhvert også. Kommer garantert til å gjøre det når Daliene er i hus om en stund Frontene fortjener mye bedre enn Clas ohlson også da altså!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler jeg har prøvd i systemet mitt er:

Tara Labs Prism omni 2
    Qed Silver Anniversary XT
    Qed X-tube 400

Jeg bruker de sistnevnte og er veldig fornøyd med dem, de andre var bare å prøve for moroskyld. Disse er ganske nøytrale samt dem gir god fylde i musikken, selv er jeg ikke så god til å høre store forskjeller på slike ting. De er bra og de andre er ikke noe dårligere, men Van Den Hul er verdt å teste ut. Det er en del fine saker i sortimentet deres som ikke koster skjorta da.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel til mine Ikon :P , fungerer greit det!

Men det jeg lurer på i dag (:P), er om det fins Hifiklubb i Island 8)
    Siden landet og økonomien der borte går så greit, så kan det hende at de har billige høytalere

Ekstremt til liv det har blitt her i tråden. Det er så vidt jeg klarer å følge med !

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Jeg har VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel til mine Ikon :P , fungerer greit det!

Siden landet og økonomien der borte går så greit, så kan det hende at de har billige høytalere

Ekstremt til liv det har blitt her i tråden. Det er så vidt jeg klarer å følge med !
    Ikke "hifi klubben" om det er det du refererer til. Men om noen har en hifi klubb på Island er vel mulig

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos

Åssen er tykkelsen på de kablene du har, har du spader eller bananplugger til herlighetene?

Det har skjedd litt i tråden her og det er folk innpå her hver dags så det er bare moro det, alltid show å ta en refresh utover kvelden så faller det inn noen svar på tråden og noen spørsmål til folket. Vi håper det kan fortsette sånn en stund til, folk må gjerne gå til innkjøp av noe de kan skrive litt om her. Er jo fint å se hva som spiller bra hjemme hos andre også, om det er noen andre spennende planer som folket vil foreta seg.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig så mye å hente på å kjøpe dyre høytalerkabler da? Vil ikke starte noe kabel diskusjon her, men hva er erfaringene rundt her?

Bruker Tara Labs Prism Nexa til 90 kr/m og synes det fungerer bra, men har ikke testet med noe annet heller.

Side 20 av 742 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 520 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •