Dalis Entusiaster - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 2 av 742 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 502 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjenner ikke no til Yamaha, eneste jeg vet at de er en varmspillende forsterker, så den vil nok være en god match. Taper ikke noe på å prøve ut Ikon på den, nye 3800 forsterkern skal være helt super sies det.

Ville vært moro å testa den ut, men jeg får nok gni på min denon enda. Har ikke råd til mere bytting, den får gå til ******* først, da skal jeg ha det på vurderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kjenner ikke no til Yamaha, eneste jeg vet at de er en varmspillende forsterker, så den vil nok være en god match. Taper ikke noe på å prøve ut Ikon på den, nye 3800 forsterkern skal være helt super sies det.

Ville vært moro å testa den ut, men jeg får nok gni på min denon enda. Har ikke råd til mere bytting, den får gå til ******* først, da skal jeg ha det på vurderingen.
    Ja jeg tenkte jeg skulle fått testet Ikon med 3808 på hifiklubben først, men er litt usikker på 3808 da det har vært en del på forumet her som har problemet med firmware oppdateringene...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, merkelig.... Du kan jo evt prøve den Yamaha forsterkern, og kanskje låne med deg dali høytalerne hjem. Gi dem en test, programvare har jeg aldri tenkt på å oppdatere.

Det du tjener på er å prøve produktene opp mot hverandre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si at jeg savner litt av trykket fra bassen jeg fikk nedpå hifiklubben på test.. kan hende jeg er en kløn å ikke klarer å stille forsterkeren ordentlig da den er helt ny å jeg skjønner ikke en dritt.. skal høytallerne spille lenge før de begynner å "løsne" litt?

ps. hvordan kalibrere subben?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal løsne godt iløpet av noen få timer, men jeg vil heller tro at du muligens ikke har fått plassert/kalibrert sub'en optimalt, har du sjekket fase?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket fase?? om den står i 180 eller 0grader mener du? hvis så står den i 0.
    syns jeg må så høyt på subben når jeg spiller musikk..

men det jeg tenkte på i utgangspunktet er litt mere punch fra ikon 8 høytallerne..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buljo
    sjekket fase?? om den står i 180 eller 0grader mener du? hvis så står den i 0.
    syns jeg må så høyt på subben når jeg spiller musikk..

men det jeg tenkte på i utgangspunktet er litt mere punch fra ikon 8 høytallerne..
    Fasen er en plass imellom 0 - 180, du må måle/høre deg frem til der hvor bassen låter best i sweetspot (mens du justerer fase)

Welcome to L-Sound!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 puncher bra her og, men du trenger en liten kalibrering. Da vil du nok merke forskjell, samt du burde få spillt dem inn noen timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom hifiklubben i kristiansand idag å sa ifra om mine bekymringer å erfaringer så langt, han skulle komme innom til uken å kalibrere hele anlegget mitt.. blir nok bra da, men merket faktisk idag at det begynner å løsne litt.. har bestillt en db måler fra radioshack.. så får vel gå amok etterhvert å prøve meg fram..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Er du ikke fornøyd med din denon? har akkurat samme type og vurderer Dali Ikon7 eller 8.
    Hvor stort rom har du anlegget ditt i?
    Holder på å inrede mitt nye hjemmekino rom på ca 32m2 (og bare 2,1m under taket) og er litt usikker på hvilke høytalere...
    Hifiklubben anbefalte ikon6 eller7, men det virker jo som at ikon 8 har den "runde" lyden eg er på jakt etter.

Tenkte å kombinere med ikon sub og 4stk ikon W2 vegghøytalere. (har ikon vokal2 fra før) slik at eg får ett 7.1 anlegg..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rufius
    Er du ikke fornøyd med din denon? har akkurat samme type og vurderer Dali Ikon7 eller 8.
    Hvor stort rom har du anlegget ditt i?
    Holder på å inrede mitt nye hjemmekino rom på ca 32m2 (og bare 2,1m under taket) og er litt usikker på hvilke høytalere...
    Hifiklubben anbefalte ikon6 eller7, men det virker jo som at ikon 8 har den "runde" lyden eg er på jakt etter.

Tenkte å kombinere med ikon sub og 4stk ikon W2 vegghøytalere. (har ikon vokal2 fra før) slik at eg får ett 7.1 anlegg..
    -----

Rommet her er 20m2 tenker jeg, lyden er god her nå etter jeg fikk kalibrert subben riktig av mr flageborg. Du burde gå for dali ikon 8, den gir deg mest trøkk og ett rolig lydbilde. Jeg har hatt 7'ern før og den skrek ganske høyt i diskanten når volumet nådde ett mål i topp.

Du kan like godt kjøre fullt ikon oppsett, er knall saker det og subben rocker som pokker.... Det fikk naboen merke i helga....

Den runde lyden vil du finne i 8'ern uten tvil, angrer ikke ett sekund for at jeg bytta. Disse høytalerne er no helt annet, vil ikke tro det selv men dra ned til klubben og test de og se hva du synes. Kanskje du kommer drassanes ut med ett par på 30kg stk..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Blir nok bestillt Ikon 8 denne uken ja...:razz:

Er det ett must med ekstra forsterker eller holder det med 4306`en?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4306 Gjør en god jobb alene synes jeg, om du har sub så er det helt konge... Hvis du kanskje synes det kan bli litt slapt, kan du bare supplere med ett effekt trinn. Jeg har ikke hatt effektforsterker på dette systemet enda, så jeg synes det spiller knall jeg.

Høytalerne skuffer ikke på noen måte, men husk at de skal spilles inn og det tar litt tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er eg også ofisielt medlem i Ikon8 klubben...:grin:
    Dvs må vente til neste fredag, men de er nå bestillt i hvert fall.
    Samt Ikon sub og 4 Ikon on wall...8)

Dette blir moro

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen og gratulerer, regning for medlemskapet er sendt i posten... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg fått kjørt høytallerne ordentlig inn.. nå er det trøkk som bare juling å diskanten er helt utrolig... og når jeg kjører nightwish sin "the poet and the pendelium"_(eller hva den nå heter, den 14minutts lange med enormt symfoniorkester å whatnot) så får jeg fnatt.. direkte herlig! deiligste lydopplevelse jeg har hatt..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buljo
    nå har jeg fått kjørt høytallerne ordentlig inn.. nå er det trøkk som bare juling å diskanten er helt utrolig... og når jeg kjører nightwish sin "the poet and the pendelium"_(eller hva den nå heter, den 14minutts lange med enormt symfoniorkester å whatnot) så får jeg fnatt.. direkte herlig! deiligste lydopplevelse jeg har hatt..
    Nightwish er langt fra noe "tur i parken" heller når det gjelder dynamikk, om du vandrer på disse stiene bør du absolutt også prøve Evanescence "Anywhere But Home" - En 2 disc med både DVD og CD, her er det sykt mye dynamikk og noe av det råeste jeg har hørt av Live-opptak!

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=406775

Les også denne tråden:

http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...anescence.html

På denne er det plenty til sub'en din også :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rufius
    Da er eg også ofisielt medlem i Ikon8 klubben...:grin:
    Dvs må vente til neste fredag, men de er nå bestillt i hvert fall.
    Samt Ikon sub og 4 Ikon on wall...8)

Dette blir moro
    Gratulerer så mye med ditt kloke kjøp, stor stå hei i stuen fremover nå da?

Det er kult at folk joiner denne klubben, følte meg litt ensom her men Ratata er ledern da....

Dali Ikon 8 er å forbli en konge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Ikon 8 kjørt en helg og eg må si de imponerer, massevis av trøkk (spes kombinert med Ikon SUB)
    meget fornøyd med invisteringen

Nå er det bare å få ferdig kinorommet slik at de virkelig kan testes:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja - enda en som har sett "lyset" - o'store Ikon... :-) Må jo være konge med Ikon rund baut, fornøyd med Ikon-sub'en?

Hvor mange er vi nå?

Megselv
    Roger Waters
    buljo
    rufius

Side 2 av 742 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 502 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •