Dalis Entusiaster - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 19 av 743 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 519 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Nå vet ikke jeg om du mener at du skal ha både Ikon 7 og 8, hvis bare en av de, så må du ikke stusse på å velge ikon 8.. Jeg hadde selv ikon 7 som front før Ikon 8 kom til HFK.. Forskjellen vil jeg påstå er ganske stor dynamikk og bass messig, så ved valg av Ikon 8 vil du sikkert ikke savne noen sub heller i din leilighet. Roger Waters linket også til ett par som var til salgs her forleden, og prisen var meget tilfredsstillende. Løp og kjøp
    De høytalerne der var solgt på røde rappen, gikk vekk rimelig fort kan man si.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 6 til salgs for noen som er int i det?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/38345

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 6 | FINN torget

Dali Mentor 6 til en god pris for de som kan leve med en liten "bulk" i selve kassen, ikke den store skaden for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Ikon 8'ene mine også endelig på plass!

Kjøpte meg Concept 8 for 5 måneder siden, men fant fort ut at jeg ville oppgradere. Har siklet på ikon helt siden da.
    Nå sitter jeg med store, svarte og fine Ikon 8 i stua :-D

Bruker en Denon AVR-2808 til å drive de, så jeg er redd jeg må finne meg en effektforsterker. Er NAD C272 en god idè?

Sitter nå og lurer på om jeg skal prøve concept'ene mine bak i stua. Se hvordan det blir på film og musikk. Noen som har noen tanker her?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glory
    Da var Ikon 8'ene mine også endelig på plass!

Kjøpte meg Concept 8 for 5 måneder siden, men fant fort ut at jeg ville oppgradere. Har siklet på ikon helt siden da.
    Nå sitter jeg med store, svarte og fine Ikon 8 i stua :-D

Bruker en Denon AVR-2808 til å drive de, så jeg er redd jeg må finne meg en effektforsterker. Er NAD C272 en god idè?

Sitter nå og lurer på om jeg skal prøve concept'ene mine bak i stua. Se hvordan det blir på film og musikk. Noen som har noen tanker her?
    Gratulerer med kule høyttalere!!
    Når det gjelder effektforsterker, ville jeg personlig gått for noe med varmere lydbilde enn c272. Har hørt Ikon 8 spille med den, og jeg syns utrolig nok det virket som om de spilte spinklere enn de skulle. RogerWaters kan nok bekrefte at feks Parasound spiller med varmere og mer fyldig lyd
    Ikon 8 har hvertfall et herlig potensiale til å spille med skikkelig trøkk og fylde!

Hvordan syns du de spiller med 2808 forresten?? Ser for meg at det kanskje blir Ikon 8 på meg og om en stund, så er veldig nyskjerrig på akkurat det da jeg også har 2808. Ser jo for meg å kjøpe en effektforsterker, men er redd jeg må drive dem med 2808 en stund først....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Gratulerer med kule høyttalere!!
    Når det gjelder effektforsterker, ville jeg personlig gått for noe med varmere lydbilde enn c272. Har hørt Ikon 8 spille med den, og jeg syns utrolig nok det virket som om de spilte spinklere enn de skulle. RogerWaters kan nok bekrefte at feks Parasound spiller med varmere og mer fyldig lyd
    Ikon 8 har hvertfall et herlig potensiale til å spille med skikkelig trøkk og fylde!

Hvordan syns du de spiller med 2808 forresten?? Ser for meg at det kanskje blir Ikon 8 på meg og om en stund, så er veldig nyskjerrig på akkurat det da jeg også har 2808. Ser jo for meg å kjøpe en effektforsterker, men er redd jeg må drive dem med 2808 en stund først....
    Takk for det, jeg gleder meg virkelig til å finne ut hvor bra de egentlig er!!

Jeg er nok i samme situasjon som deg der gitt.
    Jeg har sprengt budsjettet mitt nå, så jeg må spare en god stund før jeg har råd til en effekforsterker.
    Bare tenkte jeg skulle begynne med å lete etter alternativer.

Når det gjelder Ikon 8 på 2808 må jeg nesten komme tilbake til deg. Jeg fikk mine sent torsdag kveld, også dro jeg på konserter i Oslo rett etter jobb på fredag.
    Jeg fikk ikke koblet opp Ikonene mine før i ettermiddag og har nettopp begynt å kose meg med de. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glory
    Takk for det, jeg gleder meg virkelig til å finne ut hvor bra de egentlig er!!

Jeg er nok i samme situasjon som deg der gitt.
    Jeg har sprengt budsjettet mitt nå, så jeg må spare en god stund før jeg har råd til en effekforsterker.
    Bare tenkte jeg skulle begynne med å lete etter alternativer.

Når det gjelder Ikon 8 på 2808 må jeg nesten komme tilbake til deg. Jeg fikk mine sent torsdag kveld, også dro jeg på konserter i Oslo rett etter jobb på fredag.
    Jeg fikk ikke koblet opp Ikonene mine før i ettermiddag og har nettopp begynt å kose meg med de. :-D
    Hehehe, det er godt å vite det er fler som må jobbe litt for å komme seg til lyddrømmene
    Hvor mye hadde du tenkt å bruke på effektforsterker?

Åhh, jammen det går bra! Gleder meg til å høre dine inntrykk. Såvidt jeg har skjønt er ikonene sånn at de yter mye bedre straks de får litt skikkelig med effekt, så er spent på å høre hvordan de låter på Denonen
    Hvilke kabler bruker du forresten?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om pengene er mulig å skaffe over tid så sjekk ut parasound nc 2250, den leverer i bøtter og spann. Veldig fornøyd selv med den effekten, og det tror jeg andre vil bli om de får muligheten til å oppleve denne på nært hold.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om pengene er mulig å skaffe over tid så sjekk ut parasound nc 2250, den leverer i bøtter og spann. Veldig fornøyd selv men den effekten, og det tror jeg andre vil bli om de får muligheten til å oppleve denne på nært hold.
    Jeg må vel nesten skylde på deg for at jeg har veldig lyst på akkurat den!!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nc 2250

Har selv hatt den hjemme til test. Spiller som fy. Det som er pluss er at den har en varm klangbalanse samt at den har masser av krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har selv hatt den hjemme til test. Spiller som fy. Det som er pluss er at den har en varm klangbalanse samt at den har masser av krefter.
    Hva tror du om den på Mentor 6??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funker nok fint på mentor 8 også, men om penga er der er det sikkert klokt å prøve Parasound A21 også. Mentor serien fortjener noe RÅERE komponenter altså. Er det noen her inne med erfaringer om denne forsterkern på Dali ?

Jeg drømmer om Parasound P3 og A21, er det flere som drømmer å teste ut dette på Dali? Håper Hifiklubben tar inn Parasound i sortimentet sitt, de har jo nesten ikke effektforsterkere lengre. Det er på tide med en helomvending der inne, om de ville satset på det engang så ville omsetningen økt betraktelig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva tror du om den på Mentor 6??
    Den har tilnærmet lik lydsignatur som Nad M25. Har testet M25 på Mentor. Det spiller meget bra. Men har også testet ut NC 2250 på Euphonia. Spiller vel så bra. Kjør på

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den funker nok fint på mentor 8 også, men om penga er der er det sikkert klokt å prøve Parasound A21 også. Mentor serien fortjener noe RÅERE komponenter altså. Er det noen her inne med erfaringer om denne forsterkern på Dali ?

Jeg drømmer om Parasound P3 og A21, er det flere som drømmer å teste ut dette på Dali? Håper Hifiklubben tar inn Parasound i sortimentet sitt, de har jo nesten ikke effektforsterkere lengre. Det er på tide med en helomvending der inne, om de ville satset på det engang så ville omsetningen økt betraktelig.
    A21 ser ut som et vanvittig flott produkt! Men vil forskjellen fra 2250 være så stor som prisforskjellen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

A21 ser ut som et vanvittig flott produkt! Men vil forskjellen fra 2250 være så stor som prisforskjellen?
    Nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har tilnærmet lik lydsignatur som Nad M25. Har testet M25 på Mentor. Det spiller meget bra. Men har også testet ut NC 2250 på Euphonia. Spiller vel så bra. Kjør på
    Tøft! Ja, du har Euphonia du!
    hehehe, skulle bare ønske jeg vant litt på lotto nå, så drømmene kunne realiseres litt kjappere!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i klubben
    fytti, fint oppsett! skikkelig fint rom med rette farger synes jeg, skal selv male i kjellerstua jeg holder på med pdd å kommer nok til å velge en ganske lik farge. brukte du matt maling? 0,5 eller noe slikt? uansett... utrolig fint rom

Vil også si at å utvide ikon8 klubben til dalis entusiaster var riktig! blir kjekt å lese i trådene her inne etterhvert spesiellt med tanke på den nye lector serien, har ikke hørt dem enda men hadde vært morro med tanke på at den er 3 år nyere enn ikon serien. mulig denne spiller like godt også siden den kansje har oppgraderte delefilter iforhold til årstallet(teknologien) har tro på at lector kan slå bra an.

har lest igjennom 4-5 sider nå ikveld på dalis entusiast tråd å det er den mest intressange tråden på forumet helt klart. synes vi skal nominere denne tråden på avforums årskavalkade..? eller hva??? roger waters skal ha æren får denne kjekke tråden!

skal selge unna et par dali 5005 limited edition høytalere. ta kontakt om noen er intressert i meget gode budsjett høytalere eller kansje bakre høytalere i hjemmekino oppsett. har stått i stereoanlegg sammen med NAD C720BEE og NAD C542 låter meget bra. selges grunnet kona vil ha små høytalere i stua som kan henges på vegg siden jeg nå snart er ferdig med kjellerstua.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    fytti, fint oppsett! skikkelig fint rom med rette farger synes jeg, skal selv male i kjellerstua jeg holder på med pdd å kommer nok til å velge en ganske lik farge. brukte du matt maling? 0,5 eller noe slikt? uansett... utrolig fint rom.
    Takk for det Fikk ikke den fargen i helt matt. Er vel 0.5 om jeg ikke tar feil. S6500-N heter den. Er den mørkeste gråfargen før sort.
    Er ikke den flinkeste til å ta bilder, men det er noe mørkere der enn det ser ut på bildene. Skal ta noen nye bilder snart. Har gjort noen endringer samt at M25 blir byttet ut. Skal prøve å få bildene mer slik det egentlig ser ut.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Fikk ikke den fargen i helt matt. Er vel 0.5 om jeg ikke tar feil. S6500-N heter den. Er den mørkeste gråfargen før sort.

takker for info om farge, har en kammerat som jobber i malerbutikk. han kan "feilblande litt" s6500-n til meg til helgen kansje

jeg velger et litt lysere teppe så tror jeg ikke rommet virker så mørkt som veggene faktiskt er.

vi har en del likheter i annlegga, supra dali og nad. tilfeldigheter at du endte opp med dali og nad lyd og effekt eller er det pga lyden? selv liker jeg komboen av nad og dali, har ikke testet supra kabler til men har handlet en god del kabel fra supra og gull/sølv loddetinn så skal lage signalkabler og høytalerkabler av, tror supra er ganske nøytrale. noe jeg er ute etter slik at det ikke ødelegger lyden av dali og nad komboen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JBT
    takker for info om farge, har en kammerat som jobber i malerbutikk. han kan "feilblande litt" s6500-n til meg til helgen kansje

jeg velger et litt lysere teppe så tror jeg ikke rommet virker så mørkt som veggene faktiskt er.

vi har en del likheter i annlegga, supra dali og nad. tilfeldigheter at du endte opp med dali og nad lyd og effekt eller er det pga lyden? selv liker jeg komboen av nad og dali, har ikke testet supra kabler til men har handlet en god del kabel fra supra og gull/sølv loddetinn så skal lage signalkabler og høytalerkabler av, tror supra er ganske nøytrale. noe jeg er ute etter slik at det ikke ødelegger lyden av dali og nad komboen.
    Valgte Nad`n pga lydsignaturen. Passer meget bra til Dali. Varm og behagelig klangbalanse. Nå har jeg ikke Supra til front HT men Van Den hul. Personlig hører jeg svært lite forskjell på kabler. Spes HT kabler. Men synes Sølvleder spiller noe lysere enn kobber. Er du flittig med loddebolten så sparer du kr på å lage kabler selv. Spes signalkabler.

Side 19 av 743 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 519 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •