Dalis Entusiaster - Side 185

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 185 av 742 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 685 ... SisteSiste
Viser resultater 3,681 til 3,700 av 14836
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder hjemme test kan man jo altids sende PM til verandre. Jeg skal i alle fall stille meg åpen for dem som ønsker en lytt.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Dette er kansje litt for pågående, men jeg syns ikke Mentor diskanten er frampå på noen måte. Jeg syns Mentor på mange måter er en mer allrund høytaler løsning som tilgir den elektronikken du kobler til mer enn f.eks IKON. Men dette er min erfaring og etter å ha snakket med noen fra klubben.
    Du er på ingen måte for pågående – bare hyggelig å høre meninger som går på tvers av mine egne.

Veldig interessant det du skriver, for mitt inntrykk var omvendt. Jeg sikter da til diskanten og øvre mellomtone som jeg opplevde som både mer pågående generelt sett og mer ubarmhjertig på dårlige innspillinger enn Ikons. Når det gjelder allround-egenskaper (med hensyn til genre), så fikk jeg inntrykk av at Mentor kunne gi meg det jeg savner hos Ikon 6 på storbandjazz, symfonisk musikk og tung rock, nærmere bestemt mer kropp og punch i mellomtonen der dette er særs viktig.

Opplevelsen min av den ubehagelige og overdimensjonerte diskanten kan jo skyldes NAD M3, som jeg på ingen måte er fortrolig med, men som jeg heller ikke har noen spesielle ankepunkter til.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Du er på ingen måte for pågående – bare hyggelig å høre meninger som går på tvers av mine egne.

Veldig interessant det du skriver, for mitt inntrykk var omvendt. Jeg sikter da til diskanten og øvre mellomtone som jeg opplevde som både mer pågående generelt sett og mer ubarmhjertig på dårlige innspillinger enn Ikons. Når det gjelder allround-egenskaper (med hensyn til genre), så fikk jeg inntrykk av at Mentor kunne gi meg det jeg savner hos Ikon 6 på storbandjazz, symfonisk musikk og tung rock, nærmere bestemt mer kropp og punch i mellomtonen der dette er særs viktig.

Opplevelsen min av den ubehagelige og overdimensjonerte diskanten kan jo skyldes NAD M3, som jeg på ingen måte er fortrolig med, men som jeg heller ikke har noen spesielle ankepunkter til.
    Aha, jeg bruker dog en Thule PA250B som effekt på mine mentorer + Denon 4308 som pre. Når jeg kjører CD så går Denon i "Pure Direkt" og med analog overføring fra en Denon 3910 dvd spiller til 4308 og til effekt så til høytaler. Kansje elektronikk valg har en viss betydning? I tillegg bruker jeg aktivt en SVS subb til den dypeste bassen(under 40Hz).

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er ikke annet å gjøre med det men i testen til Lyd og bilde så vant faktisk Mentor 8 over Helicon, da er det ikke så vanskelig valg egentlig.
    Det forstår jeg ikke etter to dagers lytting av div Mentor og Helicon hos Dali. Vil si Mentor 6 var den HT som overrasket meg mest. Men vil si at Helicon spiller bedre på alle områder.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det forstår jeg ikke etter to dagers lytting av div Mentor og Helicon hos Dali. Vil si Mentor 6 var den HT som overrasket meg mest. Men vil si at Helicon spiller bedre på alle områder.
    Det gjør den nok men jeg er ikke den som skal ha de til å spille klokkerent, når folk går oppi den prisklassen så hører dem på noe spesiell musikk som er langt vekk fra meg i hvertfall. Helicon kan låte mye bedre på det meste og sier seg selv, mange som kjøper dyere høytalere er for å få frem detaljer i storband, jazz, kammermusikk, klassisk og slikt. Om det hadde blitt Helicon ville det blitt 800 serien, men den koster dog altfor mye for meg. Jeg kan nok slå meg til ro med Mentor og storkose meg. Man kan ikke være opptatt med å få alt klokkereint, da ryker kjærligheten og penga på dagen. Man skal være glad i det man har, right?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den nok men jeg er ikke den som skal ha de til å spille klokkerent, når folk går oppi den prisklassen så hører dem på noe spesiell musikk som er langt vekk fra meg i hvertfall. Helicon kan låte mye bedre på det meste og sier seg selv, mange som kjøper dyere høytalere er for å få frem detaljer i storband, jazz, kammermusikk, klassisk og slikt. Om det hadde blitt Helicon ville det blitt 800 serien, men den koster dog altfor mye for meg. Jeg kan nok slå meg til ro med Mentor og storkose meg. Man kan ikke være opptatt med å få alt klokkereint, da ryker kjærligheten og penga på dagen. Man skal være glad i det man har, right?
    Men Helicon spiller klokkerent også på rock og metal. Hører på slikt selv vet du.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Helicon spiller klokkerent også på rock og metal. Hører på slikt selv vet du.
    Det er helt klart en digg høytaler som jeg ikke har fått lytta for mye på for å si det sånn, den kan kanskje komme i fremtiden som en brukt eller god demomodell så skal den være under vurdering.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart en digg høytaler som jeg ikke har fått lytta for mye på for å si det sånn, den kan kanskje komme i fremtiden som en brukt eller god demomodell så skal den være under vurdering.
    Står et par Helicon 400 i Marcus Thranes gate til 25k

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står et par Helicon 400 i Marcus Thranes gate til 25k
    Vil ha 800 serien, den ser bøsere ut....

Kan ikke gå ned på basselementene så det må bli noe med 8" i.

Newcomer IceCreamMan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god Rotja, jeg kontakter dere alle når tskjortene er henta så jeg får sendt til folket. De som ønsket XL må ha en større så vi får bare ta det vi får, siden dem ikke har igjen flere i den størrelsen.
    Hei! Ny her inne idag, kom over denne så hvis det er flere t-skjorter til overs så passer Large bra til meg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IceCreamMan
    Hei! Ny her inne idag, kom over denne så hvis det er flere t-skjorter til overs så passer Large bra til meg!
    Hei og velkommen, skrev nettopp på siden din og jeg skal notere deg for en tskjorte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha 800 serien, den ser bøsere ut....

Kan ikke gå ned på basselementene så det må bli noe med 8" i.
    Står et par Helicon 800 MK2 der også.

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    woot t-shorte ?
    er det noe man kan få :shock: *smiske*

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44920
    En skikkelig god cdspiller som gjør en kjempeklang hva man mater den med.

Vincent SP-331 effektforsterker | FINN torget
    Veldig bra effekt til en serdeles god pris, den funker faktisk bra på Ikon serien...... Jauda.

Rotel & Vincent Selges Billig! er som Nytt,(lite brukt) | FINN torget
    Her har vi en fin stereopakke til en flott pris også.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    woot t-shorte ?
    er det noe man kan få :shock: *smiske*
    Jeg får se hvor mange jeg får så kan jeg skrive deg opp, er det noen til overs så sender jeg deg en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44920

En skikkelig god cdspiller som gjør en kjempeklang hva man mater den med.
    hvis man skal bruke digital overføring.. er det da egentlig noen vits med så dyr spiller ? eller har jeg misforstått noe ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    hvis man skal bruke digital overføring.. er det da egentlig noen vits med så dyr spiller ? eller har jeg misforstått noe ?
    De som skal gå for harddiskløsninger ser bort i fra en slik spiller, men det er mange enda som sverger til sølvplaten og da er denne helt nydelig.

Har selv hørt denne og den er helt rå på detaljer og dybde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er greit nok... og jeg skjønner det hvis vi hadde snakket analogt...
    men på HFK f.eks var den koblet opp mot en TDA2200 med digitalkabel.. har det noe særlig for seg kontra en billigere en ? som f.eks en CD-spiller med digital ut til 3 lapper..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    det er greit nok... og jeg skjønner det hvis vi hadde snakket analogt...
    men på HFK f.eks var den koblet opp mot en TDA2200 med digitalkabel.. har det noe særlig for seg kontra en billigere en ? som f.eks en CD-spiller med digital ut til 3 lapper..
    Det sitter en bedre DAC i TDA2200 kontra CD1. Da kan CD1 brukes som drivverk. Men det er også en god DAC i cd1 som er bedre enn de fleste recivere. Fungerte meget bra hos meg med analog utgangene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som skal gå for harddiskløsninger ser bort i fra en slik spiller, men det er mange enda som sverger til sølvplaten og da er denne helt nydelig.

Har selv hørt denne og den er helt rå på detaljer og dybde.
    Den kan også benyttes som et godt drivverk.

Side 185 av 742 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 685 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •