Dalis Entusiaster - Side 184

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 184 av 742 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 684 ... SisteSiste
Viser resultater 3,661 til 3,680 av 14837
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Noen som vet om det kommer normal center til lektor serien og ikke lcr version?
    Hva mener du med normal? Denne er jo den vanlige

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukes ikke lcr som side høytalere også? eller er det bare at de har den ekstra funskjonen

Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det er vel ingen feil fra fabrikk. Hehe. Er nok rommet ja.

Faktisk har tanken på stativ høyttalere (i mitt tilfelle ikon 2) vært tilstede. Det kunne fungert mye bedre i dette rommet. Jeg vet ikke. Da med sub for å ta seg av trykket da også selvsagt da en stativ ikke blr som en gulv.

Ettersom jeg sliter så vannvittig med å få bass i frontene mine på musikk her så hadde kanskje det vært løsningen???

Jeg har foreløpig ingen konsert skiver på BD, bare DVD
    Virker som et ekstremt vanskelig rom ja.
    Ikke for å virke negativ, men tror ikke alternativet med kompakte stativ hter
    er løsningen, spes hvis du har preferanser for skikkelig driv og trykk i bassen.
    Ihvertfall er jeg av den oppfatningen at hvis man har behov for en sub til musikk i stereo, så leverer ikke frontene den lyden du er ute etter i utgangspunktet. Men det er nå bare min mening.

What?? dvd??? hehe Løp og kjøp!!! Nine inch nail, (master hd) Har litt følelsen av at du itilleg til å ha store problemer med rommet, kanskje har en bassfetisj av dimensjoner! hehe Ikke noe galt i det, og da mener jeg ikke dunk dunk boomy bass elsker. Men kanskje du burde vurdere en annen høyttaler feks, mulig noen klipsher kunne gitt deg denne sinnsyke dynamikken og drivet i bassen som du er ute etter.

Jeg vet det er som å banne kirken å foreslå dette.....

Anående ny cdspiller........hvorfor ikke droppe cdspiller helt?
    Trådløs Hdavspilling er mer fremtidsrettet, og du eleminerer et ledd i kjeden,(dårlige drev osv) som bare er positivt. Evt en dac isteden.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendez
    Virker som et ekstremt vanskelig rom ja.
    Ikke for å virke negativ, men tror ikke alternativet med kompakte stativ hter
    er løsningen, spes hvis du har preferanser for skikkelig driv og trykk i bassen.
    Ihvertfall er jeg av den oppfatningen at hvis man har behov for en sub til musikk i stereo, så leverer ikke frontene den lyden du er ute etter i utgangspunktet. Men det er nå bare min mening.
    Fullstendig avhengig av sub her på musikk. Som nevnt er bassen alene i C8 elendig i ordets rette betydning her i musikk avspilling.

Vel, jeg er glad i skikkelig punchy bass ja i musikk som det skal være punchy bass i vel å merke.

Men det får være grenser for hvor tamt bassene i C8 skal låte her mener jeg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    brukes ikke lcr som side høytalere også? eller er det bare at de har den ekstra funskjonen

hmm, kanskje de kan brukes som side høyttalere også. Vet ikke helt

Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Fullstendig avhengig av sub her på musikk. Som nevnt er bassen alene i C8 elendig i ordets rette betydning her i musikk avspilling.

Vel, jeg er glad i skikkelig punchy bass ja i musikk som det skal være punchy bass i vel å merke.

Men det får være grenser for hvor tamt bassene i C8 skal låte her mener jeg.

Skjønner!

Jeg tenkte i farten bare at kanskje noen brutale klipsher kunne gjøre en bedre jobb i bassgjengivelsen og dynamikken ,ha bedre kontroll på bassen i et vanskelig rom, men med det du sier så virker det igrunn far fetched........
    Føler virkelig med deg!
    Vanskelig å gjøre noe med det problemet, og ser ingen enkel løsning på det.

Du får kose deg med noen nye bd konsertskiver etterhvert ihvertfall, oppløsningen , dvs hd lydkvaliteten på en del konserter er ihvertfall kanonbra!
    Og bør gi en kvalitativ økning på lyden uansett romproblemer.

På jobb om 4 timer, så nå er det over og ut! :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendez
    Skjønner!

Jeg tenkte i farten bare at kanskje noen brutale klipsher kunne gjøre en bedre jobb i bassgjengivelsen og dynamikken ,ha bedre kontroll på bassen i et vanskelig rom, men med det du sier så virker det igrunn far fetched........
    Føler virkelig med deg!
    Vanskelig å gjøre noe med det problemet, og ser ingen enkel løsning på det.

Du får kose deg med noen nye bd konsertskiver etterhvert ihvertfall, oppløsningen , dvs hd lydkvaliteten på en del konserter er ihvertfall kanonbra!
    Og bør gi en kvalitativ økning på lyden uansett romproblemer.

På jobb om 4 timer, så nå er det over og ut! :-D
    Takk for det og for tips

Vel.....man kan jo flytte, men da må man finne en bra plass først. Hehe. det kryr ikke av boplasser om dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette har du jo sikkert blitt tipset om før... men hva med litt akustiske tiltak fremfor å hige etter nye høytalere/forsterkere...? :-)

Daniel har vel vært hos deg ? Han sitter sikkert med mange tips ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail fra Lars Worre Dali.Dk
    -

Hej Raymond

Super - vi sender en lille pakke, som kan afhentes i slutningen af næste uke i butikken i Moss. Den vil være mærket med dit navn. Desværre er XL udsolgt, så vi har splittet det på nogle ekstra større/mindre shirts.

LEKTOR SUB er lige på trapperne nu. Jeg vil tror at de første få styk anløber Norge inden udgangen af marts.

Tak igen for god support og seriøs interesse for DALI. Jeg hilser igen fra Jakob !

Mange hilsner

DALI
    Lars Worre

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronna_83:
    Du har ikke hatt noe problemer med at NAD spillern har hatt problemer med div CD'er? har du brukt endel CD-R plater der? Vet de forrige modellene av NAD (542 o.l.) sliter voldtsomt med småriper etc. Men på meg virka 545 endel mer tolerang på dette området. Har du noe å tilføye? :P.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    LEKTOR SUB er lige på trapperne nu. Jeg vil tror at de første få styk anløber Norge inden udgangen af marts.
    Uff, det var nedslående nyheter. Hadde håp om at det skulle komme en ny gulvstående høyttaler i prisklassen 25-35k, hvor Dali ikke har noe som helst å by på.

Jeg forstår at Dali satser stort på Lektor-serien, og at en matchende sub hører hjemme her, men jeg forstår ikke helt det store tomrommet som Dali har i sortimentet sitt. Det store markedet ligger helt sikkert fra Mentor og nedover, men fra Mentor og oppover må du helt opp til Helicon før du finner neste trinn på stigen, utrolig nok, tatt i betraktning det ellers fyldige sortimentet til Dali.

Jeg tror Dali bommer ganske grovt her. Folk flest, som gjerne vil ha noe bedre enn lavpris, vil i første omgang syns det er for drøyt å hoppe helt opp til Helicon. Mange utvikler gradvis en interesse for hifi, og mange forbedrer gradvis sin økonomi. Tenker ikke minst på skoleungdom og studenter, som gjerne begynner i det små pga stram økonomi og dårlig plass, men som når de kommer i jobb kan få bedre økonomi og bosituasjon.
    Men, kanskje jeg tar feil og verden faktisk bør se slik ut som Dali later til å mene, nemlig at verden bør deles i to; mellom dem som digger low-fi og high-end, og at de som digger mid-fi får finne seg noe annet enn Dali?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pessimistisk da. Dali har jo både Dali Mentor 6 og Dali Mentor 8 i den prisklassen, bare vent til Euroen går ned igjen og HiFi Klubben FORHÅPENTLIGVIS er så snille å setter ned prisene igjen...

Så fort Euroen ruller ned mot 8.0 og under det har HFK absolutt ingen grunn til å holde prisene der oppe lenger. I dag ligger den på 8.9 og går litt opp og ned. For det de sier selv i samtlige butikker er jo at de måtte sette opp prisen Pågrunnav at euroen hadde steget... eller var det andre grunner? veit jo aldri.

Det var litt ot, men skjønner hva du mener. Burde vært en serie i den prisklassen du nevner ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Veldig pessimistisk da. Dali har jo både Dali Mentor 6 og Dali Mentor 8 i den prisklassen, bare vent til Euroen går ned igjen og HiFi Klubben FORHÅPENTLIGVIS er så snille å setter ned prisene igjen...

Så fort Euroen ruller ned mot 8.0 og under det har HFK absolutt ingen grunn til å holde prisene der oppe lenger. I dag ligger den på 8.9 og går litt opp og ned. For det de sier selv i samtlige butikker er jo at de måtte sette opp prisen Pågrunnav at euroen hadde steget... eller var det andre grunner? veit jo aldri.

Det var litt ot, men skjønner hva du mener. Burde vært en serie i den prisklassen du nevner ja.
    Mentor 6 ligger så vidt jeg vet under 25k og Mentor 8 ligger over 35k.

Jeg har ingen tro på at Dali vil sette ned prisene, og den unnskyldningen med at grunnen til det absurde store prishoppet skyldtes at euroen hadde steget, er bare en delforklaring. En rekke av Hifiklubbens produkter handles i engelske pund. Andre hifi-butikker som forhandler britiske produkter har jo klart å holde prisene nede, så hvorfor skulle ikke Hifiklubben klare det samme?

En diskusjon om prisene på Dalis produkter er ikke off topic i min bok.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom en 70 svar siden i går. Her skal en stille tidlig på morgenen med nykjemmet hår for å holde følge.
    Tronna_83 du skifter bilde så fort at jeg blir svimmel, he, he..8-)
    Daniel flott melding fra en uten tvil flott tur.
    Roger Waters jeg kan ta en L skjorte jeg, og frakt går greit, bare si i fra..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Mentor 6 ligger så vidt jeg vet under 25k og Mentor 8 ligger over 35k.
    Jeg ønsker meg ikke en Mentor 7, men en Mencon til 30k, det vil si en høyttaler som både i pris og kvalitet ligger mellom Mentor og Helicon – gjerne en høyttaler hvor de negative brukererfaringene med en litt for frampå diskant er tatt på alvor.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker meg ikke en Mentor 7, men en Mencon til 30k, det vil si en høyttaler som både i pris og kvalitet ligger mellom Mentor og Helicon – gjerne en høyttaler hvor de negative brukererfaringene med en litt for frampå diskant er tatt på alvor.
    Dette er kansje litt for pågående, men jeg syns ikke Mentor diskanten er frampå på noen måte. Jeg syns Mentor på mange måter er en mer allrund høytaler løsning som tilgir den elektronikken du kobler til mer enn f.eks IKON. Men dette er min erfaring og etter å ha snakket med noen fra klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Dette er kansje litt for pågående, men jeg syns ikke Mentor diskanten er frampå på noen måte. Jeg syns Mentor på mange måter er en mer allrund høytaler løsning som tilgir den elektronikken du kobler til mer enn f.eks IKON. Men dette er min erfaring og etter å ha snakket med noen fra klubben.
    nå har jeg hørt Mentor på alt for få forsterkere... stort sett det HFK har, pluss Parasound... men jeg er enig med deg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny mail fra Lars Worre fra Dali

-

Hej Raymond

IKON VOKAL 1 og VOKAL 2 vil fortfarende være vore bud på centerkanaler til IKON-serien, og jeg vil anbefale at man IKKE undervurderer VOKAL 2 selvom den evt. skal gå sammen med t.ex IKON 7 eller IKON 8. Den klarer disse match forbløffende fint og bevarer sin store klarhed selv ved meget høje lydniveauer.
    Vil man have noget større, MÅ man op i MENTOR VOKAL, som er helt i særklasse m.h.t. "full scale" centerkanal-reproduktion.

M.h.t. besøg, så vil jeg ikke afvise, at dette er muligt. Det vil naturligvis kræve at I transporter jer herned. Jeg kan ikke tilbyde en plads i kalenderen lige nu, og har i øvrigt også en del ønsker fra andre bl.a. i Hi-Fi Klubben som vi ikke har været i stand til at indfri, så der er faktisk lidt "kø" på besøgslisten, som jeg hellere må respektere.

Skal vi ikke aftale at vi kigger på et tidspunkt senere på året, da det hele er lidt hektisk just nu? Jeg vil da anbefale at I koordinerer og kombinerer jeres tur med andet indhold i Danmark, så I har flere mål og kan gøre en lidt bredere "udflugt" ud af den lange rejsevej.
    Det ville i alle fald glæde os at finde en anledning til at vi kan møde jer - også her på stedet.

MVH
    Lars Worre

-

Jeg har kanskje tenkt på en liten sak at vi gruppa kan dra ned til fabrikken og få en omvisning, etter brevet ved å dømme så kan vi dra nedover bare vi planlegger litt på forhånd. Er det noen int for det her inne eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Nå har jeg lest gjennom en 70 svar siden i går. Her skal en stille tidlig på morgenen med nykjemmet hår for å holde følge.
    Tronna_83 du skifter bilde så fort at jeg blir svimmel, he, he..8-)
    Daniel flott melding fra en uten tvil flott tur.
    Roger Waters jeg kan ta en L skjorte jeg, og frakt går greit, bare si i fra..:-D
    Den er god Rotja, jeg kontakter dere alle når tskjortene er henta så jeg får sendt til folket. De som ønsket XL må ha en større så vi får bare ta det vi får, siden dem ikke har igjen flere i den størrelsen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, det var nedslående nyheter. Hadde håp om at det skulle komme en ny gulvstående høyttaler i prisklassen 25-35k, hvor Dali ikke har noe som helst å by på.

Jeg forstår at Dali satser stort på Lektor-serien, og at en matchende sub hører hjemme her, men jeg forstår ikke helt det store tomrommet som Dali har i sortimentet sitt. Det store markedet ligger helt sikkert fra Mentor og nedover, men fra Mentor og oppover må du helt opp til Helicon før du finner neste trinn på stigen, utrolig nok, tatt i betraktning det ellers fyldige sortimentet til Dali.

Jeg tror Dali bommer ganske grovt her. Folk flest, som gjerne vil ha noe bedre enn lavpris, vil i første omgang syns det er for drøyt å hoppe helt opp til Helicon. Mange utvikler gradvis en interesse for hifi, og mange forbedrer gradvis sin økonomi. Tenker ikke minst på skoleungdom og studenter, som gjerne begynner i det små pga stram økonomi og dårlig plass, men som når de kommer i jobb kan få bedre økonomi og bosituasjon.
    Men, kanskje jeg tar feil og verden faktisk bør se slik ut som Dali later til å mene, nemlig at verden bør deles i to; mellom dem som digger low-fi og high-end, og at de som digger mid-fi får finne seg noe annet enn Dali?
    Det er ikke annet å gjøre med det men i testen til Lyd og bilde så vant faktisk Mentor 8 over Helicon, da er det ikke så vanskelig valg egentlig. Etter prisen å bedømme på de andre høytalerne så går dem langt over det jeg vil legge i et par Dali's. Jeg tror for dem fleste her inne så er Mentor en sikker vinner, den leverer i bøtter og spann. Det ble desverre ikke noe testing i dag av Mentor 6 siden vedkommende var syk, så jeg prøver å få til en hjemmetest til uken og håper på en skikkelig morsom test.

Side 184 av 742 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 684 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •