Dalis Entusiaster - Side 183

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 183 av 743 FørsteFørste ... 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 179 180 181 182 183 184 185 186 187 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 683 ... SisteSiste
Viser resultater 3,641 til 3,660 av 14842
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, vi er helt enige her. Noen sier kilde, men de fleste sier høyttalere. Jeg sier forsterker. I gamle dager ville jeg sagt kilde, men i dag får du meget bra kilder til en overkommelig pris. Det gjorde du ikke før.

Ja man får mye gode cd spillere til en ålreit pris. Personlig tror jeg jeg aldri kommer til å legge 10k i en cd spiller

Men ordet aldri er farlig å bruke i denne hobbyen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Er pengene der er det jo ikke noe problem økonomisk sett.

Men det er som du sier det å finne rette høyttaleren. Og det høres ikke ut som du er helt overbevist over Mentor 6 ennå nei.
    Da jeg kjøpte Ikon 6 satte jeg meg som mål å finne den beste høyttaleren til under 10k, og jeg tror fremdeles jeg fant den. Er faktisk mer overbevist nå, enn jeg var da jeg kjøpte den. Hørte på mye forskjellig i forkant, og leste om svært mange. Nå skal jeg oppgradere, men er skeptisk til å ta med Mentor 6 hjem på prøve. Skal gi den en sjanse til i butikk, allikevel. Hadde planlagt å få gjort det denne uka, men vil vente til jeg hører hva Roger finner ut hos seg. Blir spennende å høre hva han har å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg jeg aldri kommer til å legge 10k i en cd spiller
    Ikke jeg heller. Platespiller derimot, det er noe annet. Kan nok bli noe fint der, med tiden, men ikke veldig mye over 10k, da. Vil jo bruke mest på musikk, som jeg alltid har gjort.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Da jeg kjøpte Ikon 6 satte jeg meg som mål å finne den beste høyttaleren til under 10k, og jeg tror fremdeles jeg fant den.
    Hørte du noen gang på B&W 683 når du lyttet på høyttalere under 10k forresten?

Lyd og bilde var så imponert av denne og sa den var den beste av dem alle i den prisklassen.

Men det var dems mening:-D

Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde høye forventninger til b&w 683 etter å ha lest den testen i lyd og bilde, og ikke minst så mye skryt andre har gitt den høyttaleren.
    Må si det ærlig talt var nedtur å høre den.

Mistenker at mange lar seg påvirke blindt av slike tester og nærmest resiterer ordrett hva de har lest, uten egen erfaring.
    På en annen side så er jo hvordan man oppfatter lyd svært subjektivt.
    Det er mulig denne høytaleren er noe mer nøytral i klangsignaturen, og dermed mer korrekt enn andre. For min del så hørte jeg ikke noe av denne enorme dynamikken og slagkraften lyd og bilde folka snakket om.
    Bra høyttalere for all del, men ikke noe for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte du noen gang på B&W 683 når du lyttet på høyttalere under 10k forresten?

Lyd og bilde var så imponert av denne og sa den var den beste av dem alle i den prisklassen.
    Ja. Både den og lillebroren 684. Jeg hadde B&W fra før. En eldre Matrix stativmodell. Trodde det skulle bli en ny B&W på meg, så 683 var faktisk en av de første jeg snuste på. Helt brukbar høyttaler, men ikke den beste på timing.

Jeg var på nippet til å kjøpe en Epos. Var på tilbud, så den var innenfor budsjett. Jeg ble umiddelbart forelsket. Helt nydelig sammenheng, musikalitet og en mellomtone som var så forførende som bare det. Men dessverre ikke god nok som allrounder. Kunne ikke spille med samme snert og trøkk som Ikon 6 kunne, og bassen var en tanke for treg på enkelte låter. Diskanten var dessuten litt for behagelig og lite oppløst. Men, som sagt, en virkelig fin høyttaler, og til prisen helt eksepsjonell på kammermusikk og kombojazz. Jeg er særlig fan av kombojazz, så det tok noe tid før jeg innså at jeg ikke ville kunne leve lykkelig med denne, enn så gjerne en del av meg ville.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendez
    Hadde høye forventninger til b&w 683 etter å ha lest den testen i lyd og bilde, og ikke minst så mye skryt andre har gitt den høyttaleren.
    Må si det ærlig talt var nedtur å høre den.

Mistenker at mange lar seg påvirke blindt av slike tester og nærmest resiterer ordrett hva de har lest, uten egen erfaring.
    På en annen side så er jo hvordan man oppfatter lyd svært subjektivt.
    Det er mulig denne høytaleren er noe mer nøytral i klangsignaturen, og dermed mer korrekt enn andre. For min del så hørte jeg ikke noe av denne enorme dynamikken og slagkraften lyd og bilde folka snakket om.
    Bra høyttalere for all del, men ikke noe for meg.
    Nei det er jo så individuelt dette med lyd. aldri finlyttet til denne 683, så skal ikke uttale meg.

Sitter du med Dali HT forresten?:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å undrer på hvor bra denne Nad cd spilleren jeg har her er:-?

Kunne vært gøy å teste ut noe annet for å se om det løfter lyden. Denon spillerne får jo mye skryt, men hvor viktig er det å matche cd spiller med receiver-merke? Noen som vet? Dette er jeg ikke så inni.

Går det mye på lyd signatur når man skal kjøpe cd spiller også?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er jo så individuelt dette med lyd. aldri finlyttet til denne 683, så skal ikke uttale meg.

Sitter du med Dali HT forresten?:-D

De samme som du har! :-D
    Music Angel rørforsterker.
    Forandret lyden dramatisk, kontra det å bruke surrerundt reciever! :-D
    Føler lyden har åpnet seg mye mer, klar distinkt diskant uten noe som helst skarphet, og en varm mellomtone tone jeg tidligere ikke hadde. Bedre punch og kontroll i bassen. Så hvem er det som sier at Conceptene ikke er en fintlyttende høyttaler?! :-D Spesielt vokaler låter mye bedre og mer naturlig etter Ma`en!
    Ikkeminst piano og akustisk musikk generelt!
    Men trykker bra på tyngre saker også!
    Er nok heldig med akustikken i rommet itillegg!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De samme som du har! :-D
    Music Angel rørforsterker.
    Forandret lyden dramatisk, kontra det å bruke surrerundt reciever! :-D
    Føler lyden har åpnet seg mye mer, klar distinkt diskant uten noe som helst skarphet, og en varm mellomtone tone jeg tidligere ikke hadde. Bedre punch og kontroll i bassen. Så hvem er det som sier at Conceptene ikke er en fintlyttende høyttaler?! :-D Spesielt vokaler låter mye bedre og mer naturlig etter Ma`en!
    Ikkeminst piano og akustisk musikk generelt!
    Men trykker bra på tyngre saker også!
    Er nok heldig med akustikken i rommet itillegg!
    Jøsses, du er priviligert:-D

Mine fire 8" har ikke våknet fra de døde ennå og jeg tviler på at de noen gang vil gjøre det i dette rommet også. jeg er avhengig av sub hjelp.

Men vet at Concept 8 har bass inne, det har jeg hørt på klubben. Men her er det helt ubeskrivelig merkelig. Men så har jeg ett elendig rom også da.

Film låter det bra på da etter Daniel her inne kalibrerte for meg:-D

Jeg synes rolig musikk låter best på mine jeg da, savner mer godlyden på rock

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, du er priviligert:-D

Mine fire 8" har ikke våknet fra de døde ennå og jeg tviler på at de noen gang vil gjøre det i dette rommet også. jeg er avhengig av sub hjelp.

Men vet at Concept 8 har bass inne, det har jeg hørt på klubben. Men her er det helt ubeskrivelig merkelig. Men så har jeg ett elendig rom også da.

Film låter det bra på da etter Daniel her inne kalibrerte for meg:-D

Jeg synes rolig musikk låter best på mine jeg da, savner mer godlyden på rock
    hehe kan kanskje si det slik!

For dypbass så er nok de fleste anlegg avhengig av sub, men at du ikke skulle
    få nok trykk i 8 tommerene til musikk høres merkelig ut ja.
    Til musikk blir jeg nesten redd når jeg guffer opp skikkelig! hehe
    Enorm slagkraft. Da med Mcintosh effekt sak.
    Ja, jeg tror rom/akustikk er undervurdert. Det kan virkelig prege lyden både i positiv og negativ retning, noe du tydeligvis har funnet ut.
    Kjedelige greier! Eggekartong på alle vegger er kanskje ikke så estetisk! hehe
    Selfølgelig er dette med bass relativt det også, da mye bass ikke nødvendigvis er kvalitetsbass med god kontroll og punch.
    Men som en allround høyttaler og konstruert da spes for rockemusikk så leverer Conceptene definitivt nok bass, uten å få asosiasjoner til diskohøyttalere.

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva sitter du med Mendez ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INNLEGG NUMMER 1000 FOLKENS:-D Da er jeg ekspert da. Må være i å være aktiv på forumet det da. Hehe

Til musikk blir jeg nesten redd når jeg guffer opp skikkelig! hehe. Enorm slagkraft.

What???? Er det de samme HT vi har? Hehe, dette har jeg ikke hørt noe av her. Og du MÅ ikke skru opp så fordømt høyt før det er bra bass heller?

Ja har i grunn merket at hvordan rommet er har ALT å si nesten. De som måtte tro noe annet tar feil.

Hadde en kompis her som tok med HT sine. Han kjente dem ikke igjen. Trodde nesten de var ødelagt. Skrikete diskant og ytterst lite bass i dem i dette rommet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Tronna 83

Men om du har så mye problemer med HT så hvorfor ikke ta de med til hfk ?

Få dem til å høre på dem. Kan jo være noe galt

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Gratulerer Tronna 83

Men om du har så mye problemer med HT så hvorfor ikke ta de med til hfk ?

Få dem til å høre på dem. Kan jo være noe galt
    Hehe, takk for det:-D

Tja, vil vel tro Daniel som var her hadde påpekt det hvis han mente noe var galt, men.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer snart ikke vente lengre på å handle
    helt merkelig hva som gjør oss gutta til barn.

hvordan fungerer egentlgi ps3 som cdspiller ?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INNLEGG NUMMER 1000 FOLKENS:-D Da er jeg ekspert da. Må være i å være aktiv på forumet det da. Hehe

What???? Er det de samme HT vi har? Hehe, dette har jeg ikke hørt noe av her. Og du MÅ ikke skru opp så fordømt høyt før det er bra bass heller?

Ja har i grunn merket at hvordan rommet er har ALT å si nesten. De som måtte tro noe annet tar feil.

Hadde en kompis her som tok med HT sine. Han kjente dem ikke igjen. Trodde nesten de var ødelagt. Skrikete diskant og ytterst lite bass i dem i dette rommet.
    Hehe Sikker på at du ikke fikk en dårlig batch fra fabrikken??? :-D

Conceptene er mer tungdrevene enn mange tror, så en effektforsterker hjalp på kontrollen enormt. Det er klart at man må skru opp litt for å få bra bass, men absolutt ikke fordømt høyt!
    Nå har selvfølgelig Conceptene begrensninger, men da spesielt når det gjelder hvor fintspillende de er, og kunne gjerne vært mer oppløste, enda mer dynamikk, og gått enda dypere ned i kjelleren osv.
    Men igjen så er conceptene mer eller mindre designet for høyt lydtrykk og bassgjenngivelse, så her leverer de absolutt.

Det eksemplet med kompisen din er svært illustrerende!
    Har opplevd noe av det samme, bare omvendt.
    En kompis som tok med htene sine for å teste dem hos meg, mente de låt betraktelig bedre enn hjemme hos han. (Liten hybel, htere helt inntil et hjørne, ingen demping i rommet. osv)

Du sier lyden på film funker........
    Hvordan blir lyden på BD konsertskiver da?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    hva sitter du med Mendez ?
    Samme som Tronna!

Music Angel Rørforsterker.
    Mcintosh effektforsterker.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer normal center til lektor serien og ikke lcr version?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Sikker på at du ikke fikk en dårlig batch fra fabrikken??? :-D

Conceptene er mer tungdrevene enn mange tror, så en effektforsterker hjalp på kontrollen enormt. Det er klart at man må skru opp litt for å få bra bass, men absolutt ikke fordømt høyt!
    Nå har selvfølgelig Conceptene begrensninger, men da spesielt når det gjelder hvor fintspillende de er, og kunne gjerne vært mer oppløste, enda mer dynamikk, og gått enda dypere ned i kjelleren osv.
    Men igjen så er conceptene mer eller mindre designet for høyt lydtrykk og bassgjenngivelse, så her leverer de absolutt.

Det eksemplet med kompisen din er svært illustrerende!
    Har opplevd noe av det samme, bare omvendt.
    En kompis som tok med htene sine for å teste dem hos meg, mente de låt betraktelig bedre enn hjemme hos han. (Liten hybel, htere helt inntil et hjørne, ingen demping i rommet. osv)

Du sier lyden på film funker........
    Hvordan blir lyden på BD konsertskiver da?

Det er vel ingen feil fra fabrikk. Hehe. Er nok rommet ja.

Faktisk har tanken på stativ høyttalere (i mitt tilfelle ikon 2) vært tilstede. Det kunne fungert mye bedre i dette rommet. Jeg vet ikke. Da med sub for å ta seg av trykket da også selvsagt da en stativ ikke blr som en gulv.

Ettersom jeg sliter så vannvittig med å få bass i frontene mine på musikk her så hadde kanskje det vært løsningen???

Jeg har foreløpig ingen konsert skiver på BD, bare DVD

Side 183 av 743 FørsteFørste ... 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 179 180 181 182 183 184 185 186 187 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 683 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •