Dalis Entusiaster - Side 181

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 181 av 743 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 681 ... SisteSiste
Viser resultater 3,601 til 3,620 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg begynner å lure... :-P

neida.. du er helt sikkert det! :-)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    jeg begynner å lure... :-P

neida.. du er helt sikkert det! :-)

Er glad i trykk og bass, men like opptatt av raffinnement.

Hadde jeg ikke vært det hadde jeg ikke giddet å begynt å titte på en så dyr HT som Mentor 6

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne MÅ noen Dali-entusiaster slå til på:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44737&cat=all

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mailet Lars Worre om Dali tshirts så da venter jeg på svar og poster det her inne, skrev en hyggelig mail til han og alt vil komme ut her. Har også spurt når subwooferen til Lektor serien kommer i salg, greit å ha litt nyheter å vise frem til også. Når tskjortene kommer så henter jeg en pakke hos min "klubb" her i Moss så må jeg sender dem ut til de som skulle ha, jeg må nesten kreve litt i frakt fra hver av dere som skal ha. Det er ikke store summen så jeg skal ha portotakstene så lave som bare mulig. Håper ikke det er noe bryderi for dere.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger, du som mailer med Lars i Dali, kan ikke du høre en gang det passer om det virkelig kommer en ny center i Ikon-serien?

Knallbra med t-skjortene forresten, betaler selvsagt port:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hei Roger, du som mailer med Lars i Dali, kan ikke du høre en gang det passer om det virkelig kommer en ny center i Ikon-serien?

Knallbra med t-skjortene forresten, betaler selvsagt port:-D
    Jeg skal maile han tilbake med det spørsmålet så det skal jeg ha det i bakhue.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hos Dali røpes ingenting
    Det gjør nok Dali ikke, nei, så vi får smøre oss med tålmodighet. Det store hullet i Dalis sortiment roper etter en gulvstående kvalitetshøyttaler, gjerne med en mindre frampå diskant. Jeg har foreslått modifikasjoner av Mentor 6 og/eller Helicon 400 Mk2. Et tredje alternativ kunne være en modernisering av Grand-serien – en god og stilig serie med visse svakheter som det burde være mulig å rette opp.

Selv om du og ditt Dali ikke vil røpe noe som helst, så håper jeg Dali tar hensyn til oss som villig vekk røper hva vi liker og misliker hos Dali. 8)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da var turen hos Dali over for denne gang. Trist For dette var jo rene julaften for meg og min medarbeider som var med. Vi var meget heldige som hadde to dager med Lars Worre og Jakob Greth (produkt spesialist) helt for oss selv. Kan tenke dere vi stilte mange spm. Hele seansen startet med litt Dali historie, og deretter var det lytting av HT i noen timer. Startet med lytting av de minste modellene i Concept. Lektor, Ikon og Mentor serien. Vi benyttet en Nad forsterker (husker ikke modellen) men det var en to kanals sak. Det ble også benyttet en Denon PMA SA-1. Meget musikalsk og en meget dyr forsterker.
    Litt artig å høre de forskjellige modellene i en slik stigende rekkefølge. Vi gjorde det samme med de litt større modellene også, der Mentor 6 er den modellen som imponerte meg mest. Meget detaljert HT samt et godt driv i bassen. Fyldig og varm lyd. En HT som engasjerer meget. Fikk endelig høre MS5 da. Fytti katta for en stor HT. Virkelig råe saker. Massiv og meget dyp. MS5 har jeg ikke plass til i min kino i allefall Denne testet ble kjørt på Dali`s egne effekttrinn Dali Gravity. Satan for noen effektforsterkere. De var vel ca en meter dype. Det var to stereotrinn på 2x100 watt hver i 8ohm, ren klasse A. Vekt ja, rett over 100 kg Hver forsterker trekker 1800watt på tomgang. Det vil si 7,8A. Det er jo ren galskap. Men en så oppløst forsterker har jeg aldri hørt. Vanskelig å forklare. Kan si det ble liv i MS5. Synes den til tider låter likt som MS4, men det er noen forskjeller der. Spes i mellomtonen og dybassen var det store forskjeller. Trodde jeg hadde nådd nirvana med MS5, men der tok jeg sannelig feil. Det finnes en mester. Dali Megaline. Har sett HT før men aldri hørt den. Det sitter 12 stk 6,5" i hver samt en bånd diskant som går fra topp til bunn. Det vil si 2,3 meter. Da ble to stk Dali Gravity koblet på. Disse ble biampet. Fy xxxx for en lyd. Syk kanalseperasjon. Enormet lydbilde samt en diskant som leverer som en hel elektrostat HT. Hørte noen spor fra Roger Waters, ikke han her på AVF, men han som har laget Amused to death. En helt rå 3D følelse. Roger sin stemme satt rett foran meg. Var som jeg kunne ta på han, mens kordamene hadde hver sin HT. Helt snodig å høre på. Bassen var sykt stram samt at alle de 6,5" spilte meget dybt. Det er bare å forestille seg den nedre mellomtonen. Ja ja, de hadde Megaline på lager da Hadde jeg hatt 300k til overs, og ikke minst plassen til de, hadde jeg hatt et par slike i håndbagasjen på vei hjem Det hele avsluttet men litt HT prat og konstruksjons teori med Mr Worre.
    Disse to dagene gikk alt for fort. Skulle nesten ønske flyavgangen ble kanselert

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig int lesning her Daniel, har vært på foredrag med Jacob selv her i Moss og det var meget spennende. Det er ikke alt på dansk jeg forstod men det var i hvertfall moro. Dali Megaline er en av verdens beste høytalere, så den saken er klokkeklar og ikke mere å lure på. Kanskje vi som dali's entusiaster skulle arrangert en tur dit også. Jeg ville vært veldig int i det og det er det ikke noe nøl med i hvertfall, kommer ann på om dem slepper inn sånne "raringer" som oss der da.

Du har virkelig vært heldig å fått artige dager og ikke minst meget int, om alt går som det skal så går Mentor 6 inn her i morgen for testing.

Det er sånne dager i livet man ikke får for mange av og jeg har snakka med sjefen for klubben i Moss, han har også vært der nede og hørt på en del morsomt og det var helt sykt.

Moro moro.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Veldig int lesning her Daniel, har vært på foredrag med Jacob selv her i Moss og det var meget spennende. Det er ikke alt på dansk jeg forstod men det var i hvertfall moro. Dali Megaline er en av verdens beste høytalere, så den saken er klokkeklar og ikke mere å lure på. Kanskje vi som dali's entusiaster skulle arrangert en tur dit også. Jeg ville vært veldig int i det og det er det ikke noe nøl med i hvertfall, kommer ann på om dem slepper inn sånne "raringer" som oss der da.

Du har virkelig vært heldig å fått artige dager og ikke minst meget int, om alt går som det skal så går Mentor 6 inn her i morgen for testing.

Det er sånne dager i livet man ikke får for mange av og jeg har snakka med sjefen for klubben i Moss, han har også vært der nede og hørt på en del morsomt og det var helt sykt.

Moro moro.....
    Har sovet dårlig i natt. Tenkt sykt mye på Megaline. Helt rå opplevelse som ikke kan beskrives. Det råeste er jo at det er konstruert i 1996. Ja, en fellestur hadde vært stas. Men skal en tur tilbake nærmere sommeren :lol:
    Jakob er en meget hyggelig kar. Og ikke mist kunnskasrik ang akustikk. Har fått mange gode tips.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har sovet dårlig i natt. Tenkt sykt mye på Megaline. Helt rå opplevelse som ikke kan beskrives. Det råeste er jo at det er konstruert i 1996. Ja, en fellestur hadde vært stas. Men skal en tur tilbake nærmere sommeren :lol:
    Jakob er en meget hyggelig kar. Og ikke mist kunnskasrik ang akustikk. Har fått mange gode tips.
    Han er helt rå på sitt område uten tvil men jeg falt ut når det kom til akustikk og alt det der, er jo bare en amatør jeg serru så det er ikke noe annet å si på det. Det er en gammel kontruksjon på Megaline, rart ingen kjøper den gitt? Syk pris og masse glede, men det er ikke lett når man sitter med slike tanker i hodet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er helt rå på sitt område uten tvil men jeg falt ut når det kom til akustikk og alt det der, er jo bare en amatør så det er ikke noe å si på det. Det er en gammel kontruksjon på Megaline, rart ingen kjøper den gitt? Syk pris og masse glede, men det er ikke lett når man sitter med slike tanker i hodet.
    Har googlet den litt. Er faktisk noen som har den. Heldig griser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN eiendom - Norges største eiendomsmarked. Søk blant hus og leiligheter, og finn din nye bolig.

Sjekk dette huset folkens, her er det med hjemmekino og det hele. Dette er perfekt Dali hus til meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder fra turen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snax her .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mye snax her .
    Jepp

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her var det da alt man kan drømme om gitt, masse pent her inne og det er sykt bra saker det var her.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her var det da alt man kan drømme om gitt, masse pent her inne og det er sykt bra saker det var her.
    Begynner til og med å få tenken på å ta bilder uten blitz

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt fett Da-ty! Så utrolig fett og interessant ut! 8)

Ga meg mersmak på effekt igjen til Mentor 6...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei daniel. tydelig at du har hatt en helt utrolig bra tur. Dette må ha vært morsomt.

Ser du har hørt Concept 8 også. Jeg vet dette blir spinkle saker for deg sammenlignet med det andre du har hørt, men ettersom jeg har den er jeg interessert i å høre din dom over den:-D

fikk ikke noe mindre lyst på Mentor 6 etter det du skrev her

Side 181 av 743 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 681 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •