Dalis Entusiaster - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 18 av 742 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 518 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 14837
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gøy å få liv i denne tråden igjen ja. Virker hvertfall som Dali eiere er fornøyd! Jeg er det hvertfall! :-D

Deilig å være norsk i danmark....eller omvendt...

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et lite spm her jeg har lurt på i noen minutter ;P
    Hva ville du kjøpt først av : Sub, bakhøytalere eller senter..
    ;D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit.... SUBWOOFER......

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper spørsmålet mitt. virker som det falt litt utenfor.

Jeg har begynt å vurdere IKON 6

Situasjonen min er at jeg har et par Dali suite 2.8 høytalere og en IKON sub, men jeg er ikke helt fornøyd med lyden i høytalerne. Jeg skulle gjerne ønsket at de hadde en enda litt krispere lyd og det som kan kalles for mer luft mellom instrumentene. Vil det være merkbar forskjell på dette ved en overgang fra suite 2.8 til IKON 6?

Bruker en hegel h1 mk4 forsterker til å drive dette med. Er det kraft nok i den disse høytalerne eller er den i minste laget?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare å teste om du har mulighet. Har dessverre ikke hørt Dali Suite 2.8 så kan ikke uttale meg her, men tror kanskje Ikon 6 har litt mer luft. Hvertfall etter et jeg har hørt av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småbumper et av mine spørsmål litt selv, men baker det inn litt annerledes;

Har noen en mening om det vil være super-overkill med Ikon 8 (og 7 for den saks skyld) i en blokkleilighet ? Jeg kan gjemme meg litt bak det faktum at 17-trikken raser forbi her fra tidlig til sent.

Er det spesielt mye å hente i å plassere noe under høyttalerne på samme måte som jeg ser folk tipse om å plassere f.eks. en marmorblokk under subwoferen?

Får jeg ikke noen klare tegn til at Ikon 7 og 8 er overkill er det stoor fare for at jeg kjøper dette i morgen / mandag :twisted: (det morsomme var jo at jeg først tenkte på Ikon5, men jeg ble ikke særlig overbevist av lyden)

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianAI

Har noen en mening om det vil være super-overkill med Ikon 8 (og 7 for den saks skyld) i en blokkleilighet ? Jeg kan gjemme meg litt bak det faktum at 17-trikken raser forbi her fra tidlig til sent.

Er det spesielt mye å hente i å plassere noe under høyttalerne på samme måte som jeg ser folk tipse om å plassere f.eks. en marmorblokk under subwoferen?

Får jeg ikke noen klare tegn til at Ikon 7 og 8 er overkill er det stoor fare for at jeg kjøper dette i morgen / mandag :twisted: (det morsomme var jo at jeg først tenkte på Ikon5, men jeg ble ikke særlig overbevist av lyden)

Å kjøpe høytalere er som å kjøpe mat. Du kjøper det største og beste
    Du kommer aldri(!!) til å angre på at du kjøpte Ikon 8, og du skal vel kanskje ikke alltid bo i blokk(?).
    Men tips om noe under høytalerene har jeg ikke, men det er sikkert mange andre som har ! :P

Ps: Ønsker alle ei knakendes god helg!
    Jeg reiser på Russehalloween party, og satser på at de har et skikkelig anlegg! :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å tenke litt fremtidsiktig så går det meste bra, så det er ikke noe problem i hvertfall. Lytt først og kjøp etterpå, regner nok kanskje at du vil ende opp med Ikon 8 jeg altså. Håper å se flere joiner med 8ern her inne.....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i naboene og kjøp Ikon 8!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i lavblokk selv og vurderer stativ-høyttalere som et alternativ. Hva med Mentor 2 - kunne det være noe? Spiller vel ikke med samme lydtrykk som en Ikon 8 - men det blir det vel ikke spilt med i en blokkleilighet uansett? Syns det lille jeg har hørt av Mentor 2 låter svært overbevisende. Er hvertfall lettere å plassere på liten plass enn Ikon 8

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Jeg bor i lavblokk selv og vurderer stativ-høyttalere som et alternativ. Hva med Mentor 2 - kunne det være noe? Spiller vel ikke med samme lydtrykk som en Ikon 8 - men det blir det vel ikke spilt med i en blokkleilighet uansett? Syns det lille jeg har hørt av Mentor 2 låter svært overbevisende. Er hvertfall lettere å plassere på liten plass enn Ikon 8
    Mentor 2 er en knakende god høytaler og ikke minst knall morro og engasjerende.
    Den imponerte meg skikkelig da jeg hørte på den, i mine ører liker jeg denne bedre enn helicon 300 mkI når en ser ytelse pr kr.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Mentor 2 er en knakende god høytaler og ikke minst knall morro og engasjerende.
    Den imponerte meg skikkelig da jeg hørte på den, i mine ører liker jeg denne bedre enn helicon 300 mkI når en ser ytelse pr kr.
    I følge lyd og bilde knuser mentor serien helicon så da er svaret ganske enkelt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg starter straks og med en gang et nytt fond til min low-cost-HiFi:
    "Dali Mentor 2 - laaaaaaaaaaaaaaaangsiktig fond"

Må nok kjøpe enda en Trends t-amp for å få nok effekt. Men det er jo veldig lenge til - mye vann som renner i havet innen den tid.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er inne på stativhøytalere. Var innom HFK i går og kom over Lektor 1:

For noen sinnsykt kule og dritsmå høytalere! Skal jeg ha lo-fi en gang så skal jeg ha disse, og de låt faktisk ganske kult til å være så små med overaskende bra dynaikk. Minner meg veldig om Concept, men jeg mener disse låter litt mer oppløst enn Concept. Artig!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    I følge lyd og bilde knuser mentor serien helicon så da er svaret ganske enkelt.
    Tja, nå har jeg ikke for vane og ta lyd og bilde seriøst siden de gir alt fra isopor til pappesker toppkarakterer, men at Mentor er god det er jeg helt enig i!
    Spesielt gjelder dette stativ modellen, avstanden er større mellom de gulvstående modellene i mine øyne, syns mentor 6 hadde et bra stykke opp til H400 i motsetning til den lille forskjellen som jeg nevnte mellom m2 og h3.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel å ta litt hardt i! I forhold til pris er nok Mentor ett bedre kjøp, men hvis du går kun etter lydkvalitet så er nok Helicon en litt bedre høyttaler. Regner med det er testen i nr. 6 du sikter til.

"En høyttaler som Helicon 800 mkII legger seg godt opp i high-end-sjiktet, med en prislapp på 55.000 kroner. Med superstivt kabinett og dyre komponenter vil denne låte enda mer hi-fi- messig korrekt enn Mentor 8. Den vil nok neppe låte noe mer ”rocka”. En høyttaler i denne prisklassen er som regel justert til å låte mest mulig korrekt og lineært. Enda flere detaljer bør derfor strømme ut av musikken, i et mer omsluttende og velplassert lydbilde."

Test av Dali Mentor 8 Gulvhøyttaler - Tester - Lyd og Bilde
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kann tenke meg på rock-pop er mentor den bedre hoytaler:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det var vel å ta litt hardt i! I forhold til pris er nok Mentor ett bedre kjøp, men hvis du går kun etter lydkvalitet så er nok Helicon en litt bedre høyttaler. Regner med det er testen i nr. 6 du sikter til.

"En høyttaler som Helicon 800 mkII legger seg godt opp i high-end-sjiktet, med en prislapp på 55.000 kroner. Med superstivt kabinett og dyre komponenter vil denne låte enda mer hi-fi- messig korrekt enn Mentor 8. Den vil nok neppe låte noe mer ”rocka”. En høyttaler i denne prisklassen er som regel justert til å låte mest mulig korrekt og lineært. Enda flere detaljer bør derfor strømme ut av musikken, i et mer omsluttende og velplassert lydbilde."

Test av Dali Mentor 8 Gulvhøyttaler - Tester - Lyd og Bilde
    Jeg mener at vi vanlige Dali folk er ikke slike jazzmennesker som mange andre her inne, er jo mange her som kun hører på audiofil musikk så det jeg mener at mentor passer bedre inn enn Helicon til normal musikk. Jeg synes testen deres ikke er bra for å si det sånn, de kunne heller teste andre modeller mot disse enn å teste Dali mot hverandre.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

300 mk1 eller mk2? For Mentor knuser garantert ikke 300mk2 på dynamikk. Spes ikke i øvre mellomtone/diskant området.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianAI

Nå vet ikke jeg om du mener at du skal ha både Ikon 7 og 8, hvis bare en av de, så må du ikke stusse på å velge ikon 8.. Jeg hadde selv ikon 7 som front før Ikon 8 kom til HFK.. Forskjellen vil jeg påstå er ganske stor dynamikk og bass messig, så ved valg av Ikon 8 vil du sikkert ikke savne noen sub heller i din leilighet. Roger Waters linket også til ett par som var til salgs her forleden, og prisen var meget tilfredsstillende. Løp og kjøp

Side 18 av 742 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 518 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •