Dalis Entusiaster - Side 178

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 178 av 743 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 678 ... SisteSiste
Viser resultater 3,541 til 3,560 av 14851
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er sjelden en høytaler alene går noe serlig under 30hz egentlig, når vi havner under det er det subbens jobb og ta der høytalerne ikke klarer mer. Da må du ha noe som ikke ruller av tidlig i hvertfall, svs er jo bra på dette området med vet ikke åssen den er oppi registeret.
    Det var suben min som var best mellom 30-40 hz. Jeg mistenker at denne ikon suben er bedre enn den viser i mitt rom.

Daniel sier at SVS er bra oppi registeret. Jeg stoler veldig på det han sier. Han vet hva han snkker om:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Maw

Jeg får nesten takke for tillitten du har gitt tråden min, koselig å se så mange aktive mennesker her også. Det er for deres eget beste tråden er, alt er så si lov her bare ikke det blir krangling og slike uhyggelige saker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det var suben min som var best mellom 30-40 hz. Jeg mistenker at denne ikon suben er bedre enn den viser i mitt rom.

Daniel sier at SVS er bra oppi registeret. Jeg stoler veldig på det han sier. Han vet hva han snkker om:-D
    Jau, Ikon ruller av ved rundt 30hz tror jeg og skal du ha noe som går lengre ned må du se etter noe annet. Ikon subben er veldig musikalsk forhold til mange andre subber, men den rista ganske godt på filmer når jeg kjørte på det i min "ungdom" her altså. Daniel er nok en mann med masse referanser og kan det kan driver med, koselig at folk stepper opp her inne og hjelper folk.

Det er jo ikke alle plasser som gjør det mulig....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Era ja og det ikke værst musikk det, men jeg er mer for Enigma egentlig. Det er musikk som også spiller ganske bra her i heimen, etter det lyd og bilde sier så skal Rammstein rocke godt. Vel, det er ikke musikk som er i min gate det der, men jeg er ikke den typen som liker en plate for den har god lyd. Når jeg ser alle disse platene folk kjøper her inne så begynner jeg virkelig å lure, er dette noe som kjøper for innspillingens skyld eller er det musikk som dem synes er bra?

Hjelpes meg hvor mye rare plater som går på den plate tråden der, nesten målløs.
    Enigma er meget bra. Elsker den type musikk. Får deg i en slags spesiell stemning.

Vet du hvor jeg kan få tak i platene dems?

Sliter litt med det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enigma er meget bra. Elsker den type musikk. Får deg i en slags spesiell stemning.

Vet du hvor jeg kan få tak i platene dems?

Sliter litt med det
    Her et det et godt utvalg i det meste til brukbare priser, her får du regning i posten sammens med varene. Du kan betale denne innen 30dager, så er det nok til å slippe noe ekstra gebyrer. Kjempe god site, kjøpt for mange tusen herfra.

Enigma - CDON.COM

Her betaler du med kredittkort og dette er en knallbra og safe nettbutikk, her finner du det meste til en bra penge. Du kan kjøpe så mye du vil bare ikke produktet overstiger 200kr, de sender i flere pakker omgangen så dette er en plass du kan gjøre mange kupp.

http://www.play.com/Music/CD/6-/Sear...searchsource=1

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her et det et godt utvalg i det meste til brukbare priser, her får du regning i posten sammens med varene. Du kan betale denne innen 30dager, så er det nok til å slippe noe ekstra gebyrer. Kjempe god site, kjøpt for mange tusen herfra.

Enigma - CDON.COM

Her betaler du med kredittkort og dette er en knallbra og safe nettbutikk, her finner du det meste til en bra penge. Du kan kjøpe så mye du vil bare ikke produktet overstiger 200kr, de sender i flere pakker omgangen så dette er en plass du kan gjøre mange kupp.

http://www.play.com/Music/CD/6-/Sear...searchsource=1

Jeg har handlet for tusener av CDON selv men mener jeg ikke fant Enigma der tidligere. Hmm

Tusen takk for link.

Kan du forresten forklare meg litt rundt effektforsterker du som har det.

Hvordan kobles ting når man skal ha en effektforsterker i tillegg til receiver som man skal bruke på frontene?

F eks de 2*140 w fra Yamaha brukes ikke i tillegg til f eks 2*250 w fra Parasound?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet for tusener av CDON selv men mener jeg ikke fant Enigma der tidligere. Hmm

Tusen takk for link.

Kan du forresten forklare meg litt rundt effektforsterker du som har det.

Hvordan kobles ting når man skal ha en effektforsterker i tillegg til receiver som man skal bruke på frontene?

F eks de 2*140 w fra Yamaha brukes ikke i tillegg til f eks 2*250 w fra Parasound?
    Det er bare å koble et sett med rca kabler fra effekten og inn til pre out front på receivern. Ellers kobler du fronthøytalerkablene på effekttrinet og resten skal gå av seg selv der, da blir receiver brukt som en forforsterker og da tar effekten frontene og receiver tar for seg surround kanalene. Dette er hvis du har 2kanalers effekttrinn da, men om du har 5 kanalers så er det bare å gjøre det på samme måte bare da koble alle høytalere på effekten. Ikke glem rca kabel kobles da på pre out surround og ikke på front på 5kanalern.

2.kanalers-effekt - Kobler du KUN fronthøytalerne til.
    5.kanalers-effekt - kobler ALLE høytalere til effekten.

Er ikke værre enn det, enkelt forklart av en amatør.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å koble et sett med rca kabler fra effekten og inn til pre out front på receivern. Ellers kobler du fronthøytalerkablene på effekttrinet og resten skal gå av seg selv der, da blir receiver brukt som en forforsterker og da tar effekten frontene og receiver tar for seg surround kanalene. Dette er hvis du har 2kanalers effekttrinn da, men om du har 5 kanalers så er det bare å gjøre det på samme måte bare da koble alle høytalere på effekten.

2.kanalers-effekt - Kobler du KUN fronthøytalerne til.
    5.kanalers-effekt - kobler ALLE høytalere til effekten.

Er ikke værre enn det
    Meget godt forklart.

Okay, men la oss si jeg kobler opp ett 2 kanals effekttrinn til frontene, vil ikke da klangen fra frontene bli litt ulikt resten av oppsettet da i og med at det ikke er receiverens lydsignatur som styrer frontene?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt forklart.

Okay, men la oss si jeg kobler opp ett 2 kanals effekttrinn til frontene, vil ikke da klangen fra frontene bli litt ulikt resten av oppsettet da i og med at det ikke er receiverens lydsignatur som styrer frontene?
    Det er greit å vite at man matcher disse komponentene riktig da, Yamaha består av en varm mørk klang og det passer godt til feks Parasound som har den samme klangen.Alle ting kan vel farge lyden, men jeg skal ikke si meg helt sikker der altså. Beste er å prøvde med og uten effekt, så ser du hva som farger mest egentlig. Du får frem de beste detaljene med å få varm klang synes jeg da.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit å vite at man matcher disse komponentene riktig da, Yamaha består av en varm mørk klang og det passer godt til feks Parasound som har den samme klangen.Alle ting kan vel farge lyden, men jeg skal ikke si meg helt sikker der altså. Beste er å prøvde med og uten effekt, så ser du hva som farger mest egentlig. Du får frem de beste detaljene med å få varm klang synes jeg da.
    Den NC2250 er vel 2 kanals er den ikke?

Har ikke behov for effekt til center og bak hvert fall ikke i nåværende oppsett.

Men det er klart skulle man f eks få en mentor center en gang så er det kanskje greit med en 5 kanals.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da bruker man ikke yamaha wattene i tillegg til parasound wattene sant? Det blir jo litt overkill for høyttalerne.

Hvordan funker dette? Når du har koblet frontere på effekt så gir kun effekten wattene sine eller gir receiveren sine også i tillegg?

PS: Jeg kan bruke effektforsterker på Concept 8 selv om den ikke har bi-wire sant?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den NC2250 er vel 2 kanals er den ikke?

Har ikke behov for effekt til center og bak hvert fall ikke i nåværende oppsett.

Men det er klart skulle man f eks få en mentor center en gang så er det kanskje greit med en 5 kanals.
    Det er en 2 kanalers ja, er greit å kjøre 5 kanalers da til et slikt oppsett. Er mye du kan trikse og fikse på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da bruker man ikke yamaha wattene i tillegg til parasound wattene sant? Det blir jo litt overkill for høyttalerne.

Hvordan funker dette? Når du har koblet frontere på effekt så gir kun effekten wattene sine eller gir receiveren sine også i tillegg?

PS: Jeg kan bruke effektforsterker på Concept 8 selv om den ikke har bi-wire sant?
    Når du kjører på 2 kanaler bruker du kun effekten på frontene dine og resten går på yamaha receivern din. Høytalerne går rett til effekten, så det er ikke noe problem. Det er kun center og bakhøytalerne som blir driftet av receiver, og frontene tar effekten seg av. Og sub har jo egen forsterker så den blir da urørt.

Det er ikke noe problem å bruke effekt uten å ha bwire terminaler på høytalerne.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en 2 kanalers ja, er greit å kjøre 5 kanalers da til et slikt oppsett. Er mye du kan trikse og fikse på.

Har Parasound 5-kanalers? Kan jo bare bruke 2 av de i starten til frontene.

Regner med en god 5 kanalers er stygg dyr.

Spørsmålet er om jeg virkelig har behov for det.

Skulle det bli f eks mentor center en gang så holder kanskje yamahaen til å drive den. vet ikke helt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg skjønner så er bi-wire og bi-amp en dårlig erstatning for effekt?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok hvert fall ganske sikker på at hvis jeg ender opp med Ikon 8 så kjøper jeg nok samme effekt som du har Roger.

Hvilken forsterker. Plenty med power. Leser om den.

Driver sikkert Ikon 8 som en gud.

Ettersom jeg har skjønt er anbefalt watt på ikon 8 250 watt. Perfekt:-D

Yamaha/Parasound på Ikon bør ikke bli skarpt. Kanskje en nydelig mellomting. Roer ned diskanten men samtidig lekre og fine detaljer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg skjønner så er bi-wire og bi-amp en dårlig erstatning for effekt?

hmmm... det blir nok ikke helt riktig.. bi-wire har jeg ikke sett mange som føler de får noe særlig ut av.. men bi-amp er det veldig mange som kjører...
    og det har ingenting med "erstatning" for effekt å gjøre...

det du sikkert tenker på er muligheten for bi-amp i en del av recieverne rundt omkring...

men bi-amp, betyr å bruke to effekttrinn istedetfor ett.. la oss si at Roger hadde 2 NC2250 og da Ikon 8, så hadde han brukt 1 av effektforsterkerne til LF (low filter) på Ikon 8 og den andre forsterkeren til HF (high filter) på Ikon 8. Dette gjør da at 1 effektforsterker jobber med bare basselementene i høytalerne og den andre bare med mellomtone/diskant.

Det har de vetdu. I NewClassic-serien som Roger har, så har de to varianter. NC5125 og NC 5250 til henholdsvis 19990 og 27990. I Halo-serien har de A51 og A52 til henholdsvis 47590 og 24790.

Og hvis du lurer på spesifikasjoner så har da NC5125 5x125w, og NC5250 5x250w. A51 har 5x250 og balanserte innganger, A52 har 5x125 og balanserte innganger.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål, SOVER DERE ALDRI? dere må isåfall ha en helt syk døgnrytme. :-P

Foresten, skal ha bilde som matcher mine sexy Mentor høyttalere. Og dette virker som et godt kjøp:
    Komplett.no - Optoma Projektor HD800XLV

Noen innspill? På tide med Full HD! Det er gode tider økonomisk sett framover, så da er Blu-ray spiller og Full HD projektor på menyen. Jeg ønsker ikke tv lenger, da jeg synes man før MYYYYE mer for penga med en projektor. DVD-bilder blir mye bedre, TV bilder blir mye bedre, blu-ray blir mye bedre. Ja, alt egentlig.

Effektforsterker kjøper jeg ikke før jeg skal ha nye høyttalere.

Litt OT men hey, det klarer vi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Placebo kan det vel kanskje ikke være, siden du langt fra er alene om å ha denne følelsen Såvidt jeg har skjønt har vinyl kommet litt på moten igjen og. Det har jo dukket opp platebutikker som igjen tar inn vinyl, og man får jo kjøpt helt nye utgivelser også på vinyl. Noe må det jo være!
    Placebo er det nok ikke, men nostalgi og sentimentale følelser spiller nok en rolle for mange. Når dette er sagt, så har vinylen en rekke håndfaste og åpenbare kvaliteter; bl.a. større og finere coverkunst, i tillegg til at en del utgivelser finnes bare på vinyl, samt at en del musikk rett og slett er bedre på vinyl, siden oversettelsen/konverteringen til digitallyd ble gjort slurvete, eller med en annen lydfilosofi enn opprinnelig. Så har du selvsagt gleden ved å ta og føle på god og avansert mekanikk, og som hvis du setter pris på god ingeniørkunst, kan være ufattelig stilig og lekker. Men, i tillegg til å utvide den musikalske og teknologiske horisonten, representerer vinyl noe udefinérbart, nesten magisk, som er det jeg lurer på hva kan være.

Muligens ligger noe av forklaringen på det magiske i at vi som biologiske vesener evolusjonært har tilpasset oss lyd fra kilder som gir ukonvertert analog lyd. Over millioner av år har mennesket forholdt seg kun til naturlig lyd. Det digitale mediet er et moderne og utspekulert påfunn som kroppene våre ikke er helt tilpasset og lydhøre for. Digitallyd er en dårligere match mellom kropp og kilde, rett og slett. Og, det er her jeg aner at overtoner kan spille en viktig rolle. Det hørbare området opp til maks 20khz er rett og slett for snevert. Vi kan ha glede av høyttalere og utstyr for øvrig som strekker seg videre enn som så. Så om du setter pris på vinyl, kan det betale seg å gå for høyttalere som Dalis, med en bånddiskant som utvider området, og som derfor kan gjengi de magiske overtonene, som kan være vel så viktige for selve opplevelsen av å bli riktig grepet av god musikk, som de makelige, spektakulære og kunstige fordeler som fremmedgjort digitallyd på sin side kan gi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med en god 5 kanalers er stygg dyr.

Spørsmålet er om jeg virkelig har behov for det.

Skulle det bli f eks mentor center en gang så holder kanskje yamahaen til å drive den. vet ikke helt.
    De har 5 kanalers også men du kan få disse brukt for en god penge, har vært gode priser på disse 5kanalerne men det er her og nå tilbud da.

Side 178 av 743 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 678 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •