Dalis Entusiaster - Side 174

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 174 av 743 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 674 ... SisteSiste
Viser resultater 3,461 til 3,480 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Okay. virker å bare være fra venstre bakhøyttaler her ganske ofte.

Ikke slik med Denon her heller.

Pytt pytt:-D
    Blir slik under oppstart av film. Ikke alltid, men det hender. Skjer når forsterkeren mottar DD eller DTS info.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Blir slik under oppstart av film. Ikke alltid, men det hender. Skjer når forsterkeren mottar DD eller DTS info.
    Men hvorfor var ikke den andre 3900 sånn?:?

Her er det mest ved skifte av scene.

Denne var litt fristende forresten:-D

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44646

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor var ikke den andre 3900 sånn?:?

Her er det mest ved skifte av scene.

Denne var litt fristende forresten:-D

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44646
    Funker bra den. Men vi er litt OT her med all denne SVS snakkingen
    Men ville gått for en PC-12 pluss om jeg var deg. Lettere å plassere med tanke på rommet ditt. Bak venstre front HT.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Funker bra den. Men vi er litt OT her med all denne SVS snakkingen
    Men ville gått for en PC-12 pluss om jeg var deg. Lettere å plassere med tanke på rommet ditt. Bak venstre front HT.
    Ja enig. Det blir nok en cylinder.

Roger pleier å godta litt OT, men vi kan jo heller snakke litt Dali:-D

Ser du vurderer MS5. Hva skiller den fra den du har egentlig?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Waters, hvor blir det av disse Dali skjortene?;-)

hadde vært stas å fått reklamert litt for merket sitt snart:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Waters, hvor blir det av disse Dali skjortene?;-)

hadde vært stas å fått reklamert litt for merket sitt snart:-D
    Jeg har ikke gjort noe med det enda, men jeg har notert de som skulle ha og da kom jeg frem til.

Rotja (XL)
    Tronna_83 (XXL)

Er det noen flere som ønsker slike trøyer så må jeg få vite det snarest, sleng inn en int her med størrelse så får jeg se hva dem har på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har ikke gjort noe med det enda, men jeg har notert de som skulle ha og da kom jeg frem til.

Rotja (XL)
    Tronna_83 (XXL)

Er det noen flere som ønsker slike trøyer så må jeg få vite det snarest, sleng inn en int her med størrelse så får jeg se hva dem har på lager.

Dali t-skjorte? høres spennende ut.
    Sleng på meg på den listen også du. XL størrelse.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotja (XL)
    Tronna_83 (XXL)

Det blir stas:-D

Hatt noen flotte lytteopplevelser med dine lekre Ikon 8 i helga da?:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir stas:-D

Hatt noen flotte lytteopplevelser med dine lekre Ikon 8 i helga da?:-D
    Jeg spiller på dem i ny og ne og ikke så ofte bestandig, har blitt litt frelst på Politiradio for tiden. Det er så mye rart som skjer og på Fredagen fikk jeg hele skyteepisoden i Oslo før alle andre fikk vite det gitt. Missunner ikke de karene der inne hva dem dem må hanskes med. Det blir vel kanskje litt hardkjør på Ikon til helga tenker jeg, mulig det blir en liten budskapsaften og da blir det trøkka litt saft ut av anlegget. Ellers spiller det bra på normalt nivå også.

Ellers har jeg fått strekkodelesern min i hus så jeg har begynt å arkivere litt dvdfilmer, ellers er alle cdplatene arkivert og ende på 718 stk. Jeg får se om jeg giver løs på cdsinglene også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, nei jeg har ikke noe dedikert rom nå. Men det har mer med at jeg leier en liten leilighet å gjøre, enn at det er bry å få laget et dedikert rom når jeg en dag får kjøpt meg hus hehe.
    Jeg syns ordet bry har en viss negativ undertone, og jeg syns ikke det å bygge et dedikert rom er noen form for bry. Samtidig krever det både penger og mulighet
    Ja, jeg kan være enig i at bry og bryderi kan ha negative undertoner, men de kan også ha positive. Når jeg f.eks. gidder å ta meg bryet med å styre med vinyl, med alt det dette innebærer av reingjøring av skiver og stift, oppsett av platespiller og petimeter innstilling av pickup, skifte av plateside hvert 20. minutt og bygging av reoler for platene, så skyldes dette at bry kan ha enormt positive undertoner. Når du ikke ser det å bygge et dedikert rom til surround som bry, så skyldes dette at du ikke kan se at bry kan ha positive undertoner. Hvis bryet belønnes, slik det forhåpentlig vil for en hjemmekinofantast som deg, så er jeg sikker på at du vil komme til å kose deg minst like mye glugg ihjel med å surre og styre med alle disse høyttalerne som hører til et hjemmekinoanlegg, som når jeg surrer og styrer med pickupen og vinylen min.

Men hvorfor snakke om undertoner, som allikevel bare finnes som produkt av din eller min fantasi, når vi kan snakke om Ikon 6 sin gjengivelse av vinylens høyst virkelige overtoner? Kan det være disse tonene som er grunnen til at vinylen gruser cd på de uklare parametrene som heter musikalitet og spilleglede?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, jeg kan være enig i at bry og bryderi kan ha negative undertoner, men de kan også ha positive. Når jeg f.eks. gidder å ta meg bryet med å styre med vinyl, med alt det dette innebærer av reingjøring av skiver og stift, oppsett av platespiller og petimeter innstilling av pickup, skifte av plateside hvert 20. minutt og bygging av reoler for platene, så skyldes dette at bry kan ha enormt positive undertoner. Når du ikke ser det å bygge et dedikert rom til surround som bry, så skyldes dette at du ikke kan se at bry kan ha positive undertoner. Hvis bryet belønnes, slik det forhåpentlig vil for en hjemmekinofantast som deg, så er jeg sikker på at du vil komme til å kose deg minst like mye glugg ihjel med å surre og styre med alle disse høyttalerne som hører til et hjemmekinoanlegg, som når jeg surrer og styrer med pickupen og vinylen min.

Men hvorfor snakke om undertoner, som allikevel bare finnes som produkt av din eller min fantasi, når vi kan snakke om Ikon 6 sin gjengivelse av vinylens høyst virkelige overtoner? Kan det være disse tonene som er grunnen til at vinylen gruser cd på de uklare parametrene som heter musikalitet og spilleglede?
    Der kan vi være så enig vi bare vil Det ville i aller høyeste grad vært bry i positiv forstand. Jeg tenkte nok litt for mye på bryderi som i noe man syns det er litt tungt, kjedelig eller dumt å begynne på.

Ja, der har jeg faktisk null erfaring. Hører bare om hvor mye man kan gå glipp av på cd i forhold til detaljene i vinyl? Dette er noe jeg veldig gjerne skulle hørt nærmere på Jeg hadde kanskje ikke gått hen å kjøpt dyrt vinylutstyr, men det kunne vært moro å hørt forskjellene! Slik du har beskrevet Ikon 6, vil jeg tro den er topp på akkurat dette ja?!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg fått strekkodelesern min i hus så jeg har begynt å arkivere litt dvdfilmer, ellers er alle cdplatene arkivert og ende på 718 stk. Jeg får se om jeg giver løs på cdsinglene også.
    Åhh, da har du jo en rimelig stor samling å mate anlegget med!
    Hvis jeg tar et raskt overslag her, så tror jeg ikke jeg har mer enn 60-70 originalcder her hehe...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh, da har du jo en rimelig stor samling å mate anlegget med!
    Hvis jeg tar et raskt overslag her, så tror jeg ikke jeg har mer enn 60-70 originalcder her hehe...
    Det går sånn når man er i Oslo osv og kommer over ting man har lyst på, var vanlig det å dra med seg en 10 plater omgangen og det er slik jeg var før. Ellers har jeg roet meg en del med den handlingen der, men jeg skal snart ta et røsk igjen så jeg får inn noe annet spennende å mate anlegget med.

Kjedelig med disse 80talls platene gitt, hørte litt på Metallica - Justice for all istad, men den ble litt flat og kjedelig med tanke på den tomme lyden. Det er synd at de gamle platene skal få lide av dårlig lyd, men det er ikke annet å gjøre med og det finner myyyyye annet på markedet som en trøst. Anlegget her blir ikke brukt så mye som før, så jeg få nesten få kjørt litt hardt på det en dag. Til uken kommer sjefen fra Hifiklubben i Moss her med et sett Dali Mentor 6 vi skal prøve ut, kan bli spennende det gitt. Mentor er ikke det værste man får tak på markedet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja enig. Det blir nok en cylinder.

Roger pleier å godta litt OT, men vi kan jo heller snakke litt Dali:-D

Ser du vurderer MS5. Hva skiller den fra den du har egentlig?
    Min neste HT blir nok MS5. Hva som skiller disse er jo ganske mye. Egen mellomtone samt to rene bassere. Fysisk er MS5 MYE større. Åssen den låter får jeg vite i morgen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sånn når man er i Oslo osv og kommer over ting man har lyst på, var vanlig det å dra med seg en 10 plater omgangen og det er slik jeg var før. Ellers har jeg roet meg en del med den handlingen der, men jeg skal snart ta et røsk igjen så jeg får inn noe annet spennende å mate anlegget med.

Kjedelig med disse 80talls platene gitt, hørte litt på Metallica - Justice for all istad, men den ble litt flat og kjedelig med tanke på den tomme lyden. Det er synd at de gamle platene skal få lide av dårlig lyd, men det er ikke annet å gjøre med og det finner myyyyye annet på markedet som en trøst. Anlegget her blir ikke brukt så mye som før, så jeg få nesten få kjørt litt hardt på det en dag. Til uken kommer sjefen fra Hifiklubben i Moss her med et sett Dali Mentor 6 vi skal prøve ut, kan bli spennende det gitt. Mentor er ikke det værste man får tak på markedet.
    Hehe, ja da blir det fort noen cder i samlingen! Er gøy å komme hjem fra butikken med noe nytt å putte i spillern ja. Da blir både anlegget og eiern glad

Åhh, tøft!! Hvilke forventninger har du til Mentor 6 kontra dine egne??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja da blir det fort noen cder i samlingen! Er gøy å komme hjem fra butikken med noe nytt å putte i spillern ja. Da blir både anlegget og eiern glad

Åhh, tøft!! Hvilke forventninger har du til Mentor 6 kontra dine egne??
    Helt klart...

Forventninger til disse at dem er kanskje mer oppløst og mere fintunet, men bassen og sånn tror jeg ikke er på nivå med det jeg har med tanke på de 6.5" elementene som sitter i dem. Ellers tror jeg dem er nok helt knall, har ikke hørt noe særlig på disse men vet dem er bra. Er jo koselig å få butikksjefen her på besøk også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la deg lure av 6.5 tommerne som sitter i Mentorene.... De spiller dypere enn du tror. 8)

Skal faktisk prøøøøve å få ordnet noen bilder av kinoen i morra. Hvertfall av høytalerne. På tide.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ikke la deg lure av 6.5 tommerne som sitter i Mentorene.... De spiller dypere enn du tror. 8)

Skal faktisk prøøøøve å få ordnet noen bilder av kinoen i morra. Hvertfall av høytalerne. På tide.
    Enig. 6.5" som sitte i mine MS4 går ganske så dypt de også. Selvfølgelig ikke med samme SPL som en HT med større elementer, men dypt nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart...

Forventninger til disse at dem er kanskje mer oppløst og mere fintunet, men bassen og sånn tror jeg ikke er på nivå med det jeg har med tanke på de 6.5" elementene som sitter i dem. Ellers tror jeg dem er nok helt knall, har ikke hørt noe særlig på disse men vet dem er bra. Er jo koselig å få butikksjefen her på besøk også.
    Blir gøy å høre hvordan det låter hjemme hos deg. Mine inntrykk fra den høyttaleren er kun i butikk
    Hehe javisst, er en grei kontakt å ha det da!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir gøy å høre hvordan det låter hjemme hos deg. Mine inntrykk fra den høyttaleren er kun i butikk
    Hehe javisst, er en grei kontakt å ha det da!
    Jauda, har tidligere vært god kunde der oppe og har fått mye kontakt på den måten, ellers er det moro å ha slike fordeler også. Litt synd at de ikke har Mentor 8 på lager her i byen, dem kunne det vært veldig moro å prøvd på hjemmebasis. Men jeg får gjøre meg opp en mening med 6'ern som også er en veldig fin sak, kan bli rimelig spennende dette her gitt. Jeg må nesten presse dem litt med ekstra watt, skal få kjørt seg og skal se åssen diskanten blir på høyere nivåer.

Side 174 av 743 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 674 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •