Dalis Entusiaster - Side 172

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 172 av 743 FørsteFørste ... 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 672 ... SisteSiste
Viser resultater 3,421 til 3,440 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    ja, spørs om de har Megaline stilt ut.. Det varierer litt hva de har i produksjon. Om de får bestilling på Megaline så står de ant i samme rom som gravity forsterkerne.. Når jeg var der hørte jeg de vell på en prototype av ikon8.. Med delefilter på en egen mdf plate ved siden av og kun enkel baffel hehe.. :P

Ellers har de jo MS5 der, høre hvordan de er på Gravity kan jo være artig. Så pleier man å få en sniktitt på prototyper og nyheter..

Det var iallefall en knall tur når jeg tok den =)
    Må få hørt MS5 iallefall. Mulig min neste HT

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får desverre ikke opp noe gromt med punch på musikken her altså Daniel.

Film er bra, og det låter ganske pent i musikk også, men når man vil rocke litt med musikk med mye bass og punch så klarer jeg ikke å få kicket i det hele tatt altså.

Tips?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg får desverre ikke opp noe gromt med punch på musikken her altså Daniel.

Film er bra, og det låter ganske pent i musikk også, men når man vil rocke litt med musikk med mye bass og punch så klarer jeg ikke å få kicket i det hele tatt altså.

Tips?
    Nja. Prøv å endre delefrekvensen i menyen. Litt opp og ned. Hør hva du liker. Ikke endre noe bak på subben. Endre nivået på subben via ch level.
    Skru av PEQ funksjonen kan du også gjøre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nja. Prøv å endre delefrekvensen i menyen. Litt opp og ned. Hør hva du liker. Ikke endre noe bak på subben. Endre nivået på subben via ch level.
    okay. Suben står på +5 i ch level.

Hvordan hadde det vært å sette frontene på large og delt på f eks 60 i musikk?

Blir det bare rot med bassen da?

Merkelig, alle skryter så av denne ikon suben i musikk, men den er så mye tammere i musikk enn på film her.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay. Suben står på +5 i ch level.

Hvordan hadde det vært å sette frontene på large og delt på f eks 60 i musikk?

Blir det bare rot med bassen da?

Merkelig, alle skryter så av denne ikon suben i musikk, men den er så mye tammere i musikk enn på film her.
    Du kan ikke velge large med sub. Tror jeg. Er bare å teste det ut.
    Ville testet å sette deling på 80Hz på musikk. Prøv det.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke velge large med sub. Tror jeg. Er bare å teste det ut.
    Ville testet å sette deling på 80Hz på musikk. Prøv det.
    Okay. Men så lenge jeg ikke lagrer noe av de endringene jeg gjør så er alt eksakt som du lagret det som med HT small, deling, peq osv i mem 1 på film når jeg trykker BD/HD og mem 1 igjen når jeg skal se film?

Sorry for at jeg er helt grønn her, men bare livredd for å ødelegge oppsettet du lagde i film. Så jeg spør istedenfor å drite meg ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Men så lenge jeg ikke lagrer noe av de endringene jeg gjør så er alt eksakt som du lagret det som med HT small, deling, peq osv i mem 1 på film når jeg trykker BD/HD og mem 1 igjen når jeg skal se film?

Sorry for at jeg er helt grønn her, men bare livredd for å ødelegge oppsettet du lagde i film. Så jeg spør istedenfor å drite meg ut.
    Riktig. Du endrer ikke noe annet som er lagret. Men tror primært vi har forskjellige preferanser når det kommer til musikk med sub.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Da-ty@online.no

Jeg missunner deg den turen til Dali selv, Hifiklubben i Moss skulle ha omvisning på Seas sine fabrikker her i Moss. Det ble fort fullt på det arrangementet, Seas er kanskje ikke så kjent for mange men det har blitt brukt i mange high end produkter. Ellers vet jeg at XTZ har Seas elementer, får en smak av Moss selv om ikke det er mye å få en smak av.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg missunner deg den turen til Dali selv, Hifiklubben i Moss skulle ha omvisning på Seas sine fabrikker her i Moss. Det ble fort fullt på det arrangementet, Seas er kanskje ikke så kjent for mange men det har blitt brukt i mange high end produkter. Ellers vet jeg at XTZ har Seas elementer, får en smak av Moss selv om ikke det er mye å få en smak av.
    Har hatt mange HT med både Seas og Vifa elementer. XL serien til Seas er jo meget bra

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mange HT med både Seas og Vifa elementer. XL serien til Seas er jo meget bra
    Selv kjenner jeg ikke no til Seas for jeg har aldri hørt de rett og slett, har fabrikken 5mins unna med bil. Det er jo koselig å se Dali vil jeg tro, kanskje dere få se noen nyheter som kommer.. Får i hvertfall poste det du har til oss, for dette vil jeg gjerne titte litt ekstra på.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farlig farlig farlig.

Like før jeg klikket kjøp av SVS-PC12 plus.

Men klarte å tvinge meg ut av siden.

Da hadde jeg gått dukken økonomisk

Her er det bare å spare

Kommer en Ikon Sub på torget om ikke alt for lang tid hvis noen skulle være interessert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farlig farlig farlig.

Like før jeg klikket kjøp av SVS-PC12 plus.

Men klarte å tvinge meg ut av siden.

Da hadde jeg gått dukken økonomisk

Her er det bare å spare

Kommer en Ikon Sub på torget om ikke alt for lang tid hvis noen skulle være interessert.
    Den går nok fort om prisen er god skal jeg si deg, har faktisk blitt populær etter mye skeptiske sub folk. Mye tenkte du deg for den?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den går nok fort om prisen er god skal jeg si deg, har faktisk blitt populær etter mye skeptiske sub folk. Mye tenkte du deg for den?
    Tja, den er bare litt over ett halvt år og strøken. Kosta 6500. Koster 7500 nå.

4500-5000 tenker jeg

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamahaen knepper

Lurer fælt på hva den kneppelyden som kommer fra venstre bakhøyttaler er.

Dette skjer innimellom når jeg skifter scene i film.

Som sagt virker dette å bare være fra venstre bak HT.

Uff....bekymra. Orker ikke at det er noe galt nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fælt på hva den kneppelyden som kommer fra venstre bakhøyttaler er.

Dette skjer innimellom når jeg skifter scene i film.

Som sagt virker dette å bare være fra venstre bak HT.

Uff....bekymra. Orker ikke at det er noe galt nå
    Du virker litt som ett nervevrak.. ikke vondt ment hehe.. Ta deg en kald en å slapp av uten å bry deg om små kneppelyder..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Du virker litt som ett nervevrak.. ikke vondt ment hehe.. Ta deg en kald en å slapp av uten å bry deg om små kneppelyder..
    Haha

Det var da harde ord og litt å gå over streken synes jeg. Vil da ikke påstå jeg er noe nervevrak men.

Det er nok ett stykke dit

Skrivemåten min kan kanskje oppfattes litt sånn, men det kommer nok av at på de 7 månedene jeg har hatt anlegget har det vært så mye drit med det.

Kanskje du i stedet for å komme med sånne ting kunne svart på det jeg bekymret meg for, hvis du mener du vet grunnen til dette.

Er ikke så lett å vite alt for en stakkars nybegynner vettu:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kunne du oppfatte dette som kategorisk negativ og fordømmende?

Jeg går ikke til angrep på Ikon 6 som HT eller noe som helst med innlegget jeg skrev, og om dette er en glimrende HT eller ikke skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke vet det. Den er sikkert meget bra som du sier, og det er en høyt elsket høyttaler har jeg funnet ut.
    Spørsmålet mitt var åpent, og slett ikke rettet spesielt mot deg. Hvis jeg hadde hatt deg i tankene, så hadde jeg formulert meg slik:
    Hvorfor er du så kategorisk negativ og fordømmende, ...?

Mens jeg faktisk skrev:
    Hvorfor være så kategorisk negativ og fordømmende, ...?

Ser du forskjellen?

Du har jo selv snakket pent om Ikon 6, til og med antydet at denne kunne være aktuell for ditt oppsett, så du må forstå at jeg siktet ikke til deg. Jeg syns det er dumt at Ikon 6 har fått ord på seg for å være noe annet enn den faktisk er, men innlegget mitt som du kommenterte var først og fremst ment å illustrere det som HiFi-nevøen sa. At jeg samtidig fikk rettet et lite spark mot den som disser Ikon 6 uten å vite hva han/hun snakker om, var en tilsiktet bonus.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Spørsmålet mitt var åpent, og slett ikke rettet spesielt mot deg. Hvis jeg hadde hatt deg i tankene, så hadde jeg formulert meg slik:
    Hvorfor er du så kategorisk negativ og fordømmende, ...?

Mens jeg faktisk skrev:
    Hvorfor være så kategorisk negativ og fordømmende, ...?

Ser du forskjellen?

Du har jo selv snakket pent om Ikon 6, til og med antydet at denne kunne være aktuell for ditt oppsett, så du må forstå at jeg siktet ikke til deg. Jeg syns det er dumt at Ikon 6 har fått ord på seg for å være noe annet enn den faktisk er, men innlegget mitt som du kommenterte var først og fremst ment å illustrere det som HiFi-nevøen sa. At jeg samtidig fikk rettet et lite spark mot den som disser Ikon 6 uten å vite hva han/hun snakker om, var en tilsiktet bonus.
    Ser forskjellen, men oppfattet det som om den var siktet til meg ettersom det var du og jeg som svarte på hverandres innlegg. Beklager evt misforståelser.

Ja jeg var nysgjerrig og er litt nysgjerrig på Ikon 6 ennå, men jeg må innrømme at jeg faktisk blir litt skremt når jeg hører så mange si at den er så lys i toppen osv, og når Hi-Fi klubben sier det selv så blir jeg litt skeptisk.

Men skal nok få hørt den, og liker ørene mine den så er det det som teller

Men mener du da at de som sier her inne at Ikon 6 er lys i toppen ikke vet hva de snakker om?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Nei, ikke jeg heller
    Hvor mange suber man har kommer jo veldig an på smak og økonomi, men så har det seg jo slik at sporene som er laget til filmer med flerkanalslyd, har egne basspor som ikke kommer skikkelig frem uten en sub eller to. Det ville jo være synd å ha høyttalere som ikke klarer å gjengi lyden slik den er ment å være?
    Ja, du har avgjort et godt poeng. Dersom informasjonen som ligger i bassporene er så viktig at du vil betale for den i form av tid og penger, så investerer du selvsagt i surround og sub. Hvis du ikke syns den er så viktig, så bruker du heller pengene på det du syns er viktigere, som for eksempel bedre to-kanals utstyr, en bedre skjerm, eventuelt noen gode filmer, eller glimrende cder, eller hva det nå måtte være du setter større pris på enn å bruke tid og penger på den, som oftest, overflødige og meningsløse lyden fra en sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mener du da at de som sier her inne at Ikon 6 er lys i toppen ikke vet hva de snakker om?
    Nei. Ikke nødvendigvis. Om en høyttaler bør karakteriseres som lys eller mørk forutsetter en standard, eller norm. En slik standard, eller norm finnes ikke sånn uten videre. Den må først formuleres. Mange bruker f.eks. sine egne opplevelser og sin egen hørsel som norm, uten å ta høyde for at egne opplevelser og egen hørsel kan være perverst ulike andres. Andre bruker definerte data fra en rekke målinger tatt med standard utstyr og med kjent metode for å finne et gjennomsnitt, som det så kan formuleres et eventuelt avvik fra. Atter andre bare gjentar hva de har hørt at andre har sagt, eller de gjenforteller hva de har lest.

Så når noen sier at en høyttaler er lys i toppen, så må du spørre dem om hva de mener. Selv vil jeg si at Ikon 6 kan være lys i toppen dersom den blir matet med musikk som er lystklingende i toppen, eller matchet med utstyr som er lystklingende, men den gjør ikke mørktklingende musikk lys, eller mørktklingende utstyr lyst. Den er med andre ord transparent, og du kan i lytterommet relativt lett få den til å måle temmelig flatt i toppen, til forskjell fra mange høyttalere som runder av toppen, og som derfor kan oppleves som mørke og triste. Hvis mørke og triste høyttalere så defineres som nøytrale, eller normale, fordi mange nok setter pris på mørke og triste høyttalere, så er det klart at Ikon 6 kan være uvant lys og oppløst i toppen.

For øvrig var ikke sparket mitt rettet mot den som sier at Ikon 6 er lys i toppen, men mot den som sier at den er skrikende, skingrende, eller spiss. For dette stemmer så dårlig med de målinger jeg har sett, og med de proffe omtaler jeg har lest, og med de erfaringer jeg selv har gjort, at jeg ikke får det til å rime.

Side 172 av 743 FørsteFørste ... 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 672 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •