Dalis Entusiaster - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 170 av 743 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 670 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ja. Det kan nok være at fruen hadde blitt mer fornøyd med det. Og lommeboken min hadde nok også satt pris på det!
    Sånn sett har du et bra rom vil jeg tro.
    Hvor stort er det igjen??
    Ikke stort. 3.10 x 4.60m Men det blir vel bygging om et par år. Må kvitte meg med litt gress :lol:

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vil si at det er mange parametre som påvirker lyden som kommer ut av en HT. Først og fremst er det HT i seg selv som har en klangkarakter. Lys, mørk, skarp etc. Hos meg er det spes effektrinnet som farger lyden mest. For å tone det hele ned, samt å opptimalisere lydbildet ble demping av førsterefleksjon løsningen. Kilde å pre-amp farger/avgjøre mye av lydbldet også. Men det er forskjell fra oppsett til oppsett. Men for å forebygge problemer er det for de fleste en god løsning med å starte med demping, plassering og kalibrering.
    Hvordan vet man egentlig hva slags klangkarakter en HT egentlig har når den kan låte varmt med en forsterker, og lyst med en annen?

Uten å ha peiling på dette tenker jeg jo litt i den retningen om at alle HT er nøytrale i utgangspunktet, men hvordan de låter kommer helt og holdent ann på hva slags forsterker man setter på de?

Stemmer dette? Bare en teori jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg har da heller aldri påstått noe slikt, men jeg tror at barn generelt sett lettere lar seg imponere og forskrekke av effekter. Når du blir litt eldre så er virtuelle pistolskudd og mektige brak i beste fall ikke særlig spennende, men helst noe slitsomt og anmassende. Dette betyr ikke at det ikke finnes mange nok som aldri blir voksne i så henseende, og kanskje går alle vi som ikke har fire eller seks subber glipp av noe virkelig stort? Og hvem vet, kanskje det er enda tøffere med åtte subber?
    Nei, ikke jeg heller
    Hvor mange suber man har kommer jo veldig an på smak og økonomi, men så har det seg jo slik at sporene som er laget til filmer med flerkanalslyd, har egne basspor som ikke kommer skikkelig frem uten en sub eller to. Det ville jo være synd å ha høyttalere som ikke klarer å gjengi lyden slik den er ment å være?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke stort. 3.10 x 4.60m Men det blir vel bygging om et par år. Må kvitte meg med litt gress :lol:
    Stilig! Det viser jo bare at man kan få mye herlig lyd og bilde i et relativt beskjedent rom.
    Hehehe, gress er bare merarbeid om sommern. Allergikerne i nabolaget ditt blir sikkert glad for mindre gress og

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange suber man har kommer jo veldig an på smak og økonomi, men så har det seg jo slik at sporene som er laget til filmer med flerkanalslyd, har egne basspor som ikke kommer skikkelig frem uten en sub eller to. Det ville jo være synd å ha høyttalere som ikke klarer å gjengi lyden slik den er ment å være?
    Det hadde tatt bort hele opplevelsen og en viktig del av hele lydbildet om man skulle sett film uten sub ja.

Hvor naturlig blir lyden på en film uten sub i scener der det virkelig er ment at man skal kjenne rystelser?

Ta ett jordskjelv eller ett vulkanutbrudd som er ment å gå ned til 20 hz i en film f eks. Uten sub som klarer det mister man opplevelsen slik den er ment å være.

Men igjen, smak og behag hva man føler behov for=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allergikerne i nabolaget ditt blir sikkert glad for mindre gress og
    Men desto mindre glad for mer bråk:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det hadde tatt bort hele opplevelsen og en viktig del av hele lydbildet om man skulle sett film uten sub ja.

Hvor naturlig blir lyden på en film uten sub i scener der det virkelig er ment at man skal kjenne rystelser?

Ta ett jordskjelv eller ett vulkanutbrudd som er ment å gå ned til 20 hz i en film f eks. Uten sub som klarer det mister man opplevelsen slik den er ment å være.

Men igjen, smak og behag hva man føler behov for=)
    Ikke sant
    Det er moro å høre anlegg som virkelig klarer å gjengi de lave frekvensene skikkelig. Det tar tak i kroppen!

Smak og behag kommer man aldri utenom nei Er jo mye av moroa det.

Virker som om du har hatt noen rå filmopplevelser etter kalibreringen av anlegget ditt da!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men desto mindre glad for mer bråk:wink:
    Hehehe, du sier noe. Skal vel mye lyddemping til for å stenge ute all lyden fra det anlegget der

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant
    Det er moro å høre anlegg som virkelig klarer å gjengi de lave frekvensene skikkelig. Det tar tak i kroppen!

Smak og behag kommer man aldri utenom nei Er jo mye av moroa det.

Virker som om du har hatt noen rå filmopplevelser etter kalibreringen av anlegget ditt da!
    Skal ikke nekte for at dynamikken i The Dark Knight på Blu-ray f eks er ganske så bra ja

Klarer ikke å slutte å ergre meg over rommet og over at det hadde blitt så mye bedre med ett dedikert rom, men sånn er det bare, og jeg lever bra med dette her en stund

Ønsker meg nok med tiden en større center spesielt da og en grovere sub

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke nekte for at dynamikken i The Dark Knight på Blu-ray f eks er ganske så bra ja

Klarer ikke å slutte å ergre meg over rommet og over at det hadde blitt så mye bedre med ett dedikert rom, men sånn er det bare, og jeg lever bra med dette her en stund

Ønsker meg nok med tiden en større center spesielt da og en grovere sub
    Sånn det skal være
    Klart det er vanskelig å få det helt perfekt ja, men nå kan du hvertfall i større utstrekning sette pris på det anlegget du har i det rommet du har.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn det skal være
    Klart det er vanskelig å få det helt perfekt ja, men nå kan du hvertfall i større utstrekning sette pris på det anlegget du har i det rommet du har.
    Det blir aldri perfekt :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet man egentlig hva slags klangkarakter en HT egentlig har når den kan låte varmt med en forsterker, og lyst med en annen?

Uten å ha peiling på dette tenker jeg jo litt i den retningen om at alle HT er nøytrale i utgangspunktet, men hvordan de låter kommer helt og holdent ann på hva slags forsterker man setter på de?

Stemmer dette? Bare en teori jeg har.
    Vanskelig å forklare med tekst. Det er jo også øret som hører.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir aldri perfekt :lol:
    Nei, det gjør vel ikke det. Vi får ta det fra deg som har anlegg i mange klasser over de fleste
    Men selv om det aldri blir perfekt, så er det myyyye moro å hente på veien!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn det skal være
    Ja, man må bare nyte det man har

Gjort deg noe mer tanker rundt ny Yamaha receiver eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man må bare nyte det man har

Gjort deg noe mer tanker rundt ny Yamaha receiver eller?
    Hehe, tankene er nok der ja. Men har slått meg helt til ro med at det ikke blir helt enda. Er rett og slett for mye penger å bruke på slikt nå.
    Hvis jeg skulle finne på å bytte ut etterhvert, så tror jeg nesten jeg måtte prøvd en hjemme først ja hadde vært veldig moro å ta en test på eget anlegg. Da får man hørt direkte om man syns det er forskjell eller ikke
    Det er så vanskelig når man bare får hørt ting i butikken.

Det virker forøvrig som om recievere ikke er "nye" stort mer enn et år eller halvannet av gangen? Det ser ut som om de kommer med små oppgraderinger ganske hyppig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ofte jeg gleder meg til mandag når det er fredag. For da bærer det til Danmark og Dali fabrikken.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker forøvrig som om recievere ikke er "nye" stort mer enn et år eller halvannet av gangen? Det ser ut som om de kommer med små oppgraderinger ganske hyppig
    Stemmer nok det, er noe nytt ofte.

Jeg har i hvert fall tenkt til å la Yamahaen bli her i lang tid fremover og det blir kun oppgraderinger på høyttalere og sub fremover.

I starten når jeg dreiv litt med innstillinger selv virka det som Yamahaen manglet litt oppløsning i forhold til Denonen, men etter Daniel var her er jeg veldig fornøyd.

Har alltid kikka på Ikon og Lektor som mulige oppgraderinger men i det siste har jeg fått interesse for Mentor.

Dyr moro dette her

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ofte jeg gleder meg til mandag når det er fredag. For da bærer det til Danmark og Dali fabrikken.
    Steike! Da har du nok litt av en opplevelse foran deg!!
    Hva står på programmet hos Dali da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har det:wink:

Tipper du kommer tilbake med nye høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det, er noe nytt ofte.

Jeg har i hvert fall tenkt til å la Yamahaen bli her i lang tid fremover og det blir kun oppgraderinger på høyttalere og sub fremover.

I starten når jeg dreiv litt med innstillinger selv virka det som Yamahaen manglet litt oppløsning i forhold til Denonen, men etter Daniel var her er jeg veldig fornøyd.

Har alltid kikka på Ikon og Lektor som mulige oppgraderinger men i det siste har jeg fått interesse for Mentor.

Dyr moro dette her
    Mm, men så lenge man får en som er ny nok til å ha de viktigste HD funkjsonene, er det vel greit. Tror yamaha har virkelig gode produkter!

hehe, jeg tror nok skikkelig kalibrering har mye å si ja! Her er det kun gjort av amatøren (les:meg)

Ohh yes, det kan bli så dyrt som man bare vil. Mentor 8 er drømmen min. Men enn så lenge er det alt for dyrt, så da har jeg gjort en litt annen oppgradering på ht fronten
    Du kan jo oppgradere via Ikon, om du etterhvert føler at du må ha noe nytt i forhold til conseptene dine. Du har vel ikke tenkt å bytte med det første?? Er jo først nå du har fått litt skikkelig utbytte av conseptene!

Side 170 av 743 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 670 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •