Dalis Entusiaster - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 17 av 743 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 517 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 14850
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kommer nok til å bytte navnet til Dali's Entusiaster, synes det er veldig passende med tanke på at vi ånder for våre høytalere. Er dere med på det navnet folkens, da er alle Dali eiere samlet i en skjønn forening.
    Ta nå ihvertfall bort den apostrofen. Overskriften i en så viktig tråd bør vel være uten skrivefeil? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg bli med? Denne tråden har gått meg hus forbi, faktisk!

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HI:-D
    da ønsker jeg og mine MENTOR 8 også asyl i deres klubben:-D

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen! Du, få se bilder bladedriver! :-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Får jeg bli med? Denne tråden har gått meg hus forbi, faktisk!
    Denne klubben er så si åpnet for alle med Dali høytalere så velkommen skal du være i hvertfall, Det er plass for alt og alle med Dali høytalere her og her skal vi danne en velkomst til alle våre nye medlemmer. Velkommen skal dere være, og denne tråden vi være mer aktiv enn noensinne. Alt står på dere folkens, jeg bidrar med mitt og skal fortsette med det. Er dere med meg folkens?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ta nå ihvertfall bort den apostrofen. Overskriften i en så viktig tråd bør vel være uten skrivefeil? ;-)
    Vi Dali eiere er ikke perfekte, så det er derfor vi er så hyggelige.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi Dali eiere er ikke perfekte, så det er derfor vi er så hyggelige.
    Haha- vi er ikke pinlige korrekte, men jøss så deilige, luftige og dynamiske vi er

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    Dette var en glede for meg å se, her sitter du med høytalere som jeg får vann i munnen av å se på. Har lagt igjen en hyggelig beskjed til deg på profilen din, så vi ser frem til oppdateringer og en flott profil fremover.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Haha- vi er ikke pinlige korrekte, men jøss så deilige, luftige og dynamiske vi er
    Haha, vi er Ikoner, Mentorer, Eufonianere og andre galinger, her er det ikke vits å tro man er noe. Her gjelder ikke janteloven.... Vi griser rommet ditt med bass, fyller øra dine med dynamikk og psyker deg ut med diskant.

VI ER DALI OG VI ER FARLIG...... For deg og dine naboer.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger en som kan skrive sang nå! 8)

Bra at denne klubben ble åpnet for alle som har gjort et godt valg. Enten det er Concept, Lektor, Ikon, Mentor, Helicon, Euphonia osv

Ja, hvis noen her har kjøpt seg nye Lektor serien så kom gjerne med en liten anmeldelse. Virker som en spennende høytaler for de som vil ha litt mer enn Concept.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk skall du har roger waters:-D jeg hade fra før dynavoice m85 med nad 162+272 men mitt nytt anlegg er en helt annen verden:-D er veldig happy med disse hoytaler

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i klubben

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du havner jo øverst på rangstigen du nå. Med din syke Euphonia frontrekke. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 5,6,7 eller 8

Hm.. Jeg har stooore planer om å melde meg inn i klubben men er ikke helt sikker på hva jeg skal lande på..
    Skulle ønske det var ubegrenset mulighet til å spille høy lyd jeg her bor, men siden jeg bor i en eldre bygårdsblokk er det grenser for hvor mye jeg kan få nyte lyden.

Spørsmålet mitt er da om jeg skal gå for Dali Ikon 5, 6, 7 eller 8. Disse skal trolig bo her hos meg i denne leiligheten minst 1 år til, og trolig flytter jeg videre da men fremdeles til et sted jeg nok må ta endel hensyn.

Er det evt. en idè å velge en stk høyere utgave (6 fremfor 5 / 7 fremfor 6 / 8 fremfor 7) og heller dropper sub'en (som nok vil være den naboene vil hate mest) slik at jeg samtidig kan "Inngå et forlik" mellom lyd og pris?

Rommet dette skal stå i er en 6x6meter stue med ca 3,25m takhøyde og jeg aner ikke engang hvordan det vil låte her. Noen tanker om å bruke en Denon 3808/3808A på disse høyttalerne forresten? Eller for å gjøre det enklere; Om du som er en stolt eier av Dali-høyttalere - hvilken receiver hadde DU valg nå i dag da når du kan velge og vrake mellom alle modeller opp til ca 14-15000 kr?

Jeg er ganske så ny på dette området - men tror jeg har en liten skap-avoman i meg så har ikke lyst til å kjøpe noe jeg blir skuffet over innen 6-12mnd heller.

PS: Hvor er det folket her pleier å handle receivere? Det spriker litt i pris rundtom, men jeg vet langt i fra om alle forhandlere og online prisguider dekker sjeldent alle

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    takk skall du har roger waters:-D jeg hade fra før dynavoice m85 med nad 162+272 men mitt nytt anlegg er en helt annen verden:-D er veldig happy med disse hoytaler
    Skal si du har litt av en oppgradering, kjempe flotte saker og dette er noe du kan leve lengre med. Jeg har hørt på det meste av Dali, ikke alt men en del av de og Mentor 8 er så flott og detaljert så jeg blir dårlig.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell bli medlem her også etter overgangen fra b&w for noen måneder siden.

I likhet med charistianAI lurer jeg også på å kjøpe meg en IKON høytaler, men for min del er det IKON 6 som er den mest aktuelle ut fra det jeg har lest meg på.

Situasjonen min er at jeg har et par Dali suite 2.8 høytalere og en IKON sub, men jeg er ikke helt fornøyd med lyden i høytalerne. Jeg skulle gjerne ønsket at de hadde en enda litt krispere lyd og det som kan kalles for mer luft mellom instrumentene. Vil det være merkbar forskjell på dette ved en overgang fra suite 2.8 til IKON 6?

Bruker en hegel h1 mk4 forsterker til å drive dette med. Er det kraft nok i den disse høytalerne eller er den i minste laget?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianAI
    Hm.. Jeg har stooore planer om å melde meg inn i klubben men er ikke helt sikker på hva jeg skal lande på..
    Skulle ønske det var ubegrenset mulighet til å spille høy lyd jeg her bor, men siden jeg bor i en eldre bygårdsblokk er det grenser for hvor mye jeg kan få nyte lyden.

Spørsmålet mitt er da om jeg skal gå for Dali Ikon 5, 6, 7 eller 8. Disse skal trolig bo her hos meg i denne leiligheten minst 1 år til, og trolig flytter jeg videre da men fremdeles til et sted jeg nok må ta endel hensyn.

Er det evt. en idè å velge en stk høyere utgave (6 fremfor 5 / 7 fremfor 6 / 8 fremfor 7) og heller dropper sub'en (som nok vil være den naboene vil hate mest) slik at jeg samtidig kan "Inngå et forlik" mellom lyd og pris?

Rommet dette skal stå i er en 6x6meter stue med ca 3,25m takhøyde og jeg aner ikke engang hvordan det vil låte her. Noen tanker om å bruke en Denon 3808/3808A på disse høyttalerne forresten? Eller for å gjøre det enklere; Om du som er en stolt eier av Dali-høyttalere - hvilken receiver hadde DU valg nå i dag da når du kan velge og vrake mellom alle modeller opp til ca 14-15000 kr?

Jeg er ganske så ny på dette området - men tror jeg har en liten skap-avoman i meg så har ikke lyst til å kjøpe noe jeg blir skuffet over innen 6-12mnd heller.

PS: Hvor er det folket her pleier å handle receivere? Det spriker litt i pris rundtom, men jeg vet langt i fra om alle forhandlere og online prisguider dekker sjeldent alle
    Hei og velkommen til tråden vår her, og her kan du komme med alle spørsmål så skal vi her inne prøve så godt å hjelpe deg på vei til målet. Du kan pent for en Ikon 6 eller 8 om du ønsker god bass uten sub. Det er bare å prøve deg frem og se hva du liker best, er masse spørsmål her så her får vi hjelpe så godt vi kan. Når det kommer til Ikon 6 så er det bra å matche den med "mørkere" komponenter med tanke på den skarpe diskanten den fører med seg.

Når det kommer til 2 kanals oppsett synes jeg det funker bra med Parasound NC serien, og ellers er det med receivere vil jeg kanskje anbefale Yamaha og de har en klang som passer disse høytalene utmerket. Det er andre ting å velge mellom også, men dette er det trygge valget etter min mening, folk matcher litt etter åssen rommene er satt opp. Det som passer hos naboen bør ikke passe hos deg, men ta med deg noen plater, filmer osv og book en demo. Vil du tro du vil smile når du finner det du søker etter, ellers kan kanskje noen andre her inne fortelle litt om hva dem matcher med.

Vi handler receivere brukt og nytt, gode butikker er hifiklubben, soundgarden, soundplanet, stereofil, lsound, surround og mange flere. Det er mange flere så det er bare å ta de som er nærmest og sjekke litt på nett samt lese litt tester.

Ellers skal jeg virkelig si at tråden har kommet seg veldig bra og dette er kjempe bra folkens, takk for alle innslag her og håper dere trives og har en god tid her inne på forumet. Denne tråden er for dere, så del gjerne livet deres med oss her. Takk igjen folkens, dette har blitt en kjempe fin tråd og det er takket å være dere. :-D

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten melde meg på i denne tråden jeg også. Bør vel kvalifisere med Dali Euphonia MS5, CS4, RS3 og AS2.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg må nesten melde meg på i denne tråden jeg også. Bør vel kvalifisere med Dali Euphonia MS5, CS4, RS3 og AS2.
    Velkommen til klubben og her har vi en stor velkomstkommite, så lykke til her inne og regner nok med at dine Eufonia er mer en gode nok. Det virker som det er stor pågang her i dag og det er jo bare moro. I dag har jeg vært veldig aktiv selv også, alt for dere folks....

Side 17 av 743 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 517 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •