Dalis Entusiaster - Side 169

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 169 av 743 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 669 ... SisteSiste
Viser resultater 3,361 til 3,380 av 14842
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Priser kommer snart ser det ut til.........

Dalis Entusiaster-untitled-jpg
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Høres på papiret meget lovende ut og kan meget vel bli jeg går for dette etterhvert

Noen som vet prisen pr stk på disse?
    Vil tippe rundt 6k

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ganske så enig med deg der Trond Erik, åssen er anlegget forresten ? Regner med det har fått seg et skikkelig løft ? Det er moro at du kan sette deg ned og nyte en film med god lyd igjen, åssen er den på musikk nå ?
    Ja på film så låter det meget bra. Daniel kan dette med kalibrering. Det jeg merker meg er at lyden treffer meg veldig bra i sweetspot og det er jo meningen.

Det eneste jeg egentlig har merket meg er at jeg synes kanskje ikke bakhøyttalerne gir meg så mye. Jeg må gjennom mer testing av forskjellige filmer før jeg uttaler meg helt om dem, men førsteinntrykket er at de ikke er med så mye faktisk. Prøvde å stå oppreist en meter lenger ut fra sweetspot og da hørte jeg de med en gang bedre enn i sweetspot.

Har du noe formening om dette Daniel?

På musikk har jeg først idag begynt å fokusere litt på det. Nesten ikke hørt noe, så vil egentlig ikke uttale meg før jeg har fått testet ordentlig.

Men umiddelbart virker det som det er mye morsommere med film enn med musikk her

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vil tippe rundt 6k
    Er ikke gæærnt det, hvis den er så bra

Ikon Suben koster nå 7500k hos klubben, og regner med du synes man får mye mer for pengene ved å kjøpe denne

Men må jo si det også at jeg tror ikke jeg får det beste ut av Ikon suben i rommet mitt. Jeg tror den har mer på lager faktisk enn det den gir meg i ett vanskelig rom, selv om den låter meget bra på film nå. Klager ikke på den i film jeg nå, selv om jeg savner de dypeste herlige frekvensene som jeg elsker som denne ikke klarer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Er sub og surround egentlig mest for småunger? Jeg har et par kompiser som har hatt kino noen år. De hevdet det var så flott, men helst var det nok ungene deres som syntes det var tøft. Nå har ungene forlatt redet, og jammen meg er de ikke begge to tilbake til stereo, uten en eneste sub i sikte. Nå har disse kompisene riktignok aldri hatt så mange som fire sub, ikke engang to, og de burde kanskje hatt seks, så det var kanskje noe som manglet med oppsettet deres, men likevel har det gitt meg noe å tygge på. Begge to er nemlig svært opptatte av film, men syns altså at stereo med et par gode gulvstående høyttalere er å foretrekke. Forstå det den som kan.
    Sub og surround er da like mye for dem som syns det er moro med flerkanalslyd og masse trøkk på film.
    At dine kompiser gikk tilbake til stereo kan jo være et tegn på at de hadde sub for ungenes del ja, men man trenger ikke være småunge for å like sub og surround

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på film så låter det meget bra. Daniel kan dette med kalibrering. Det jeg merker meg er at lyden treffer meg veldig bra i sweetspot og det er jo meningen.

Det eneste jeg egentlig har merket meg er at jeg synes kanskje ikke bakhøyttalerne gir meg så mye. Jeg må gjennom mer testing av forskjellige filmer før jeg uttaler meg helt om dem, men førsteinntrykket er at de ikke er med så mye faktisk. Prøvde å stå oppreist en meter lenger ut fra sweetspot og da hørte jeg de med en gang bedre enn i sweetspot.

Har du noe formening om dette Daniel?

På musikk har jeg først idag begynt å fokusere litt på det. Nesten ikke hørt noe, så vil egentlig ikke uttale meg før jeg har fått testet ordentlig.

Men umiddelbart virker det som det er mye morsommere med film enn med musikk her
    Du hadde jo bak ht alt for lavt før vi monterte de på veggen sist. Mulig det er årsaken til at du synes de spiller lavt. Prøv å øke db nivået bittelitt. Ikke rør noe av det andre da

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Priser kommer snart ser det ut til.........

Dalis Entusiaster-untitled-jpg
    høres ikke akkurat ut som noe drit for å si det sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror svaret på dette er enkelt.

Matching av forsterker, rom, og rett og slett forskjellige ører som oppfatter forskjellige ting.

Det er det jeg tror hvert fall
    Helt enig, og jeg vil legge til at kilden også kan ha stor betydning. Men, i så fall er det ikke høyttaleren det er noe i veien med, men forsterkeren, kilden, rommet og/eller lytteren. Hvorfor være så kategorisk negativ og fordømmende, når det er så mange ukjente variabler?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde jo bak ht alt for lavt før vi monterte de på veggen sist. Mulig det er årsaken til at du synes de spiller lavt. Prøv å øke db nivået bittelitt. Ikke rør noe av det andre da
    Tro meg, jeg trår varsomt her

Men da kan jeg bare øke db nivået litt under hver film uten å lagre så jeg er sikker på at jeg ikke får gjort noe galt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe rundt 6k
    Det må være mye moro for penga det der

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det må være mye moro for penga det der
    Jepp

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp
    Tar meg selv i å drømme om et fremtidig filmrom hehe! Er ikke usannsynlig at det må testes ut noe slikt i det rommet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det et par bra HT på brukten. http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44609

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Helt enig, og jeg vil legge til at kilden også kan ha stor betydning. Men, i så fall er det ikke høyttaleren det er noe i veien med, men forsterkeren, kilden, rommet og/eller lytteren. Hvorfor være så kategorisk negativ og fordømmende, når det er så mange ukjente variabler?
    Hvordan kunne du oppfatte dette som kategorisk negativ og fordømmende?

Jeg går ikke til angrep på Ikon 6 som HT eller noe som helst med innlegget jeg skrev, og om dette er en glimrende HT eller ikke skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke vet det. Den er sikkert meget bra som du sier, og det er en høyt elsket høyttaler har jeg funnet ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar meg selv i å drømme om et fremtidig filmrom hehe! Er ikke usannsynlig at det må testes ut noe slikt i det rommet
    Å ha slike drømmer er viktig. Er en ekstra glede når den oppfylles

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha slike drømmer er viktig. Er en ekstra glede når den oppfylles
    Helt klart!
    Har jo ikke sluppet tak i drømmen om Mentor 8 heller. Hadde vært lekkert å ha rent stereo oppsett i stua med Mentor 8, og heller ha et eget anlegg på filmrom.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kunne du oppfatte dette som kategorisk negativ og fordømmende?

Jeg går ikke til angrep på Ikon 6 som HT eller noe som helst med innlegget jeg skrev, og om dette er en glimrende HT eller ikke skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke vet det. Den er sikkert meget bra som du sier, og det er en høyt elsket høyttaler har jeg funnet ut.
    Vil si at det er mange parametre som påvirker lyden som kommer ut av en HT. Først og fremst er det HT i seg selv som har en klangkarakter. Lys, mørk, skarp etc. Hos meg er det spes effektrinnet som farger lyden mest. For å tone det hele ned, samt å opptimalisere lydbildet ble demping av førsterefleksjon løsningen. Kilde å pre-amp farger/avgjøre mye av lydbldet også. Men det er forskjell fra oppsett til oppsett. Men for å forebygge problemer er det for de fleste en god løsning med å starte med demping, plassering og kalibrering.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart!
    Har jo ikke sluppet tak i drømmen om Mentor 8 heller. Hadde vært lekkert å ha rent stereo oppsett i stua med Mentor 8, og heller ha et eget anlegg på filmrom.
    Eller et film rom som er forseggjort til begge deler

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller et film rom som er forseggjort til begge deler
    Ja. Det kan nok være at fruen hadde blitt mer fornøyd med det. Og lommeboken min hadde nok også satt pris på det!
    Sånn sett har du et bra rom vil jeg tro.
    Hvor stort er det igjen??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub og surround er da like mye for dem som syns det er moro med flerkanalslyd og masse trøkk på film.
    At dine kompiser gikk tilbake til stereo kan jo være et tegn på at de hadde sub for ungenes del ja, men man trenger ikke være småunge for å like sub og surround
    Jeg har da heller aldri påstått noe slikt, men jeg tror at barn generelt sett lettere lar seg imponere og forskrekke av effekter. Når du blir litt eldre så er virtuelle pistolskudd og mektige brak i beste fall ikke særlig spennende, men helst noe slitsomt og anmassende. Dette betyr ikke at det ikke finnes mange nok som aldri blir voksne i så henseende, og kanskje går alle vi som ikke har fire eller seks subber glipp av noe virkelig stort? Og hvem vet, kanskje det er enda tøffere med åtte subber?

Side 169 av 743 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 669 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •