Dalis Entusiaster - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 168 av 743 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 668 ... SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper to av disse hadde gjort en bra jobb hos deg Tronna. L-Sound - SVS PC12-NSD
    Kan love deg de gjør en bedre jobb enn Ikon. Og ja, det vet jeg med god sikkerhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Ikon-sub mister pusten på dypbass? Kom gjerne på besøk til meg om du vil sjekke den påstanden litt nøyere. Skal passe på å ha defribulator klar :-)
    Hehe, ja jeg syns den gjør det. Misforstå meg rett nå, jeg syns den gir et skikkelig bra trøkk, og jeg er intet mindre enn veldig fornøyd.
    Når jeg sier mister pusten, er det ikke fordi jeg vet særlig mye om hvilke frekvenser og slikt, men bare fordi jeg syns det virker som om den sliter litt med de aller laveste frekvensene på ganske høyt volum. Det kan godt være den tåler mer enn jeg gir den, men tør ikke gi på ALT for mye heller

Skulle likt å høre oppsettet ditt forøvrig! Skikkelig drømmehøyttalere du har.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvis du har 1 stk... Da ruller den nedover på 26Hz - 3dB. Men har du 2 stk Ikon-subber så vil jo nivået bli en del høyere - slik at kurven vil endre seg litt. Og da får du dyp-bass. Flageborg har fått dem under 20Hz.
    Kan forestille meg at en ekstra gjør mye for dypbassen ja.
    Så de hadde 4 stk satt opp sammen med Ikon 8 i Grensen i jula, men fikk ikke hørt. Var Mentor 8 som fikk lov å gi meg godlyden helt alene på den demoen Lekkert!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjeler denne fra en av harman/kardon sine poster. Han var innom å hørte på Ikon subber, og her er hva han hadde å si.

Hørte 6 x Ikon SUB'er på hifimessen i trondheim med Flageborg kalibrering.
    For en som er vant med SVS var det skuffende lite de hadde og komme med under ca 20-25hz :-/ Med de virket ok på musikk
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Stjeler denne fra en av harman/kardon sine poster. Han var innom å hørte på Ikon subber, og her er hva han hadde å si.

Hørte 6 x Ikon SUB'er på hifimessen i trondheim med Flageborg kalibrering.
    For en som er vant med SVS var det skuffende lite de hadde og komme med under ca 20-25hz :-/ Med de virket ok på musikk
    Tubene til SVS er vel litt motsatt av Ikon Sub. SVS har plenty med dypbass - også helt ned i det feltet hvor det ikke er hørbart. Men Ikon har litt mere punch oppover i registeret. Men det er vel også nevnt tidligere i tråden. Jeg har i alle fall ikke bruk for mere bass i rommet mitt... Hverken av det aller dypeste eller i den lysere enden av sub-skalaen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer enn nok trøkk oppover i frekvens på mine tuber ihvertfall. Men jeg sier som jeg alltid sier. Det beste er å teste ut kandidatene selv, for så å velge ut hvilken sub som passer best til deg
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tubene til SVS er vel litt motsatt av Ikon Sub. SVS har plenty med dypbass - også helt ned i det feltet hvor det ikke er hørbart. Men Ikon har litt mere punch oppover i registeret. Men det er vel også nevnt tidligere i tråden. Jeg har i alle fall ikke bruk for mere bass i rommet mitt... Hverken av det aller dypeste eller i den lysere enden av sub-skalaen.
    Hvordan vet du at Ikon er bedre enn SVS oppover i registeret? Er selv på SVS nr fire, samt at jeg har muligheten til å låne flere Ikon subber til en hver tid, som jeg da har gjort. Har testet ut å kalibrert flere Ikon subber, hjemme og hos andre. Oppfatter ikke det samme som deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å teste ut kandidatene selv, for så å velge ut hvilken sub som passer best til deg
    Enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Kan forestille meg at en ekstra gjør mye for dypbassen ja.
    Så de hadde 4 stk satt opp sammen med Ikon 8 i Grensen i jula, men fikk ikke hørt. Var Mentor 8 som fikk lov å gi meg godlyden helt alene på den demoen Lekkert!
    Er sub og surround egentlig mest for småunger? Jeg har et par kompiser som har hatt kino noen år. De hevdet det var så flott, men helst var det nok ungene deres som syntes det var tøft. Nå har ungene forlatt redet, og jammen meg er de ikke begge to tilbake til stereo, uten en eneste sub i sikte. Nå har disse kompisene riktignok aldri hatt så mange som fire sub, ikke engang to, og de burde kanskje hatt seks, så det var kanskje noe som manglet med oppsettet deres, men likevel har det gitt meg noe å tygge på. Begge to er nemlig svært opptatte av film, men syns altså at stereo med et par gode gulvstående høyttalere er å foretrekke. Forstå det den som kan.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvordan vet du at Ikon er bedre enn SVS oppover i registeret? Er selv på SVS nr fire, samt at jeg har muligheten til å låne flere Ikon subber til en hver tid, som jeg da har gjort. Har testet ut å kalibrert flere Ikon subber, hjemme og hos andre. Oppfatter ikke det samme som deg.
    Jeg vet at Ikon er bedre enn SVS oppover i registeret fordi jeg har prøvd begge deler selvfølgelig. Og jeg har også mulighet til å låne med flere Ikon-subber hvis jeg skulle føle det var nødvendig. Er selv på ikon Sub nr 2 og er meget godt fornøyd med det. SVS-en ble litt "grunsj" oppover i registeret. Eller mindre presis om du vil.

Det er i alle fall ingen tvil om at du har giftet deg med merket - så det er nok ingen vits å diskutere noe som helst med deg på dette området - og det igjen må jo bety at SVS har gjort noe riktig :-P

Alle oppfatter ikke det samme. Noen syns eksempelvis at et merke er elendig - mens andre igjen vil si at det samme merket er verdens beste.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde jeg heller ikke. Jeg bare spurte ett spr.mål. At Flageborg gjør en kjempejobb er det ikke tvil om, men trylle kan han ikke.

En kompis av meg var forøvrig å hørte på de 6 Dali SUB'ene i demorommet i Grimstad, å han var synes de spilt tøft han, men han synes fremdeles ikke Pulse scenen var så kul som den kunne vært grunnet mangel på trøkk under 20 Hz.
    Han er en kjempeflink lydmann til det meste og det han tar i blir så mye bedre enn det har lov til å være, men det er moro at folk kan rocke unna med andre subber også. Det er moro med bass med og noen ganger kan det bli litt for mye, når man skyter med en pistol så hopper man himmelhøyt.

Dali subbene går ikke kjellerdypt men dem holder på normalt trøkk, la oss si det sånn så er Ikon sub bra for dem som bor i leiligheter og svs for den som bor i hus med tanke på trøkket de har i seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle oppfatter ikke det samme. Noen syns eksempelvis at et merke er elendig - mens andre igjen vil si at det samme merket er verdens beste.
    Ja, riktig, men det er mer dramatisk enn som så. Det er en entusiast her på denne tråden som har dissa høyttalerne mine, Ikon 6, til skrekk og advarsel, men som lovpriser storebroren Ikon 8. Samme merke, samme modellserie, men altså ulike modeller. Hvordan det kan ha seg at den høyttaleren jeg har funnet som verdens beste gulvstående høyttaler i sin prisklasse, i andres ører er en fordømt skrikhals, er en gåte som fortjener sin løsning.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at Ikon er bedre enn SVS oppover i registeret fordi jeg har prøvd begge deler selvfølgelig. Og jeg har også mulighet til å låne med flere Ikon-subber hvis jeg skulle føle det var nødvendig. Er selv på ikon Sub nr 2 og er meget godt fornøyd med det. SVS-en ble litt "grunsj" oppover i registeret. Eller mindre presis om du vil.
    Den er bedre for deg, akkurat som SVS er bedre for meg. Vi har alle forskjellige meninger og smak. At SVS er mer "gunsj" oppover i frekvens synes jeg virker litt rart, med tanke på at i testen Hjemmekino hadde så fikk Dali'en trekk for å være lite detaljert, mens SVS sin SB12+ ble test vinner.

Uansett, er vi ikke ferdig med denne saken nå? Det beste er å teste selv, og så velge det man føler er best. Jeg er ihvertfall ferdig med å SPAMME her nå. Dette er tross alt en Dali tråd, ikke en SVS tråd

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper to av disse hadde gjort en bra jobb hos deg Tronna. L-Sound - SVS PC12-NSD
    Kan love deg de gjør en bedre jobb enn Ikon. Og ja, det vet jeg med god sikkerhet.
    Tror på at dette hadde gjort seg

Heller 2 av disse enn 1 PC-12 plus?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali subbene går ikke kjellerdypt men dem holder på normalt trøkk, la oss si det sånn så er Ikon sub bra for dem som bor i leiligheter og svs for den som bor i hus med tanke på trøkket de har i seg.
    Ja i et hus langt utpå et jordet hvor det ikke er en nabo i mils omkrets som kan høre hvor mye SVS suger i den øvre delen av sub-skalaen :-p

Det var en spøk forresten - slik at ingen tar helt av her nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Tror på at dette hadde gjort seg

Heller 2 av disse enn 1 PC-12 plus?
    Ja, PC-12 NSD. Se link

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, riktig, men det er mer dramatisk enn som så. Det er en entusiast her på denne tråden som har dissa høyttalerne mine, Ikon 6, til skrekk og advarsel, men som lovpriser storebroren Ikon 8. Samme merke, samme modellserie, men altså ulike modeller. Hvordan det kan ha seg at den høyttaleren jeg har funnet som verdens beste gulvstående høyttaler i sin prisklasse, i andres ører er en fordømt skrikhals, er en gåte som fortjener sin løsning.
    Tror svaret på dette er enkelt.

Matching av forsterker, rom, og rett og slett forskjellige ører som oppfatter forskjellige ting.

Det er det jeg tror hvert fall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i et hus langt utpå et jordet hvor det ikke er en nabo i mils omkrets som kan høre hvor mye SVS suger i den øvre delen av sub-skalaen :-p

Det var en spøk forresten - slik at ingen tar helt av her nå.
    Skal ikke snakke drit om svs eller noe jeg, men dem er konger på dypbass og mer veit jeg ikke om dem. Jeg hadde jo selv ikon subben her og likte den veldig godt, den gikk ikke kjellerdypt som sagt men den spiller veldig bra for meg i hvertfall. Det er en morsom sub og det er det ingen tvil om, men noen liker mora og noen liker dattera og noen bestemora.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske så enig med deg der Trond Erik, åssen er anlegget forresten ? Regner med det har fått seg et skikkelig løft ? Det er moro at du kan sette deg ned og nyte en film med god lyd igjen, åssen er den på musikk nå ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, PC-12 NSD. Se link
    Høres på papiret meget lovende ut og kan meget vel bli jeg går for dette etterhvert

Noen som vet prisen pr stk på disse?

Side 168 av 743 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 668 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •