Dalis Entusiaster - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 165 av 742 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 665 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 14836
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det har blitt noen timer ja. Men har på langt nær så vanskelig rom som Tronna. Men det løste seg til slutt.

jeg har fått gode referanser på deg, Daniel.. fra en felles bekjent, Lars Brenli... samt da Tronna her.. det virker som om du fort blir fast hjemmekino-kalibrerer på Hadeland fremover ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har vært inne og siklet litt allerede. Hehe.

Hva tror dere om denne:

L-Sound - SVS PC12-Plus
    SVS PC13-Ultra

Welcome to L-Sound!

Den er den beste i serien og er helt rå på trøkk, men en slik riktig kalibrert så har du noe som graver hull i stuegulvet ditt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS frister her og

Jeg har hørt mye subber, men det finnes mye dritt der ute. Jeg er sinnsykt kresen på subber og en ulyd så er det på hue og rævva ut.

De subbene som har imponert meg er Dali Ikon Sub, Energy S10.3 (tror jeg den het) og SVS PB12 plus 2 og et par andre Dali og B&W subber. Det er myyye som har kostet rundt disse som har skuffet veldig. Mulig det er dårlig kalibrering osv, men vrengning og ulyder er FY FY.

Jeg for min del vurderer en PB10-NSD. Noen erfaringer der? Grunnen til at jeg velger den er at jeg skal ha en "start" sub og at jeg ikke kan ha en vaskemaskin sub fordi jeg bor i leilighet. Jeg skal også lære meg sub kalibrering skikkelig før jeg går over på villmann subber.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    SVS PC13-Ultra

Welcome to L-Sound!

Den er den beste i serien og er helt rå på trøkk, men en slik riktig kalibrert så har du noe som graver hull i stuegulvet ditt.
    Blir vel i største laget=)

Men den PC-12 frister veldig=)

Ikon suben er bra for all del, men jeg higer hele tiden etter det ultimate jeg drømmer om=)

Ikon suben klarer ikke helt de dypeste og råeste frekvensene som er så gromme=)

Men uansett litt frem i tid dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 2 Høyttalere

Dali Lektor 2 på plass i butikkene, da venter vi bare på sub så er det full range.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel i største laget=)

Men den PC-12 frister veldig=)

Ikon suben er bra for all del, men jeg higer hele tiden etter det ultimate jeg drømmer om=)

Ikon suben klarer ikke helt de dypeste og råeste frekvensene som er så gromme=)

Men uansett litt frem i tid dette.
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE Integrert forsterker

Nå er forsterkern du ønsket deg på plass hos Hifiklubben, fin sak den der og det blir fint å lese en test om den når det kommer på trykk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE Integrert forsterker

Nå er forsterkern du ønsket deg på plass hos Hifiklubben, fin sak den der og det blir fint å lese en test om den når det kommer på trykk.
    Ja de har fått inn ett par ting på sidene sine ser jeg. Lektor 2 er en snerten liten sak. Burde være bra også til 4000 kr.

Naden også er sikkert kjempebra=)

Lov å sikle litt på sidene til klubben. Og drømme seg bort. Sikler FÆLT på Mentor serien jeg. Men da må jeg dra inn lotto i helga. Hehe.

Imponert over Concept 8 idag jeg når det gjelder detaljer. For de som tviler.....det finnes mye detaljer i denne høyttaleren.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de har fått inn ett par ting på sidene sine ser jeg. Lektor 2 er en snerten liten sak. Burde være bra også til 4000 kr.

Naden også er sikkert kjempebra=)

Lov å sikle litt på sidene til klubben. Og drømme seg bort. Sikler FÆLT på Mentor serien jeg. Men da må jeg dra inn lotto i helga. Hehe.

Imponert over Concept 8 idag jeg når det gjelder detaljer. For de som tviler.....det finnes mye detaljer i denne høyttaleren.
    Synd du ikke bor nærmere men om du er på denne siden av norgesland, så kan du stikke innom og sjekke ut ikon 8 som heller ikke er noen kjedelig formidler heller.

Jeg prøvde vikinglotto men det gikk ikke, samme gjorde extra så jeg får sjekke igjen til uken. Det må bli Mentor eller noe annet villt da tenker jeg, sikler litt på Anthony Gallo Reference også, synes dem er knallfine og ikke snakk om hva dem kan levere. De krever litt dyr elektronikk men dem spiller som pokker.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke bor nærmere men om du er på denne siden av norgesland, så kan du stikke innom og sjekke ut ikon 8 som heller ikke er noen kjedelig formidler heller.

Jeg prøvde vikinglotto men det gikk ikke, samme gjorde extra så jeg får sjekke igjen til uken. Det må bli Mentor eller noe annet villt da tenker jeg, sikler litt på Anthony Gallo Reference også, synes dem er knallfine og ikke snakk om hva dem kan levere. De krever litt dyr elektronikk men dem spiller som pokker.
    Hehe vi får hardtippe litt så kanskje drømmer går i oppfyllelse

Mentor 6 er bare 5000 dyrere enn Ikon 8 så hvem vet hva fremtiden bringer.

Kunne faktisk fint hatt Mentor 6 her da denne er smalere enn Concept 8.

Snakk om å være bitt av basillen. Har alltid elsket lyd og bilde, men har jo tatt helt av etter jeg fikk mitt første anlegg. Begynner liksom å titte på HT til over 20 da begynner det å koste

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe vi får hardtippe litt så kanskje drømmer går i oppfyllelse

Mentor 6 er bare 5000 dyrere enn Ikon 8 så hvem vet hva fremtiden bringer.

Kunne faktisk fint hatt Mentor 6 her da denne er smalere enn Concept 8.

Snakk om å være bitt av basillen. Har alltid elsket lyd og bilde, men har jo tatt helt av etter jeg fikk mitt første anlegg. Begynner liksom å titte på HT til over 20 da begynner det å koste
    He, he..skal se det blir Mentor på deg å. Ja samme vurdering som deg gjorde jeg også etter å ha lyttet til IKON 8, er ikke så mange høvdinger opp til Mentor da??!:lol:

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    He, he..skal se det blir Mentor på deg å. Ja samme vurdering som deg gjorde jeg også etter å ha lyttet til IKON 8, er ikke så mange høvdinger opp til Mentor da??!:lol:
    Hvem vet hehe.

Låter mentor 6 lyst eller mørkt?:smile:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vet hehe.

Låter mentor 6 lyst eller mørkt?:smile:
    Mentor er en type høytaler som vel ikke legger noe til eller fra. Avhenger med andre ord av elektronikken som brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor er en type høytaler som vel ikke legger noe til eller fra. Avhenger med andre ord av elektronikken som brukes.
    Mentor 6 er en spennende høyttaler. Jeg har vært og hørt den to ganger hos Hifiklubben, siden jeg vurderer å oppgradere fra mine Ikon 6 som jeg er veldig godt fornøyd med, bortsett fra at disse blir litt spede når jeg spiller tung rock i min stue på 30 kvm. Siden jeg har lite handlingsrom med hensyn til plassering av høyttalere har jeg vært usikker på hvor langt ut fra frontvegg Mentor 6 bør stå. Jeg har lest anbefalinger hvor 60 cm er minimum. Jeg testet 50 cm i butikken, men ble ikke helt overbevist om at dette var særlig godt, selv om det gikk til nød. Har du gjort deg noen erfaringer vedrørende dette med plassering?

Ellers syns jeg Ikon 6 her hjemme låter bedre i diskanten enn Mentor 6 gjorde hos klubben, men dette kan skyldes både demping, rom og elektronikk. Jeg har Marantz hjemme, men hørte Nad og Thule i butikken. Har du noen formening om Marantz er god til Mentor 6?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har jeg kun hørt om ikke hørt på så der skal jeg vel være forsiktig å uttale meg om. Forstår den skal være "musikalsk" og nøytral. Tolker det slik at den haller forsiktig mot det mørke. Kan fungere godt til Mentor uten at jeg vet det, men er verdt å prøve. Mentor er sånn sett mer tilgivende i forhold til elektronikk enn IKON som skal matsjes forsiktig med tanke på overivrig diskant. Men det er min erfaring.

Dette med avstand til vegg har jeg faktisk ikke vært så nøye med, men jeg demper en del med Rockwool dempeplater. Kledd inn med no gardinstoff. Jeg har dem egentlig meget tett inntill veggen. For meg fungerer dette godt alikavel, da jeg uansett bruker subb i sterio.
    Dalis Entusiaster-mentor-bakvegg-jpg
    Bare vær klar over at Mentor trenger meeget lang innspillingstid, spesielt i bass området. Minst 100 timer før bassen løsner. Diskant og mellomtone er meget god etter ca 30-60 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har jeg kun hørt om ikke hørt på så der skal jeg vel være forsiktig å uttale meg om. Forstår den skal være "musikalsk" og nøytral. Tolker det slik at den haller forsiktig mot det mørke. Kan fungere godt til Mentor uten at jeg vet det, men er verdt å prøve. Mentor er sånn sett mer tilgivende i forhold til elektronikk enn IKON som skal matsjes forsiktig med tanke på overivrig diskant. Men det er min erfaring.

Dette med avstand til vegg har jeg faktisk ikke vært så nøye med, men jeg demper en del med Rockwool dempeplater. Kledd inn med no gardinstoff. Jeg har dem egentlig meget tett inntill veggen. For meg fungerer dette godt alikavel, da jeg uansett bruker subb i sterio.

Bare vær klar over at Mentor trenger meeget lang innspillingstid, spesielt i bass området. Minst 100 timer før bassen løsner. Diskant og mellomtone er meget god etter ca 30-60 timer.
    Takk for fint svar! Jeg kan jo eventuelt bruke dempeplater, jeg også, selv om det vil kreve en del arbeid med å få dem pene. Må bare eventuelt huske å skaffe meg noen før jeg tar Mentor med hjem på prøve.

Det med innspillingstid kan jeg være med på, ja, for det tok minst hundre timer for Ikon 6, også, før bassen var helt god, om enn ikke dramatisk mye bedre. Heldigvis kunne jeg ha stor glede av musikk også under innspillingen, siden Ikon 6 låt bra nok rett fra esken.

Sub er uaktuelt for meg, siden jeg tror Mentor 6 vil gi mer enn dyp og fyldig nok bass etter min smak. Jeg er mer bekymret for at Mentor 6 vil gi for mye bass i min lille stue på 30 kvm.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Takk for fint svar! Jeg kan jo eventuelt bruke dempeplater, jeg også, selv om det vil kreve en del arbeid med å få dem pene. Må bare eventuelt huske å skaffe meg noen før jeg tar Mentor med hjem på prøve.

Det med innspillingstid kan jeg være med på, ja, for det tok minst hundre timer for Ikon 6, også, før bassen var helt god, om enn ikke dramatisk mye bedre. Heldigvis kunne jeg ha stor glede av musikk også under innspillingen, siden Ikon 6 låt bra nok rett fra esken.

Sub er uaktuelt for meg, siden jeg tror Mentor 6 vil gi mer enn dyp og fyldig nok bass etter min smak. Jeg er mer bekymret for at Mentor 6 vil gi for mye bass i min lille stue på 30 kvm.
    Der kan jeg berolige deg med at det vil de ikke. Hørte selv på klubben IKON 8 først før Mentor 6 og jeg syns(egen personlige mening) var at IKON 8 ble for mye bass for meg. Mellomtonen ble litt insunket i forhold til veldig diskant oppløsning og brutal bass. Da jeg så fikk høre Mentor falt det meste på plass. Nydelig oppløsning og passe bass med god plass til mellomtone. Men dette er jo min subjektive mening. Du bør stole på dine egne ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg mener også at Marantz heller litt mot det mørke. Det låter i hvert fall ikke lyst med Ikon 6 her hos meg. Men, er ikke diskanten i Mentor 6 både mer kroppslig, mørk og insisterende/overivrig enn diskanten i Ikon 6? For dette var nettopp inntrykket jeg fikk hos Hifiklubben, der jeg har hørt både Ikon 6 og Mentor 6 med NAD forsterker. Opplevde diskanten i Mentor som hardere og mer pågående enn den mer silkemyke, spede og forsiktige diskanten hos Ikon 6.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan jeg berolige deg med at det vil de ikke. Hørte selv på klubben IKON 8 først før Mentor 6 og jeg syns(egen personlige mening) var at IKON 8 ble for mye bass for meg. Mellomtonen ble litt insunket i forhold til veldig diskant oppløsning og brutal bass. Da jeg så fikk høre Mentor falt det meste på plass. Nydelig oppløsning og passe bass med god plass til mellomtone. Men dette er jo min subjektive mening. Du bør stole på dine egne ører.
    Betryggende å høre. Ja, Ikon 8 blir uansett for store hos meg, ikke bare lydmessig, men også fysisk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, jeg mener også at Marantz heller litt mot det mørke. Det låter i hvert fall ikke lyst med Ikon 6 her hos meg. Men, er ikke diskanten i Mentor 6 både mer kroppslig, mørk og insisterende/overivrig enn diskanten i Ikon 6? For dette var nettopp inntrykket jeg fikk hos Hifiklubben, der jeg har hørt både Ikon 6 og Mentor 6 med NAD forsterker. Opplevde diskanten i Mentor som hardere og mer pågående enn den mer silkemyke, spede og forsiktige diskanten hos Ikon 6.
    Sped og forsiktig diskant i IKON 6?
    Har ikke opplevd diskanten i Mentor annet enn som meget behagelig og oppløst å lytte til. Men jeg har først og fremst hørt Thule eff. med Denon som pre. Hørt også med litt NAD M25 tror jeg det var. Dette var heller ikke noen overivrig Mentor diskant. Må innrømme at jeg ikke har hørt om det fenomenet, men opplevelse av lyd kan være forskjelig. Derfor viktig å lytte selv.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub

Er meget fornøyd med min PB12-Plus :-D

Side 165 av 742 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 665 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •